Намет на памет: ХМ повлачи чарапе јер је неко на њима прочитао Аллах!?

Не, овај пут није карикатура Мухамеда А.С. у новинама, овај пут се дјечије чарапе повлаче из продаје само јер неком вијугава шара на њима личи на арапским словима исписану ријеч Аллах. Докле?

понедељак, јануар 29, 2018 / 06:36

Шведски модни гигант приморан је да повуче читаву серију дјечијих мушких чарапа са лего мотивима, јер је неколико муштерија примијетило да дио дизајна веома подсјећа на арапски натпис „Аллах“.

Ево да будемо искрени, шта и да стварно пише Аллах на чарапама? Зар то није богоугодно? Свијет, поготово западноевропски, полако али сигурно гази у крајњи дебилизам и друштво у којем је вријеђати допуштено само бијелце. А и то под условом да су хришћани.

У САД је то већ одавно установљена пракса. Свакој будали може пасти на памет да вас оптужи за расизам и вријеђање на расној основи, осим уколико је бијеле боје коже. Тад је то смијешно и претјеривање.

Нећемо сад разговарати о томе шта би било у Саудијској Арабији или Катару или било гдје на Блиском истоку, да пробате као хришћанин тражити нека од својих права, или просто носити крст око врата. Битно је да је након избоксованог расистичког скандала са црним дјечаком и мајицом „најкул мајмун“, познати свјетски бренд Х&М на удару нових критика након што је на чарапама које производе, наводно, примјећен натпис „Аллах“.

Наиме, како преноси Раша тудеј писање шведских медија, на дјечјим чарапама је лик лего фигуре, радника с кацигом, која у руци држи бетонску бушилицу. Дио који је споран је траг поскакујуће бушилице који, ако се погледа наопачке, подсјећа на арапску ријеч Аллах.

Иако из Х&М-а кажу да је ријеч о пукој коинциденцији, управа те модне марке је ипак одлучила да повуче из продаје спорне чарапе пошто се реакција јавности проширила за кратко вријеме.

Тај најновији инцидент долази свега пар седмица након великог скандала који је у свјетској јавности изазвала кампања за нову дјечију линију гардеробе, на којој је црни дјечак који носи мајицу с натписом „најкул мајмун у џунгли“. Што је, наравно, расизам оних којима је то засметало. Примјера ради, Фронтал.СРБ вас пита шта би се десило да је дијете тамне боје коже било модел за Пишер&Прајсов производ, имена подложног двосмисленом тумачењу, као на фотографији.

Та кампања, која се нашла и на билбордима широм свијета, изазвала је оштре реакције и оптужбе Х&М-а за расизам. Међу неким критикама су биле и пријетње да ће доћи до бојкотовања тог бренда, а неке радње Х&М-а у Јужној Африци су чак биле и полупане.

С друге стране, расистички скандал показао је и да се шведски модни гигант суочава с проблемима у управљању. „Ово је била једна од најтежих година за Х&М“, рекао је Јоаким Борнолд, економиста инвестиционе банке Норднет, напомињући да је вриједност акција компаније пала за 35 одсто од јануара 2017.

Но, да су на „Мајмунском забављачу“ фотографисали црно дијете, сви знамо да би врло брзо ово 4 у 1 читали као „Забављач мајмуна“ и имали скандал.

Овако кад је дијете бијело, то бијелцима свеједно неће сметати…



1 КОМЕНТАР

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *