ЦГ: Аутопут их кошта 809 милиона, а од Кинеза позајмили 944 милиона $

Министарство саобраћаја и поморства Црне Горе, до сада је издало 78 сагласности за ангажовање подизвођача на реализацији приоритетне дионице аутопута Бар – Бољаре, којима је обухваћено 99 компанија, од чега 80 из Црне Горе.

уторак, јануар 23, 2018 / 21:18

“На тај начин је аутопут постао пројекат који је у своју реализацију укључио највише домаћих компанија”, наводи се у саопштењу објављеном на сајту Министарства саобраћаја.

Из министарства су саопштили да, у складу са уговором о пројектовању и изградњи, извођач радова нема право да радове у цјелини уступи подизвођачима.

“Извођач радова је обавезан да ангажује подизвођаче за пројектовање и извођење радова, који имају сједиште и регистрацију у Црној Гори прије 1. јануара 2012. године, у обиму који не може бити мањи од 30 одсто прихваћеног износа уговора”, објаснили су из министарства.

Подизвођачки радови подразумијевају извођење радова на градилишту, као и послове пројектовања.

Добављачи и закуподавци материјала и опреме, као и даваоци осталих услуга у вези са пројектом и уговором, не сматрају се подизвођачима, па за њих није потребно прибављање сагласности.

“Извођач сам обавља одабир потенцијалних подизвођача и одговоран је за квалитет и динамику њихових радова, као и за плаћања подизвођачима”, рекли су из министарства.

Министарство, у својству инвеститора, издаје претходну сагласност, али то не значи аутоматски и да је неко постао подизвођач, јер је то облигациони однос два или више предузећа, односно између извођача радова и других компанија.

Инвеститор, како су објаснили, не одређује подизвођаче, већ на предлог извођача даје претходну сагласност ако испуњавају услове.

“Основни критеријуми које инвеститор има у виду приликом давања претходних сагласности су техничка и кадровска референтност потенцијалног подизвођача за одређену врсту послова, као и посједовање одговарајућих лиценци”, казали су из министарства.

Издавање претходних сагласности односи се на домаће и стране подизвођаче, при чему се само ангажман домаћих компанија рачуна у уговором дефинисану квоту од 30 одсто.

Биланс реализације уговорне обавезе извођача радова у вези са ангажовањем подизвођача своди се на завршетку радова, на бази стварно реализованих предмета и вриједности подизвођачких уговора.

Градња приоритетне дионице Смоковац – Увач – Матешево, дугачке 41 километар, почела је 11. маја 2015. године, од када кинеској компанији Чајна Роуд енд Бриџ Корпорејшн (ЦРБЦ) креће рок од четири године за завршетак радова.

Изградња аутопута коштаће државу 809 милиона еура. Од кинеске Ексим банке позајмљена су 944 милиона долара на 20 година, са каматом од два одсто, уз грејс период од шест година.



1 КОМЕНТАР

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *