Свако оно што зна: Ђацима ће предавати више учитеља

Умјесто једног учитеља или учитељице ђацима четвртих разреда основних школа у РС наставу ће држати њих неколико који ће предавати оне предмете у којима су најбољи. То је Законом о основном образовању омогућено још од 1998. године, али је сав тај период све било мртво слово на папиру. Међутим, новим законом то би требало постати […]

четвртак, мај 12, 2016 / 19:04

Умјесто једног учитеља или учитељице ђацима четвртих разреда основних школа у РС наставу ће држати њих неколико који ће предавати оне предмете у којима су најбољи.

То је Законом о основном образовању омогућено још од 1998. године, али је сав тај период све било мртво слово на папиру.

Међутим, новим законом то би требало постати обавезујуће за све школе. Оне ће одмах послије трећег разреда наставу организовати тако да више учитеља предаје различите предмете, а не као што је сада случај само један наставник.

Бањалучка Основна школа “Борисав Станковић” једна је од ријетких која већ годинама примјењује овај вид наставе и тврде да су имали само позитивна искуства. Њима ће се придружити и Основна школа “Свети Сава” у Бањалуци, гдје су већ покренули иницијативу.

Предложили смо учитељима и родитељима наших ђака да од идуће године на тај начин изводимо наставу – истакао је директор ОШ “Свети Сава” Мирослав Попржен.

Према његовим ријечима, то неће бити класична предметна настава, гдје сваки предмет има по једног наставника.

Дјеца ће имати свог учитеља разредника, који ће највјероватније предавати српски језик, док ћемо остале предмете додијелити другим учитељима. Тако ће један држати наставу из два предмета, други из друга два предмета и тако редом – истакао је Попржен.

Попржен каже да учитељима неће мијењати фонд часова, нити ће бити потребе за новим запошљавањем.

Све је у суштини базирано на другачијој и бољој организацији извођења наставе, коју смо према закону већ одавно требали и имати – додао је Попржен.

Ту идеју подржали су и родитељи, иако је било оних који су се бунили јер сматрају да су њихови малишани премали да се у том узрасту навикну на више учитеља.

Међутим, предсједник Савјета родитеља у бањалучкој ОШ “Свети Сава” Дражен Дерајић каже да је већина родитеља ипак прихватила овај приједлог и да ће подржати директора у иницијативи коју ће ускоро упутити ресорном министарству.

Они који најбоље знају математику предаваће тај предмет и обрнуто, што је сјајна идеја – казао је Дерајић.

Да је добро да више учитеља предаје ђацима четвртих разреда сматра и директор Педагошког завода РС Предраг Дамјановић. Он истиче да су школе некада експериментално и учествовале у томе, али да им је, када је уведено деветогодишње образовање, препуштено да саме организују другу тријаду.

Већина школа је тада остала код класичне разредне наставе. Ипак, Стратегијом образовања и новим Законом о основном образовању предвиђено је да се настава мора организовати тако да препознајемо све тријаде – објашњава Дамјановић.

А најбоље о овом наставном процесу и његовим ефектима знају школе које имају искуства с њим.

Ми смо 1998. године експериментално кренули са овим видом наставе са још пет школа широм РС и на томе се задржали до данас. Један учитељ води ђаке у првој тријади, док се у четвртом разреду укључује њих више – објашњава директор ОШ “Борисав Станковић” Раде Крецељ.

Он истиче да је таква настава добра јер учитељи који су најбољи из појединих предмета те предмете и предају.

И приликом запошљавања водимо рачуна да примамо професоре разредне наставе који имају најбоље знање из предмета за које су нам потребни – додао је Крецељ.

Образовни профили

Предраг Дамјановић каже да би факултети у Српској требало да почну размишљати да школују кадар за предметну разредну наставу.

Потребни су нам наставници и учитељи који ће када заврше факултете моћи предавати више предмета – истакао је Дамјановић.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *