РТРС и СРНА представили нови портал за дезинформације

Већ одавно је уходан принцип дезинформисања јавности. Из кухиње владајућих смисле згодну подвалу, пласирају је преко фантомске мрежне странице, а потом је преузимају СРНА и РТРС.

петак, септембар 22, 2017 / 10:08

Управо овако је рађено за вријеме протеста и контрапротеста у Бањој Луци, када је створена психоза непосредне братоубилачке опасности. Од свега тога, наравно, није било ништа. Но, неистине су пласиране са најразличитијих мјеста, потом умножаване путем јавног РТВ система и новинске агенције, обоје на терету буџета. Послије – ујео вук магарца.

Тек једно од пера бачених у ваздух је ухваћено на суду. Пресуђено је да је СРНА пласирала лаж о томе да Сорошев фонд за отворено друштво финансира СЗП. Ту се показало да је далеко јефтиније направити наводно информативни сајт, преузети са њега вијест, него се послије бавити судом. Нека опозиција тражи и тужи фантома.

Један од “портала за понијети” раскринкан је управо на Фронтал.СРБ, па фантомски Српска онлајн више не послује. Барем не под тим именом.

Лажа, паралажа и гњаважа

У најновијем случају, СРНА и РТРС су објавили вијест која је настала на основу “информације” коју је објавио фантомски портал princip.news. Концепт се састоји у томе да су Рестарт Српска, импровизовану самопромотивну организацију која је позвала на пар не баш посјећених протеста у Бањој Луци, основали страни фондови посредством покрета Доста је било, који предводи Саша Радуловић. Јавности у Српској је потоњи познат искључиво као изненадни Вучићев противкандидат на предсједничким изборима, са више него нејасним ставовима по питању националне политике.

Осим што је поменута организација заиста минорна, и ни на који начин озбиљно не угрожава актуелну власт у Српској, карактеристично да се њом бави још непознатији и минорнији портал. За обе медијске појаве је симптоматично да се у зазивању спаса за Републику Српску, раскринкавању лопова или издајника, а у валу свог родољубља и гњева праведничког користе – латиницом. Што је, отприлике, као да се нека номинално православна омладина окупља јасно истичући полумјесец, дискутује о Кур’ану и служи се арапским писмом.

Но, та међусобна симбиоза слабо утицајних, а медијске пажње жељних дружина, није ништа ново и годинама забавља посједнике редакцијских адреса. Организације из Србије као СНП Наши и Иницијатива младих за људска права, рецимо, паралелним и дијаметрално супротним саопштењима о истим темама, односно једни о другима, затрпавају сандучад електронске поште медија.

Зашто се власт бави овим?

Логично се упитати зашто власт сада, када је испрва медијски, а институционално поготово, игнорисала перформансе групе млађих појединаца; покушава сада да им да простора их повеже их са синтагмама као “страни плаћеници и издајници”?

Њих је политички много лакше геолоцирати преко одборника из Скупштине Града Бања Лука, са којима заједно иступају пред јавност; али владајући то не чине више. У ситуацији када је опозиција први пут послије ко зна колико година оштро наступила у парламенту, треба мало скренути пажњу јавности на ствари које и нису толико опасне. Послије је лако по потреби искористити ту јасну политичку повезаност, али све са етикетама проданих душа за тридесет сребрњака, које би онда као вашке требале да пређу на политичке странке опозиције.

Читава “прича” која је достојна медијског сервиса свих грађана Српске, почива на повезивању имена Рестарт Српска, са именом Рестарт који је користио Радуловић. Тужно неписмен текст који осим што нема утемељење ни у нагађању, врви гомилом нелогичности.

Помиње се, рецимо, да је након организовања протеста значајно скочио прилив пара за Рестарт Српске, а након тога се да су пред гашењем, јер су налогодавци и финансијери незадовољни бројем окупљених.

Ипак, најзанимљивије је то што је исту “везу” раније пласирао сам Милорад Додик, изјавом у таблоиду Информер још 16.09.2017. Са истом тезом да они који руше Вучића – руше и њега. На само њему знан начин се одмах пребацио на Македонију и тамошње догађаје, док је нарученост текста у дневним новинама које су и основане као почетак Вучићевог похода на власт, потврђена узимањем за саговорника опскурног Анђелка Козомаре, који је потписан као “аналитичар”.

Но, шта се може од јавних података сазнати о фантомском сајту, а који стоје иза овог принципијелног домена, обзнањујемо јавности:

 

Tech Name: Miroslav Govorcanin

Tech Organization: Nije unet naziv firme u adresar.

Tech Street: Bratstva Jedinstva BB  

Tech City: Barajevo- Vranic

Tech State/Province:

Tech Postal Code: 11427

Tech Country: RS

Tech Phone: +381.637706181

Tech Phone Ext:

Tech Fax:

Tech Fax Ext:

Tech Email: [email protected]

Name Server: http://dns1.orion.rs

Name Server: http://dns2.orion.rs

Name Server: http://dns3.orion.rs

Name Server: http://dns4.orion.rs

 

Ускоро ће вјероватно и ова звјерка показати свој импресумски траг, или ће га замести нестанком.



1 КОМЕНТАР

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *