Реклама просјечног папучара

Недјељник „Репортер“ је некада био магазин који је стварно вриједило купити. Онда је постао „нови“, „објективан“ и са великим „R“. Пише: Радован Ковачевић Сви они који понекад одвоје, у овом случају три марке са „великим ТРИ“, добро знају о чему причам. Данашњи „Нови репортер“ свом читаоцу не нуди скоро ништа, или боље речено нуди сасвим […]

субота, јануар 1, 2011 / 13:44

Недјељник „Репортер“ је некада био магазин који је стварно вриједило купити. Онда је постао „нови“, „објективан“ и са великим „R“.

Пише: Радован Ковачевић
Сви они који понекад одвоје, у овом случају три марке са „великим ТРИ“, добро знају о чему причам. Данашњи „Нови репортер“ свом читаоцу не нуди скоро ништа, или боље речено нуди сасвим мало.  Шта се чита?
Уводник директора, интервју који је већином задатак замјеника уредника и прочитали сте новину. Озбиљно, остатак текстова не успијева да вас отргне од дојма да су ту само да попуне простор. И то лоше.
Њих двојица су новина.
„Репортер“ је некада отварао теме, трудио се да „отвори“ и судске поступке, новинарском анализом је „отварао“ очи… И онда је дошло до економске, а у случају „Новог репортера“ и до моралне, кризе.
Чујемо ли се, професоре?
Сјећам се једне телевизијске емисије у којој је бивши предсједник Републике Српске, Драган Чавић, упитао директора „Новог репортера“, Игора Гајића, да ли га је икада назвао телефоном, без обзира што су о њему знали „свашта“ писати. Гајић је схватио поенту питања и одговорио да га ни садашњи не зове.
Ипак, постоји разлика. О садашњем не пишу, или барем не пишу „свашта“. Можда због тога што је купио… огласни простор.
Најновији број, односно чак дво(тро)број „Новог репортера“, одштампан је на 116 страница.
Елем, толики број страница није проузрокован већим бројем текстова или специјалним рубрикама, него проданим огласним простором. Дакле, у посљедњем „Новом репортеру“ огласни простор је закупило чак 45 субјеката.
Ни по бабу, ни по цјеновнику
Ни то није спорно. Спорно је, међутим, ко чини већину на том дугом списку оних који су се огласили у овом магазину.
Сјећам се (кренуло ме са присјећањем), када је ћерка тадашњег „фактора мира“, а доцније прозваног „балканског касапина“, Марија Милошевић основала телевизијску кућу „Кошава“. Овом приликом нећемо о програмским принципима те телевизије, која је сада одавно ван власништва породице Милошевић. Емигрирале у Москву.
Али, о њеним маркетиншким минутама хоћемо.
Наиме, са „Кошаве“ су вас својим рекламама бомбардовала скоро сва јавна предузећа у Србији (највише НИС, који узгред, није имао никакву конкуренцију усљед монопола); Саобраћајни институт ЦИП… Злобници ће рећи да „Кока-кола“ није могла, пошто је „дувањем кошаве“ „фактор мира“ постао „касапин“, па је онда није ни било. Мислим на „Кока-колу“.
Тако су у посљедњем издању „Новог репортера“ огласни простор купили предсједник РС Милорад Додик, два министарства, разне јавне институције и предузећа, али и многе општине.
Потрудили смо се и направили списак свих оних који су закупили огласни простор у посљедњем издању „Новог репортера“.
А наслов? Случајно смо га одабрали листајући наш најтиражнији недјељник („Из дневника једног просјечног папучара, Нови репортер, број 407-409“).
Рекламе:
01. Предсједник Републике Српске – Милорад  Додик (2×1/2 странице)
02. Фонд ПИО РС
03. Министарство рада и борачко инвалидске заштите РС
04. Министарство индустрије и рударства РС
05. Јавно предузеће „Путеви Републике Српске“ (2×1/2 странице)
06. Туристичка организација РС – ТОРС
07. РТРС (2 странице)
08. Крајинапетрол Бања Лука
09. Електропривреда Републике Српске
10. ХЕТ – Хидроелектране на Требишњици, Требиње
11. Еуфор (2 странице)
12. Завод за иградњу Бања Луке – ЗИБЛ
13. Шуме Републике Српске
14. Народна скупштина Републике Српске
15. Електрокрајина
16. Лутрија Републике Српске
17. Нискоградња д.о.о. Лакташи
18. Град Бања Лука
19. Општина Котор Варош
20. Општина Приједор
21. Општина Модрича
22. Општина Градишка
23. Општина Бијељина
24. Нова банка
25. Елта – кабел
26. Микроелектроника
27. Графотисак
28. Ц Ауто БЛ
29. Буџет – „рент а кар“
30. М:тел (3 странице)
31. Ресторан Сирано
32. Хард – рок радио
33. Деним
34. БЛ пивара – Црни Ђорђе
35. Моја апотека – Хемофарм
36. Делта Макси
37. Бар – ресторан „Мала станица“
38. Анђелић вински подрум
39. Фолксбанка
40. Хипо груп
Пи – ар текстови (спонзорисани чланци):
01. Еуфор (1 страница)
02. Жељезнице Републике Српске (2 странице)
03. Општина Козарска Дубица (2 странице)
04. Општина Брод (2 страница)
05. Општина Лакташи (1 страница)
06. Интеса Санпаоло банка (1/2 странице)

07. Хипо груп (2 странице) 



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *