Оглашивачи са Фејсбука бјеже на Инстаграм

Очекује се да ће Инстаграм бројку од 100 милиона корисника достићи већ ове јесени, након мање од двије године постојања, за шта су Фејсбуку требале четири, а Твитеру пет година. Најпознатије светске компаније, попут Стрбакса, Најкија, Гучија, Аудија и Мекдоналдса такмиче се посљедњих дана око тога која ће прва сакупити милион пратилаца, односно “пратилаца” на […]

понедељак, август 20, 2012 / 15:39

Очекује се да ће Инстаграм бројку од 100 милиона корисника достићи већ ове јесени, након мање од двије године постојања, за шта су Фејсбуку требале четири, а Твитеру пет година.

Најпознатије светске компаније, попут Стрбакса, Најкија, Гучија, Аудија и Мекдоналдса такмиче се посљедњих дана око тога која ће прва сакупити милион пратилаца, односно “пратилаца” на најбрже растућој друштвеној мрежи, Инстаграму.

То је резултат уочавања великог маркетиншкг потенцијала који се крије иза експанзивно растућег броја корисника Инстаграма – за коју недељу очекује се да ће их бити сто милиона.

Узме ли се у обзир да је покренут релативно недавно, у окторбу 2010. године, Инстаграм је до сад анајбрже растући интернет сервис. Фејсбуку је, наиме, требало четири године да досегне бројку од сто милиона корисника, а Твитеру чак пет година. Уз то, Инстаграм је доступан искључиво преко мобилних уређаја, и то само оних с иОС-ом (иАјпед, Ајфон, Ајпод) и Андроид ОС-ом, па се очекује да ће, када једном постане доступан и преко других платформи, нове кориснике грабити још агресивније.

Управо зато велике компаније све више желе бити присутне на Инстаграму – јасно им је да ће, као што је био случај с Фејсбуком и Твитером – најбоље искористити потенцијал нове друштвене мреже ако буду међу првима које ће почети сакупљати “пратиоце”.

Најдаље је, тако, стигао МТВ који их има преко 820.000, слиједи га Старбакс са 760.000 и Бурбери који има близу пола милиона пратилаца на Инстаграму.

Према истраживању које је провела компанија Симпли Межурд, чак 40 одсто највреднијих свјетских тржишних имена већ је присутно на Инстаграму, а колико је и канал друштвених мрежа битан за оглашавање свједочи чињеница да је од тих стотину брендова њих чак 98 присутно на Фејсбуку и 94 на Твитеру.

Како су, међутим, ФБ и Твитер своје врхунце већ проживјели и надишли, и како врхунац за Инстаграм тек долази, почео се догађати прави егзодус маркетиншких активности с Фаејсбука и Твиттера према Инстаграму.

Већ сада се тако на иБеју нуди продаја инстаграм “пратилаца”, појављују се књиге о стратегијама зараде преко Инстаграма, а широм свијета се организују изложбе фотографија дотјераних филтрима с Инстаграма.

Слично томе, на интернету цвјета бизнис приватним предузетницима који су осмислили разне сервисе утемељене на Инстаграму, попут оних за слање правих папирнатих разгледница на којима су слике с Инстаграма, до оних који производе праве уоквирене фотографије према вашем раду на Инстаграму, али и јастучнице, шоље, привјеске, мајице, футроле за телефоне и сличне предмете на које се може аплицирати фотографија с Инстаграма.

Из данашње перспективе уопште не чуди одлука Марка Цукерберга да Фацебоок купи Инстаграм за баснословних милијарду долара.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *