Одзвонило за БеЛ ТВ?

Главни и одговорни уредник БеЛ ТВ, Влатка Малиџан, смијењена је прије неколико дана са ове функције, а отказе је добило и више радника ове куће.  Као главни разлог наведено је лоше стање у овој медијској кући, а према мишљењу већине отпуштених радника (наш извор наводи 13 отказа), Малиџанова је жртвено јагње у овом случају јер […]

петак, новембар 26, 2010 / 10:14

Главни и одговорни уредник БеЛ ТВ, Влатка Малиџан, смијењена је прије неколико дана са ове функције, а отказе је добило и више радника ове куће.

 Као главни разлог наведено је лоше стање у овој медијској кући, а према мишљењу већине отпуштених радника (наш извор наводи 13 отказа), Малиџанова је жртвено јагње у овом случају јер се противила да направи списак радника за отказ. Према прогнозама истих тих отпуштених радника, суноврат ове куће је неминован, рејтинг све лошији, а заинтересованих за оглашање је све мање.

Кад удари Милорад на Милорада
Телевизија "Бел" је прије десетак година била једна од најпопуларнијих локалних телевизијских станица у Бањој Луци. Сукоб између некадашњих сувласника ове куће одвео је БеЛ ТВ у дугове, па у стечај.
Многи су склони оцјени да је тешку ситуацију ове телевизије покушао да искористи владајући Савез независних социјалдемократа, те да је управо из врха странке стигла директива компанији Тамарис, Милорада Јањетовића, да купи ово предузеће. Власничка трансформација је, по истим тим ставовима, учињена у циљу стварања јаке медијске куће, која би послужила страначким интересима у кампањи за  изборе 2010. године.
И мање стручним је одмах било јасно, како је циљ изоловање Алтернативне телевизије, те њено потискивање подобнијим медијским послеником, пошто њена централна информативна емисија у 19 часова, нема конкуренцију на подручју Бање Луке и Крајине, будући да БН ТВ већ пар година емитује свој дневник у 20 часова, на велико незадовољство јавног сервиса РС којем је то крајње умањило гледаност.
Сходно тој визији, БеЛ је примио велики број радника АТВ, а и централна информативна емисија „БЕЛ дан“ планирана је за 19 часова. Ипак, напори ка маргинализацији АТВ, успјели су тек до нивоа забране новинарима ове тв-куће да уђу у изборни штаб СНСД у вријеме највеће гледаности, тј. у изборној ноћи.
Ужурбано је рађено да се процес стечаја што прије заврши, наручена је нова дигитална опрема, камере, опремао се студио у кругу руинираног електронског гиганта Руди Чајавец, објављивани конкурси за запошљавање, рађене аудиције… Да није све тако идилично како се у први мах мислило, побринуо се сам власник Милорад Јањетовић, који је на отварању у свом поздравном говору рекао да не зна зашто се уопште „бакће са тим послом”, да то њему није потребно, али да је послушао „савјете колега”.
Не иде без власти: Стартна неслагања
На отварању се нису појавили највиши званичници СНСД, Додик, Радмановић, Шпирић, Радојичић, Васић… Изгледа да је већ тада дошло до одређеног сукоба око цијелог медијског пројекта, па је Јањетовић мимо страначких договора, умјесто Милана Љепојевића (који је у почетку контролисао аудиције и запошљавање), на мјесто директора поставио свог човјека од повјерења – службеника Балкан инвестмент банке, Младена Трнинића.
Извор Фронтала из СНСД каже да је од тог тренутка БеЛ изгубио подршку својих „идејних твораца”. Саопштења, дописи, позиви на пресс конференције… стизали су на адресе свих медијских кућа, осим на адресу БеЛ ТВ. Страначки функционери, носиоци власти и челни људи јавних предузећа, одбјали су гостовање у емисијама ове телевизије. Имиџ куће је поново почео да пада, а скандали су се редали један за другим. Почетак предизборне кампање наговјестио је могућу промјену курса СНСД према БеЛ ТВ, у гостовање су дошли Радмановић, Шпирић и Радојичић.
Најболнији ударац је задао тадашњи премијер Додик, који се није појавио као гост ни у једној емисији од почетка емитовања, а само неколико дана пред октобарске изборе, упркос свим напорима, изабрао је да прво оде на гостовање у програм прњаворске К3 телевизије, а на БеЛ ТВ се појавио тек послије избора.
Тамарис највећи оглашивач
Иако помпезно најављиван, програм БеЛ ТВ није донио ништа ново. План менаџмента да се БеЛ профилише као права градска телевизија у старту се изјаловио, прије свега због незадовољства страначког врха. До најављене куповине квалитетнијих медијских садржаја никада није дошло, а телевизија је почела са емитовањем филмског и документарног програма старије продукције. И у техничком смислу почело је веома лоше, телевизија има само четири камере, а до прије два-три мјесеца синхронизација је била катастрофална, тон је неколико секунди ишао испред слике.
Доласком директора Трнинића, кажу отпуштени радници, отказ је добио велики број „провјерених кадрова”. Међу највећим изненађима сматра се одлазак Станка Смољановића, директора прогама и још неколицине људи који су имали „крупније“ уговоре. Ипак, програм је некако кренуо, по принципу нити смрди нити мирише, а покренут је мали број емсија из властите продукције – само 11.
Клијената је било све мање, паре су све теже улазиле, а кестење из ватре је вадио сам власник Јањетовић, јер је фирма Тамарис највећи оглашивач у сопственој медијској кући.
Преквалификација медија у дискотеку?
Ово је рађено, прије свега да би се задржао континуитет исплата радницима и да би се, колико – толико, сачувало оно мало што је остало од имиџа. Извори блиски породици Јањетовић кажу да ће телевизија ипак ускоро бити затворена, зато што им не треба предузеће које се не може само изборити за своју улогу на тржишту, а на простору гдје је сада телевизија, ужурбано се ради на сређивању нове дискотеке и салона за вјенчање.
Покушаји да се уведе понеки клијент са стране су углавном завршавали дебаклом. Пара једноставно није било. Маркетинг простор је углавном испуњен рекламама у тзв. компензацији, док је уговор о оглашавању са бањалучком Топланом условљен запошљавањем Горана Ружевића, сина директорице Топлане Бранке Ружевић. Због све теже ситауације наложено је ново отпуштање радника.
Кадровска политика или патетика
Поновно покретање Бела није донијело никакве новитете ни у кадровском смислу. Изузев преласка Славише Сабљића са РТРС, на мјесто главног уредника информативног програма, до доласка познатих телевизијских имена није дошло. Неколицина мање познатих људи је прешла са конкурентског АТВ и још неких медијских кућа. Директор, Младен Трнинић, никада није имао никаквих додирних тачака са медијима. Да слабије познаје медијско небо, кажу бивши радници БеЛ ТВ, показао је када је на једном пријему упитао да ли Српска новинска агенција има запослене новинаре.
Један од отпуштених радника нам је рекао и да је до скора имао идеју о пословној сарадњи са Виком телевизијом, то јест да подигне гледаност тако што ће информативне емисије БЕЛ ТВ бити емитоване на Виком ТВ. Доскорашњу главну уредницу, Влатку Малиџан, која је својевремено кратко радила и као дописник АТВ из Хага, наслиједио је Алекса Кубуровић, који је раније радио у редакцијама неколико бањолучких медија, између осталог и на БеЛ ТВ прије неколико година.
Како наши извори кажу, Кубуровић је највише и кумовао смјени Малиџанове, јер су више пута имали сукобе око рада забавног програма, гдје је Кубуровић био уредник. Извори Фронтала кажу да је Кубуровић послије именовања и спремио списак радника за отказ, углавном се руководећи личном нетрпељивошћу према појединим упосленицима, а најгоре су прошли најближи сарадници Малиџанове. Тако је међу смјењеним и отпуштеним и Бранкица Баврлић Љубојевић, а смјене су припремљене за још неке уреднике.
Оно што је сигурно, јесте да радници уговоре обнављају сваких три мјесеца, а нико од новинара није имао дужи уговор од тог тромјесечног. Наши извори говоре да је могуће да два или три појединца имају сталне уговоре, али је илустративно да је ова тв-кућа почела рад са 120 запослених, док ће их сада остати 53. Од ових који остају, апсолутну већину чине приправници запослени по субвенцијама Владе РС за "први посао са високом стручном спремом", те радници "старе" БеЛ ТВ, који по уговору имају право да туже "нови" БеЛ у случају отказа.
Кубуровић: Питајте директора
Уредник програма Бел телевизије Алекса Кубуровић каже да није истина да је отпуштено 13 људи и да је та бројка мања, не прецизирајући тачно колико је то. Кубуровић је потврдио Фронталу да је Влатка Малиџан смијењена, као и то да она наставља да ради у овој медијској кући.
-О разлозима њене смјене мораћете питати директора, кратко је одговорио Кубуровић на ова питања.
Тврдње да ће се Бел телевизија угасити након избора, Кубуровић је назвао кулоарском причама које такође нису истините.
Наумили смо били да слична питања поставимо и директору телевизије, Младену Трнинићу, посебно у свјетлу тога да је ова медијска кућа у другој транши "помоћи медијима у доба гобалне економске кризе" коју из буџета додјељује Влада РС, добила 150.000 КМ. Но, и поред наших упорних покушаја, Трининић се на свој мобилни телефон није јављао.
А телефон је звонио… Но, како је први логотип, без обзира што је тада био ћирилични, подражавао облик звона у аналогији са енглеском ријечју "звоно" (bell), ускоро ћемо видјети и да ли је одзвонило БеЛ ТВ.
Фронтал.РС

 



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *