Мехмедалија Нухић: Вехабије и СДА на истим принципима

Аналитичар религије из Тузле Мехмедалија Нухић упозорава да је вехабизам у БиХ један од вјерских и политичких метода муслиманских вођа, те да је опасност од терористичких напада – свакодневна. Нухић у интервјуу Срни истиче да је циљ вехабија централизација БиХ да би настала држава "једног народа и једне вјере", те да муслимани у БиХ "све […]

понедељак, март 11, 2013 / 08:50

Аналитичар религије из Тузле Мехмедалија Нухић упозорава да је вехабизам у БиХ један од вјерских и политичких метода муслиманских вођа, те да је опасност од терористичких напада – свакодневна.

Нухић у интервјуу Срни истиче да је циљ вехабија централизација БиХ да би настала држава "једног народа и једне вјере", те да муслимани у БиХ "све вријеме сопствено идентификацијско самопотврђивање врше исламом као религијом".

"Они не желе да своје коријене потврђују на начин истицања корјенитости у припадности народу, него припадности вјери. Али, то због два разлога не могу урадити. Први је тај што би, кад би гледали уназад – угледали своју хришћанску прошлост. А други разлог произлази из самог захтјева вјере – она не признаје народност, него искључиво вјерску припадност, односно или јеси или ниси муслиман", појаснио је Нухић.

Он напомиње да вехабије на територији БиХ нису појава, већ процес који има свој историјски дугогодишњи карактер, те да процес вехабизације БиХ није ексклузивитет 20. вијека. То је облик истрајности на путу борбе за ислам и у име ислама. Он је свеприсутан од доласка ислама на простор Балкана.

"Вјерски радикализам од битке на Марици до Косовског боја, јужни Словени, односно српски народ, осјетили су на сопственој кожи, како физички – истребљењем, тако и традиционално и духовно – насилном исламизацијом народног бића у то доба, па поново у деведесетим годинама 20. вијека на осавремењен начин у форми грађанског рата са дефинисаним циљевима државности у којој би исламизација требало да доживи нову ренесансу на простору југоисточног Балкана", појашњава Нухић.

Он одбацује тврдње да су муџахедини тобоже стигли из исламских земаља и објашњава да је то само пука дескрипција оног што је било скривено и потајно живјело одвајкада на територији БиХ, а форма аутентичности видјела се у грађанском рату, као и сликовити прикази његовог заживљавања након рата.

Нухић наглашава да је врховно поглаварство заједнице муслимана на територији БиХ наставило континуитет рада Исламске заједнице бивше Југославије.

"Сарајево је одавно, још у вријеме Титове Југославије, водило рат са политичким структурама југословенске власти да босански ислам, као посебно третирани ислам још у вријеме Османлија, и даље буде центар ислама на простору Балкана", истакао је Нухић.

Према његовој оцјени, међународна Исламска конференција успјела је у својим намјерама да задржи Сарајево и БиХ у посебном положају у односу на друге балканске регионе као главног баштиника и промотера континуиране мисије ширења ислама.

На питање да прокоментарише изјаву једног од вехабијских вођа из Горње Маоче – Хусеина Боснића да је "намјера вехабија да од Срба и Хрвата из БиХ узимају десет одсто имовине, по узору на Османлијско царство, које је од немуслиманског становништва узимало харач", Нухић, умјесто коментара, пита:

"Није ли и више од десет одсто већ узето од немуслимана на јужнославенском подручју? Колико још хришћанских глава треба да страда да се промијени `адет` схватања да није највећи губитак материјални? Када ће се схватити на Балкану да је традиционално идентификациони облик – духовност и традиционалност – веће богатство од материјалног?"

Према његовој оцјени, муслимански политичари, а нарочито из Странке демократске акције, свој облик политичког дјеловања усклађују са принципима вјере и свих захтјевних постулата њеног ширења.

"Скретање са – што би они назвали – `нуром занијећеног пута` јесте одступање од ислама. А то је онда `вјероодступништво`, што је најпогрднији и највећи гријех у оквиру ислама. Већи и од богохуљења.

Они се у унутарполитичком организовању босанских муслимана врло лако рјешавају оних који нису на путу ислама и свесрдних напора борбе за ислам. Политика је битна, али само у оној мјери колико даје примат свему исламском и самом исламу", нагласио је Нухић у интервјуу Срни.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *