Коридор 5ц: Гдје поставити наплатне кућице?

Према садашњем рјешењу, на улазу у РС на коридору 5ц биће постављене наплатне кућице, јер се дио коридора кроз БиХ одвојено ради у РС и ФБиХ. Душан Топић, директор "Аутопутева РС", истиче да је тренутни став РС да треба да буду постављене наплатне кућице на улазу у РС, односно на дијелу коридора који пролази кроз […]

понедељак, септембар 17, 2012 / 09:34

Према садашњем рјешењу, на улазу у РС на коридору 5ц биће постављене наплатне кућице, јер се дио коридора кроз БиХ одвојено ради у РС и ФБиХ.

Душан Топић, директор "Аутопутева РС", истиче да је тренутни став РС да треба да буду постављене наплатне кућице на улазу у РС, односно на дијелу коридора који пролази кроз њу. Међутим, он је мишљења да би требало наћи неко друго, практичније рјешење.

"Не би било добро рјешење да путник уђе на Свилају, па онда у Вукосављу да има наплату на улазу у РС, па код Добоја опет наплату поново при уласку у ФБиХ. До пуштања у промет има још три до четири године. Мислим да имамо довољно времена да с колегама из ФБиХ нађемо најбоље рјешење", рекао је Топић.

Једна од идеја која се спомиње је да рјешење буде вињета, али Топић истиче да у РС сматрају да вињета не би била добро рјешење, јер су сви аутопутеви у РС концентрисани на сјеверном дијелу.

"Надам се да ће кроз механизам координације наших и у ФБиХ доћи до рјешења око наплате тако да се може проћи без наплатних кућица. Најнормалније и најоптималније рјешење било би да буде електронска прерасподјела прихода", рекао је Топић.

Енвер Биједић, министар саобраћаја и комуникација ФБиХ, рекао је да о начину наплате још није постигнут никакав договор. Истакао је да постоје још и проблем недефинисаних надлежности на коридору.

"Није још добро дефинисано ко ће на којем дијелу коридора вршити радове, одржавање, а ни систем обавјештења и сигнализације још није дефинисан. И то би требало да буде јединствено на цијелом коридору", објаснио је Биједић.

Рекао је да ФБиХ стоји на становишту да би и систем наплате требало да буде јединствен на цијелој траси.

"То значи да неко ко крене из Хрватске не треба свако мало да плаћа путарину или да има вињету у ФБиХ која му не би важила у РС. Требало би да буде јединствен систем. Ако је Топић рекао да РС размишља да буде јединствен систем, ми то сто одсто подржавамо. Небитно какав, чији, сасвим је свеједно", рекао је Биједић.

Цијена путарине три марке

Душан Топић, директор "Аутопутева РС", говорећи о путарини на аутопуту Бањалука – Градишка, рекао је да је калкулација да цијена буде око три марке.

"Отприлике је европски просјек десет фенинга по километру, плус-минус 15 одсто. Од Клашница до Чатрње имамо око 30 километара, што значи да би аутопут требало да кошта око три марке", рекао је Топић.

Објаснио је да се РС трајно опредијелила за систем наплатних кућица, умјесто вињета, јер је то систем "пара на лицу мјеста", стварање нових радних мјеста, а отвара и могућност увођења електронске наплате, што је, како је истакао, систем који се одлично показао у Хрватској.

"Електронска наплата је прилично корисна за оне који често путују. Она је и нешто повољнија, а имамо и примјер у Хрватској, у којој је путарина поскупјела, али не и електронска наплата", рекао је Топић.



0 КОМЕНТАРА

  1. Европски просјек?? Господа се воде тиме што су себи обезбједили примања изнад европског просјека- па к’о бива океј је да путарина прати “европски просјек”.. Владајућа багра ме не престаје запањивати својом оперисаношћу од стварности!

  2. Гдје год могу да закину, они се ваде на тај европски просјек, а гдје требају дати нешто, онда су то “комплекснији послератни услови” итд, итд,…

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *