Евидентиран је свако ко је скидао користећи торенте

Свако ко је било када “скинуо” филм, албум или други садржај користећи торенте – евидентиран је и могао би да једном одговара. Током три године истраживања научници са британског Универзитета у Бирмингему закључили су да ће они који "скидају" најпопуларније садржаје бити евидентирани у року од три сата. Надзирани су и корисници који скидају мање […]

четвртак, септембар 6, 2012 / 11:47

Свако ко је било када “скинуо” филм, албум или други садржај користећи торенте – евидентиран је и могао би да једном одговара.

Током три године истраживања научници са британског Универзитета у Бирмингему закључили су да ће они који "скидају" најпопуларније садржаје бити евидентирани у року од три сата.

Надзирани су и корисници који скидају мање популарне садржаје, али њих провјеравају рјеђе.

Истраживање је показало да су корисници који су тек почели са "скидањем" подједнако у опасности као и они који се тиме баве дуже.

Ако неко "скине" само један филм, такође ће бити евидентиран − рекао је руководилац истраживања др. Том Котија.

Научници су развили посебан софтвер који се понаша попут програма за торенте и потом пратили ко се на њега спајао.

Тако су открили да је "скидање" пратило десетак различитих фирми за праћење, од којих само мањи дио отпада на организације за заштиту ауторских права, безбједносне фирме и друге истраживаче.

Шест фирми, које су у праћењу биле најактивније, било је најтеже идентификовати, јер су за претраге користиле друге компаније за хостинг.

Котија каже да није јасно за шта се те огромне количине података користе, додајући да многе компаније чувају податке, јер би се могле показати корисним у будућности.

Истовремено, траје спор и у дискографији. Дискографске куће жале се да им илегално "скидање" музике путем торента уништава посао, али истраживање Роберта Хемонда, професора са америчког Универзитета у Сјеверној Каролини, показало је супротно.

Не само да торенти не штете успјешној продаји музике, него је и побољшавају.

Професор је између маја 2010. и јануара 2011. године сакупљао статистике о "скидању" путем торента са највеће странице са торентима посвећене музици и успоредио их са подацима о продаји – да би начинио модел који предвиђа ефекат пиратства на продају.

Узорак укључује 1.095 албума 1.075 умјетника, а истраживање је фокусирано на албуме који су "процурили" прије службеног пуштања у продају.

Резултати су били изненађујући, јер Хемонд није успио да пронађе негативну посљедицу "скидања" музике на продају албума.

Открио је чак умјерено повећање продаје – "цурење" албума мјесец дана унапријед резултирало је касније са 59,6 одсто више продатих примјерака.

Истраживање је показало да популарни извођачи више профитирају од илегалног "скидања" него они мање познати.

Хемонд наводи занимљиво објашњење за овај феномен. Према њему, пиратство је облик оглашавања, слично као кад се пјесма емитује на радију или спот на телевизији, а више скидања доводи до умјереног повећања продаје.

Претходна истраживања, која су показала да "скидање" путем торента штети продаји, тврди Хемонд, нису користила тако прецизне статистике о скидањима албума као он.



0 КОМЕНТАРА

  1. А ко је омогућио коришћење торента. Сад су као криви они који га користе????

    Интернет није бесплатан, а корисник упражњава све доступне могућности. Има начина да се заштите они који се сматрају оштећени.
    Неможе ми неко одређивати шта ћу ја да узмем са “шведског стола”…или немој постављати “то” на сто. 😛

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *