Додик даје аеродром Драшковићу: Прави га, по теби ћемо га звати

Идеја о изградњи аеродрома на Зупцима поновно је актуелизована након што је Требиње посјетио предсједник Републике Српске Милорад Додик.

четвртак, август 24, 2017 / 01:19

Он је приликом обиласка „града Сунца“ изјавио да ће Влада РС са власником „Свислајона“ Родољубом Драшковићем и градском управом Требиња разговарати о изградњи аеродрома у овом граду. Занимљиво је да је предсједник РС изнио и приједлог да тај аеродром носи назив управо по власнику „Свислајона“.

Подсјећамо да је Драшковић, у априлу прошле године, изјавио да одустаје од градње аеродрома на Зубцима због, како је тада навео, „непостојања политичког консензуса“.

Истовремено, на тематској сједници Скупштине града Требиња такође се помињао требињски аеродом, о коме се у Херцеговини причало годинама.

Нерешени имовински односи

Градоначелник Требиња Лука Петровић је рекао да је прије неколико дана отворен тендер за Стратегију развоја требињског аеродрома.

– Издовојиће се 400.000 КМ за прикључке воде и реконструкцију струјног прикључка, стратегију развоја, као и рјешавање имовинских односа. Очекујемо да се уради квалитетна студија за инвеститоре који желе да улажу у Требиње. Са таквом документацијом ће се моћи добити и грађевинска дозвола – истакао је Петровић на тематској сједници о капиталним инвестицијама до 2020. године.

Он је навео да на локалитету гдје је планирана градња аеродрома још нису ријешени имовински односи са „Шумама РС“, нити је то земљиште преписано на град Требиње.

Међутим, шеф клуба одборника ПДП у Скупштини града Требиња Љубиша Крунић каже да опозиција не вјерује да ће икада бити изграђен аеродром у Требињу.

– Ни ова, а вјероватно ни неке будуће Владе РС немају интерес да граде аеродром. У окружењу имају четири аеродрома – у Мостару, Дубровнику, Тивту и Подгорици. Прича о аеродрому траје годинама и о томе је више излишно говорити. Можда би писту имали и ове године да Родољуб Драшковић није заустављен у радовима које је био започео – закључио је Крунић.

Требињци скептични

Наиме, по нацрту средњорочног плана капиталних инвестиција, усвојеном на тематској сједници Скупштине града, град би требао издвојити 50.000 КМ у овој години, а предузеће Аеродроми Српске осталих 350.000 КМ у наредних 6 година.

Дужина писте на „новом“ требињском аеродрому требала би бити 1.700 метара, а вриједност око 25 милиона КМ.

С друге стране, становници Требиња, када су чули да се поновно прича око аеродроме, наводе да се она често актуелизује.

– То се најављује сваки пут када се ближе избори. Годинама слушамо та предизборна обећања, а још нема ни приступног пута локацији гдје би он требало да буде изграђен – коментаришу Требињци најновију идеју о новој рунди разговора о авионима који би летјели из Требиња.

Наиме, Зубачко поље је за вријеме Краљевине Југославије кориштено као узлетиште за војну авијацију и зато је та локација изабрана за градњу аеродрома.

За предузеће милион КМ

Влада Српске је потрошила више од милион КМ за петогодишње постојање Јавног предузећа „Аеродром Требиње”, чије су канцеларије биле у центру града, а које је 2014. године угасила. Након тога је и обрисано из регистра привредних објеката.

Према првим обећањима, авиони са Зубаца код Требиња требали су да лете од 2010. године.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *