ДЈЕВОЈКА С БИСЕРНОМ НАУШНИЦОМ (GIRL WITH THE PEARL EARRING)

Појам директор фотографије, овдје добија смисао. Режисер се одлучио да сваки кадар, бар мало личи на платна холандских сликара из 17. вијека. Зато је прича невиђено досадна, предуга, и развучена. Одрађена по роману Трејси Шевалијеа, који објашњава откуд та дјевојка на платну Јана Вермера. Скромног сликара, чији рад сви знају са репродукција, а не знају […]

недеља, октобар 2, 2011 / 05:38

Појам директор фотографије, овдје добија смисао. Режисер се одлучио да сваки кадар, бар мало личи на платна холандских сликара из 17. вијека.

Зато је прича невиђено досадна, предуга, и развучена. Одрађена по роману Трејси Шевалијеа, који објашњава откуд та дјевојка на платну Јана Вермера. Скромног сликара, чији рад сви знају са репродукција, а не знају да је то он. О његовом животу и радним навикама се мало зна, па је идеалан полигон за фикцију.

Сиромашна дјевојка Грид, није изгубљена у преводу, већ у мрежи материјалног и друштвеног статуса. Момка месара, газде сликара, и богатог; бахатог мецене. Уз Вермерову хистеричну жену, као врхунац отежавајућих околности.

Грид пита газдарицу да ли да опере прозоре у атељеу: – Опери, немој ме питати глупости. – Али, промијениће се свјетло. Одговара служавка, на коју до тад нијесу обраћали пажњу.

Интересантан је однос умјетникове жене, према фикцији и стварности. Више од тога што је сликао служавку умјесто ње, погоди је једино што је носила и њене минђуше.

Препоручљив за љубитеље мелодрамског плачипизма, интрига и надмудривања поноса. Бар ако јавно не смију рећи, да гледају латиноамеричке сафунљике.

 

(Редитељ: Питер Вебер; Улоге: Колин Фирт, Скарлет Џохансон, Том Вилкинсон)



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *