ЖРС: Синдикат најављује тужбу против управе

Синдикати Жељезница РС-а најавили су тужбе против управе тог предузећа због неуплаћивања плата и додатка за топли оброк радницима. Прије тужбе затражили су помоћ и од инспекције рада. За Самостални синдикат саобраћајно-транспортне дјелатности тог јавног предузећа потпуно је неприхватљиво смањење законом предвиђених примања за раднике. Предсједник тог синдиката Златко Марин рекао је да ће покренути […]

субота, децембар 8, 2012 / 17:25

Синдикати Жељезница РС-а најавили су тужбе против управе тог предузећа због неуплаћивања плата и додатка за топли оброк радницима. Прије тужбе затражили су помоћ и од инспекције рада.

За Самостални синдикат саобраћајно-транспортне дјелатности тог јавног предузећа потпуно је неприхватљиво смањење законом предвиђених примања за раднике.

Предсједник тог синдиката Златко Марин рекао је да ће покренути тужбе већ наредне седмице, уколико управа не пристане на разговоре о овим проблемима.

И предсједник Самосталног синдиката машиновоћа у Жељезницама РС Симо Цвјетковић истиче да је топли оброк радницима умањен са 185, на 115 марака, као и рефундирање за аутобусне карте.

– Знамо сигурно да се ради о милионским износима за које су оштећени радници, тврди Цвјетковић и оптужује управу да је само узимањем од радника направила уштеде, а не у свом пословању.

Истовремено, у овом предузећу, које послује с губицима, данас су представници управе говорили о процјенама да ће у 2012. години бити превезено мање од пет стотина хиљада путника.

– Ови показатељи јасно указују да је тек свако треће сједиште попуњено и да возови на појединим релацијама не задовољавају исплативост задржавања таквих линија. Управо таква ситуација је била на међународној линији Сарајево – Будимпешта, гдје се у просјеку превозило око двадесетак путника, што није довољно за покривање трошкова у путничком саобраћају на тој релацији, тврди извршни директор Послова операција Жељезница РС Драженко Тодоровић.

Истакао је неопходност позитивног пословања у путничком саобраћају.

– Наш је план смањити трошкове и наћи начин за додатном зарадом, јер и путнички и теретни саобраћај морају пословати позитивно. У теретном саобраћају планирано је око десет милиона зараде и то ће бити и остварено, а путнички саобраћај мораће сам зарадити за своје даље функционисање, додао је Тодоровић.

Жељезнице РС- као лиценциран оператор нису у могућности да производе губитке, јер је један од основних услова за задржавање лиценце, управо, позитивно пословање.
Сада помоћ траже и од градоначелника и начелника општина у РС и то да дијелом субвенционишу жељезничке линије које су важне за функционисање саобраћаја у њиховим локалним заједницама.

Тешко стање у Жељезницама разматраће се на тематској сједници Владе РС.



Оставите одговор