Зауставите се, јер воз не може

У Републици Српској данас је почела превентивна кампања "Зауставите се, јер воз не може!" с циљем смањења броја саобраћајних незгода на пружним прелазима. Представници Министарства саобраћаја и веза Републике Српске, Агенције за безбједност саобраћаја и предузећа "Жељезнице Републике Српске" озваничили су симболично почетак кампање у бањалучкој Мјесној заједници Дервиши. Директор Агенције за безбједност саобраћаја Милија […]

понедељак, март 11, 2013 / 14:17

У Републици Српској данас је почела превентивна кампања "Зауставите се, јер воз не може!" с циљем смањења броја саобраћајних незгода на пружним прелазима.

Представници Министарства саобраћаја и веза Републике Српске, Агенције за безбједност саобраћаја и предузећа "Жељезнице Републике Српске" озваничили су симболично почетак кампање у бањалучкој Мјесној заједници Дервиши.

Директор Агенције за безбједност саобраћаја Милија Радовић рекао је новинарима да је у протеклих шест година на пружним прелазима у Републици Српској погинуло 19 особа, док је више њих тешко повријеђено.

Он је навео да је циљ ове превентивне акције да инфраструктура на пружним прелазима буде усклађена са законом, прије свега у погледу сигнализације, како би био смањен број саобраћајних незгода.

"Инспекторат ће у оквиру ове активности извршити контролу саобраћајне инфраструктуре на пружним прелазима, док ће `Жељезнице Републике Српске` преузети све мјере из своје надлежности", рекао је Радовић и додао да су планирани и састанци са представницима мјесних заједница које гравитирају пружним прелазима на којима би били дијељени едукативни леци.

Он је навео да на жељезничким пругама у Републици Српској има укупно 285 прелаза, од којих је 267 без браника, односно обезбијеђено је само саобраћајном сигнализацијом.

Директор Сектора за грађевинске послове у "Жељезницама Републике Српске" Горан Рајковић рекао је да ово предузеће континуирано проводи превентивне активности.

Он је истакао да се на пружном прелазу укршта пут и пруга и да је, осим жељезничке сигнализације, потребно водити рачуна и о друмској сигнализацији.

Рајковић је навео да је најбоља и најсигурнија варијанта укрштање пута и пруге на два нивоа, односно изградња надвожњака и подвожњака.

Зоран Тадић из Одсјека за саобраћај Административне службе града Бањалука рекао је да је 2010. године урађена Студија прелаза преко жељезничких пруга на територији града на 45 локација, којом је било предвиђено укидање пружног прелаза у насељу Дервиши.

"С обзиром на дешавања, дошло је до измјена регулационих планова који ће бити на јавној расправи и након тога ћемо видјети које ће бити коначно рјешење", рекао је Тадић.

У ову превентивну акцију, која ће се у Српској проводити до 28. марта, укључени су сви субјекти безбједности саобраћаја, Министарство саобраћаја и веза, "Жељезнице Републике Српске", инспекторат, Јавно предузеће "Путеви Републике Српске и јединице локалне самоуправе.



Оставите одговор