Влада зауставила Лукачеву концесију на саобраћајне казне

Влада Републике Српске донијела је на данашњој сједници закључак којим се обустављају активности у вези са набавком радара и безбједносних камера по принципу јавно–приватног партнерства и упутила на преиспитивање модел финансирања овог пројекта.

четвртак, март 15, 2018 / 12:36

"С циљем постизања безбједносних ефеката дефинисаних овим пројектом, набавка наведених уређаја и опреме биће спроведена у складу са резултатима анализе која би требало да покаже који модел финансирања је најисплативији”, саопштено је из Бироа Владе Српске за односе са јавношћу.

РС камерама и радарима требало је да "покрију” фирме "Иноватрафик холдинг" из Њемачке "Екин Текнолоџи Сан. Ве Тиц. А.С." из Турске и "WКБ Консалтинг" из Бање Луке. Ову одлуку 6. фебруара донио је министар унутрашњих послова РС Драган Лукач приликом избора приватног партнера у послу тешком 12,5 милиона КМ.

Уговор је требало да потпишу на период од десет година. Влада РС одобрење за склапање јавно-приватног партнерства дала је у марту прошле године, а студијом економске оправданости предвиђено је да стотину радара годишње заради 21,6 милиона КМ на основу предвиђених 745.084 казни.

Сликовни резултат за ДРАГАН ЛУКАЦТо практично значи да би ове приватне компаније у наредној деценији зарадиле огроман новац, јер се процјењује да би уложених 12,5 милиона марака могле да врате већ за нешто више од годину дана. Свака наредна година доносила би им чисту зараду.

Занимљиво, јавни позив за одабир приватног партнера МУП је расписао још почетком јуна прошле године, а конкурс је затворен 17 јула. Чак седам мјесеци се вијећало који приватни партнер ће уложити новац који ће му се кроз десетогодишњи уговор вишеструко вратити.

Лукач је недавно изјавио да МУП тражи приватног партнера, јер Влада у овом тренутку нема новац потребан за куповину радара, а да су они потребни. Истовремено, Влада РС није прихватила закључак Одбора Народне скупштине за безбједност којим је тражено да се одустане од пројекта кроз јавно-приватно партнерство те да се овај посао финансира средствима РС и тако избјегне подјела добити од наплате казни са приватником.

Закључак о одбацивању јавно-приватног партнерства Одбор је усвојио 11. децембра прошле године.

Сам поступак избора фирми које ће са МУП-ом РС по принципу пола-пола дијелити милионску зараду од наплаћених казни подигао је температуру. За овај посао међу три пријаве, према сазнањима Капитала, било је и име "Проинтера”.

Интересантно, понуда ове фирме одмах је одбијена као неприхватљива, чиме су отворена врата за склапање уговора са "Иноватраффиц холдинг" из Њемачке (отворену два и по мјесеца прије МУП-овог јавног позива) и "WКБ Консалтинг" из Бање Луке (чији оснивачки улог износи тек једну КМ).



12 КОМЕНТАРА

  1. Симо мисли да радари треба да буду постављени.

    Опозиција је у својим тврдњама да приватно-јавно партнерство није добро по интерес РС говорила да је узимање кредита од 11 милиона КМ много боља опција.

    Ако би сада власт уважила ту њихову примједбу, а хоће, и у парламенту затражила подршку за тај кредит, опозиција ће бити против, тј.сама против свог приједлога.

    1. Opozicione stranke ako bi glasali protiv toga što si napisao dokazali bi da su potpuni kreteni.
      Svrha opozicije i jeste korekcija vlasti.
      Valjda su u stanju prodrmati trulu jabuku,jabuke im same padaju na glavu k’o Isaku Njutu dok spavaju u hladu vlasti. Ako slučajno opozicija glasa protiv vrijeme je Simo da izađeš iz anonimnosti jer si najbolji poznavalac telaluka. Barem se nećeš provaljivati ko Dževad ili onaj iz Banjaluke analitičar što nije nikada radio.
      Pozdrav
      Zato što imaš hrabrost i voliš Republiku Srpsku za razliku od Lazarevića koji samo kuka ko onaj Palestinac sa kamilom “ hoću u vladu“.
      Da Srbima sutra potura i gore gadosti radi fotelje.

    2. Наравно да је Турчин за турске радаре. Саборац тзв. Среброва за Алијину БиХ.

  2. То је чисто замагљивање, овог криминалног покушаја, који је ривремено заустављен. Има ли игдје у некој нормалној држави да казне од прекршаја, као облик јавног прихода, по пола дијеле држава и приватна фирма ??? Нема ! Дакле?!?

  3. Неће се они тога лако одрећи.
    Српска је само њихов ратни плијен, одувјек тако била и биће. Зато су и купили јефтино овог јадног и наивног Лукача који је крварио гаће, дали му нешто пара, одштету, кућу, стан, ауто, мало моћи..не зато што га цијене, него зато да се крију иза њега.Наравно, знају на што се млађани наивни сеоски момчић ложи.
    А онда га и увалили у ову криминалну причу, па ако прође прође, ако не на њему ће се завршити.Једним ударцем две муве.
    Ако не прође, ево још једне љаге на борачку популацију,…видите, ратник, специјалац, рањаван неколико пута, а лопов и криминалац итд.
    Док сланинари и даље остају патриоте.!

    1. Lazareviću, izjasni se o radarima?
      Banjaluka čeka tvoj komentar,ako hoćeš u vladu 5 pametnih rečenica zašto je potrebno raditi po sistemu lapo-lapo sa pajtosima?

  4. Не прозивај Николу ! Пошто се он залаже за смањење емисије гасова, а то се између осталог постиже скидањем ноге са папучице гаса, ови радари су вјероватно дио његовог уговора о програмској сарадњи са бордо сектом.

  5. Морам да одговорим Змају, не петљам се у дневну политику, ја сам господин, човјек из привреде, као и ти, много ја даље видим да бих био дневнополитичка јајара, али ево, 110% сам, не само против овог уговора, него против насиља над возачима у саобраћају.

    Нема код мене много ријечи о рецимо транспарентности, нема много економских аналитичара без резултата, оних који серу по медијима сваки дан(част изузецима), ти се за нашег што рекли турци земана, неће појавити више у медијима да уносе негативну енергију, прије ће бити да ће добити посао у својој струци, да видимо шта знају?

    За наше владе много шта неће да бива, ПРВА ПРАВА ПОСЛЕРАТНА ОБНОВА подразумијева ред и стабилан систем, па и систем безбједности у саобраћају.

    Биће тај систем одрађен у склопу надоградње овог доста неефикасног система у свим сегментима, односно, биће одраз изградње-надоградње, неуништивог правног, политичког, безбједносног, привредног и образовног система Републике Српске.

    Да не бих улазио у детаље, морао бих књигу написати, само да кажем да ће
    за наше власти сви контролни органи бити три пута више плаћени него сад, да ће бити бар за трећину више запослених у тим најбитнијим службама за одржавање система, те да ће бити опремљени по највећим стандардима за вршење службе.

    Примјер.

    Да сам ја био предсједник владе, уложио бих за безбједносне структуре, царину и инспекције прошле године око 200-300 милиона марака више за плате, опрему и запошљавање стручних људи, да би посљедично због њиховог чувања супер плаћеног посла-поштеног рада, буџет под истим условима за 2017 годину био напуњен са најмање милијарду марака више, све због утаје пореза по више основа.

    Да одмах кажем како би посљедично због функционисања система, односно владавине права, крађе из буџета, болесно преплаћени тендери и други непоштени расходи(локалних и републичких власти), биле мање за више стотина милиона марака заједно.

    Да будемо начисто Змају, ти не брини као привредник, нико не би био искључив према домаћој привреди,нарочито производњи у више грана привреде, напротив.

    Релаксирали би ми ваш рад, није програм ОДРЖИВОГ РАЗВОЈА зелених, програм гашења производње, наравно, под хитно би неки морали ријешити отпадне воде и загађење ваздуха, све стимулисано кроз пореске и друге олакшице, једино би у почетку била драстична примјена Закона према…………………………………………………..

    Како год окренеш, милијарду би марака сад имали на рачуну, сачувану од прошле године, или би је по приливу средстава улагали квартално, знам већ у шта и на који начин, али………………………………………………….

    Е сад ко је схватио, схватио, ко није, шта да се ради?

Оставите одговор