Влада РС: Хрвати и Нијемци не граде аутопут за Купрес

Влада Српске није прихватила самоиницијативну заједничку понуду ЕМС Холдинг ГмбХ из Њемачке и Хидроелектра-Инжењеринг Загреб за додјелу концесије за изградњу и коришћење аутопута Гламочани-Бања Лука-Мркоњић Град-Млиниште-граница са ФБиХ. “Законом о концесијама РС прописано је да се самоиницијативна понуда примјењује само за случај када понуђач има искључива и ексклузивна права на концепт обраде, планирање, методологију и […]

субота, март 12, 2011 / 18:14

Влада Српске није прихватила самоиницијативну заједничку понуду ЕМС Холдинг ГмбХ из Њемачке и Хидроелектра-Инжењеринг Загреб за додјелу концесије за изградњу и коришћење аутопута Гламочани-Бања Лука-Мркоњић Град-Млиниште-граница са ФБиХ.

“Законом о концесијама РС прописано је да се самоиницијативна понуда примјењује само за случај када понуђач има искључива и ексклузивна права на концепт обраде, планирање, методологију и инжињеринг које доказује регистрованом или лиценцираном интелектуалном својином ауторским или сродним правима без којих пројекат не би био изводљив. С обзиром да уз захтјев нису приложени докази, на конкретан случај нису се могле примјенити одредбе Закона о концесијама које прописују поступак додјеле концесије путем самоиницијативне понуде”, наводи се у образложењу Владе РС.

Влада РС је на истој сједници (07.март) донијела је Рјешење о утврђивању јавног интереса за додјелу концесије за изградњу и коришћење аутопута Гламочани-Бањалука-Мркоњић Град-Млиниште-граница са ФБиХ.

Концесија за изградњу и коришћење аутопута на овој дионици додјелиће се на основу јавног позива у складу са Законом о концесијама.

“Јавни интерес испољава се кроз чињеницу да ће реализацијом пројекта доћи до повећања додатних средстава у буџет Републике Српске кроз плаћање пореза, доприноса и сл., али ће се одразити и на регионални развој општина кроз које пролази у смислу да ће исти испунити своје циљеве на добробит крајњих корисника”, истиче се у Рјешење.

Траса будућег аутопута преузета је из Просторног плана Републике Српске до 2015. године, а град Бања Лука је коридор будућег аутопута уградила у Урбанистички план града 2008-2020. година.

Вриједност 1,3 милијарде евра

Хрватско-њемачки понуђач процијенио вриједност пројекта изградње аутопута на 1.308.000.000 евра.

У понуди се наводи да је за враћање уложених средстава потребно 42,2 године, а они концесију од 40 година, те да ће аутопут бити могуће завршити у року од шест година, ако не буде непредвиђених догађаја.

Предвиђено је да РС, у складу са Законом о концесијама, оснује ново привредно друштво у 100 одсто власништву концесионара.

Коментаришући њихову понуду Недељко Чубриловић министар саобраћаја и веза РС, је потврдио да је дошла и да је Влада обавезна да је размотри.

“На њима је да покажу своје референце и на основу тога ћемо одлучити. Мислим да је у питању озбиљна понуда, јер су већ уложили 200.000 или 300.000 евра у студију могућности, и не вјерујем да би неко бацао паре”, рекао је тада министар Чубриловић.



Оставите одговор