Веш машина кад испере црнца у Кинеза то је расизам, кад испере бијелца у црнца онда то није

Медији несклони било каквом критичком размишљању као суманути преносе америчку вијест којој дају наслов: Најрасистичкија реклама икада.

понедељак, мај 30, 2016 / 07:53

Медији несклони било каквом критичком размишљању као суманути преносе америчку вијест којој дају наслов: Најрасистичкија реклама икада.

Кинески произвођач детерџента Кијаоби нашао се на мети критика због рекламе у којој Кинсекиња уводи црнца у веш машину из које он излази као – Кинез.

Будући да не познајемо кинеске културне прилике које ову рекламу у Кини могу учинити занимљивом, уздржаћемо се од коментара.

Али ћемо подсјетити на рекламу која не само да није проглашена расистичком, већ је дијељена по медијима са нескривеним одушевљењем и симпатијама према њеној духовитости.

Наиме, у другој реклами жена убацује свог аљкавог и не превише згодног мужа у веш машину, и добија супер згодног и пожељног црнца. Е то је господо прави расизам – претпоставка да ће бијелац, када му уклоните недостатке, постати црн. У кинеској реклами и црнац је заводљив и згодан, реклама потенцира то да детерџент толико избјељује, да уклања и меланин из коже.

Судећи по музици, чини се да је у питању исти произвођач реклама, који игра на карту провокације и привлачења пажње. Можда различите карактеристике детерџената (избјељује – "колоризује") чине да је поступак расне претворбе био различит, али очигледно је да је за жену бијеле коже идеалан црнац, док је за Кинескињу одговарајућ њен сународник.

Лицемјерно, зар не?



Оставите одговор