Веш машина кад испере црнца у Кинеза то је расизам, кад испере бијелца у црнца онда то није
Медији несклони било каквом критичком размишљању као суманути преносе америчку вијест којој дају наслов: Најрасистичкија реклама икада.
Медији несклони било каквом критичком размишљању као суманути преносе америчку вијест којој дају наслов: Најрасистичкија реклама икада.
Кинески произвођач детерџента Кијаоби нашао се на мети критика због рекламе у којој Кинсекиња уводи црнца у веш машину из које он излази као – Кинез.
Будући да не познајемо кинеске културне прилике које ову рекламу у Кини могу учинити занимљивом, уздржаћемо се од коментара.
Али ћемо подсјетити на рекламу која не само да није проглашена расистичком, већ је дијељена по медијима са нескривеним одушевљењем и симпатијама према њеној духовитости.
Наиме, у другој реклами жена убацује свог аљкавог и не превише згодног мужа у веш машину, и добија супер згодног и пожељног црнца. Е то је господо прави расизам – претпоставка да ће бијелац, када му уклоните недостатке, постати црн. У кинеској реклами и црнац је заводљив и згодан, реклама потенцира то да детерџент толико избјељује, да уклања и меланин из коже.
Судећи по музици, чини се да је у питању исти произвођач реклама, који игра на карту провокације и привлачења пажње. Можда различите карактеристике детерџената (избјељује – "колоризује") чине да је поступак расне претворбе био различит, али очигледно је да је за жену бијеле коже идеалан црнац, док је за Кинескињу одговарајућ њен сународник.
Лицемјерно, зар не?