Велики значај Јадранско – јонског коридора

Пруга Чапљина – Требиње – Никшић дио је Јадранско-јонског коридора и има велики значај за БиХ и шире, те за интермодални транспорт, тј. комбинацију жељезничког и водног превоза – констатовано је на стручном симпозијуму "Развој јадранско-јонског жељезничког коридора Чапљина – Требиње – Никшић" који је данас одржан у Сарајеву. На симпозијуму је истакнуто да овај […]

понедељак, мај 16, 2011 / 14:21

Пруга Чапљина – Требиње – Никшић дио је Јадранско-јонског коридора и има велики значај за БиХ и шире, те за интермодални транспорт, тј. комбинацију жељезничког и водног превоза – констатовано је на стручном симпозијуму "Развој јадранско-јонског жељезничког коридора Чапљина – Требиње – Никшић" који је данас одржан у Сарајеву.

На симпозијуму је истакнуто да овај пројекат има изузетно велики значај за цијели регион, јер ће допринијети регионалном развоју и повезати три главна града Подгорицу, Сарајево и Тирану, те БиХ, Црну Гору, Албанију, Македонију и Грчку.

У оквиру израде Студије изводљивости за овај пројекат, који је са 510.000 евра финансиран из Програма помоћи Европске заједнице у обнови, развоју и стабилизацији, урађена је прелиминарна саобраћајна студија, прелиминарна студија о процјени утицаја на животну средину, прелиминарну процјену трошкова и студија изводљивости за прелиминарно пројектно рјешење.

Циљеви ове иницијативе исказани су кроз основне циљеве Јадранско-јонске иницијативе као што су повезивање транс-европске осе /Коридор 5Ц/ са јадранско-јонском жељезницом и креирање нове транспортне мреже на јужном подручју заинтересованих земаља, повећање мобилности робе и људи, повећање стандарда грађана и укупног друштвеног развоја и повећање туристичког и пољопривредног просперитетра, те укупног економског развоја.

Помоћник министра комуникација и транспорта БиХ за транспортну инфраструктуру, припрему и имплементацију пројекта Изет Бајрамбашић рекао је новинарима да је историјски познато да је јужни дио западног Балкана веома неразвијен, како економски, тако и друштвено у односу на сјеверно подручје, а посебно у дијелу транспорта.

"Тамо су све комуникације старе 30, 40, а можда и 50 година. Неке раније комуникације као ускотрачна пруга Чапљина – Требиње – Никшић измјештена је и није у функцији дуго времена", подсјетио је Бајрамбашић.

Према његовим ријечима, нове мреже које се раде у ЕУ и жеља да се сви дијелови БиХ покрију, да комуникација људи и транспорт роба буду што бољи и већи, одлучено је да се заједно са Европском комисијом ради студија за изградњу пруге Чапљина – Требиње – Никшић, са великим опцијама и могућностима прикључка за Дубровник, Неум и друге градове који гравитирају овом подручју.

Бајрамбашић је истакао да су заинтересоване земље за овај пројекат Грчка, Албанија, Црна Гора, БиХ и Хрватска, као и ЕУ.

"Основни циљ свих наших активности у овом периоду јесте припрема основне мреже која ће бити дио европске мреже на оном стандарду и потребама које имају људи у Европи", рекао је Бајрамбашић, додајући да се овим жели да створи конкуренција поморским лукама, како би били смањени трошкове транспорта.

Наводећи да је ЕУ увијек спремна да оне пројекте, које је финансирала у студијском дијелу, финансира и у изградњи, он је нагласио да ће БиХ градити искључиво са европским банкама.

Замјеник шефа Делегације ЕУ у БиХ Ренцо Давиди рекао је да је ово веома обиман пројекат за који је потребно много средстава да би био успјешно реализован.

"Кроз овај пројекат повезују се двије земље које имају јасан став према чланству у ЕУ. Ту је и политика која се односи на све ове земље Јадранског региона, а ту је и веома битан аспект умањивања негативних ефеката и посљедица на средину у којој живимо", истакао је Давиди.

Наглашавајући да је тешко рећи да ли је овај пројекат рентабилан, он је истакао да ће то зависити од развоја лука у на Јадранском мору и од превоза терета.



Оставите одговор