Вече у х-молу

Пар ријечи о концерту пијанисте Милана Савића, КЦ Бански двор одржаног 26.09.201 Пише: Иван Оташевић, директор Бањалучке филхармоније и професор АУБЛ (Овај концерт бих назвао: „Вече у х-молу“, будући да су све композиције биле у овом тоналитету). Програм: Ј.С Бах: Прелудијум и фуга у ха-молу ДТК1 Ј. Хаyдн: Соната Но.47 х-мол С. Рахмањинов: Прелид х-мол […]

субота, септембар 29, 2012 / 06:18

Пар ријечи о концерту пијанисте Милана Савића, КЦ Бански двор одржаног 26.09.201

Пише: Иван Оташевић, директор Бањалучке филхармоније и професор АУБЛ

(Овај концерт бих назвао: „Вече у х-молу“, будући да су све композиције биле у овом тоналитету).

Програм:
Ј.С Бах: Прелудијум и фуга у ха-молу ДТК1
Ј. Хаyдн: Соната Но.47 х-мол
С. Рахмањинов: Прелид х-мол оп.32
Ф.Лист: Соната х-мол

Након великог броја конгреса фармацеута, физиотерапеута,… бањалучка публика је синоћ у Културном центру "Бански двор" имала прилике да присуствује концерту Милана Савића. Овај млади пијаниста је завршио основне студија клавира у класама проф. Арсена Чаркића и проф. Владимира Цвијића на Академији умјетности у Бања Луци.

Изашавши на концертни подијум и на "чудно" наштимованом клавиру марке "Стејнвеј и синови" (Stainway and Sons), Милан Савић је отворио јесењу сезону концерата у "Банском", композицијом Ј.С. Баха: Прелудијум и Фуга у х-молу. Кристални музички ток, непогрешиво вођење теме у Фуги, потпуна контрола над инструментом и комплетан утисак о разумевању Бахове музичке мисли, показали су већ после неколико тактова мајсторску интерпретацију пијанисте.

Једно велико "БРАВО" за пијанисту.

У једном тренутку раскошан, огроман и топао тон, у другом уздржан, одмерен, интелектуалан и промишљен у свирању и онда безазлен, разигран и детиње лаковеран у својим фразама. Технички одличан, Милан је вечерас представио свирачки манир једног мајстора који влада и широким спектром тонских боја, динамике и израза.

Изводећи Прелид у х молу Рахмањихова, Савић је хладнокрвно повео публику у свој свет звукова и боја потпуно уверен да ћемо га следити. На тренутке и сам изненађен чудним тоновима у дисканту ("Stainway and Sons"), он је сачувао је мирноћу и уверен у своју надмоћ над инструментом, уз бурне аплаузе је прешао на последње капитално дело Франца Листа – монументалну „Сонату у х молу“.

Следила је експлозија тонске снаге, одличне технике и јасне интонације. Милан је својом интерпретацијом је себе поставио у службу композиторове музичке мисли. Публика је у току извођења Листове Сонате имала прилику да се упозна са генијалношћу Франца Листа и периода када је клавир као инструмент био можда и најпопуларнији у историји музике. О Милановој интерпретацији Листа је могло и да се критички дискутује, но Милан Савић је дословно следио само своје музичке инстинкте непоколебљиво (вероватно уживајући подршку својих педагога), те је последња копозиција заслужила епитет ефектног завршетка.

Имајући у виду да је за све време концерта на лицу пијанисте стајао потпуно хладнокрван израз на лицу и попуна контрола која одаје скоро равнодушност, може се закључити да је Милан толико самоуверен, да се чини као да свира сам у вежбаоници. Црвенило на лицу је имао само током аплауза и биса. Без имало комплекса од својих колега у публици, он је вечерас пружио слушаоцима утисак задовољства и радости због слушања дивне музике.

Концерт Милана Савића је јасно показао постојање изузетно квалитетне пијанистичке школе, која уз сјајне педагоге налази своју трајност у талентованим младим пијанистима. Концерт Милана Савића представља изванредан мотив музичким посленицима у Бањој Луци и Републици Српској да истрају у потрази за музичком истином у њиховом раду.

Захваљујем му се на дивном концерту са ових пар речи.



Оставите одговор