УГ Тендер: Да ли ћемо имати још коруптивнији Закон о јавним набавкама?

Најава медијске кампање заговарања и лобирања Удружења грађана "Тендер" да се у Парламентарној скупштини БиХ не донесе још коруптивнији нови Закон о јавним набавкама. Удружење грађана „Тендер“ је у оквиру Пројекта „Јачање прве "воч дог" функције о корупцији у јавним набавкама“, који финансира Европска унија и УСАИД путем Центара цивилних иницијатива у оквиру CAP II […]

петак, јун 1, 2012 / 11:09

Најава медијске кампање заговарања и лобирања Удружења грађана "Тендер" да се у Парламентарној скупштини БиХ не донесе још коруптивнији нови Закон о јавним набавкама.

Удружење грађана „Тендер“ је у оквиру Пројекта „Јачање прве "воч дог" функције о корупцији у јавним набавкама“, који финансира Европска унија и УСАИД путем Центара цивилних иницијатива у оквиру CAP II програма, у протеклих годину и по дана провело широку и организовану активност у свим релевантним структурама друштва, одржавајући у 18 градова широм БиХ: 33 јавне трибине, 12 дводневних семинара, Округли сто и Конференцију у чијем раду је учествовало 1315 представника из институција са свих нивоа власти, већих уговорних органа, понуђача, академске заједнице, невладиног сектора и средстава јавног информисања.

Реализацијом планираних активности продубљиване и прошириване су спознаје учесницима о корупцији као највећој пошасти савременог свијета, подижући критички ниво свијести о потреби одлучније и организованије борбе свих субјеката у друштву, али и сваког појединца, а све у циљу сужавања простора за дјеловање протагониста и носилаца корупције, посебно у јавним набавкама гдје су средства пореских обвезника и грађана највише угрожена.

При вођењу конструктивних и корисних расправа, Удружење је успјешно тестирало своје конкретне приједлоге у форми антикоруптивних Амандмана на предложени Нацрт новог Закона о јавним набавкама, за чије усвајање је добило широку подршку учесника. Процјењујемо да уколико се усвоји нови Закон у предложеној верзији Нацрта корупција у јавним набавкама би могла порасти за додатних 200 милиона КМ и достићи годишњи износ већи од 800 милиона КМ, а уколико се делегати у Парламентарној скупштини БиХ изборе за антикоруптивна рјешења и механизме за које се залаже Удружење, уз обезбјеђење досљедног, одговорног и законитог рада Агенције за јавне набавке и Канцеларије/Уреда за разматрање жалби, годишњи ниво корупције би био више него преполовљен и кретао би се у распону од 200-300 милиона КМ, што би се могло сматрати подношљивим и по виђењу економиста не би значајније негативно утицало на економски развој.

За разлику од Агенције за јавне набавке БиХ која је креирала приједлог Нацрта са многим непримјереним и економски штетним рјешењима, очито дјелујући под снажним притиском неформалних центара моћи и коруптивног лобија из приватног и јавног сектора, Удружење своје антикоруптивне ставове темељи искључиво на Директивама ЕУ, најбољим рјешењима из закона европских и сусједних земаља, богатог искуства приватних предузећа која редовно учествују у јавним набавкама, као и више непосредно проведених истраживања о злоупотребама у примјени Закона о јавним набавкама у уговорним органима, као и непримјереном, па и незаконитом раду кључних институција Агенције за јавне набавке, Уред/Канцеларије за разматрање жалби и Суда БиХ.

Поред добијене опште подршке у свим сусретима са грађанима, Удружење је значајну подршку добило и од представника политичких партија који чине Парламент БиХ, што је веома битно и представља одређену гаранцију да ће и делегати у ово вријеме изразите економске кризе одлучније стати на становиште да се у нови Закон морају уградити квалитетни антикоруптивни механизми, којима би се могло успјешно и ефикасно заштитити јавна средства. Да би обезбиједило што већу подршку антикоруптивним Амандманима у складу са обавезама из Пројекта, Удружење ће у наредних мјесец дана, проводити и додатну медијску кампању.



Оставите одговор