Требиње: За аутобуску станицу више од 2.000.000 КМ!

Нова аутобуска станица у Требињу коштаће више од два милиона марака и градиће се на мјесту гдје се некада налазио војни ресторан у кругу касарне, на излазу из града према Дубровнику и Херцег Новом, с једне, и Мостару с друге стране. Општинска власт града у коме се путници већ десет година искрцавају на паркингу нада […]

среда, мај 30, 2012 / 15:37

Нова аутобуска станица у Требињу коштаће више од два милиона марака и градиће се на мјесту гдје се некада налазио војни ресторан у кругу касарне, на излазу из града према Дубровнику и Херцег Новом, с једне, и Мостару с друге стране.

Општинска власт града у коме се путници већ десет година искрцавају на паркингу нада се да ће станица бити завршена до краја ове године, али нико се не усуђује да то и потврди.

Начелник општине Требиње Доброслав Ћук и начелник Одељења за просторно уређење Владимир Гудељ почетком године најавили су почетак радова на новој аутобуској станици за март, али је због усвајања општинског буџета и других околности све помjерено за април.

Међутим, иако пролази и мај, радови још нису почели, а нови термин, уколико се не појаве нове непредвиђене околности, требало би да буде крај јуна.

– После првог отварању тендера 18. априла уложена је жалба, а нови термин за разматрање понуда је 4. јун. Радови на новој аутобуској станици почеће после потписивања уговора са извођачима, а још не можемо прецизно да кажемо тачан датум. Надамо се да би то требало да буде до краја јуна – рекао је Гудељ.

За извођење радова заинтересован је велики број фирми, а у општину Требиње стигло је близу 30 понуда. Према првим процјенама, нова аутобуска станица требало је да кошта 1,6 милиона КМ, да би накнадно та цифра смањена за 200.000. Међутим, накнадном анализом, трошкови за изградњу комплетног објекта повећани су на око 2,1 милион КМ.

– Због броја пристиглих понуда очекујемо да ће трошкови за спољне радове и један дио унутрашњих бити и мањи од 1,4 милиона КМ, који се већ налазе на рачуну, али ће за комплетне радове бити потребно више од два милиона. Ту цијену нисмо имали у тренутку планирања буџета, тако да ће се са 1,4 милиона КМ затворити грађевински радови и околно уређење, а средства за унутрашње уређење, машинске, хидро и електро инсталације биће обезбијеђена највјероватније ребалансом општинског буџета – нагласио је Гудељ.

Општинске власти још нису одлучиле ко ће управљати аутобуском станицом, односно да ли ће основати јавно предузеће или ће газдовање понудити приватним компанијама путем концесије.

Према главном пројекту, који је урадила требињска фирма „Пут инжењеринг", нова аутобуска станица имаће приземље и једну етажу, укупне површине 1.400 квадрата. У доњем дијелу је планиран станични објекат, шалтери, приступни перони (десет одлазних и пет за чекања), док ће на првом спрату бити разни комерцијални садржаји.

Стара аутобуска станица налазила се на атрактивној локацији у центру Требиња. Крајем марта почело је „комадање" некадашњих аутобуса транспортног гиганта „Требињепревоза", фирме који се налази у стечају, а која је била власник станице која је у октобру 2007. године затворена због неусловности.

После вишегодишњег негативног пословања, „Требињепревоз" је приватизован 2005. године. Државни пакет од 30 одсто акција на лицитацији је купио Радован Вучковић, власник предузећа „Убла турс", али је накнадно одустао. И представник радника повукао је понуду, па је као трећепласирани, контроверзни бизнисмен Васо Љубибратић за 180.000 марака постао власник 30 одсто акција. Он никада није ушао у посjед јер су радници после приватизације аутобусима блокирали предузеће и онемогућили улазак на аутобуску станицу, а касније је због лоших хигијенских услова она затворена.



Оставите одговор