Ненад Стевандић

Срђан Алексић= Милан Тепић

Варим ову колумну већ годину дана.Толико отприлике покушавам да пронађем значајну разлику између ове двије историјске личности нашега народа.

петак, фебруар 3, 2012 / 08:27

Оне једноставно једна без друге не могу. Кад их наши мрзитељи раздвоје, онда постају оружје за нашу сатанизацију.

Али, хајде да видимо у чему је сличност.

Прво, сличност је у јунаштву, тако својственом и већ описаном у мозаицима и лавирннтима духовне структуре нашега народа.

Затим, обојица су, покој им души, на исти начин крштени, вјероватно и васпитани, истим писмом писали, славу славили…

Обојица су туђом вољом стављени у тешку животну ситуацију, којој нису ничим допринијели, али чије се страхоте и грозоте очигледно нису бојали.

Обојица тако вјерно сликају српске карактерне особине којих је све мање и које су све ријеђе, али које треба да нас и у будућности поуче и сачувају од губитка части и образа. Обојица су за то положила животе, због чојства и јунаштва.

И на крају, у гнушању од сталних покушаја да нам мртвог Срђана својатају и отимају, а мртвог Милана огаде и оптуже, морам да прокључам и обзнаним свој протест због таквих подвала и лицемјерства.

Морам, јер на жалост све више је оних који покушавају да нам наметну заборав за Милана, а Срђана мртвог окрену против нас. А и Милан и Срђан од нас потекоше, па је ред да их ми и сачувамо.

Заједно, јер се и у рају небеском заједно налазе.

Нека их други одвајају у своме паклу подлости и лицемјерја.

Слава им .
Заједно.



0 КОМЕНТАРА

  1. Докторе, ово је одлично написано. Преко главе ми је ових керова из е-новина и Федерације, Чеде Јовановића и сличних неискрених типова који људски чин поистовјећују са собом. Човјек би ово урадио да се радило и о Јовану и о Анти и о било коме, зато што је то Србин који хоће да помогне ЧОВЈЕКУ у невољи и који извршава своју људску дужност. Покојни Тепић је такође извршавао своју људску дужност и да је свијест и код других официра била на овом нивоу, нема шансе да би Југославија нестала.

  2. „Морам, јер на жалост све више је оних који покушавају да нам наметну заборав за Милана, а Срђана мртвог окрену против нас. А и Милан и Срђан од нас потекоше, па је ред да их ми и сачувамо.“

    Фино речено.

  3. Змај, буди убијеђен да су и доктор и наведени хероји, прављени од истог материјала, а јавност их обликује како њој одговара. Мени је доктор доказани патриота и позитивац, докторе реците ми да ли гледате име и презиме пацијената или гледате да помогнете ЧОВЈЕКУ? Могу прихватити да се теби не свиђа. Шта мислиш о Тепићу, а шта о Алексићу?

  4. Вријеме је да макар ми који мислимо да не припадамо том хијенском чопору из комшилука ПРЕСТАНЕМО додавати дрва и ложити ватру. Макар због живих родитеља и блиске родбине ова два човјека. Ко год да проба макар мало да се угради у ове вјечито неиспричане приче, очигледно није читао Андрића, па ће доживјети блам и увреде као ову изнад!x-(

    Не могу да поднесем ни нашу патетику оличену у овим спомен плочама на фотографијама. Ни Милан ни Срђан нису дали животе што им се прохтјело, или што су филозофирајући о „вишем смислу“, одлучили да учине „праву ствар“.
    Поступили су по пориву који је дошао из њих, јер другачије нису могли! И тачка.
    О кардиналним стварима као што су ове двије прије свега људске а онда и СрБске смрти, најбоље је пуно не причати. Као што и не причају они који су најближе њима двојици.

    Има прича о двије сестре Јеврејке из Аушвица; биле су мале цурице… Биле су раздвојене жицом, али је старија, захваљујући „побуни људскости“ у једног од стражара, успијевала некако дотурати корице хљеба од свог следовања оној млађој… Неким чудом су преживјеле и обреле се у Америци. Кажу савременици да је након педесет година она старија једно јутро упитала млађу: „Да ли си добијала оне корице хљеба?“
    – „Јесам.“ одговорила јој је ова.

  5. zmaj
    Већ сам покушавао раније да вам уљудно одговорим али видим да то више нема смисла а ни потребе.Ја као што је познато прекидам комуникацију са особама које дуго и анонимно покушавају да оклевећу , дезавуишу или на други начин увриједе.Све најбоље не полемишем више са вама док евентуално не објавите име.
    За крај да вас обрадујем.
    1. Спреман сам да одговарам за све што ми се евентуално стави на терет јер сам на почетку рата имао 23 године и био пунољетан.Не бојим се никаквих истрага , било их је раније много.
    2. Ако вас то радује да вам саопштим да је тужилаштво хашког суда прошли мјесец скраћујући оптужницу Радовану Караџићу из ње избацило Бањалуку чиме је рад многих његових сарадника у Бањалуци даље беспотребан.
    3.Једини контакт са тужилаштвом БиХ сам имао у току суђења Влади Адамовићу команданту Кључке бригаде који је правоснажно ослобођен и нико се није жалио.
    4. Добро вам здравље.

  6. Божо Ч., Ника
    Нисам имао намјеру да никоме опоганим никакво осјећање.
    Ако сам у вама изазвао негативне емоције искрено се извињавам.
    Стицајем околности знам шта о наведеном мисли породица Тепић и Алексић.Тепићи су то стотину пута поновили а Срђанов отац Раде у Гласу Срске, линк је већ навео мистер Биги у 10 и 46 , 51.
    П.С.
    Дугогодишње лицемјерно својатање Срђана Алексића једноставно нисам могао издржати .Спреман са зато да и за овај текст одговарам правно или морално , свеједно је.
    А наравно спреман сам и да се извиним онима којима је то довољно.

  7. Нешо, „змај“ не конта да је твоја и моја активност ’92. СВИЈЕТЛА УЛОГА коју нам признају наше мајке, сестре и остала родбина!:D;)

    Стога, не одговарај „змају“ директно ни „овако ни онако“, него само звекете брате:

    Змају, отвори овај линк http://www.preokret.tk/?trazi=noz+zica+srebrenica&a=1186, па нави: „нож жица сребреница“, и убаци пару!B-)

  8. Срђан Алексић и Милан Тепић су два српска хероја. Први је показао ЧОЈСТВО тако што је стао у заштиту слабијег, што је бранио другог од свог рода, а други ЈУНАШТВО, жртвујући властити живот за свој народ и за своју земљу којој је положио заклетву.

    И једног и другог треба величати и славити, не допустити да падну у заборав, али је недопустива политичка злоупотреба.
    Многи који ме називају фашистом само зато што љубим свој род (псеудолиберали) су на годишњицу смрти Срђана Алексића на свом ФБ профилу поставили његову фотографију. Заједничко за све њих јесте да сисају америчку сису. Само један човјек прима плату из тих извора, а истински је родољуб и патриота и с њим се дружим. Сигуран сам да ће ово прочитати и поздрављам га. Кад тим псеудолибералима напишем да је херој Милан Тепић, одмах ме прозову фашистом са срамном констатацијом да величам „самоубице“.
    Оно што је урадио Милан Тепић јесте алтруистичко самоубиство, веома ријетко, које се не сврстава у психопатологију, већ је ситуационо. Не треба заборавити ни жртву војника Стојадина Мирковића, који је страдао уз Милана Тепића. Он заслужује такође статус народног хероја. Прије годину-двије сам на АТВ гледао (мислим да је „Досије“) документарац о Стојадину Мирковићу. Било би лијепо да неко постави на ју-тјуб. За сада имамо ово:

    http://www.youtube.com/watch?v=4mW0amkoJ6Y

    Мајка Чеде Јовановића је рођена у истој општини као Милан Тепић, али Чеда никад у животу није поменуо тај херојски чин. У Новом Саду су укинули Улицу Милана Тепића, под изговором да је то „рецидив Милошевићевог доба“. СРАМОТА!

    Да сам био на мјесту Срђана Алексића, учинио бих исто, али да сам на мјесту његових родитеља, запуцао бих у Београд да одвалим шамарчину свим онима који злоупотребљавају име овог јунака.

    НЕКА ЈЕ ВЈЕЧНА СЛАВА И СРЂАНУ АЛЕКСИЋУ И МИЛАНУ ТЕПИЋУ!

  9. …“Ја да сам сликар, и ја би’ сликао исто к’о Сава Шумановић!“:D

    Ево и дражица би поступила исто као и срђан!:D:D:D

    Ма знао сам ја да је то један херојски тип, а уз то саставља и Српску националну стратегију…
    А ја мислио такву величину и јуначину да налупам!:-o
    Баш сам фукара… Ево стидим се…

  10. Мајка Срђана Алексића, мислим, није жива, а отац господин Раде Алексић је неки дан рекао исто што мислим о Чедомиру и због чега на истог не треба обраћати пажњу.

    Хероји… ајде да им се одужимо тако што ћемо да помажемо њиховим породицама Ко брине о дјеци хероја Милана Тепића, о мајци, супрузи? Како живи г. Раде Алексић? Не треба њима, можда не толико, новчана помоћ, колико им треба да знају да смо уз њих. Мајке хероја Тепића се сјетимо само од годишњице до годишњице. Ко је данас отишао да види треба ли јој нешто по оваквом времену?

  11. Лицемјерно је да Срђана Алексића глорифукује функционер СДС-а, а да ни једном ријечју не помене ко је Срђанов убица, како је реаговао СДС тада. Па тада им је тај убица био херој, а Срђан издајник који брани балију. Ваљда је од тих времена остао неки траг.

    Докторе, то Требињци памте.

    Зашто ви увијек за СДС обављате улогу Пилата? Зар је то цијена компензационог мандата у НСРС?

  12. Симице, хајде на терапију. Због страшљивих, неспремних да у тој борби за њу живот дају, а спремних да му систем даје плату од 3000 КМ тада, ЈНА је изгубила многе битке. Имати силу, а бјежати, па то је могла помиловати само жута демократија..
    Убијеђен сам да сте ви неки тешки болесник, немате у себи ни зрно доброте и спочитавате човјеку компензациони мандат, а у исто вријеме ни ријечи не кажете када покојника користе у своје најниже сврхе муслимани. Нема горег Србина од овог типа пјетлића, који је најискомплекиранија врста Србина. Умријећеш улизујући се муслићима. Убили сте Дражу, Слобу, Ђинђића, све што нам ваља „вуковци“ убију.

  13. pink panter, 04.02.2012. 08:52:08

    “Убијеђен сам да сте ви неки тешки болесник, немате у себи ни зрно доброте и спочитавате човјеку компензациони мандат, а у исто вријеме ни ријечи не кажете када покојника користе у своје најниже сврхе муслимани.“

    Увијек ћу му спочитавати тај мандат јер се тај мандат не заслужује на изборима, него ти га странка да, а теК га касније одрађујеш. Стевандић тако што обавља пилатовски посао за СДС.

    То што муслимани користе Срђана у најниже сврхе је њихов проблем и није на мени да се ту петљам. Имају и они своје Пилате, а и за њих важи исти изборни закон, и они имају носиоце компензационих мандата.

    Поента мог коментара је тај да је велико лицемјерје да неко из СДС-а узима у уста Срђана Алексића када се врло добро зна да улицама Требиња и данас шетају Срђанове убице (осим једног који је погинуо у рату) који су код таквих као ти до скора уживали сттус хероја. Знаш ли мамлазе колико су робије добили. Знаш ли мамлазе да и данас правду дијели судија који је на суду рекао да је Срђан заслужио да буде убијен јер је бранио муслимане.

    “Умријећеш улизујући се муслићима.“

    Тако су и Срђану говорили док су га тукли цокулама и кундацима.

    “Убили сте Дражу, Слобу, Ђинђића, све што нам ваља „вуковци“ убију.“

    Е, ово је већ случај за Радована. Ти си први којем је добар и Слобо и Ђинђић. Честитам. Битно је у нечему бити први, кад већ ниси био код жене (или цуре).

  14. Џаба Хорозе, не разумије то гримизна дражица… Лако се дражи и пали, има премало година да би стекао мудрост, а превише да би се овако непрестано брукао, има проблем „распукле“ личности, адреналин-раш… Ма, мука жива! Пусти крају…:D

  15. Па тако да одмах не мењају тему на личност неистомишљеника,безразложно га осуђујући за „издајништво“,кокетирање са противницима,задирући у приватност,у породицу…и слично.

    Мало културе „онлајн“ дијалога.

  16. Mr Biggy

    Има један болесник из Приједора који тебе вријеђа на најнижем могућем нивоу. Ја бих те бранио, али нећу из принципа. Ако ниси способан сам да одговориш, онда се склони са портала.

    Елем, одошмо од теме.

    Они који су убили Срђана Алексића су били убијеђени да раде патриотско дјело, јер свако ко брани балију је издајник. Неко их је томе научио. Ја знам ко. Због тога се јавно поносим што ореол издајника носим још од тог давног доба када сам се учланио у СПО. И тај свој издајнички посао радим волонтерски.

    И сада се нашао есдеесов Понтије да фрља о Срђану Алексићу и рони крокодилске сузе. И онда се нађу фрљани који компензатора мандата бране од мене, успут ме оптужујући да се улизујем балијама, да смо ми из СПО-а убили све што ваља код Србља, Слобу и Ђинђића (чуди ме да и Срђана не стави на тај сшписак), заборављајући да су Ђинђића убили они са црвеним береткама, које је основао Слоба.

    Још је заборавио ко је по БЛ у рату носио црвену беретку. Јеботе, која коинциденција.

  17. Симо П. Ороз

    Лудим се,веруј,нимало не оптерећујем,он само булоазни,никад није рекао ништа конкретно ни о проблемима ни о решењима…једино је испољио личност кроз увреде и уврнуте фантазије.Бранити се од њега би било понижење самог себе.

    Ипак има нормални(ји)х људи који би могли да мало ствари сагледају и са друге стране и о њима ја говорим!
    У овом случају,сигурно је убица Срђана Алексића у том тренутку био глорификован,сматран је патриотом.Сигурно.У ситуацији када колективно лудило влада,један рационални чин је сматран „издајништвом“,а казна је на месту извршена.
    Тај догађај се може,под донекле измењеним околностима,пренети на стање друштва данас.Довољно је да постоји минимум разлике међу схватањима актера да крене вербално „убијање“.

    Мислим да,собзиром да ту нико није био у близини,ни не знамо шта заправо истичемо у овом чину.Онако како се представља,чин је херојски.За мене,чин је хуман,што је највиши атрибут који постоји.И нека је.
    Али мислим да се константном употребом Алексића са свих страна (Срба и муслимана) и нарочито политичара његов акт девалвира.То је рекао и његов отац.Свима служи кад нешто желе да постигну.Направите сами херојско дело,па на томе добијајте поене.

  18. anja banja luka, 04.02.2012. 11:26:09

    “Херој Милан Тепић и генерал Владо Трифуновић нису били у истој ситуацији.“

    Јесу у сличној. Само су различито поступили.
    Трифуновић је имао и много дјеце око себе и хвала богу они су сви данас живи и здрави. Боље да су данас живи, него да их есдесов Понтије овдје проглашава за хероје.
    Херој Тепић је вјеровао комунистичкој фукари, генерал (по мени херој) Трифуновић није. У томе је сва суштина, разлика и коб. А обојица су часни људи.

  19. „Шта је све тај човјек препатио у животу, само зато што није хтио у смрт одвести српску дјецу у Бјеловару.“

    Логика Софронија Легхорна???????????

    Милан Тепић је српску дјецу помјерио на сигурну удаљеност, а само свој живот жртвовао. Уз њега је остао добровољно Стојадин Мирковић. Дакле, НАРОДНИ ХРЕОЈ Тепић је штитио младе војнике.

    Генерал Трифуновић је предао непријатљу државе око 150 тенкова и војних возила, од којих је касније страдало хиљаде српске дјеце.

  20. Па ево, дражица се јавно изјаснила да би СИГУРНО учинила исто херојство!:D
    Али авај, прош’о воз, нема више рата… Осујећен дечко.
    Не буди неправедан биги, има квалитета, има, али народ је стока; не препознаје…B-);)

  21. Mr Biggy, 04.02.2012. 11:37:21

    “Али мислим да се константном употребом Алексића са свих страна (Срба и муслимана) и нарочито политичара његов акт девалвира.То је рекао и његов отац.“

    Зато сам и попиздио на Стевандића. Да је политичар из неке друге странке можда не бих ни реаговао. Али они да о овоме причају…

  22. drazen78bl, 04.02.2012. 11:39:29

    Фрљане, помјерио би и херој Владо Трифуновић дјецу да је имао гдје. Он је био у окружењу.

    Цијеним то што би поступио исто као и Срђан и изражавам ти за то (као и Божо) искрено дивљење, али твој став да је Трифуновић требао дићи туђу дјецу у ваздух, само зато да би га Стевандић признао за хероја, озбиљно нарушава вјеру у твоје дјело (за које ти ја и Божо скидамо капу) које ћеш сигурно урадити ако дође до рата.

  23. drazen78bl

    „Генерал Трифуновић је предао непријатљу државе око 150 тенкова и војних возила, од којих је касније страдало хиљаде српске дјеце.“

    Засигурно знаш да српска деца нису страдала због Трифуновића,ни његовог акта.Будимо искрени.
    То је иста изјава као Чедина да је Српска настала „и на геноциду“.

  24. Симо Пјетлић, 04.02.2012. 11:51:10

    Са онолико тенкова и оружја колико је имао генерал Трифуновић на располагању могао је уништити цијели Бјеловар, али га је страх зауставио.

    Још једно важно питање је зашто је војно руководство дозволило да млада војска дође у такву ситуацију у Бјеловару, Тузли, Сарајеву?

    Симо Пјетлић је тата Чеде Јовановића.

  25. Пјетлићу зна јавност да је Звездан Јовановић убио премијера, али не зна јавност је ли онај тв ој Вук манити наручио то злодјело, је ли то урадио Чеда твој близанац по количини глупости, да ли је то урадио Живковић, Коштуница, Амери, Ћоки, Илић, то се не зна, а то је суштина. Звездан је био у служби истог тога Ђинђића и Душана Михајловића, размишљај, а немој вјеровати свом стјупидном билтену. Реци ти нама како твој најбољи пријатељ Срећковић, је ли све у рееду у тој партији настраних? Видим да имаш игром случаја једног сљедбеника овдје, иницијали указују да се ради о Јуки ПРазини, који зна укључити на тастари опцију ћирилице.
    Трифуновић је пизда и не може никада у ранг са Тепићем, осим у болесној Србији за коју болесни као ти навијају. Ма ти си у ствари онај доктор што се повукао са Фронтала, како је оно било, ако се неко сјећа Монти или тако нешто. Нестао он, дошао ти, пјетлић..

  26. Генерал Трифуновић је читав живот школован да брани свој народ од страних и домачих издајника. Као генерал,живио је на државној сиси,као бубрег у лоју. И први пут у животу,кад је требао и морао да испуни свој војнички задатак,он је подвио реп. Није добио наређење,прекинуте везе. Генерал мора имати иницијативу. Имао је најсавременије тенкове Т-84, његов корпус
    је био стратешки за одбрану мађарске границе јер се претпостављало да са те стране пријети највећа опасност по СФРЈ. Могао је уз такву силу повезати се са Даруваром и пресјећи Хрватску на пола. Он није крив,само зато што је Генералштаб погријешио,па поставио неспособног човјека на такво мјесто,као и Кукањца. Да је на његовом мјесту био генерал Лисица или Младић, сигурно не би подвили реп .
    На муци се познају јунаци.Он свакако мије јунак. Није ни издајник. Он је само човјек који није био дорастао задатку.

  27. drazen78bl, 04.02.2012. 12:02:19

    “Са онолико тенкова и оружја колико је имао генерал Трифуновић на располагању могао је уништити цијели Бјеловар, али га је страх зауставио“

    Фрљане, здрав разум га је зауставио. Није страх, него одговрност за људске животе. Зар је требао жртвовати туђу дјецу да би одбранио мртву идеологију. Шта би добио да је срушио цијели Бјеловар. Ето срушен је Вуковар и која корист?

    Болестан си Фрљане. Ја ти лијепо кажем да се не дружиш са доктором, али ти не слушаш.

    pink panter, 04.02.2012. 12:09:32

    “Пјетлићу зна јавност да је Звездан Јовановић убио премијера, али не зна јавност је ли онај тв ој Вук манити наручио то злодјело,“

    Фрљане, питај БЛ-црвену беретку. Он све зна.

    rale brada, 04.02.2012. 12:27:59

    “његов корпус је био стратешки за одбрану мађарске границе јер се претпостављало да са те стране пријети највећа опасност по СФРЈ.“

    Рале, ђе нађе бунике по овој зими? Каква опасност из Маџарске!?

    Паљанин јебем ти бабу.

  28. Dugo sam razmisljao da li da pisem ii ne,medjutim iz navedenih komentara isagledavajuci sadasnje stanje u drustvu i vremensku distancu u kojoj se nalazimo i sta smo sve prosli upitnoje dali je major Tepic postupio ispravno i sta je u stvari stvarna sustina njegovog postupka.Radi se o dva potpuno suprotna postupka ali postupkom majora Tepica treba da se bave psiholozi,psihijatri,sociolozi i drugi naucni radnici.Sticajem okolnosti djelimicno poznajem porodicu majora Tepica,sin mu je oficir vojske Srbije,supruga je upenziji a kcerka se udala za sina od mog prijatelja i zivi u Beogradu.Da ironija bude veca kcerka pokojnog Tepica je bez posla.Ovotreba posmatrati u kontekstu sadasnjeg polozaja i stanja boraca VRS koji su potpuno marginalizovani dovedeni na rub bijede i siromastva dok nam dezerteri kroje vlast ,odlucuju onasoj sudbin i sl.Evo ja sam se casno borio za RS tjerao turke na konju po Manjaci 95 godine i mogao sam poginuti kao najobicnija fukara i sta bi danas imala moja porodica od toga ,vjerovatno nista kaostoni sada nema,doknam dezerteri upravljaju nasim sudbinama,lazni invalidi imaju prava a casni borci njih nema nigdje.Nikad meniko iz grada Banjaluka,boracke organizacije ,ministarstva za pitanje boraca nije upitao odcega zivim,cime skolujem djecu atrazeodmene da budem lojalan gradjanin,da postujem drzavu,da izvrsavam svoje gradjanske obaveze isl.iakosam na birou preko 8 godina.Nemoze se graditisrecnabuducnost na nesternim i nezadovoljnim ljudima.I da se vratim na temu postavlja se pitanje dali je major Tepic Milan postupio casno ,kada su ga izdali generali koji su se sepurili po Beogradu ili je dosao pred svrsen cin kada je saznao da je strijeljan komandant kasarne u Bjelovaru,jedan potpukovnik,jedan kapetan i sest vojnika ili je bilo casnije da je na vrijeme izvrsio procjenu i postupio kao i general Vlada Trifunovic.Svi znamo kroz sta je sve prosao doticni general i na kraju od drzave Srbije dobio je 250 hiljada evra kao stetu koja mu je nanesena.General Trifunovic je ipak ziv,a mrtva usta negovore.Slucaj vojnika Srdjana po meni je iyuyetno castani i viteski ,a ovaj prvije za proucavanje.Neka je vjecna slava i bog dusu da im oprosti.

  29. Ау..оде српство у к..ц, сад по овим новокомпонованим додиковим патриоЈотама, свако је херој ко се борио за ону тамо страну, не нипошто за нас!?
    Па јбт. ‘ајде опет из те говнаве канализације трифуновића и осталих, да не гурамо ту овај случај са Срђаном Алексићем, будимо људи, па макар и мало мање били Срби!

    Нек ови хушкачи кажу колико је то ратни СДС „систематски лишио“ живота људи попут Срђана у Требињу? Или је то био ипак изолован случај?

    Ако је постојао „систем убијања“ како га она бедник од човјека симана орозуша представља, онда мора бити још безброј инцидената који ће потврдити правило постојања таквог система.

    Ја сам 1992 око Никољдана, послије повратка са терена из акције надомак Поповог поља, сјео са друштвом у кафић на сред Требиња гдје је у српској униформи сједио муслиман, човјек сасвим нормално и добро се сјећам читао је „Српску реч“ то је гласило сподобине странке вука манитог из тог периода. Нико му због тога ни због што је муслиман, ама баш нико ни пола ружне ријечи рекао, а не знам насигурно можда је било још муслимана у том кафићу, нама се тај човјек представио именом и презименом и рекао нам да је муслиман и да се не стиди тога, као што се не стиди што је у српској војсци!?

    Па ето о систему и времену!?

  30. rammstein, 04.02.2012. 12:57:34

    “Нек ови хушкачи кажу колико је то ратни СДС „систематски лишио“ живота људи попут Срђана у Требињу? Или је то био ипак изолован случај?“

    Рамо,
    у праву си, Срђан је био изолован случај. А колико људи (на свим странама) је могло бити Срђан. А нема их. Не зато што није било прогона припадника других вјера и прилика да се поступи као Срђан, него што није било таквих људи.

    Можда би их била и двојица, али је Фрљан тада био млад.

  31. Симо П. Ороз, 04.02.2012. 13:05:12

    Е па не знам симана, јбг моје је гесло било и остало „немој па се небој“..зато због мене није требао бити ни један Срђан, а опет са друге стране то потврђује истину да нико није „примораван“ на злочине, на чињење истих, ако човјек сам својом природом није на то спреман, то је као и данашња убиства у мирнодопским условима.

    Одкуд ти знаш кад ће неко неког да убије из ко зна ког разлога, да ли само зато што се тај случај десио у рату, треба оптеретити и онако преоптерећену нашу српску страну из ратног периода!?

  32. Да су пијани пјетлићи 1992. водили одбрану српског народа, данас би ово била исламска кокошија република. Срећа, па су доктори организовали одбрану. Само некоме ни доктори не могу помоћи. Нажалост.

  33. rammstein, 04.02.2012. 13:11:06

    “…да нико није „примораван“ на злочине, на чињење истих, ако човјек сам својом природом није на то спреман …“

    Зависи шта мислиш под терминон “приморан“. Нико није тој четворици наслонио пиштољ на чело и рекао да на смрт пребију Срђана, али их јесте приморао да легитимишу и приводе главовиће.

    Друго, ја сам се упустио у коментаре јер је СДС задњи који има морално право да ишта прозбори о Срђану, због свог односа према убицама у вријеме док су били на власти. А нарочито да то чини Сревандић.

  34. Симо П. Ороз, 04.02.2012. 13:19:53

    Ау…а ти то себи узео за право да будеш и тужилац и судија?
    Ко си ти да браниш СДС-у да прича и о овом догађају? Поготово да доктору Стевандићу качиш на врат тај случај? С којим право кривиш њега, он није ни био у Требињу тад, а можда ни цио рат?
    Код тебе би по „америчкој демократској“ пракси била и колективна кривица примјењива, ако је оптужени противничка страна?

    Ја говорим да нико није силом приморан од стране тадашњег руководства РС ни од руководства СДС-а на чињење намјерних злочина ни према коме! Јел то упитно даље?
    Ако су ти момци легитимисали тог Главонића, како се презива већ, одкуд знаш да ли је он можда њих провоцирао? Можда им је псовао „мајку ћетнићку“ па не би по теби требао нико да га приводи??
    Несрећа је што је погинуо Срђан, а све остало је склоп околности, чак и Срђанова реакција, да је могао претпоставити да ће настрадати, можда се не би укључио у спорни дијалог!?
    То је све сфера нагађања, зато каните се тог посла, није лијепо, а није ни људски!

  35. Ја мислим да је овај Симо Пјетлић измишљен лик. Редакција га измислила да повећа читаност, унесе мало жара у расправе. Немогуће да неко има овакве ставове, чак и да је психички поремећен. Добио је укор чак и од Централе, јер је користио име странке. Чак се и Којот и Даница му жена стиде шта овај пише.

    http://www.youtube.com/watch?v=nh5y_yt_Fj4 :D:D:D

  36. Simela,
    U dobrom dijelu tvog izlaganja se slazem.
    Neke stvari ne treba zloupotrebljavati.
    Ali moram priznati da je “dotur“ odje ipak napisao sazet i kvalitetan tekst sa porukom i to treba pohvaliti.
    Dalje konotacije vezane na temu od hvalospjeva,politiziranja i pristrasne odbrane jedne politicke opcije koju su kompromitovali mnogi sto su se busali u prsa a prodali bi cacevinu sa cacom gratis su ipak nesto drugo…

  37. Srđan je vjerovatno učinio hrabro djelo, međutim, Stevandiću, čega se pametan stidi, budala se ponosi. Taj Srđanov čin je čin pojedinca, ne može srpski narod da se ponosi tim njegovim činom, a istovremeno da ubije tog Srđana. Srđana nisu ubili muslimani, Stevandiću, nego srbi. I takvi gestovi prebijanja i ubijanja onih koji su stitili muslimane nije bio pojedinačan. Nemoj da se lažemo.

  38. komunist, 04.02.2012. 16:49:27

    Prika;
    Tebi ili su vrane mozak popile ili si se zarakij’o nakon lopatanja ove snjezine?
    I nemoj da mijenjas teze.
    Srdjan jeste bio pojedinac,kao sto su “pojedinci“ pravili zlocine na svim stranama.

    Jedino si dobro rekao ovo “cega se pametan stidi“itd…
    Upravo tu i jeste poenta.
    Srdjan je Srbin kojim se ponosi Srpski narod a stidi se onih Srba koji su zasluzni za njegovu smrt.

    Ako ti mislis drugacije,skokni do Maoce pa potvrdi svoje razmisljanje
    .Pitaj ih sta misle o cojstvu “pojedinaca“….

  39. Неки су се вактиле налокали титиног напоја, па рокћу његовим моралом доживотно.
    Неким омладинцима пак, будућа(:D:D:D) љекарска етика и тренутна комунистичка естетика не дозвољава теже ријечи (а о ћелестонки сликаној за Дневник да и не говоримо;)), па су из нужде створили алтер его – жестоког момка у розе таксију…

    Е сад, доктор Џекил је ономад мућкао сам свој напој да пробуди мистер Хајда из задњег режња свог „рептилског“ мозга, а код овдашњег евентуалног доктора, те ствари зависе од навале адреналина у систему. Тј. кад дражици дође да опсује (а несмије), одма’ се испод испрси „пинк клитвуд“ да рече онако у плексус…:D:D:D

  40. drazen78bl, 04.02.2012. 16:35:25

    “Ја мислим да је овај Симо Пјетлић измишљен лик. Редакција га измислила да повећа читаност, унесе мало жара у расправе.“

    Хвала на комплиментима. Није ме измислила редакција, него имам договор са газда Даном да зајебавам доктора зато што хонорар за колумну тражи авансно.

  41. rammstein, 04.02.2012. 13:53:22

    “да је могао претпоставити да ће настрадати, можда се не би укључио у спорни дијалог!?“

    О овоме ја говорим. Ово су ријечи које пљују Срђаново чојство и јунаштво. Ово је морал караџићеваца, српске бруке и срамоте.

    Понављам, немам ја ништа против Понтија Стевандића лично, него имам против да било ко из њихове странке покуша својатати Срђана и друге српске патриоте.

    Видите Рамин случај. Ставио психијатра у ник, а покушава оправдати убице, а брани од мене Стевандића који “слави“ Срђана. То је СДС.

  42. zmaj , 04.02.2012. 19:57:57
    A sto si ti sad pa zapeo za Drazena?
    Kud ce “modificiraniji“lik od tebe ,gusteru koji si umislio da si zmaj?B-)
    Jedino sto ti je zajednicko sa “Zmajem“,jest da pripadate porodici,kako Bozo rece“izumrlih reptila“B-)

    A mozda je i evolucija u pitanju…
    Zmajevi se pretvorise u gustere i umjesto vatre,palacaju jezicicimaB-)

  43. Поштовани г. Докторе, интересантна колумна. И један и други су заиста хероји.
    Е сад са овом искуством рата и поратног времена ја бих се увјек држао генијалног Црњанског који у свом супер дјелу „Роман о Лондону“, кроз уста расељеног упоређује народе. Отприлике да парафразирам(немам при књигу да цитирам), како развијени и еманциповани народи, поштују богате и успјешне људе, а мање развијени официре.
    Дакле, морамо се као народ одвићи те навике, да су само хероји у рату. Хероји могу бити и ван рата. За мене је тренутно велики херој Новак Ђоковић, па В.Дивац, па Кустурица, па бројни истакнута имена у спорту, науци, умјетности и свему што нас представља као народ.
    Они требају да буду узор, а код нас историје има и превише.

  44. Стевандић
    Поштовани г.Стевандић, био сам у истој војсци у којој и херој Тепић, радио близу њега и сматрам се позваним да имам право коментарисати његово дјело и дјела оних,не мање битних, који осташе нажалост незапажени.Нећу сада о томе јер ме нешто заинтересова из вашшег текста. Питање је : ко то тјера у заборав Тепиће и Алексић? Власти РС никад нису поклањале дужну пажњу овим јунацима, нажалост ни власти у којима је ваша странка имала кључну улогу.Сви се ви сјетите ових људи када вам то иде у прилог, наравно политички.
    Власт РС је показаала овим срамним борачким законом колико јој је стало до наше славне прошлости и до свих именовани и неименованих јунака.Одговор на питање: Ове хероје у заборав тјерају власти РС,политичке елите, нажалост ту сте и ви (немојте ми само рећи да сте опозиција и да сте због тога немоћни). Имате рјешење: организујте мирне протесте и спасите макар свој образ.
    Ја сам свој спашавао тих година док сте ви пратили Горана Милића и Јутел,спасавам га и данас својом војничком чашћу називајући без увијања ствари њиховим именом ИЗДАЈА!

  45. ЗОРИЋ

    Поштовани господине,
    У фебруару 1991 сам се одмах као млад човјек одредио према ЈУТЕЛ-у и сличнима.
    Да парафразирам:“Ненад Стевандић тврди да Анте Марковић глуми тита а Туђман ради исто Што и павелић.Као што тито није водио борбу за Јасеновац већ је завађао србе на Четнике и Партизане тако и Анте марковић нас забавља са новим братством и јединством а туђман спрема нови геноцид.
    Горан Милић и Јутел је ту да нас дезинформишу и усмјере нашу пажњу у други правац, да то не примјетимо.“
    (доступно из тадашње штампе а биће и кад се објави књига“)

    Као што знате након тога смо окренули репетиторе на козари …
    Ја се као опозиционар борим на себи доступан начин а и ова колумна је један од њих.
    Све најбоље, надам се да се сад боље разумијемо.

  46. Симо П. Ороз, 04.02.2012. 18:19:44

    Хехехе…вама комуњарама очито смета и Радованова слика, е баш ми је драго, јбг комплекси су неизлечиви, а то што је ја држим, па то је доказ да сам ја за разлику од комуњара попут вас испалих из шињела мике шпиљка, доследан и имам национални циљ, можеш мијењати начин како до тог циља доћи, али за разлику од вас, никад не мијењам циљ!
    Поздрав и овим стављам своју завршну на овом тексту.

  47. неприлагођен.
    Дјелимично се слажем са вама.
    Међутим треба и о овим стварима да размислимо.Требамо сачувати Срђана и Милана од Чеда и Вукова и њихових коалиционих партнера из Сарајева и Приштине разних превараната и преокрета
    који дежурају и пљују сваку иоле националну мисао и човјека.
    Одавно такве никове и никоговиже игноришем што им ташко пада
    па на сваки начин покушавају да испровоцирају и клевећу.
    Најгоре што нам се може десити да нам националну политику усмјере ВУк И Чеда или слични никоговићи и љихови никови.
    Виде да немају шансе и сваки дан су све бјеснији што су и заслужили.Дивно их је игнорисати.
    И за Милана и многе „милане се треба борити како нас опомену госп „Зорић“. То неће умањити величину Новака Ђоковића или Ваде

  48. Стевандић

    Нисмо се до краја разумјели.Ко је шта радио 1991 сада је постало небитно а нисам заинтересован ни за читање књига о том добу. Овдје се ради о том шта ви као политичар треба да радите како би се зауставило даље урушавање нас искрених бораца и патриота. Ја сматрам да писање књига о том добу треба да оставите историчарима, исто тако на овом порталу нема потребе да НАС браните од НАС.
    Ви г. Стевандићу ако желите искрено да штитите борачку популацију од ове српске власти (од муслимана и хрвата немојте то знамо и сами)одустаните од усмене и писане ријечи већ се латите барјака, позовите борце па на протесте,па да видимо шта ће сепромјенити. То је сада ваша улога, наравно ако имате храбрости за те активности
    Поздрав.

  49. ЗОРИЋ, 06.02.2012. 12:45:38

    Подржавам Ваше добронамјерне критике упућене опозиционим партијама, али ми није јасно зашто у свему прескакати борачке организације!? Колико сам пратио у медијима, Пантелија Ћургуз је опет био амортизер и прихватио је ова „рјешења“ Владе РС, а опозиционе странке су биле против. Зашто се прво не ријешите људи на челу БОРС-а који не раде у Вашем интересу, па онда по опозицији?

    Иначе, такође сматрам да би опозиционе странке у Бањој Луци већ у марту требале одржати један протестни митинг под називом „ДОСТА!“, јер је „Дара превршила мјеру“: Брчко није више у територијалном саставу Р.Српске, Законом о државној помоћи се блокира развој РС у будућности без „аминовања“ из ФБиХ, ништа у привреди се не покреће, а распродаје се оно што је деценијама стварамо, па се још и задужују у милијардама КМ. Онима који су најзаслужнији за стварање Српске се отима из џепа, администрација се још више надувава, ЖРС се гуше од презапослености партијских кадрова у администрацији, а администрација и беспотребни кадрови су кочница развоја ЕПРС (а тај новац би се могао усмјерити у развојне пројекте). Идеја о развоју пољопривреде и нема. Најјачи министар у Влади је она која једина зна течно говорити енглески језик. Од посјета Москви, Берлину, Израелу, Вашингтону нема никакве привредне користи…………………

    Докторе Стевандићу, све похвале за билтен ГО СДС Бања Лука, али овакав митинг би Вам донио далеко више повјерења у народу. Сигуран сам да би многи борци и осиромашени грађани изашли на митинг и подржали тако нешто. Наравно, на миран и цивилизован начин.

  50. Да, ако је шаровић гласник политике СДС-а, онда је потпуно јасно да нема промјена у РС. Уопште, политичке мртваце оживљавати се не може. Шаровић је након затвора сломљен човјек и непотребан СДС-у, осим у конструкцији да они у ствари и нису опозиција. Шаровић како прича, СДС није опозиција. Вјерујем да његов став није став осталих. О овоме доктор мора отворено изнијети ставове. Докторе без увијања, да ли је Шаровић ово рекао у своје име или је изнио став СДС-а? Питање је јасно. Одговор не може бити у више од једне реченице. Само тражимо искреност. Гдје се може видјети билтен?

  51. nenad stevandić, 06.02.2012. 08:27:05

    “Требамо сачувати Срђана и Милана од Чеда и Вукова“

    Требали сте их чувати док су били живи.

    “Одавно такве никове и никоговиже игноришем што им ташко пада па на сваки начин покушавају да испровоцирају и клевећу.“

    Одавно ви докторе немате одговор на моје критике. У томе је квака.

    “Виде да немају шансе и сваки дан су све бјеснији што су и заслужили.Дивно их је игнорисати.“

    Вјероватно вам је г-дин Додик пренио импресије. Кладим се да сте навијали за њега у недавном дуелу са Чедом.

    Што рече Шаровић, без Додика не можемо. Ја се са тим слажем и опет ћу гласати за Додика.

  52. Србослав, 06.02.2012. 13:14:09

    “Симо педер побјегао из болнице!“

    pink panter, 06.02.2012. 13:20:50

    “Симо није педер, он је курава, њега сви трпају..“

    Докторе ово су ти савезници на Фронталу. Што њих не игноришеш?

  53. дражен78бл

    Нисам коментарисао борачку организацију уз овај текст јер ови часни људи нису заслужили да се ови садашњи „хероји“ спомињу уз њихово име. Потпуно се слажем да је ово предсједништво борачке издало борачке интересе и да их треба под хитно растјереати

  54. Потрудићу се да понешто објасним,
    иако на тему ове колумне нема смисла разјашњавати никакву партијску политику.

    1. Не желим да добром вољом за разговорима са многим анонимним и неанонимним коментаторима на фронталу будем третиран као неко на оптуженичкој клупи.Просто је невјероватно да је изгледа боље не комуницирати са људима и бити искључен из свега што ти није интерес.Ја то не прихватам и зато сам спреман да свашта истрпим али све има границе.Није логично да било ко од мене тражи да му тумачим шта је ко којом реченицом имао намјеру да каже.
    Имате на сајту СДС-а довољно информација а и Бијелу књигу.

    2 СДС није јавно добро да свако може да од њега тражи одговоре или према њему истреса личне и партијске фрустрација.Велика је СДС странка од Предсједника и чланова предсједништва који су опште познати( Госп: М.Босић,П.Ковач,В.Говедарица,Б.Јеринић, О. Тадић, К. Васић,Гатарић,С.Божић,С.Пртило,Н.Гаврић, М.Мићић, Умићевић, Шаровић….)па до великог броја људи који су мање познати…. Имамо своју политику која све више заузима простор и мобилише људе.Нормално је да то код других странака и њихових људи изазове љутњу, конкурентска осјећања али свако има прилику да изнси своје ставове.

    На главном одбору је донешена и објашњена одлука о заступању РС на Нивоу БиХ као стране а не странака или коалиција.Дакле нисмо ми бирали СНСД на нивоу Бих већ Гласачи а ми са њима смо на нивоу БиХ репрезентација Републике Српске.У РС смо Звијезда и Партизан- вјечити дерби.
    На нивоу РС најјаче опозиционо дјеловање чини СДС и ту сарађујемо са сви опозиционим странкама које подржавамо јер без нас не могу да покрећу иницијативе (као ПДП о Брчком)

    3.Нисам Шаровићев адвокат , поштујем шта је преживио невин и сматрам да док је био на функцији није учинио ни један акт протв РС , кад је склоњен почео је велики пренос надлежности.И он је изнио став главног однора везано за ниво БиХ и у томе контексту говорио али су новинари владајућег естаблишмента вјешто извукли Додика у наслову.
    Ко се на то пеца његов је пробем.

    4.Билтен ће убрзо бити доступан у елекронском издању а за неки дан почиње дистрибуција по Бањалуци око 10 000 примјерака.
    5.Када напишем колумну о политичком ставу СДС-а можемо о томе шире расправњати а ова колумна је ван тога.
    Поздрав свима.

  55. nenad stevandić, 06.02.2012. 21:53:56

    “Не желим да добром вољом за разговорима са многим анонимним и неанонимним коментаторима на фронталу будем третиран као неко на оптуженичкој клупи.“

    Нико не жели да буде на оптуженичкој клупи. Па ни ви. Али кад напишете колумну, а ја је коментаришем, зашто сматраате да вас оптужујем. Ја једноставно желим да вам кажем да се не слажем са вашим ставовима. Ви сте колумниста Фронтала, ја стари коментатор. Очито је да вам моји кометари не пријају. А мени не прија политика СДС-а. Ком опанци, ком обојци.

    “СДС није јавно добро да свако може да од њега тражи одговоре …“

    Док год СДС предлаже и гласа за законе који одређују моју судбину, ја имам право да тражим одговоре.

    Наставите да ме и даље игноришете, а и Филип Вишњић види чији вас коментари изувају из мартинки.

  56. Hajde doktore ne lupaj u prazno više!!! SDS je bio na vlasti kad je ubijen Srđan i ubili su ga sljedbenici koji su zastupali politiku: ko štiti muslimane treba ga ubiti. I sad SDS staje u zaštitu Srđanu. Srđan je uradio herojski čin, stao je pred sljedbenike politike SDSa i rekao nemojte ubijati moje drugove muslimane. To je jednostavno objašnjenje.
    Otkud sad ti doktore da se busaš u prsa Srđanom, ti koji imaš hipoteku da si sa SOSom pretresao muslimanske kuće i progonio muslimane? Misliš ako se budeš prao srđanovim herojstvom da ćeš biti čistiji?

  57. komunist, 12.02.2012. 16:29:06

    А по чему ти онда закључујеш да Срђан „није био следбеник“ СДС политике?
    Што? Јел има неки навод да је био против стварања РС? У чему је разлика између њега и осталих припадника ВРС-а? Он није присилно мобилисан, нису ни његове убице присилно убиле Срђана? Шта је улога странке у свему томе по теби комунисто? Шта су комунисти радили у име комунистичке партије и колико људи су послали у смрт, само ако им се тако ћејфнуло? Зато ви комунци немате права ни уста отворити кад су убиства по партијском задатку у питању, ви сте ту без премца!

  58. Симо П. Ороз, 13.02.2012. 10:06:51

    Ауу..а колико си запјенио, неко би помислио да имаш све доказе црно на бијело? Кад оно ти хипотетиком па шта буде, па та иста војна полиција је имала наређења да приводи и Србе, војне обвезнике, ако се претпостави да су дезертирали из јединице, за шта је постојао полицијски сат?
    Шта су онда требали по теби ти полицајци да раде, кад су видјели да је момак муслиман, да му се извињавају што су га зауставили да легитимишу у сред града?
    Или је по теби „неко“ слао патроле да убијају људе по српским градовима, али ето не можеш да се сјетиш ко?
    Скоро је убијен неки Хрват у Требињу и то у вријеме ваше снсд-е власти у том граду, нешто не чујем да причате о том случају, али о ратном несрећном догађају на сва звона се звони?

  59. Рамо,

    Срђан је убијен зато што је бранио оне које није смио. Због тога је изубијан. Још већа је срамота изјава судије да је то и заслужио. Реци Рамо какве је санкције претрпио судија због те срамне изјаве.

    Твоји покушаји правдања овог недјела вријеђају здрав ум и елементарну хуманост и пристојност.

  60. Симо Пичкица Ороз,

    оо па ти тему и своју антиесдеесовску хистерију пребаци на неку непотврђену изјаву неког судије? Шта имамо ми сви скупа сад са изјавом једног судије? Шта има са тим доктор Стевандић? Хоћеш да кроз ту изјаву извучеш неку командну одговорност? Ко је тај судија? Како се зове и од кад је био на тој позицији? Колико дуго је био судија од прије рата?

  61. Šta li je taj Stevandić uradio ovom komunisti i orozu da ga oavko mrze ? Proguglao sam ga i video ogromne raspone neverovatnih suprotnosti.Ima za svakoga.Ja sam relativno neupućen u prošlost sveprisutnog doktora a i nije mi u interesnoj sferi i geografskom polju .
    Međutim ovo što piše u ovom tekstu mogao je da potpiše Čavić,Bosić,Dodik ili Ivanić, bilo ko. Sa tim bi se svaki normalan čovjek složio i aminovao.
    Ne mogu da zamislim šta je tako veliko u pitanju da se na ovom tekstu ludački pokušava riješavati neki raniji dug.
    Kačite se na drugim poljima jer moraju da postoje teme oko kojih se Srbi ne glože već naprotiv okupljaju ili slažu.x-(

  62. komunist, 13.02.2012. 14:43:06

    То што ти на свој начин поредиш Стевандића и ранковића дискредујући Стевандића, и однос СДС-а према Срђану као у то вријеме комунистичке диктатуре удбаша према неподобним појединцима је болесно и бесмислено исто као да кажеш како Иво Андрић нема право да пише о Ћуприји на Дрини!

  63. ramstajne
    nije ti dobro poređenje.
    Bolje bi bilo: Erdemović nema pravo da komentariše ubistva u Prijedoru. Slažem se, nema. On je svoje priznao u Srebrenici i nije bio u Prijedoru.
    Nema pravo taj tvoj doktor da brani Srđana i poziva se na njega kad istovremeno muslimani njega prozivaju pred kamerama da je u Vrbanji učestvovao u nekim stvarima u kojim nije trebao da učestvuje. Nije bitno da li je kriv ili ne, ali se spominje u tome i sad se pere Srđanovom hrabrošću i činom.

  64. komunist, 17.02.2012. 15:23:58

    а ти твоји муслимани се тек сад сјетили Стевандића? Је л’ могуће, ма пази да им не повјерујем, исто као и овим шизофреничарима из Тарчина што причају како су Александра и њена баба држале робове у кући, а пука случајност што су Александрини родитељи завршили у концетрационом логору за Србе!?

    ердемович? велиш? је л’ то онај што је плачући признао да је убио 1200 муслимана, за које се никад никакав доказ није пронашао везано за убиства из његовог признања и за тако масовно убиство добио чак невјероватних 2 и по године робије!??:-o
    Па скоро ко за обичан саобраћајни прекршај! Ау јбт да се смрзнеш од правде и праведника!

Оставите одговор