Сјећате ли се летова за Салцбург: Српска ће плаћати разлику путарине на аутопуту за Приједор

Аутопут Бања Лука – Приједор, дужине 42 километра коштаће 297 милиона евра, а Република Српска гарантоваће годишње 30 милиона евра путарине.

понедељак, јул 9, 2018 / 22:11

Ово је рекао Неђо Трнинић, министар саобраћаја и веза Републике Српске додајући да ће кинески инвеститор обезбједити новац, а у наредних 30 година убирати средства од путарине.

Трнинић је министар ДНС, из чијих редова је на истом мјесту био Недељко Чубриловић. Он је аутор једног од најгорих (или најбољих, ако гледате из угла друге стране) уговора у историји ваздухопловства. Српска је финансирала летове из Бање Луке за Салцурбг, плаћајући свако празно мјесто у авиону. Практично, за авио превозника све карте су биле распродате, чак и кад је авион летио празан.

Ово је илустрација уговора који се прави са Кинезима за градњу аутопута Бања Лука – Приједор. Све да ни један аутомобил не прође њиме, Кинези ће добити 30 милиона годишње! Саобраћаја ће бити, па ће Српска плаћати разлику.

Колико? Ако се 58,5 милиона марака (30 милиона евра) подијели са бројем дана у години, добијамо нешто више од 160.000 марака дневно. Јасно је да би по цијени путарине од 10 марака дневни проток саобраћаја за „позитивну нулу“ требао бити више од 16.000 возила. Процјене су да су садашње бројке око 12.000 возила дневно. Угрубо смо дошли до цифре од 14.6 милиона марака колико годишње треба издвојити за аутопут.

Душан Топић, директор ЈП Аутопутеви РС рекао је да у првим годинама број возила вјероватно неће бити довољан те да ће Република Српска морати плаћати кинеском партнеру одређени износ али да искуства са садашњим аутопутевима говоре да би након неког периода (!) број возила могао бити довољан.

Чињеница да не постоји пројекција колико година би проток саобраћаја могао бити испод потребног, говори довољно о озбиљности пројекта у који улази министарство. Чињеница да инвеститор тражи овакву врсту гаранције говори да је исплативост аутопута упитна, а то је знак да не постоји оправданост градње.

Не за инвеститора, који за 30 година има сигурних 900 милиона евра прихода. И не брине се око протока саобраћаја. Што га је мање, спорије ће се пут хабати, па ће се мање новца издвајати забодржавање.

Трнинић и Топић данас су на прес конференцији саопштили детаље о потписаним споразумима на самиту 16+1 који је одржан у Софији поново негодујући због односа делегације БиХ према Републици Српској и истичући да Савјет министара БиХ и парламентарна Комисија за вањске послове блокирају одређене пројекте и новац намијењен изградњи путева у РС.

Они су нагласили да је и са кинеском компанијом потписан Протокол о сарадњи за аутопут Добој-Вукосавље и аутопут Вукосавље Брчко.



4 КОМЕНТАРА

  1. ovo je vlada narodnog pada, ovo je racun bez krcmara, ovo je za robiju sazrelo. Apsiti, apsiti, i samo apsiti. Narod ce kinezima placati tries’t miliona godisnje , na 30 godina? Apsane zjape prazne, a imate
    sigurne „stanare“ barem na 30 godina! Ovde se postavljaju novi svetski standardi korupcije i mita neznani ostatku ljudske rase. Kakva gomila neumornih parazita.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *