Сјеча професионализма: Радоја дај главу!

Уредник ИП БХТ1 Марко Радоја, уочи 11. јула новинаре je подсјетио да је тог датумa, према Oдлуци Савјета министара, у БиХ Дан жалости и сугерисао свима да поштују ту чињеницу.

понедељак, јул 16, 2018 / 15:32

Између осталог, сугерисано им је и да носе тамна одијела и бијеле кошуље (облачење примјерено комеморацији). Ту информацију „извор близак БХТ“ прешутио је сарајевском порталу, док су од уредника, и од свих новинара посредно, правили глинене голубове. Свјесно.

Подвлачимо – појам геноцид у Сребреници (и пресуде међународних судова) у програму БХТ не да НИКО НИКАД није негирао, већ је читав дан понављана традиционална лаж о „преко 8.000 убијених“. Све редовно, дакле. Само је неко рекао новинарима да би могли бити неутрални, макар у облачењу и кићењу симболима.

Но, то није довољно „параструктурама у БХРТ“, како Радоја назива стварне доносиоце одлука у овој јавној установи, а чији је експонент „Самостални синдикат“. Само одбацивање „Цвијета Сребренице“ је смртни гријех, па су експресно позвали на његову смјену, као и нешто раније на смјену Твртка Миловића.

Зашто је уопште битно њихово оглашавање? Битно је да неука, али и учена, размажена ефбиховска свјетина, неосјетљива на туђу патњу и жртве – добије отровну жваку. Портал БХРТ то одмах преноси, како би без проблема кроз запослене у обостраноентитетској институцији, свјетина пуцала на било какво право српског елемента да утиче на уређивачку политику и понашање новинара телевизије коју плаћа из свог џепа. Права да одлучују о застави, химни, данима жалости, сопственој судбини… Тако то иде у наметнутој државној заједници БиХ, коју контролише колонијални Савјет за проведбу мира.

БХ новинари заштитили Радоју позивом на смјену

Удружење БХ Новинари у томе не види ништа спорно. На указивање са више страна на пријетње смрћу које је Марко Радоја добио, огласили су се путем друштвених мрежа да „чекају да пријетње пријави на инфо-линију за помоћ новинарима“. То, сјетићете се ла(х)ко, никада није случај када Додик извријеђа неког од новинара. Или када перјанице ефиховског квазиновинарства у Српској, невладинићки монетарни шовинисти и разни другосрбијанери, добију пријетњу са лажног профила.

Тад се ништа не чека. Као што је удружење чекало. Па се огласило сљедећи дан, а БХТ то пренио тек у 35 минуту викенд-дневника. Са читав дан закашњења у односу на новинаре Синишу Вукелића и Жарка Марковића, који су јасно и јавно пружили подршку Радоји. Данас се огласио и Горан Дакић, са тезом: „немам ни живаца ни стомака да неко у моје име пише и саопштава шта му се прахне само зато што има више гласова“.

Осим редовног лизала од фраза о заштити новинара, али и поновљене лажи о 8.000 убијених у Сребреници током јула 1995. године, писци саопштења су, као шлаг на крају, оставили и конкретно упутство надлежнима у БХРТ:

„Истовремно, чланови Управног одбора БХ новинара позивају менаџмент и управу БХРТ да са дужном пажњом размотре одлуку уредника ИП, те, у складу са постојећим законским прописима и Уредничким принцпима БХРТ, донесу потребне мјере за јачање јавне улоге, одговорност и рада ПБС у интересу свих грађана БиХ.“.

У преводу са невладинићког: Радоја дај главу!

Сирће и уље у истој флаши

Једнонационална и ускополитичка инструментализација овог „кровног“ удружења је јасна од његових почетака. Као и његова потпуна несврсисходност, која се огледа у чињеници да у њиховим оквирима постоји тзв. Суд части, који се никада није огласио!

Тако они шутњом одобравају дониране квазиновинаре, а као представници српског народа у том „Суду части“, сједе страни агенти, дакле представници страних фондова који помажу и финансирају међунационалну мржњу кроз лажне тврдње. Попут Дана бијелих трака у Приједору (Тања Топић).

Слично је покушано и са „Вијећем за штампу“, које је се раније већ самостално и са вољом декласирало и депласирало, доносећи политичке, а не професионалне одлуке. Са све Миодрагом Живановићем, као представником српског плебса…

Звучи ли познато: Срби опет прегласани

– Синиша Вукелић и Милан Ковач су чланови Управног одбора и три дана је трајала преписка око „случаја Радоја“, што објашњава закашњење, уз чињеницу да су практично прегласани око изгледа саопштења, каже извор Фронтала „близак БХ новинарима“. Таман као и онај „извор близак БХТ“ са почетка.

Персоне као Борка Рудић, у овом случају су нашле савезника из Бање Луке у ликовима као што је Милкица Милојевић. У том свенационалном удружењу, као представници Бање Луке, сједе и отворени симпатизери тзв. Армије БиХ, као што је Гордана Катана, о чијем „професионалном извјештавању“ нема говора. Али говори све о сврсисходности и одрживости БХ новинара, у случају било каквог озбиљнијег проблема на релацији Сарајево – Бања Лука.

Посебан извор није потребан за факт како на списку делегата скупштине ове удруге стоје имена људи чији је мандат почео 2016. године и давно истекао. До нове скупштине тако им само стоје имена на мрежној страници, да личи на озбиљно удружење које поштује свој статут.

Не би Фронтал био Фронтал, када не би нагласио да БХ новинари на свом сајту само замазују очи дугметом на којем пише „Ћирилица“. Пробајте кликнути и неће се ништа десити. То најбоље описује равноправност српског елемента у овом удружењу. Чак је и ФТВ искренији од њих. На ефбиховској јавној тв је АЗБУКА ПРОТЈЕРАНА ПРИЈЕ 11 ГОДИНА. Ни БХ новинари, али ни Уставни суд их до сада није спријечио у тој врсти затирања српске самосвијести.

БХТ у Српској нико ни не гледа

Истина је да „заједничку“ БХТ у Српској нико не гледа. Годинама нико није ни покушавао да утиче на уређивачку политику, која би требала у својој половини, или бар трећини, да одражава ставове грађана Српске. Они су, да се не лажемо, дијаметрално супротни од уређивачке политике која траје деценијама. Грађани Српске БХТ третирају као ФТВ2, не само због некадашњег заједничког јутарњег програма или зграде у којој им станује централа, већ зато што тако извјештава.

Одавно је јасно да кад су нешто, да простите, „заједнички органи“; да су то заправо дупла доза буџетског новца за Сарајстан. Како по структури запослених, која је у БХТ таква да су „остали“ са 14 % заступљенији од Срба којих има 11%.

Некима је, очигледно, било довољно да могу да раде на РТРС шта хоће, а то што Ефбих има двије телевизије које заједнички финансирамо, било им је мање битно. Републичка опозиција, која има власт на нивоу државне заједнице, простим именовањем људи који су покушали да ураде свој посао, дошла је у јасан сукоб са коалиционим партнерима. Ово је прави полигон за утркивање у залагању за српски национални интерес, али осим што то Савез за промјене не користи, убада у уши нападна и срамотна шутња РТРС. Неподршком Радоји, идентификује се као кућа полтронско-партијског педигреа. Расно, и за паре свих нас, дакако.

Чињеница је да је и ове године на лажни самит ратнохушкача око Дана бијелих трака у Приједору, са БХТ послата да извјештава екипа из Сарајева, а не педесетак километара удаљене Бање Луке. Јединог града, након Бихаћа, Тузле, Зенице, Мостара и Сарајева; који има ИТ центар у Српској. То, такође, говори каква би по приоритетима била и „унитарна БиХ“, када би неким научнофантастичним случајем Срби на њу пристали.

А ево пристајале су на овакав карактер БХТ и власти и са СНСД и са СДС (и комбиновано) у Савјету министара.

Лавеж Грачаничких кера

Авдо Авдић, новинар из Ефбиха, поводом хајке на Радоју обавијестио је и нас са ове стране „непостојеће границе“ да је тзв. „Цвијет Сребренице“ заправо патентиран од стране Аземине Ахметбеговић, предсједнице Удружења „Грачаничке кере“ и сасвим случајно сестре бившег реиса Исламске заједнице, Мустафе Церића.

У озрачју гдје се Аземина обрачунава са Мајкама Сребренице, које по њеној тврдњи „неовлаштено стављају у промет“ спорни миљејићни логитип, Марко Радоја је донио једину исправну одлуку, јер би и БХРТ могао бити тужен од стране Грачаничких кера!

Не треба тражити немогућу паралелу, по којој би сестра неког епископа патентирала логотип УГ Јадовно из Бање Луке, па га тужила. То је код нас, уз силесију поповских луксузних возила, немогуће. Ниво клерикализма у државним структурама дијела Ефбиха гдје је ислам у већини, неуспоредив је чак и са „православном џамахиријом“ у Српској, како непрецизно синтагмишу ситуацију око увођења вјеронауке у средње школе.

Колико би се гледаоцима из Тузле, Зенице, Бихаћа, Мостара, па најпослије и Сарајева, допало да неко од новинара из ИТЦ Бања Лука, извјештава са двоглавим орлом (кокардом) за ревером и тробојком (црвено-плаво-бијелом), са уживог преноса свечаности поводом годишњице пробоја Коридора живота кроз Посавину према Мајци Србији?

Смета? Е, па онда не може ни мајка Турска или Хрватска.

Мајка је мајка. Да мало патетишемо.

Ко може бити подобан: Мехо Тугоја?

Фронтал.СРБ, само због употребе азбуке и наглашавања тог идентитетског стуба, аутоматски је од првог дана налијепљен етикетама да је националистички, шовинистички, па и фашистички. То су старе методе, које свеједно не могу сакрити да смо „једини ћирилични портал западно од Дрине“ ево већ десет година. Односно потпуну пропаст српског идентитета и непостојање кадрова који би се залагали за минимум минимума у органима државне заједнице.

Нема њих ни код куће, али требали би можда питати Муниру да састави списак које то личности су прихватљиве за Блискоисточно Сарајево? Барем однекуд да се крене.

Радоја је учинио све шта је могао. Хвалио се, у правдајућим изјавама сарајли-чаршији, да је први у Српској употријебио (нетачан и лажан) термин „геноцид“. Истицао је да је одбијао преносе манифестација из Јадовна и Јасеновца, да не би отварао Пандорину кутију. Кукао је како не може да схвати да је ово доживио „од свог Сарајева“. Али узалуд.

Ни такав Марко Радоја не ваља. Како ствари стоје, неће му помоћи ни да промијени име у Мехо Тугоја. Послао је екипу у Братунац и то је доста за вјечну фетву против себе. То све, опет са становишта Фронтал.СРБ, не сакрива гротескност ситуације да Марко Радоја постаје херој заштите српског националног интереса на БХТ. А томе је крива искључиво токсична, канцерогена, ратнохушкачка размаженост наше исламизиране браће из Тамног вилајета.

Ако сјеча кнезова овај пут укључи и Радоју, и то прије избора, то ће бити јасан путоказ куда се креће и читава будалаштина од лажне државне заједнице БиХ.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *