Шаровић: Заштита потрошача није на адекватном нивоу

Министар спољне трговине и економских односа БиХ Мирко Шаровић сматра да улога и значај заштите потрошача у БиХ није на адекватном нивоу, како је то у региону и земљама ЕУ. Шаровић је на свечаној сједници Савјета за заштиту потрошача рекао да су протеклих година учињени мали напори да се повећа улога различитих удружења која се […]

четвртак, март 14, 2013 / 18:37

Министар спољне трговине и економских односа БиХ Мирко Шаровић сматра да улога и значај заштите потрошача у БиХ није на адекватном нивоу, како је то у региону и земљама ЕУ.

Шаровић је на свечаној сједници Савјета за заштиту потрошача рекао да су протеклих година учињени мали напори да се повећа улога различитих удружења која се баве заштитом потрошача.

"Покушавамо да дођемо до тог циља, а подршка овог министарства и других институција БиХ је врло значајна. У оквиру Министарства спољне трговине и економских односа успоставили смо Савјет за заштиту потрошача како бисмо ово питање подигли на још већи ниво“, навео је Шаровић на сједници, поводом обиљежавања 15. марта – Свјетског дана потрошача.

Он је изразио наду да ће Министарство ускоро реализовати бројна неријешена питања с циљем да улога потрошача и њихових представника буде на адекватнијем нивоу.

Предсједавајући Савјета за заштиту потрошача БиХ Драган Миловић рекао је да је БиХ, као и земље у региону, уз међународну помоћ донијела Закон о заштити потрошача.

"У овом тренутку средства ЕУ би могла помоћи у раду удружења за заштиту потрошача, која се сусрећу са низом, прије свега, финансијских проблема. Ми им пружамо скромну помоћ, због чега је неопходно да се цјелокупно друштво више ангажује у рјешавању њихових проблема“, додао је Миловић.

Он је навео да је Савјетодавни сервис за потрошаче формиран у оквиру Министарства са жељом да се превазиђе основни недостатак, а то је да потрошачи не знају своја права.

Предсједник Скупштине Савеза удружења потрошача БиХ Мурат Рашидовић сматра да су учињени значајни искораци у уважавању права потрошача, те да институције на свим нивоима синхронизовано раде на том плану.

"Донесени су бројни прописи на чијој примјени се ради, а инспекцијски органи уважавају ставове удружења потрошача и озбиљно схватају наше примједбе“, рекао је Рашидовић.

Проблем са којим се најчешће суочавају удружења потрошача односи се на храну која улази на тржиште без прописаних стандарда. Рашидовић каже да удружења траже да надлежне институције врше строжу контролу робе која улази у БиХ.

"Имамо доста проблема и са цијенама које се неоправдано повећавају. Те калкулације нису резултат стварних трошкова. Често се дешава да предузећа која послују са губицима, повећањем цијене својих производа настоје покрити губитке. Незадовољни смо јер држава управља тим предузећима, а неки представници у државним институцијама неодговорно се односе према функцији коју обављају“, навео је Рашидовић.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор