Дани(ј)ел Симић

Сањари свих земаља – пробудите се!

Нико вам у овако ограниченој средини неће дати ништа на основу ваше вриједности, уколико га сами на то не приморате.

среда, децембар 7, 2011 / 21:04

Поштена интелигенција. Термин који је комунистичка власт користила у списку ко је подржава: Радници, сељаци и поштена интелигенција. То указује да је већина интелигенције непоштена, јер није била одушевљена друштвено-политичким експериментом са пола вијека трајања. Уз то је и на посљедњем мјесту.

Данас нико званично то неће рећи, али стање је истовјетно. Знати о чему причате и називати ствари њиховим именом, па на основу свог искуства и ума предвиђати будућност, вјеровати у правду и идеале општег добра; довешће вас, не у прилику да вам суде или кажу да сте издајници, непоштени, изопачени… већ управо да сте глупи и жалосни. Подсмијеха достојни.

Недавно водим разговор са мени драгом особом, која је укључена у сектор услуга за "домаћу елиту".

– Боље ти је, Симићу, да не знаш какви су то људи. Ти би тотално попиздио.
– Како мислиш?
– Па ево, лијепо. Шта оно неки дан онај рече? А, да: Он се клацка са животом. А хтио је рећи: коцка. Онда опет овај један каже…

Да скратимо дијалог. Наша друштвена елита су људи са грозоморном количином новца, потпуним упливом у законодавне, извршне и судске власти; који живе у одвратно расипном луксузу и дјеца им студирају у иноземству, на школама гдје само треба доста пара. Истовремено, они мисле како је Лувр нови модел парфема, да се машина која помијера земљу зове "брдождер", да се кола оглашавају "свиреном", а ријеч куратор значи све, само не нешто из музејске праксе.

Ратна и поратна првобитна акумулација капитала, изњедрила је друшвену елиту "бизмисмена", који су у тренутку свирања почетка утакмице продавали паприке на пијаци, били ситне кафеџије, трговци, месари, занатлије, препродавци… Нијесу имали проблема са моралом и ниједан им се посао није гадио.

Била то дрога, девизе, цигарете, нафта, кафа, храна, пиће, лијекови… битно је да је у питању роба широке потрошње. Дозволу да се тим тргује, имали су само они. Такав почетни капитал су им дали исти такви са политичком моћи, или пак они које је самоуправни социјализам себи произвео као "поштену интелигенцију". Директори, комитетлије, полицајци, безбједњаци… затечени на тим позицијама у промјени државе. И уређења. Они су други пол наше кураторске елите, али истовјетних свјетоназора у стицању богатства.

Част изузецима.

Е, сад… Ово више није питање начина уздизања у виши слој или нечије способности или одлучности да се успије у неусловима. Тог првог милиона о којем се не прича. Није ни општечовјечанско питање о духовним људима и онима са филозофијом "у се, на се, и пода се".

Ово је питање опстанка.

Шта ће бити резултат, уколико људи који не причају честито ни српским језиком, одлучују о спољнополитичким потезима?

Хуманоиди који се брину само о томе како ће се уградити у буџет или наредни "стратешки пројекат" државе, какву малољетницу ће убацити у лимузину на сједиште од ручно рађене коже, неће направити самоодрживу и напредну економију. Шта ће људи којима је битно само да знају друге "људе на позицији", начинити у науци, култури, умјетности… то видимо на сваком кораку. Кич, полтронизам, преписивачина.

Нападне вас нека срамота и паника, при питању: Како је могуће да је српски народ добио толику количину непристојно богатих и бахатих незналица, које су при том уобразиле да су у стању да воде?

Ко је крив?

Одувијек ме занимало зашто људи који су евидентно паметнији, образованији и поштенији; устукну пред приземним крканима којима ништа није свето. То се противи здравом разуму, али да ли је посједовање знања, бистрине и моралних норми – заправо камен о врату?

Човјечанство би развијало очњаке и канџе, а не тежило откривању алата и точка, у случају да је дијелило животне погледе наше финансијске и политичке елите. За све велике ствари у свијету, заслужни су сањари. Мислиоци и визионари, који су стремили сазнању до сада неспознатљивог. Њихова страст ка спознаји је толика, да ће је без пуно размишљања претпоставити конформизму и луксузу.

Високопостотна већина у људској врсти није таква, те много боље прихвата људе који разумијевају приземне потребе широких народних маса и у, рецимо, изборном процесу, представљају им се као они који ће се изборити за њихово добро. То се готово увијек претвара у искориштавање и успоставу класа.

Али, кад загусти, онда народ тражи идеалисте да их ваде из гована.

Тако, уколико је комунизам начелом своје идеологије апеловао на људску саосјећајност и братство, капитализам апелује на самољубље и похлепу. Знамо који је систем био изашао успјешнији на хладноратовском бојном пољу, док су се преживјели марксистичко-лењинистички устроји претворили у полумонархије.

Код нас је распад једног система, донио све чари банана државе. Нико ко сања да ће постати било шта битно на пољу природних наука (астрофизичар, молекуларни биолог, машинац); нема овдје шта да тражи. Наши естрадно расположени бизмисмени ће нас, полако, али сигурно, из положаја колоније увести у потпуно ропство и нови крвави распад система. То се најчешће рјешава неком врстом револуције, а свака револуција у овако накарадној државној заједници (БиХ) водила би у рат.

Зато, сви паметни и смислени, могу да бирају два сценарија – уљуљкано живјети у нади, или се пробудити и борити!

Стварно би сад требало пресјећи.

Овај портал је основан са том мисијом. Да ја више не глабуњам опште уводе у нови сазив колумнистичке скупштине на Фронталу, ви погледајте у Импресуму. Стварно је било доста. Ја, лично, имам проблем да сматрам да је правда и поштење ипак нешто што је корисно за јединке људске врсте које су смислиле да се уједињују.

Уколико имате исти проблем, а ви нам се обратите. Тужно је то рећи, али ми смо тренутно једини апсолутно независни медиј у Републици Српској. То ће рећи и да немамо пара. Ако вам је више до категоричког императива (консултовати Емануела Канта), јавите нам се. Ми ћемо и даље наставити главом кроз зид. Ако људи од овога свијета и пара, који дијеле наше мишљење и живе у Српској, ипак одаберу да нас не помогну – ми ћемо и даље гурати прст у око. Свима који су заслужили.

Стварно сам више нарогушен на домаће политичаре, који не могу одвојити два сата седмично да се обрате својим грађанима и отрпе коментаре испод текста. При томе ја издвајам своје људе и своје ресурсе да им дам медијски простор који им други не дају. Они, који то могу и није им лијено, политичари су будућности.

Зато, ја ћу дати једну политичку визију. Не требају нама више ни паметни, ни образовани, ни елоквентни, ни добри говорници, ни људи са везама у иностранству и код куће, ни они који су се доказали зарађујући своје паре и водећи своје фирме, ни лијепи, ни ружни.

Нама требају поштени!

Уколико има ишта интелигенције у мени, послушајте ме.



0 КОМЕНТАРА

  1. Ово је вриједно пажње! Браво Симићу! Вечерас Тања Топић у Амплитуди Шкориној рече: Ми у БиХ имамо пола неписменог становништва, велики број са основним образовањем и кад се додају дипломе сумњивог квалитета онда је стање такво какво је! Већ сам негдје написао да је казна у земљи нечасти имати поштење и савјест. Овдје се често срећу ситуације да послодавци скромног образовања не могу да разумију некога кога запосле да мисли умјесто њих.

  2. Јако добро! Штета што Симић чешће не пише. Вјерујем да је ово било искрено, онако из душе, али не да ли добро читам између редова схвативши да Симић најављује оснивање нове политичке партије или покрета.
    Или и мени као и овим новокомпонованим послодавцима недостаје неколико милиона сивих ћелија да потпуно разумијем шта је поента. У којем смислу борба и буђење?
    Уколико се ради о нечему новом, то је оно што овај народ толико жељно очекује. Не нову политичку партију, већ НАДУ. Људи су изгубили наду да се може било шта више промјенити набоље и упали у тешку депресију. Како се не јавља ништа ново, ја апелујем на пријатеље с неким утицајем у политичким партијама да раде на промјенама унутар партија, али и то је нека утопија. Ти моји пријатељи су углавном прогресивни људи и желио бих да се међусобно удружују и додају људе попут неких искрених и паметних младих људи и покрену овај народ са дна.
    Мало нас је, можемо себи произвести храну, наши људи из иностранства нам упумпавају сваке године милијарде, имамо и неки хидропотенцијал, можемо се бацити на воћарство и извозити. Само нам требају поштени и људи са визијом у врху. Вјерујем да је таквих бар десет међу колумнистима и коментаторима на Фронталу.

    Нек’ Ти је са срећом, Симићу! И Теби и свим поштеним људима, искреним патриотама.

  3. Сјајно! Скоро сам прочитао једно занимљиво поређење које је случајно блиско везано за овај текст. Парафразираћу, наш књижевник Петар Кочић својевремено је писао о „Јеликама и оморикама“. Ако узмемо да је он био интелектуалац „онога времена“ онда је једина разлика између њега и данашњих (ако их можемо назвати) интелектуалаца у томе што ови данашњи гледају да сасјеку јелике и оморике. Постоји једна позната изрека која злата вриједи-Можеш побјећи од оваца, али оне не могу од тебе. Мислим да се то види на сваком кораку наше земље. Препоручујем свима да прочитате „Јелике и оморике“ јер ће вам тако бити јасно о чему се ради. 🙂
    Али, док једном не смркне другом не сване… Коме ће смркнути питање је сад?

    😀

  4. Добар текст! Заиста, наша привредна елита је катастрофична, а интелектуална подмитљива! Интелектуалци која његује хуманистичке вриједности нису елита; њихово мјесто је испод тепиха! Поздрављам Симићев однос према стварности и дијелим његове ставове! За крај, „спаса нам нема, пропати нећемо“, или можда…

  5. Svaki rat i svaka revolucija iznjedri svoje „bizmismene“. Fukara se obogati, glupi progovore a pametni zaćute. Kontam da je tako vazda bilo. Mogu misliti kako je bilo predratnoj eliti kada su došli komunisti i počeli nametati svoje viđenje svijeta. Ovi danas mi čak izgledaju pitomo u odnosu na kožne mantile KNOJA i UDBE…

    Kako dalje? Često sam sa starim ocem razgovarao na temu poštenih i pametnih. On ima viziju da je za bavljanje politikom dovoljno biti pošten i da nam baš takvi trebaju. Ne slažem se – mislim da nema poštenih – nama trebaju jaki kontrolni organi i mehanizmi.

    Treba nam jaka opozicija i jako civilno društvo koje će vlastodržcima utjerati strah u kosti. Upravo zbog jake opozicije i moćnog civilnog društva oligarhija neće smjeti praviti kombinacije i ugrađivanja. Samo u tom slučaju vlast će iz straha od konkurencije biti primorana da bude poštena i da bude pametna – da radi prave stvari na pravi način. Trebaju nam ljudi koji neće ići niz dlaku, koji neće biti puki konformisti – trebaju nam ljudi koji će jasno i glasno ukazivati na anomalije u društvu.

    Slaba je vajda od poštenih. Trebaju nam institucije i instrumenti da baš svakog natjeramo da bude pošten. U suprotnom – najurićemo ga kao sitnog kokošara.

    Zbog toga je najčešće kritikujem opoziciju. Opozicija ne radi svoj posao, ne primorava vlast da bude pametna i poštena, već im daje širok manevarski prostor za bahaćenje i bogaćenje.

  6. Свака част за чланак…

    Једна чињеница је сигурна, да би дошли у прилику да било шта промјените или урадите, морате доћи на неку позицију. Без позиције само „… уз вјетар“ и може вам се десити да вас прогласе за „напорну будалу, која увјек нешто компликује“. Ситуација у странкама које тренутно фигурирају на позиционом или опозиционом небу је јако лоша ситуација. Ови који су на власти су дрски и безобразни. Стварањем „властитих“ приватних факултета дошли су у ситуацију да дјеци, свастикама, љубавницама, пуницама, женама, очевима итд. врло лако набаве диплому и поставе га на добро плаћено радно мјесто. (Најсвјежи примјер је постаљање сина Душанке Мајкић на мјесто извршни директор за информатику у Пореској управи.., а и сама Душанка је факултет завршила у 54-ој години живота.)
    Они који нису на власти тј. опозиција, надају се лошем изборном резултату позиције, а чврсто се држећи система спојених посуда, рачунају да ће се број гласова прелити баш у њихову посуду. Због тога много и не раде на омасовљењу чланства, јер нови чланови могу да угрозе фине позиције „старих“ чланова, а захваљујући оном „систему спојених посуда“, њима ће припасти неко одборничко или још боље посланичко мјесто. (Свјеж примјер за овакво понашање је Огњен (лаку ноћ Српска) Тадић, велики опозиционар и критичар свега што је „Миле и погледао“, али откако је дошао на „фину“ позицију, постао је један од најоданијих бранилаца „лика и дјела нашег Предсједника“.

    Међутим, треба „организовано“ улазити тј. учлањивати се у странке и покушати их мијењати изнутра тј. направити квалитетну замјену чланства тј. потенцијалних руководилаца…

  7. Ne odnosi se ovo samo na političare. Imamo mi još mnogo bahatih koji nisu političari a kojima treba kontrole. Evo recimo ovi maloprodajni tržni centri. Treba među njima podstaći konkurenciju – nije teško svake sedmice napraviti pregled cijena. Deterdžent taj i taj, toliko i toliko, tu i tu. Eurokrem taj i taj, toliko i toliko, tu i tu. Vino, to i to, toliko i toliko, tu i tu. Šećer, ulje, konzerva ribe, ajvar, mlijeko… toliko i toliko, tu i tu.

    Em bi nešto para uštedili onima kojima to nešto para mnogo znači, em bi podstakli konkurenciju među maloprodavcima.

  8. Овим је све речено:

    „Е, сад… Ово више није питање начина уздизања у виши слој или нечије способности или одлучности да се успије у неусловима. Тог првог милиона о којем се не прича. Није ни општечовјечанско питање о духовним људима и онима са филозофијом „у се, на се, и пода се“.“

    Ово је питање опстанка.

  9. Коначно. Најбоље што је написано од када је Фронтала уопште, најбоље од времена заједништва. Оооо Данијеле, само нас људскост и честитост може спасити, а нека се сви политичари замисле о свом дјеловању. Велики поздрав др Стевандићу који има морални кредибилитет, зато што је живи доказ да човјек што више ради постаје бољи и зато што има душу и зато што је спреман „потући“ се за своје ставове. Данијеле буду кандидат за градоначелника идуће године, да крене ова наша провинција на пут који води у град. Изађи независно и подери све, немаш љеља у џеповима.

  10. novo_vrijeme, 08.12.2011. 08:25:06

    Још једном дубоки наклон за сваки Ваш коментар на Фронталу.

    Солиум је добро препознао поенту. Ово је питање опстанка.

    Дани(ј)еле, вријеме је и да се уђе у директну одбрану. Од писања нема резултата. Прави листу за локалне! По мојој процјени, СДС, ПДП, ДП, СРС РС и СНС немају снаге заједно да узму изборе у Бањој Луци. А Бања Лука је кључ преокрета. Промјена у Бањој Луци значи и промјену на нивоу РС, значи вандредне парламентарне изборе.
    Нова прича би истјерала из кућа нагласање оних 20-30% апстинената и то би могао бити језичак на ваги. Па са нормалним и добронамјерним људима из поменутих странака заједно градити друштво. Поштеније и образованије, свакако.

    Можда таква прича не би одговарала неким сујетним људима из опозиције, али би им могла значајно помоћи да раде на побољшању свог дјеловања (јер добијају здраву конкуренцију) и да дођу у позицију. Наравно да би против били они који чекају да се актуелна власт сјаше, па да они узјаше и раде исто.

    Сједи, Дани(ј)еле са др Стевандићем и Браном Бореновићем и договорите преузимање Бање Луке. Од мене лично ћете имати снажну подршку.

  11. @ drazen78bl, 08.12.2011. 12:40:09

    Golemo ti je ovo Dražene. Nije Simić tikva bez korijena i pedigrea pa da ne zna koji su realni dometi njega kao političke ličnosti. Nisu ovaj njegova apel i krik namjenjeni igračima na političkoj sceni – Simić bi da napravi iskorak na svom portalu, u domenu javnog mnijenja. Kontam – rano je za ove tvoje planove.

  12. Simicu,svaka cast za tekst.

    ex-1978, 08.12.2011. 17:37:08
    U svakom slucaju dobar iskorak,mogu potpisati od pocetka do kraja.

    drazen78bl, 08.12.2011. 12:40:09
    Mislim da je ex.generalno u pravu.Mislim da nema tu puno price o demokratiji i “demokratskim sredstvima za borbu“,
    svi znamo,kako su se zavrsavale klasne borbe,..
    Sto i Simic u tekstu rezignirano priznaje.
    Dalje svi znamo da sila razumije samo jedan jezik…

    Glavna stvar je ovdje sto se na neki nacin upravo ovom stvari pravi ne samo iskorak na portalu,nego i iskorak,rekao bih u filozofiji razmisljanja drugim rijecima ,podizanja kvaliteta razmisljanja i smatram da je u tome u dobroj mjeri uspio.
    Sto se sa druge strane tice finansija itd.,vjerujem da ce naici na zid ali sigurno nece ostati neprimijeceno….

    Samo hrabro Simicu…
    Veceras me muze nose,pa moram.B-)
    Ovo je za Danijela za ovaj tekst,kao i za sve one koji su sacuvali kakvo takvo dostojanstvo………..

    Ne plašim se omče oko svoga vrata

    i obešen biću iznad svog dželata.

    Na vešalima, na suncu, na kiši,

    od sebe živog biću mrtav viši.

    Biću bliže suncu i dalje od blata

    i plaziću jezik na svoga dželata.

    Brana Crncevic RUGALICA

  13. eh kamo srece da sam patentom zastitio svoju ideju pa da sad Simicu uzmem pare!
    svaka u ovom tekstu je na mjestu, i nekoliko puta ranije sam se zalagao za nesto isto ili slicno i i dalje sam za to ali sam sa vremenom sve vise i vise pesimista i za to postoji vise razloga.ako oduzmem nekoliko profesionalaca koji posao rade profesionalno za svoju partiju i svoj djep,nekad lose nekad dobro, na frontalu se skuplja vrlo raznolika ekipa od nekih koji konkretno rade i imaju rezultate (Drazen i jos poneko)do onih koji kritikuju sve i svasta reda radi bez nekog smisla i pogotovo bez ideja.zbog toga je vrlo tesko naci dodirne tacke izmedju vecine na frontalu ali kakva nam je „elita“ da pokupis ljude sa ulice ili cobane sa manjace vjerovatno bi ispala bolja ekipa a mi sa frontala smo makar za dlaku iznad ulice i manjace pa da pokusamo.ima jos jedan razlog za: nema ko drugi.ocekivati od govedarice, stevandica,tadica, bosica,ivanica itd da bilo sta promjene je cista glupost jer da su mislili mijenjati imali su kad i oni ce uciniti sve sto mogu da ovako i ostane,neko glumeci vlast neko opoziciju a i ako se zamjene nista se bitno nece promjeniti vrana vrani oko ne vadi.ocekivati da nesto promjeni „intelektualna elita“ na celu sa kuzmanovicem nije ni glupost nego humor i to crni.osim toga krajnje je vrijeme jer ne vidim bilo kakav nacin za promjene osim osnivanja pokreta ili partije i izlaska na izbore do kojih je ostalo vrlo malo vremena.mislim da postoje nekakve minimalne sanse jer kad su to uspjeli slovenci mozemo i mi.
    postoji jos puno razloga za i protiv pa cu navesti neke vecinom protiv.
    u drugom komentaru sam procitao da u bih ima oko 50% nepismenih i jos nesto onih sa „diplomom sumnjivog kvaliteta“ i provesti promjene sa takvim narodom je vrlo tesko a ja mislim da je stanje jos teze od navedenog i da je u bih oko 90% funkcionalno nepismenog stanovnistva.ja sam u komsiluku imao babu koja je bila pismena, citala sve sto dodje do nje uklucujuci i politiku ali kad ispuca sve argumente onda je zadnji bio „ja vidjela na televiziji“ je li ona bila pismena?provesti promjene sa narodom koji nikad nista ne cita a i kad cita cita gluposti je tesko ili nemoguce jer ne postoji sredstvo komunikacije.
    frontal je najdemokratskiji medij u rs za koji znam ali je li on kontrolirana opozicija kao sto Bojan rece u drugom komentaru? vjerovatno da nije ali ne bih to iskljucio jer ponekad skine poneki komentar koji nekome ne odgovara npr napisao sam stevandicu da ne s… jer zaista mislim da upravo to radi jer cemu sluze beskrajni tekstovi bez konkretne akcije,ako nema m… ili sposobnosti da bilo sta uradi onda nam ne treba ni objasnjavati ocigledno ni mi nismo slijepci.naravno komentar je bio maknut po hitnom postupku.zasto?mozda sam zaista prekoracio granicu dobrog ukusa ali ne bih rekao jer na sajtu prodje svasta nesta ukljucujuci i govor mrznje a ovo nije.zasto?mozda da se ne zamjeri stevandicu pa da ovaj napise jos neki clanak a mozda su dva igraca istog tima koji glumi opoziciju.
    jos jedan razlog protiv:
    cini mi se da ovo nije lokalna pojava na nivou rs da se isto i slicno radi na puno visem nivou odnosno da se neki puno mocniji igraci igraju svijetom otprilike na nacin kako to radi carli u ovom filmu http://www.youtube.com/watch?v=IlwdTa47esE a bojim se i da bi se igra mogla zavrsiti na slican nacin.u tom slucaju su ovi nasi samo lutke na koncu i pitanje je sta bi se moglo promjeniti.
    ali zasto ne?
    svi mi zivimo svoj jedini zivot i popravnog nema a pogotovu vise polaganja kao na ispitu i zasto onda dozvoliti da neki dovoljno drzak jebivjetar upropasti to malo sto nam je ostalo.ako pokusamo postoji sansa za uspjeh, makar minimalna, ako ne pokusamo nema ni toga.situacija je idealna: drustvo je u takvoj opstoj krizi svega i svacega da svaki zracak nade dobro dodje i puno ljudi se hvata za njega.
    da su promjene moguce govori slovenija a prema nekim anketama dveri u srbiji imaju oko 12% pristalica sto je odlicno za nekog ko je na sceni par mjeseci pa mozda bi trebalo razmisliti i o povezivanju sa njima.
    jos bih samo zamolio komentatore da se ovo ne razvodnjava do bessvijesti i da ako neko ima predlog da ga iznese.takodje znam da ovo citaju i odredjene sluzbe i samo naivni vjeruju da ne postoji crna sveska kao u broja 1 u kojoj pise svasta nesta ukljucujuci i nasa imena i prezimena ali me zaboli vrsnjak jer ne vrijedi ni citav zivot biti rob, jedino sto bi bilo nezgodno da ubace svoje ljude pa da postanemo kontrolisana opozicija.

  14. Божо Чукеранац, 09.12.2011. 00:23:07
    Odbija seB-)
    Sa kostoboljom i bolovima u ledjima mozes imati ulogu Jeremije…
    Ali,glavu gore i dalje si korisni drug “clan“
    Artiljerija….Jeremija,pali topa;)

    E a na sinosnjem“tajnom vijecanju“ za debelog sefa je vec odluceno,braco i sestre…

    Uloga je rezervisana za naseg prijedora…..
    On ce nam biti stedljivi blagajnikB-)

    Pogledajte i sami…

    Originalni Max/Bunkerov sef;
    “Ne mozete zamnisliti kako je poskupilo zelje!Jao,Jao,Nevjerovatno a da ne govorim o mesu.
    Ne znam radi cega sam kupio mrkvu?I ona je skupa a nije neophodna.Postao sam rasipnik!“….Kuca duhova.

    prijedor;

    “Ovako bogastvo nam Bog dao, a narod umire u neimaštini.Nas koliko i pola BG. Danas u prodavnici majka dvoje odrasle djece kupuje 1 l mlijeka, 100 grama parizera, 300 grama pasulja. A, naše gospođe „ministarke “ idu u Beč u šoping. E, sveta tandžara! “…na temu opasna kolonizatorska vlada.

    Na kraju radnog vremena,DSef…prijedor ce nam podijeliti bonove za besplatan rucak u studentskoj menzi koja je ukinuta jos za vrijeme svj.prvenstva u Spaniji 1982

    B-)B-)B-)B-)B-)

  15. Одувијек ме занимало зашто људи који су евидентно паметнији, образованији и поштенији; устукну пред приземним крканима којима ништа није свето. То се противи здравом разуму, али да ли је посједовање знања, бистрине и моралних норми – заправо камен о врату?

    Strah covjeku kalja obraz cesto…

    Inace mnene je vise zanimalo kako takvi pojedinci ( евидентно паметнији, образованији) zdusno pomazu vlastodrscima (vidi opis iznad)da sacuvaju vlast.

  16. Prije svega,pozdravio bih autora teksta i mog prijatelja!
    Dalje,uzimajući u obzir i karakter i sposobnosti besjednika,te čitajući ono što je napisano,mogu na početku reći da je tekst iskren i istinit. Sa istinitošću nikad nije bilo teškoća,ona je uvijek dobrodošla. Međutim,malo drugačije stoje stvari sa iskrenošću,pa otuda krenu i sprdnja sa komentarima iz nekvalitetnih stripova. Iako tu sigurno nije bilo namjere da se uvrijede ili obezvrijede ni autor,ni tekst,ipak im s obzirom na ozbiljnost teme i namjeru,nije mjesto ovdje. To kao da mi je u jednom trenutku umanjilo želju da nešto kažem.
    Kako bi se dalje ozbiljnije bavili onim što je napisano,potrebno je napraviti razliku između običnih ljudi,mase,svjetine i društvene elite. Ovi prvi ne zahtijevaju daljnju kategorizaciju,bar ne vezano za ovu temu,što nije slučaj sa ovim drugim. Društevu elitu možemo podijeliti na onu koja to dobija svojim rođenjem,ona koja to zaslužuje svojim bogatstvom i ona koja se ističe svojim umnim sposobnostima. I tako je to svugdje i svagda! Sa malim izuzetkom što je u komunističkim i postkomunističkim zemljama ova prva uglavnom uništena. Ostaje nam da nadalje raspravljamo o ove dvije koje još obitavaju. Štaviše,one bi sasvim solidno obitavale kad ne bi morale da se susreću. Znam da ova analiza postaje dosadna čitaocu namjerniku,ali je i dalje nužna. Dakle,što se tiče društvene elite koja je to po svom bogatstvu,a pročitali smo gore kako je nastala i to je potpuno tako,mogu napomenuti i to da je ona vrlo ograničena u svojim mogućnostima i otuda stalna potreba za sticanjem još većeg bogatstva koje će im,bar po njihovom mišljenju,donijeti još veći uspon,slavu i moć,a pri tom i ne sluteći da im to donosi još veći teret (ovdje bi trebalo konsultovati Diogena iz Sinope). Kako oni,tako i običan puk zbog nedostatka drugih kvaliteta,do savršenstva razvijaju osobine dodvoravanja,poniznosti i poslušnosti kako bi zadobili poštovanje drugih. A,upravo takvi su odlični u službama koje se tiču bilo kakve vlasti. To je odgovor na pitanje koje je postavio Daniel otkud takvi tamo.
    O ovoj potonjoj eliti,umnim i bistrim,odličnim ljudima ne bih trošio riječi jer se donekle osjećam i nesposoban za takvu akciju.
    Dakle,problemi nastaju pri svakom kontaktu ove dvije elite. Dok kod odličnih ljudi ovi drugi izazivaju gađenje i odvratnost,tako odlični ljudi kod ovih izazivaju osjećaj inferiornosti,duhovne i umne tuposti. A,tu onda nastaje u njima zlo,pakost,te oni na najgore i najprimitivnije načine gledaju kako da se osvete. Moramo zapamtiti da gađenje umnih ljudi prema ovim običnim nikada nije toliko veliko kao mržnja običnih prema umno sposobnim.
    Imajući sve ovo u vidu i autorovu konstantaciju da su samo umni i bistri sposobni mijenjati svijet,ne treba da brinemo. To će se neminovno desiti. Na nama ostaje da se to desi za našega vakta.
    Dakle,ovo je bio jedan,za um i duh,vrlo uznemirujuć tekst. U nama se sve pobunilo,gotovo da smo izašli na ulicu pitajući se gdje je ta Bastilja,a onda nas je autor vješto umirio pozivajući na poštenje. Najvjerovatniji slijed događaja je bio da smo se prvo zagledali u sebe,našli poštenje,pritisnuli „close tab“ i spokojno uzdahnuli: dobro je,ima još poštenja,ima nade.

  17. duhnibor, 09.12.2011. 17:06:10

    Po cemu je tekst uznemirujuc?
    Zasto bi se uznemirio neko ako je autor napisao ono sto nam je u sutini svima u dusi i sto vrlo dobro znamo?
    Osim toga,iako je tekst iskren,lijepo srocen i poslozen,nije receno sve te smatram da je prvenstveno upucen upravo obicnim ljudima koji ce ga,kako znaju i umiju interpretirati i koliko vidim,vecina ga je razumjela u skladu sa p[ravom porukom(mozda doduse na svojstven nacin).
    No,mozda ovaj Darwinisticki pristup donekle pojasnjava neke stvari.Sve cemo jednostavno pripisati prirodi,borbi za opstanak i prezivljavanje,gdej ,zna se…jaci opstaju.
    Ali sta znaci jaci uopste?Upravo je Simic nagovjestio to u svom tekstu.Dali je zaista jaci onaj koji ima,recimo visi nivo intelektualne sposobnosti?Dali taj visi nivo pomenute sposobnosti neizbjezno vuce covjeka duhovnom svijetu ,sanjarenju masti i tome slicno.
    Upravo takvi ljudi ,cesto puta nijesu imali osjecaj za zemaljsko i,sustinski su im se gadile prizemnosti.
    Poznato je da su,glavni nosioci svih revolucija(mozda bi bolje bilo reci ideolozi revolucija),bili pretezno sanjari,vjetropiri i avanturisti.
    Ko se sada gdje nalazi u toj kastinskoj ljestvici i ko kojem “nivou“pripada?

    Ali dobro,vratio bih se na tzv.“nase kaste i kategorije“
    Zapela mi je za oko rijec “Elita“.
    Vjerovatno si imao za cilj ukazati za one koji su po nekom osnovu “gore“.To mi nije bas najjasnije iz ovog teksta.
    Podrazumijevaju li se tu ljudi koji su visi sloj drustva u iskljucivo materijalnom smislu,moralnom ili opet tom intelektualnom?
    Istorija nas uci da su se vlasti i sistemi mijenjali,korigovali i tako redom u isto vrijeme najcesce zadrzavajuci ljude sa odredjenim sposobnostima i vrijednostima uglavnom uz one koji su “isplivali“.
    Nije ni danas neki poseban slucaj.

    Intelektualna elita se najcesce prilagodjava situaciji,bilo da se radi o nekom rezimu ili bilo kakvom drugom sistemu.
    Ni ta elita nije imuna na pojedine ljudske slabosti i itekako moze biti dodvoracka,malogradjanska,zlatoljubiva i potkupljiva.
    Nepotkupljivi su samo idealisti.Idealisti su uglavnom mladi i bistri ljudi,najcesce praznih dzepova.

    Inace,da pomognem analiziranje mog obrazlaganja.Licno,posto zivim na selu,rodjen sam uz “lampu skiljaru“ pod Grmecom,nijesam imao ,mnogo blagodeti kao pojedini.Naucio sam sta je prekidac za struju tek negdje oko 10-te godine zivota.U telefon sam zinuo kao indijanac,kad sam bio bolestan i caca me nosio na sebi 4km na zeljeznicku stanicu,da bih isao na operaciju.
    Medjutim,bio sam znatizeljan veoma i nijesam stajao sa ucenjem i gutao sam bilo kakvu literaturu,koja mi ja dosla pod ruku i nekako sam se iskobeljao i to bez sverca,bez stela i rodjaka(koje vjerujem mnogi komentatori ovdje imaju).I da se razumijemo,nijesam izbjeglica.

    Za kraj bih zakljucio jedno.Meni bi bilo veoma drago da grijesim ali cu reci da “postenih“ u smislu,kako su docarani idealizovanom tekstu nema.
    Ne vjerujem u demokratiju(makar ne ovakvu,silom nametnutu).
    Sami puki cin “biranja“ je zabluda za taj tvoj obican i ostali svijet.Bitan je sistem i ljudi koji stoje iza njega i ciji se interesi stite.
    Takvi se mogu smao istjerati sada vec poslovicnom “motkom“komentatora koji se naziva prijedor.
    Postena inteligencija je upravo ono na sta je Danijel ukazao…veoma dikutabilan pojam.
    Nama ne trebaju posteni.Nama trebaju hrabri.Trebaju nam oni koji jasno predocavaju put u slobodu.Jer upamtite,mi smo jos pod inostranom okupacijom.Nama treba neko ko ce jednim udarcem rijesiti sve.U prvom redu nezavisnost,slobodu odlucivanja,skidanje ino’ jarma,kao i unutrasnje “ciscenje smeca“;a to je moguce samo na jedan nacin.Znamo koji….

  18. Веома добра страна овог чланка је што је изазвао оволико квалитетних и добрих коментара.
    Згог тога га треба одржавати на врху љествице по броју коментара, а такође требамо сви послати својим пријатељима линк на овај чланак…

  19. Ова сурова реалност о којој Дани(ј)ел пише, некима дође ко скидање повеза са очију, што на дневној свјетлости доводи до пометње вида.
    Читав овај систем РС је накарадно посложен по угледу на бувљу пијацу одакле су и потекли његови творци све сами „чувари“, чобани, проценташи, варалице на ваги, преваранти, лажови, похлепни црви,мишеви,…свих профила, на том њиховом бувљаку правда и поштење немају никакву цијену, а они који то нуде су маргинализовани, јер се ту угурало мноштво оних дупљака, дивљака, са „лиценцираним“ дозволама за „продају магле“ тј. „правде“!

  20. rammstein, 10.12.2011. 12:17:21
    Sto posto tacno.Kad se samo sjetim ljigavog Dusanica sa zlatnom narukvicom koji je svojevremeno trokeljao preko medija,kako se “na zapadu obavlja bizMis“,pa Roguljic,Romanic,sve moj do mojega bizmismeni kojeg su izrodila ratna zbivanja u kojima se naveliko svercalo i sa municijom pa cak i tenkovima…

    solium, 10.12.2011. 13:03:40 Veoma interesantan tekst,samo treba biti oprezan.Naime slicne teorije o “parazitima“ su upravo furali nacisti,koji su zasnivali ideje i doktrine na “naucnim“istrazivanjima.
    Tako nesto bi se moglo zloupotrijebiti upravo od strane oni koji sebe smatraju “normalnim ljudima“
    Inace je interesantno i neodoljivo me je asociralo na slicne teorije koje objasnjavaju pojave koje se mogu primijetiti u svakodnevnom zivotu.
    Braco Serbi,spremajte glogove kolceve…B-)
    http://zdravzivot.com.hr/clanak/459/tko-su-energetski-vampiri

  21. jahac, 10.12.2011. 16:05:23

    Гласајмо онда ко је енергетски вампир на Фронталу! Предложите Ваше кандидате!

    Ја кандидујем:

    1) Симо П. Ороз (дежурни вампир)
    2) Ања Бања Лука 😀 (ваљда је јасно зашто)
    3) Гостимир Поповић (некако сам увијек блијед у лицу кад прочитам његову колумну – немама намјеру да омаловажавам или вријеђам, само сам искрен)

  22. drazen78bl, 10.12.2011. 18:12:06
    Svaki Serb moze biti koristan drustvu,medjutim bitno je izgraditi sistem u kojem ce se sve to ispoljiti.
    Stojim iza toga da je nama u ovom momentu prvenstveno potreban hrabar covjek.
    Sto se tice Simele,on je meni nesto poput Vuko/dlakaB-)
    Malo,malo pa se kostrijesi:D
    Salu na stranu,niko ovjde nije najpametniji i svrha dijaloga i jeste iznalazenje pametnijih zakljucaka kroz suceljavanje stavova,koji mogu ponekad izgledati sasvim suprotni.

    A za Anju,kako cujem buducu majku,sve najbolje…
    Evo i jedna pjesma(malo skracena verzija) za nasu Anju…

    Опрости, мајко света, опрости,
    што наших гора пожалих бор,
    на ком се, устук свакоје злости,
    блаженој теби подиже двор;
    презри, небеснице, врело милости,
    што ти земаљски сагреши створ:
    Кајан ти љубим пречисте скуте,
    Santa Maria della Salute.

    Зар није лепше носит лепоту,
    сводова твојих постати стуб,
    него грејући светску грехоту
    у пепо спалит срце и луб;
    тонут о броду, трнут у плоту,
    ђаволу јелу а врагу дуб?
    Зар није лепше вековат у те,
    Santa Maria della Salute?

    Опрости, мајко, много сам страдо,
    многе сам грехе покајо ја;
    све што је срце снивало младо,
    све је то јаве сломио ма’;
    за чим сам чезно, чему се надо,
    све је то давно пепо и пра’,
    на угод живу пакости жуте,
    Santa Maria della Salute.

    А кад ми дође да прсне глава
    о тог живота хридовит крај,
    најлепши сан ми постаће јава,
    мој ропац њено: “Ево ме, нај!”
    Из ништавила у славу слава,
    из безњенице у рај, у рај!
    У рај, у рај, у њезин загрљај!
    Све ће се жеље ту да пробуде,
    душине жице све да прогуде,
    задивићемо светске колуте,
    богове силне, камоли људе,
    звездама ћемо померит путе,
    сунцима засут сељенске студе,
    да у све куте зоре заруде,
    да од милине дуси полуде,
    Santa Maria della Salute.

    Laza Kostic

  23. @herc64

    „osim toga krajnje je vrijeme jer ne vidim bilo kakav nacin za promjene osim osnivanja pokreta ili partije i izlaska na izbore do kojih je ostalo vrlo malo vremena. mislim da postoje nekakve minimalne sanse jer kad su to uspjeli slovenci mozemo i mi.“

    I ja se u ovome u potpunosti slazem, i ne vidim nijedan drugi nacin za izlaska iz ovih problema u koje smo upali osim neke revolucije ili osnivanja nekog pokreta ili partije i izlaska na izbore.

    A ako neko misli da ovi koji se predstavljaju kao opozicija vladajucoj partiji mogu da pobijede trenutnu vlast – taj je lud.

  24. Само да подсјетим да сам још прошле године на Фронталу предлагао оснивање Нове српске деснице. Мислим да би газда-Дане могао заузети високу функцију. Наравно и ја.

    Сигурно не би било мјеста за неокомунисте Божу, Раму, Дражена. Јахач би могао проћи. Приједор и још неки само уз љекарско увјерење (под условом да га не изда Стевандић).

    Ања би била портпарол.

  25. Симић јако лијепо пише, али руку на срце све је ово што ми паламудимо шупљак, а ево и зашто:

    „Među današnjim političarima i javnim ličnostima koje imaju bogatu porodičnu istoriju je državni sekretar u ministarstvu pravde Slobodan Homen, srpski ambasador u Švajcarskoj Milan Protić, ministar inostranih poslova Vuk Jeremić, portparolka Specijalnog suda Maja Kovačević, a dubok trag je ostavila i komunistička porodica Marković, najpoznatija po tome što iz nje potiče supruga Slobodana Miloševića.“

    http://www.alo.rs/vesti/44367/Iste_porodice_decenijama_na_vlasti

  26. Е мој Симо, кад би ти бар знао шта је десна мисао, а не умишљање? Кад би знао да је све националистичко уједно десничарско, а теби то баш не стоји, јеси ти можда националиста али бриселско-еуропски, то не може да пије воду у нашој башти. Бити социјалиста нема везе са комунизмом, за мене је социјализам основ јер не признајем постојање класа унутар мог народа, осим интелектуалних! Прави социјализам се не налази у марксистичким теоријама.

    Што се осталих могућности тиче, Наполеон је рекао да су му за успјех потребни поред паметних и срећни војници, а ми изгледа са оваквом политичком елитом немамо ни паметних ни срећних!

  27. Симо П. Ороз, 11.12.2011. 11:14:23

    Па има таква десница. Зове се СПО. И то је ЗАИСТА Странка Поремећених Отпадника. Од Србаља и Србског народа!

    Куд ће боље име за ОПОЗИЦИЈУ. Нема јачег… Турбо… Трофазно.. Свецки – а наше!:D:D:D

  28. jahac, 11.12.2011. 09:18:05

    Говоримо о енергетским вампирима, а не о корисности појединих чланова друштва. Не бих никог потцјењивао. Из различитих мишљења треба извући неку здраву резултанту и кориговати властите заблуде.

    А са Георгином се ја редовно шалим. 😉

  29. anonymous, 11.12.2011. 11:07:03

    „A ako neko misli da ovi koji se predstavljaju kao opozicija vladajucoj partiji mogu da pobijede trenutnu vlast – taj je lud.“

    Имамо идентичан став. Управо постоји празно мјесто за неку причу, која би могла да претегне тас на страну опозиције. Само што некима сујета не дозвољава да то гледају тако, већ у нечему новом (а здравом) виде конкуренцију и пријетњу. А сигуран сам да би их то натјерало на борбу. Овако су уљуљани у својим позицијама, 5,6,7,8 хиљада КМ капље редовно у заједничким институцијама, нешто мање у ентитетским и општинским. Може се некако преживјети.

  30. Orozoviću, kada bi otišli funkcioneri iz stranaka doktoru, dosta njih bi otišlo pravac u BL barake, a tvoj Maniti u Lazu. Ja niti sam, niti mislim u ijednu stranku ili pokret. Ali, dobro si rekao, i kada bih se za to odlučio, otišao bih kod doktora. Ni tamo se ne bi nas dvojica sreli. Ne zato što ti nisi za pregled, već zato što oroze pregledaju veterinari. Tebe tvoji nose na pregled u veterinarsku stanicu.

  31. buddha, 11.12.2011. 11:18:05

    Нисам знао ово за Јеремића:

    „Porodična istorija ministra spoljnih poslova Vuka Jeremića, ako izuzmemo bogatu poslovnu biografiju njegovog oca Mihajla Miška Jeremića, više je vezana za Bosnu nego za Srbiju. Jeremić je čukununuk Murat-age Pozderca i praunuk potpredsednika AVNOJ-a Nurije Pozderca. Murat-aga je vladao Cazinskom krajinom pred kraj Otomanskog carstva, a Nurija Pozderac, visoki partijski rukovodilac KPJ, poginuo je u bici na Sutjesci. Jeremićeva baba Sadeta Pozderac je bila direktorka Prve beogradske gimnazije. Udala se za diplomatu Šerifa Buljubašića i izrodili dvoje dece – Senu i Seada. Sead je postao operski pevač, a Sena se udala za tadašnjeg direktora „Jugopetrola“ Miška Jeremića. Srpski ministar spoljnih poslova, međutim, nikada u javnim nastupima nije isticao svoju porodičnu biografiju.“

    Чукунунук Мурат-аге Отоманског се „бори“ за српско Косово у УН. Кренула ми суза низ лице!

  32. drazen78bl, 11.12.2011. 12:20:21

    Кхмм..мало ми чудно да то ти Дражене ниси знао, али апсурд је да је још увијек тај Јеремић једини иоле позитинији лик од свих оних десперадоса из дс-а, он је први тражио опозив Борка Стефановића којег је именовао бота у „посредовању“ између Београда и приштине, јер је Борко рушио концепт одбране Косова у уставном поретку Р.Србије.

  33. Ма мој коментар се односи да су увијек исти људи на власти, дједови били код Тита, очеви код Слободана, дјеца код Тадића и гдје смо ми у тој причи? Нигдје. Хоће ли се нешто промјенити – НЕЋЕ. Зашто? Зашто би? Ко ће доћи онда? Па опет исти, само у новим одјелима и новом РЕТОРИКОМ, дјела ће остати тамо гдје су и до сада била: У ПРАЗНОЈ КАФАНСКОЈ ПРИЧИ о референдуму, оцјепљењу и сл.

    Зато предлажем да је боље да организујемо неко грађевинско предузеће, и да постанемо конкуренција Ингералу, Нискоградњи, ДЛП и сл. Видим радне снаге не мањка, додјелићемо посебне послове појединцима:

    Приједор – печење прасића
    Ања – услужне дјеатности организовања, спремања, постављања хране
    Симић и његова екипа биће задужени за копање темеља
    Дражен – економ, навка грађевинског материја
    Рамштајн – човјек за припрему градилишта
    Божо и ја – асистенти на мјешалици
    Јахач – референт задужен за послове зидања
    Сви остали – гурање колица пуних малтером, и остали грађевински послови

  34. prijedor, 11.12.2011. 12:47:05
    Sta ima cudno u vezi Kosorke?
    Zaboravio si da cetnici i ustase nijesu imali bas mnogo medjusobnih problema u proslosti.
    Hoces da kazes “smrt onome ko ne saradjuje sa zapadom“?

    drazen78bl, 11.12.2011. 12:58:29
    Stara poslovica kaze da su najveci Serbski neprijatelji Serbi.A muslimani i sokadija nijesu nista drugo do..Serbi.
    Tako da sve to nije ni bitno,medjutim ovo sto buda govori je blize istini.Poanta je da se,kako smo vec se manje vise svi slozili,jedna vrsta parazita odrzava vec dugi,dugi niz godina.
    Vecina ovih golim okom i bez upotrebe mikroskopa “vidljivih lopova“ su u sustini sitne ribe i mi smo najkivniji na njih upravo iz razloga jer ih vidimo i znamo(generalno)ko su i sta rade.Medjutim,problem je u tome sto su oni samo najcesce izvrsioci prljavih poslova i ti ljudi pripadaju nekom (ja bih ga nazvao)“nizem“establismentu…i [prilicno su..da tako kazem,potrosna roba.S vremena na vrijeme zrtvuje se po jedan takav bogu establismenta a sve “u ime naroda“,koji ce popusiti pricu o vladavini prava.
    Klupko krupnih je,slicno kao u feudalisticko doba veoma cesto povezano upravo rodbinskim vezama.
    Jos jednom cu naglasiti…to klupko se moze rijesiti samo na jedan nacin.Sve ostalo je uglavnom prazna prica.Sto se tice glasanja i neke “partije“ili udruzenja,ni od tog nema nista.Raspalo bi se to kao kula od karata,cim bi “establisment“poceo vrbovati parama.Vidio bi kako jedan po jedan tockic otpada i vrlo brzo se “ugradjuje“gdje nebi trebalo.

    I jos jednom cu reci da je buda dao relativno i priblizno tacan nagovjestaj u pravcu nekog pozitivnog ali dugorocnog cilja.

  35. anja banja luka, 11.12.2011. 12:15:06
    Drago mi je da ti je Kostic ,mozda jedan od najvecih sanjara omiljen.
    Kad smo kod sanjarenja evo i jedne koja ide uz ovu Simicevu temu…

    Srce moje samohrano,
    ko te dozva u moj dom?
    neumorna pletisanko,
    sto pletivo pletes tanko
    medju javom i med snom.

    Srce moje, srce ludo,
    sta ti mislis s pletivom?
    k’o pletilja ona stara,
    dan sto plete, noc opara,
    medju javom i med snom.

    Srce moje, srce kivno,
    ubio te zivi grom!
    sto se ne das meni zivu
    razabrati u pletivu
    medju javom i med snom!

    Mozda sam dosadio ovom pojezijom ali ne mogu izduratiB-)
    I ovaj odlomak Zmaj Jovine pjesme se uklapa u pricu i ova je za sve drustvo;

    Ko s’ osvrne da pogledi
    Bistrim okom i pogledom
    Na grobove ove svetle,
    – Povesnice dugim redom, –
    Mora cuti kako j’ zivo,
    Kroz vekove, kroz maglinu,
    Ded unuku, otac sinu,
    Borac borcu dovikiv’o:
    „Gde ja stadoh – ti ces poci!“
    „Sto ne mogah – ti ces moci!“
    „Kud ja nisam – ti ces doci!“
    „Sto ja poceh – ti produzi!“
    „Jos smo duzni – ti oduzi!“ –
    To su zbori, to su glasi,
    Kojima se proslost krasi,
    Sto prodiru kroz svet mracni
    Sa grobova onih zracni’,
    Spajajuci gromkom jekom,
    I bozanskom silom nekom,
    Spajajuci vek sa vekom
    I coveka sa covekom.

  36. @jahac

    počinješ da širiš ovdje defetizam…

    a ni sa ovim se ne slažem:

    ————
    Sto se tice glasanja i neke “partije“ili udruzenja,ni od tog nema nista.Raspalo bi se to kao kula od karata,cim bi “establisment“poceo vrbovati parama.Vidio bi kako jedan po jedan tockic otpada i vrlo brzo se “ugradjuje“gdje nebi trebalo.
    ————

    ne znači da ako je određen broj ljudi sklon korupciji i mitologiji, da su svi takvi, i da su svi potkupljivi…

  37. Само се ти мајсторе тјеши…:D

    Такав пол. систем су инсталисали и у великој Русији, а да дозволе да ми овакви, мрва од мрвице промијени нешто и искочи из шина…
    Имао је Моамер најсоцијалнију државу послије скандинавске социјал демократије, и кад је планирао да ствар забетонира златним динаром као афричком тврдом валутом, пустили су дивље псе да га растргну!
    ЛаХко је серендати по папиру и по компу…

  38. „… Raspalo bi se to kao kula od karata,cim bi ‘establisment’ poceo vrbovati parama…“

    Не слажем се… јер зависи од онога кога врбује… А зашто би „естаблишмент“ уопште некога врбовао парама?
    Па зато што ће продужавајући своју влдавину зарадити више пара него што их може потрошити на потплаћивање…

    Свака држава има пара и Република Српска има пара, само се поставља питање, како се распоређују…
    Дио сину – да се не дрогира,
    дио љубавницама – да хвале шефову потентност,
    дио пословним партнерима – да им се помогне да се „снађу у предузећима која су добили приватизацијом“,
    дио партијским друговима
    дио „великим“ умјетницима (као све мецене у историји)
    дио….
    Сви ови „дијелови“ су изражени у милионима КМ.

    и је ли нешто остало. „Подјелите борцима по 20,00 КМ, нека људи купе гајбу пива…“.

  39. Кад сам до сад издржо без привилегије неке чланске карте, ваљда могу и од сад па надаље и убудуће.

    Кад је било уносно бити скојевац па потом комуниста мени су се гадили, касније кад је кренуо тај дуго очекивани плурализам, мени било сасвим свеједно, осим вербалне подршке ништа више, једино сам ставове Предсједника Караџића готово редовно подржавао и цијенио сам његову менталну способност да уједини све националне снаге на прављењу српске државе на овим просторима. Није то нимало ни лак ни захвалан посао, а чак и своје противнике Радован није производио да би подигао свој рејтинг како обично раде неки самољубиви лидери попут ових данашњих, него спушто њихов утицај и интезитет дјеловања међу масама.

    Послије рата и послије оног пуча бабе и додика, сва руководства су махом била редом све гора и гора…тако да се дошло до тога да се дигну руке од свега.

  40. Без обзира на поријекло… за мене је Јеремић једини нормалан у тој Влади. Мислим да је веома заслужан за то што је релативно мали број земаља признао КиМ као државу. Сјајно је лобирао за добијање подршке за „постављање питања“ Међународном Суду правде, касније, лобирао за српску резолуцију пред Генералном скупштином УН- а. Нажалост, сав труд је био узалуд јер су ови други, од којих је кажем опет бољи, упропастили комплетну причу и сјајну позицију коју је Србија имала. Покушали су и да њега окриве за недорасло питање које је постављено пред МСП, али кривица никако не може да буде његова.

  41. Занимљив Будишин приједлог, мада опет мене некако допадне највећи дио посла. Ко ће вас толико да нахрани? Али ајде, снаћићу се! 😀

    Везано за покрет…, а невезано за шалу, са којом ипак има неке везе… Како сложити Србе? Мислите да већ на почетку не би дошло до проблема око тога ко је више урадио, ко се више жртвовао… Можда наш менталитет и не дозвољава ништа осим теорије „харизматичног вође“ који све држи под контролом?

  42. И да, о поријеклу, породичним односима… обратите пажњу на презимена у РС. Видјећете да се врти неких 10- ак презимена који су и у политици, „привреди“, образовању, здравству, правосуђу, култури…

  43. anonymous, 11.12.2011. 17:44:57
    “određen broj ljudi sklon korupciji “
    Po pravilu,jedini “nepotkupljivi“su idealisti.Idealistima opet materijalno ne znaci nista,sto bi uzrokovalo sljedece probleme;
    Ili bi se drzava ili regija potpuno blokirala i konzervirala pa bi se vratili u kameno doba(sto ne vjerujem da je cilj).
    Ili bi tog “idealistu“ brzo progutali oni koji su malo manje idealisti,koji bi ga prije ili kasnije “uklonili“,tako da bi se vrlo brzo vratili na pocetak.

    novo_vrijeme, 11.12.2011. 18:03:09
    Mislim da me nijesi bas najbolje razumio.Uopste nije rijec o onim likovima koje vidjamo na TV-u svaki dan.
    Kad sam rekao “establisment“,mozda sam se malo pogresno izrazio.Mislio sam na parazitsku kategoriju koja je “ugradjena“ u sistem i koja kontrolise prvenstveno nekretnine i bave se i uvezani su mnogim drugim poslovima koji nijesu bas toliko transparentni.
    Znam,sad ce neki trubiti da je ovo tipicna “teorija zavjere“ili neka prica iz “Kuma“,medjutim ne radi se o nikakvoj zavjeri nego o prilicno prizemnim stvarima(makar kad se radi o nasoj sredini).Postoje klanovi i nekoliko familija koje su uvezane interesima.Oni su tu,bez obzira na taj “politicki establisment“ o kojemu ovdje neki govore.Treba imati u vidu da je prosli sistem liberalizovao kapitalizam u odredjenoj mjeri.
    Glupo je pretpostavljati da do ’91 nijesu postojali “milioneri“
    Taj establisment o kome ja pricam je okruzen nesto nizim slojem onih koji su u narodu poznati kao “privatnici“.Njih ima opet raznih vrsta,pocevsi od nekih koji su se bavili odredjenim poslovima prije ratnog sukoba,do onih koje Simic pominje i koji su “izrasli“ u toku rata baveci se cigaretama itd.
    Sloj ljudi…od politike,koji su struktura,koja je usla u “zemlju cuda“ zvan sistem “ruka ruku mije“su oni koji sluze da s vremena na vrijeme “legalizuju“ nesto sto u normalnim okolnostima nije moguce uciniti.Oni rade za lovu takodje i obavljaju takve stvari odredjenog stepena rizika,najcesce po narudzbi.Ponekad se upravo takvi zrtvuju u ime naroda.(to se najcesce desava kad takvi uzmu malo vise nego sto je “dogovoreno“)

  44. anja banja luka
    Vezano za tvoja oba komentara.
    Samo cu reci Bravo.Nijesam te zalud hvalio B-)

    Samo da se malo dotaknem tog cuvenog pojma “harizmaticni vodja“.U pravu si i tu Anja a i Simic to (svjesno ili nesvjesno)obradjuje u ovoj,kao i Zeljko u drugoj temi u odredjenoj mjeri.
    Podanicki mentalitet je stalno zedan ovna predvodnika,koji ce “spasiti jadni narod od patnje“
    Milosevic je dao nagovjestaj ali on uopste nije bio harizmaticni vodja.

    Ne zaboravimo da je rijec o bankaru i drzavnom cinovniku,koji je zaista odskocio kad se “udo“ u Markovice.Dalje,sprijateljio se sa Stambolicima( koji znamo ko su bili i kako su zavrsili kad je djavo odnio salu).
    On je par puta povisio ton i ovcice su pomislile;“Vozd je medju nama“
    Medjutim taj bankar koji je pola radnog vijeka provodio u New Yorku,druzeci se sa mesetarima Wall Streeta,posto je bio takodje instrument za razaranje trezora SFRJ,je vrlo brzo “splasnuo“,vrativsi se na govore i floskule nivoa najobicnijeg birkokratskog cinovnicica(sto je sustinski i bio).

  45. Георгина, 12.12.2011. 01:09:01

    Кад већ говоримо о поријеклу, породичним односима и презименима јавних личности прва асоцијација иде на Симу Хороза и остала три СПО члана у Републици Српској:

    http://www.youtube.com/watch?v=RFx_6w8op7Q&feature=fvwrel

    :D:D:D:D:D:D

  46. У праву је Будиша, јбг нема фајде прати за њима прљаве тањире из којих су они локали, ово је давно пропало..РС и њене долазеће генерације немају никакву перспективу захваљујући криминалним структурама власти.

    Једино што се може очекивати од сад па на даље и убудуће је нешто слично овом…
    http://www.youtube.com/watch?v=aGCcQqOVMzk

  47. »Mi živimo u vremenu tehničkih otkrića bez presedana, koja vode sve potpunijem ovladavanju silama prirode i neutralisanju vremena i prostora. Ali ovaj razvoj, iako doprinosi našem komforu, udobnosti i sigurnosti života, ne ide u pravcu istinske kulture i prosvetljenja. Sasvim suprotno, on je destruktivan za ideale…
    Stvarni uzrok propasti naroda je nesposobnost čovečanstva da reši SOCIJALNE, MORALNE i DUHOVNE probleme. Sve dok je borba za egzistenciju takva da samo najprilagođeniji mogu da prežive, postoji zdrav razvoj vladavine individualizma. Kada se mehanizmi reakcija eliminišu iz individue, originalni napor i inicijativa suzbiju a kreativne sposobnosti naruše, rasa postepeno tone u divljaštvo i nestaje. Sličan kraj preti našoj današnjoj civilizaciji.« (Nikola Tesla)

    „Učini nas svojim robovima, samo nas nahrani!“
    (Fjodor Mihajlovič Dostojevski)

  48. rakovic, 12.12.2011. 15:21:39
    Socijalizam je bio lazna maskarada,kao sto je i ova demokratija i tzv.liberalizam.
    Zasto praviti konstantno iste greske?
    Nije mi jasno kako neko misli da je demokratija zaista funkcionalna zato sto obican svijet glasanjem samo “legalizuje“neciju oligarhiju.
    Kriticka javnost?Obmana da ne moze biti veca.
    Ti tzv.“razvijeni sistemi placaju “kriticare po struci“,samo da svjetina misli da je sve transparentno i da kapitalom upravlja narod.
    “Blagostanje“neke vece zemlje je zasnovano uglavnom na bazi imperijalistickog izrabljavanja manjih i uspostavljanja monopola.
    Manji se mogu pouzdati samo u uspostavljanje kakve,takve ravnoteze izmedju vecih.
    S druge strane,unutar tih manjih drzavica je potrebna takodje ravnoteza ali kontrolisana i sto veca nezavisnost od spoljnih novaca.Tako nesto se moze postici samo jakim kontrolnim aparatom…..a to sigurno nije javnost….

  49. Просто, да „поправим“ нашој Ани-Георгини високо мишленије о Вучићу Поздерцу:

    …“Наташа Кандић и Соња Бисерко у преговарачком тиму за Косово!

    Чиме се све то данас баве „петооктобарски“ превратници – отпораши? За Слободана Хомена и његове „језиве“ намере према српској омладини сви добро знамо…

    Националног „камелеона“ Дулића, и политичког „камелеона“ Чеду, не вреди посебно обрађивати, њих једино још клинци у јаслицама нису „провалили“. Марко Благојевић (ЦЕСИД) је посебна прича, он вероватно сматра да „својој“ отаџбини Србији још није довољно дубоко забио нож у леђа…

    Недавно, приликом покушаја организовања субверзивне и анти-државне (анти-руске) активности (за потребе западних обавештајних служби) у руском „Подмосковљу“ је демаскиран јавно од стране руске државне телевизије и сабсеквентно протеран из братске Русије.

    Али то га није спречило, да се уз посредство Борка Стефановића – шефа преговарачког тима са лажном „државом“ Косово, и уз благослов министра Јеремића- нађе на челу „елитне“ Консултантске групе (дебело плаћене од стране српских порезника) у чијем саставу су се „неким чудом“ нашле и две најозлоглашеније „анти-српске“ даме: назочна Наташа Кандић, директорка западно-обавештајно финансираног Фонда за хуманитарно право – и председница другог, западно-шпијунски финансираног, Хелсиншког одбора за људска права, назочна Соња Бисерко!? Какве ће то националне „српке“ интересе заступати ове две „минхенске“ даме заједно са другим, горе споменутим петооктобарским превратницима, на челу са „про-српским“ председником Тадићем? Мислим, да нам то није тешко претпоставити…“
    :D:D:D

    Више детаља се може наћи на сајту „ДВЕРИ“. Е сад, ако „не верујем“ Дверима, ондак ништа…B-)

  50. prijedor, 12.12.2011. 16:37:51
    Ti zapeo za gace i bogB-)
    Nije problem u jednom covjeku pa ni partiji.Za mene su oni koji su aktuelni nosioci moci i kapitala,bilo koje orjentacije,svi isti ili veoma slicni.
    Reci mi,koji pojedinac,stranka,organizacija i slicno se otvoreno zalaze za NE ulazak ovog naseg dunjaluka u EU i ostale integracije???
    Nijedan i nijedna.
    Mnoge floskule i fraze ili mlake komentare sam cuo ali pravu odlucnost ne.
    A kamoli da se takva NE-gacija stavi u ustav.
    O cemu mi onda pricamo ako ni sam narod nije svjestan sta to znaci?
    Neka nas onda porobe do kraja i….nahrane Mcdonaldsom.

  51. Nije lose procitati ni sto ovaj Janez kaze u vezi sa politikom i “vladavinom naroda“…

    http://www.e-novine.com/intervju/intervju-drustvo/41987-Povratak-feudalno-doba.html

    “Zapad je političan utoliko ukoliko je antipolitičan, i to je ono što je njegova normalnost. Taj stav je povezan s nizom autora koje sam studirao. Politika na Zapadu, još tamo od Machiavellijeva Vladara, radikalno je instrumentalno razumljena ne-politika, nekakva tehnologija ili sredstvo pomoću kojeg se vlada. Tu nema nekog izvornog razumijevanja politike, one koju su ‘izmislili’ Atenjani, tu ne možete naći politiku kao ‘krhku’ ljudsku djelatnost koja se prije svega vrti oko kategorija slobode i jednakosti. Politika na Zapadu – to je konstanta usmjerena zapravo na to kako onemogućiti politiku, i to je ono što će sve više dolaziti do izražaja u antiglobalističkim borbama.“
    Otuđenoj politici odgovaraju političari (takozvani!) otuđeni od ostalog puka, zatvoreni u ekskluzivnu klasu, zadovoljni u svojoj ulozi neprikosnovenih moćnika.
    Uz tu i takvu politiku dolaze i najniži ljudski poroci: častohleplje, licemjerje, ucjenjivanje, lopovluk, laganje, a bogme i zločini. Uostalom, nisu ljudi bez vraga nazvali politiku prostitutkom!
    Tako je u politici, odnosno „antipolitici“, prevladao tzv. makijavelistički princip: važan je cilj, a ne sredstvo! Cilj je vlast, moć, privilegije, dakle posebno ili pojedinačno dobro, a sredstvo je nerijetko okrutno, prljavo, podlo, dakle – antiljudsko“

  52. Божо Чукеранац, 12.12.2011. 17:12:13

    Било је ту и више прашине, па и перје је летило, али ипак је вр’ странке, тј бота наредио како да се формира дипломатски блок према приштини, вјероватно је било завртање ушију из брисела, Јеремић је инсистиро на избацивању Стефановића из преговора на крају све се посложило на неком вишем нивоу.

    http://www.svevesti.com/a209510-jeremi%C4%87-%C5%BEeli-da-vrati-uticaj-u-ds

    U pitanju je, kaže izvor Blica, ambicija i povratak na scenu isprovociran blizinom skorih izbora. „Ovo nije prvi Jeremićev sukob sa ljudima koji se u najbližem okruženju predsednika Borisa Tadića bave spoljnom politikom. Pre ovoga sa Stefanovićem, izbilo je žestoko neslaganje sa Jovanom Ratkovićem. Sukob sa Borislavom Stefanovićem izbio je onog trenutka kada mu je Tadić poverio posao dijaloga sa Prištinom i uzeo Jeremiću temu Kosovo, na koju je imao ekskluzivitet i koja mu je omogućila konstantno pojavljivanje u medijima. Sukob je veoma loš za državu, jer svaka pukotina koja se u Ministarstvu pojavi može biti iskorišćena od rivala“, kaže za “Blic” izvor iz Vlade koji je zahtevao anonimnost.

    уух ова анонимност је увијек нечија продужена рука…

    x-(

  53. prijedor, 12.12.2011. 14:59:46

    Никакве критике, злонамјерне или добронамјерне, као ни похвале не могу да утичу на мене. Када неко уради нешто добро, ја то похвалим, ако „забрља“ ја ћу да га критикујем…

    Не бих у Министарства! 😀

    Позз

  54. rakovic, 13.12.2011. 09:44:50
    Ma to je sve idealno ali u idealnim uslovima.
    Treba i taj kontrolni aparat placati,kao i medije koji su u rukama stranaca.
    Osim toga,kako obicnom svijetu objasniti da je ovaj ili onaj medij nezavisan.
    Ja se jezim vise od nekih “Nezavisnih medija“,koje se financiraju izvana(primjera radi).Buda je u pravu.Moramo zasebice ostvariti ekonomski blok,koji je u stanju da finansira takve medije.Vidi onaj gornji link od Trajkovica.

    Ovo mi je najinteresantniji odlomak;

    “Da bi se ova pljačkaška zamisao zapada mogla ostvariti posebno značajan segment igrali su mediji, pa su od onih pomenutih 200 miliona $ uloženih u rušenje Miloševića, 20 miliona $ uložena su baš u medije. Posebno u televizije jer je njihova efikasnost ubedljivo najveća. Oni su morali da odrade nekoliko važnih poslova. Da stvore atmosferu da je braniti državu nepotrebno i antidemokratski. Da Miloševića kod domaće javnosti predstave kao diktatora, jedinog krivca za ratove, opšte stanje u državi, a da posle njegovog rušenja „demokratsku“ vlast obmanama naroda održavaju u životu. Kako se to izvodi? Jednom vrlo prostom ali efikasnom taktikom. Ako podmićivanjem urednika „kupite“ 40-tak jačih lokalnih tv stanica (opštinske tv) vi imate bolju i potpuniju tv pokrivenost Srbije nego da držite 3-4 glavne državne tv stanice. Sa 40-tak tv stanica svakodnevno emitujete svoju propagandu koja daleko nadmašuje ono što je moguće emitovati sa 3-4 kanala pod kontrolom vlasti, jer državni kanali moraju imati i druge programske sadržaje osim političe. Dobro snimljene emisije reemituju se od jedne do druge od ovih 40-tak televizija i faktički svakog dana u veše regiona imate interesantne političke emisije koje guraju svoju propagandu. Pored „kupovine“ ovih 40-tak lokalnih televizija, Soroš i ostale zapadne strukture stvorile su „Anem“ i Mrežu kao neke koordinatore tog lokalnog tv-pula, diktirajući ton i način na koji će se propaganda sprovoditi. Kada je Milošević srušen „demokrate“ su osim ovih 40-tak televizija koje su već bile „obrađene“, ovladali i državnom televizijom, tako da danas imate potpunu kontrolu medija koja obmanjuje građane. Prinuđeni su da svaki dan „gutaju“ laži emitovane sa najmoćnijih medija, a koji nas već devet godina uvode u EU“

  55. Већ неко вријеме пратим коментаре на Фронталу, а пошто је ово веома занимљива тема желим написати пар реченица.
    „Држава је народ-народ је Држава“,
    „Политика је најконцентрованији облик економије“.
    Мислим да ако боље размислите ове две реченице, можемо их и назвати аксиоми, представљају суштину нашег проблема, али парадоксално томе и суштину рјешења истог. оног момента кад се ослободимо демократских постулата ,као народ(заједничка свјест или интелигенција), и почнемо конструктивно размишљати у правцу ових горе аксиома можемо очекивати неко побољшање. Надам се да ће те размислити о овоме и пружити ми неке своје погледе на ово што написах.Поздрав свима

  56. Па ево, размишљања др Чавошког и његово цитирање Платона И Аристотела. Ја само преносим, а сви бисмо морали мало да „послушамо“ и класику, а баталимо турбо-фолк:

    …“O DEMOKRATIJI Još negde sedamdesete godine odlučio sam da napišem jednu doktorsku tezu pod naslovom „Mogućnosti slobode u demokratiji“. Ja sam se rukovodio Platonovom i Aristotelovom mišlju da je demokratija sporan oblik političkog poretka. Po samom Platonu ona je samo nešto ispred tiranije; tiranija je najgora. A i po Aristotelu je demokratija izopačeni oblik vladavine. Onaj oblik vladavine u kojem većina naroda vlada u opštem interesu, po njemu se naziva politeja, a onaj oblik političkog poretka u kojem većina vlada u vlastitom interesu a gazi manjinu, to je po njemu bila demokratija. Kasnije se koristio i izraz i olhokratija, što je vladavina zapravo ološa. I nije čudo da su totalitarni režimi tipa nacizma i fašizma nastavci demokratskog poretka. Hitler je na demokratski način došao na vlast. Nije, doduše, imao apsolutnu većinu na izborima, nego samo relativnu, a onda je, uz pomoć jedne male stranke, napravio vladu koja je konstituisana i potom je ukinuo sve ostale stranke i ostao sam na političkoj sceni.

    Otuda, demokratija zapravo danas nije najbolji oblik političkog poretka, nego je najmanje zlo. Dakle, ona je prihvatljiva utoliko što od demokratije nema boljeg oblika političkog poretka, a ne zato što je to savršeni oblik političkog poretka. Po mom sudu, kako su to govorili Platon i Aristotel, najbolji politički poredak bila bi aristrokratija. Dakle, vladavina najumnijih i najpravednijih. Onih ljudi koji su spoznali, kako to kaže Platon, apsolutnu istinu i koji raspolažu najvećom vrlinom, pre svega moralnom, i mudrošću. No, kako takvih ljudi nema, ako ih je ikada bilo, ono što nam je preostalo to je demokratija. I kako demokratija ima ozbiljnih slabosti, one se lako mogu zloupotrebiti i izopačiti, ne samo u vladavinu ološa nego u jedan novi totalitarizam i to je upravo ono što se danas događa. Naime, u modernom vremenu, nestala je mogućnost neposredne demokratije, jer su političke zajednice postale mnogobrojne. Recimo u Atini nije više bilo od nekoliko desetina hiljada slobodnih građana. Tu se misli samo na muškarce, pa su mogli građani da se skupljaju na Agori i bilo je potrebno recimo 6.000 crepova, tako se glasalo, da bi se neko podvrgnuo progonu iz Atine. To je bio veliki kvorum, 6.000 glasova. Druge odluke su se donosile sa manje glasova. Međutim, danas države koje imaju samo nekoliko miliona stanovnika smatraju se malim, a ima država koje imaju i milijardu stanovnika, i kako su to masovna društva današnjice, jedini posrednik između običnog naroda s jedne, i vlasti s druge strane, su političke stranke. Dakle, one su nužno zlo i utoliko što su neizbežne. Ali kao što vidimo one dovode do izopačenja političkog poretka. „

  57. Божо Чукеранац, 13.12.2011. 11:25:23
    Od dva zla,biraj manjeB-)
    Lijepo je to Cavoski objasnio…da ,to je nuzno zlo.
    Medjutim tu isto tako vazi ono sto sam odgovorio maloprije Rakovicu.
    Jeste javnost jak kontrolni aparat,kad generalno gledamo i u “laboratorijskim uslovima“ ali podrazumijevajuci slozenost situacije,konkretno kod nas…mogu samo reci;“lipsi Serbu dok Srpska naraste“.
    Kao prvo,dobro je kad imas izbor ali sta kad ga nemas?
    Dali se o veoma bitnim stvarima,kao sto su; VRS,policija,granicne sluzbe i ostali prenosi nadleznosti,zaista pitao narod?
    Ne vidje ja nesto tih crjepova tada.
    Ulazak u EU i ostale nakaradne i besmislene,nama potpuno strane “integracije“….?Ili meni fali daska za podasijev ili ja opet ne vidje ni crijepa ni stafleB-)
    Uopste,sta je sa statusom Srpske u tzv.BiH?
    Da se naroda pita,nebi ni “crjepcic“ otiso’ na stranu.
    AKo se vec pitamo o osnovnim pitanjima,o cemu onda diskutujemo?O nekom sverceru,koga stiti spoljnji faktor jer zastupa interese spoljnjeg faktora?
    Sve dok crjepove ne pocnemo bacati na taj “faktor“,koji nam urusava krov,slaba vajda od “zongliranja crjepovima“

    Glavni faktor i pokretac svega je NOVAC.

    Pitanje za sve;
    Totalitarizam s novcem ili demokratija bez novca,pitanje je sad?

  58. Овдје су одговори на заблуде и рјешења: http://www.youtube.com/watch?v=Zan21w5Ca7s&feature=youtu.be Обавезно погледати и подијелити пријатељима!

    „DANAS ŽIVIMO U VREMENU GLOBALIZACIJE, KAO PROCESA INDIVIDUALIZACIJE RADI PRIVATIZACIJE SVIJETA.“

    ‎“MI NE MISLIMO DA MOŽEMO TROŠITI ONOLIKO KOLIKO STVORIMO I KOLIKO SMO ZARADILI NEGO KOLIKO NAM JE DOZVOLJENO OD STRANE ONIH KOJI NAM NA TO NAPLAĆUJU KAMATU. OSIM TOGA KREDIT ZA AUTOMOBIL, KREDIT ZA STAN, KREDIT ZA OVO… ZNAČI, MI NISMO MOGLI ODOLJET’ U SVOME PRIMITIVIZMU I NEOBAZRIVOSTI TOM KONZUMERIZMU, KOJI NAM JE DAO MOGUĆNOST DA TROŠIMO, A DA NE MISLIMO KAKO ĆEMO PLATIT’ „

    ‎“SVIJET DIJELIM NA BOGATE I SIROMAŠNE. S TIM DA NAROD OVOG PROSTORA ZNA DA SU BOGATI POMOĆU SILE KAO PRAVA TO POSTALI. ZNAČI, UZIMAJUĆ’ SILOM DRUGOM. ZNAČI, SROMAŠNI NISU SLUČAJNO SIROMAŠNI. I USPOSTAVILI SU POREDAK LIBERALNI I NEOLIBERALNI, KOJI I DALJE ZAPRAVO DRŽI DA JE DRUŠTVENA PROIZVODNJA DRUŠTVENA, ALI JE PRIVATNO PRISVAJANJE.“

    ‎“NE TRAŽI TO OD NJIH, JER JE ŽIVOTNI VIJEK POJEDINCA TOLIKO KRATAK DA ONI NEMAJU KAD ODVOJITI UM OD STRAŽNJICE“

    Има још: http://www.youtube.com/watch?v=Y2fF-dhciu4 Говорио Хрватској, али се све односи и на нас.

  59. drazen78bl, 13.12.2011. 15:47:16
    Upravo tako,
    mnogi su se sami upecali na potrosacke kredite.
    Sad slicni svaljuju krivicu na sve i svasta.
    Svejedno je njima u kakvoj drzavi vise zivimo,mnogi od njih bi i cacu prodali,da otplate dvije-tri rate i….sto je jos gore…upravo takvi su spremni za nova zaduzenja,poput kockara….

    Zato mnogi od njih sanjaju tu neku EU,smatrajuci da ce tada moci da se duplo zaduze i eventualno odu u inostranstvo,nebi li sve to vratili.

    Da ne pricam o opstoj potrosnji,koja nikad nije bila veca,jer niko ne sadi luk,ne kopa kukuruz,ne hrani svinje,nema kokosi.(pazi,govorim o pojedinima koji zive na selu).Misle pojedini da je EU,nesto kao Titina drzava,gdje ces raditi u nekoj firmi do 15.00,imati vikend slobodan a kredit i ako ne vratis,vratice neko.
    Mozda kolektiv i socijalno nesto “srede“,odgode a mozda pojede inflacija.

    U kapitalizmu sa inflacijom,rastu i kamate.

    Cijelo vrijeme imam osjecaj da se dopisujem sa mnogima,koji su budzetski potrosaci,koji imaju ili (sto je simptomaticno kod ovih sto “kritikuju“) su imali neke veze sa drzavnim sluzbama pa su izgubili mjesto.

    U svoj prici cu zakljuciti sljedece;(Ako se izuzme “budzetski sektor“),Ako ekonomska moc pojedinca u odnosu na promjenu sistema toliko ovisi od tog sistema,nesto nije u redu.Ili su bili neciji “igraci“ili su sada neciji igraci.Ne treba dozvoliti da se bude toliko ovisan o sistemu.

  60. drago mi je da je na ovu temu ovoliko komentara a pogotovo mi je drago sto su se cak pojavili i novi komentatori jer je tekst pun pogodak.ipak sam primjetio da nesto nedostaje:elita. svi mi na ovome sajtu smo uglavnom anonimni pojedinci koji mozda nesto mogu promjeniti u lokalu ali na nivou rs tesko jer smo nepoznati.posto ima nekoliko licnosti koje su izrazito opoziciono orjentisane i njihovi clanci se ponekad pojave na frontalu a cesto ih se spominje pretpostavljam da i vecina njih cita frontal i pozivam ih da se oglase i mozda daju koji predlog.mislim na Aleksu Milojevica,Cenicku,S Bozica,Vukanovica,Lisicu itd.vecina njih su ljudi od ugleda i zbog toga imaju i vecu moralnu odgovornost od ostalih.
    jos bih samo da kritikujem budu jahaca i jos neke zbog defetizma.ja ponekad kazem jeste tesko ali teze je bilo na sutjesci pa su pobjedili.koja je druga alternativa?
    jahac lijepo je sto si od petrolejke dogurao do komp i sto se amaterski bavis poljoprivredom ali to nije rijesenje. ja sam se profesionalno bavio poljoprivredom nekoliko godina,vjerovatno na visem nivou, i kad pogledam unazad bio je to promasaj.
    danas je vrijeme uske specijalizacije i ko to ne postuje donji je i u poljoprivredi i u drugim djelatnostima i recimo ako tvoja djeca nastave da se bave time jednog dana ce dogurati do traktora ali ce njemacko dijete tada imati 2 traktora i 2 tenka pa ce tvoje ostati bez icega.
    jedini nacin da opstanemo je da nadjemo u cemu smo konkurentni i da to forsiramo uz budzetsku podrsku poljoprivrede jer je hrana strateska roba.
    uska specijalizacija i napredna privreda je moguca samo u dobro organizovanoj drzavi a nasa nije takva i to moramo mijenjati ako zelimo opstati.kad je ovaj nas dosao na vlast kuca mu je bila pod hipotekom a do danas je uspio citavu rs staviti pod hipoteku i nema namjeru stati ako ga ne zaustavimo.slazem se da smo potkupljiv narod ali nismo valjda najgori u citavoj evropi?

  61. herc64, 14.12.2011. 00:05:57
    Pricu o petrolejci sam ubacio iz vise razloga.Jedan on razloga za to je ukazivanje na cinjenicu da ni “onaj prosli sistem“nije svakome valjao.Drugi razlog je ukazivanje na cinjenicu da samo rad na sebi samima moze pomoci pojedincima a treci je da razbijem “nasu“maogradjansku,poltronsku i tipicnu ocjenu da je svako ko zastupa neki stav iskljucivo brani neku aktuelnu opciju.
    Naime,licno ne glasam uopste jer necu da ucestvujem u toj igri “prebacivanja odgovornosti na glasace“.
    Imao sam nekih 200 “bodova“,cini mi se(onih privatizacionih),koje nikad nijesam “ovjerio“(nisam htio da im dam onih 15KM. i cekam jos u koloni da bi “ozvanicio ocitu pljacku“).
    Ovime ne pozivam na nikakav bojkot.Moj licni izbor u poslednjih 20 godina je takav i zasada nema toga ko zadovoljava moje kriterije.
    Bavljenje poljoprivredom…,smatram da(iako ce to neki protumaciti kao korak unazad)ce to uskoro biti jedina opcija velikog broja ljudi.Ne mislim da se bas svako “mora“ ili “treba“ baviti time ali omogucuje kakvu,takvu sigurnost i neovisnost o vecim i manjim trznim centrima ,institucijama ,sistemima itd.Osim toga,to nije jedina moja djelatnost(bavim se raznim stvarima).Mislim da ta specijalizazija,koja moze biti korisna u isto vrijeme je mac sa dvije ostrice(za pojedinca).

    Covjek treba biti svestran i svoju djecu ucim da rade najraznovrsnije poslove i u isto vrijeme potenciram i obrazovanje.Ucim ih da budu neovisna,ne samo o drzavi ili nekoj “zajednici“,nego i od roditelja.

  62. Jos samo da se osvrnem na “defetizam“.
    Moj savjet je da se ljudi okrenu prema sebi,prema porodici i bliznjima.Vlast(bilo koja opcija) nije u sluzbi naroda,vec je njena uloga u stanju pod okupacijom da napravi balans slatkorjecivosti i funkcije vrsenja kontrole u sklopu kontrole cjelokupnog Balkanskog poluostrva.
    Odlika,jedne,druge…desete ce biti apsolutno ista sve dopk se ne uspostavi nekakva ravnoteza velikih sila.
    Bozo savjetuje cekanje juznog toka…
    Dali ce to sta promijeniti?Diskutabilno je.Ali u ova turbulentna vremena,ko god dodje na vlast,bice prisiljen da povija glavu pred onima koji su izvrsili “tihu“ agresiju na ove prostore.Mnoge stvari su bile planirane,mnogo ranije.Procitajte i dokument iz 90’te,gdje pise da se ne moze(citaj,necemo podrzati SFRJ),nego se ide na razbijanje,raspad…dalje znamo.

    I dalje se moze mnogo uciniti na nekom nivou.Kroz uvezivanje,pomaganje i pokretanje razlicitih inicijativa na volonterskom osnovu,formulisanje doktrine zastite vitalnih interesa naroda i najvaznije…medija,kao sto je ovaj.

  63. ….Ucestvovanje u slicnim medijima i izlagati kriticke stavove.
    Evo i linka o kojem sam govorio;

    http://www.dni.gov/nic/PDF_GIF_declass_support/yugoslavia/Pub34_NIE_15-90.pdf

    Svako od nas moze doprinijeti zajednici ali u isto vrijeme moramo biti svjesni desavanja u pozadini.
    Oligarhije(koje su u nasem slucaju dozivjele puku transformaciju iz komunisticke u polufeudalnu) nece uciniti mnogo za drustvo u cjelini.
    Oni ce uvijek biti okrenuti onome sto veliki brat od njih trazi i igrace igru izmedju tih zahtjeva i udovoljavanja sitnih zahtjeva biraca.(primjer,asfalt neke ulicice i sl.)

    Ostaje nam da vrsimo pritisak putem ovakvih medija,iznudjujuci time sto vise pomenutih sitnica.

    A u slucaju rjesenja konacnog statusa Srpske,kao i eventualne stabilizacije u svijetu,jedina opcija je revolucija,revizija privatizacije,istraga porijekla imovine te nacionalizacija pomenute.

  64. Dragi moj jahaču, pa nisam ja od juče, dobro znam da se moraju slušati veliki i moćni, da ne možemo pišati uz vjetar, da se travke povijaju … Ali, ova vlast to sve radi samo zbog sebe, poltron je samo zbog svojiih džepova koji su pretrpani. Na narod ne samo da ne misli, o njemu se ne stara, već ga nemilosrdno gazi, pljuje i ubijaj. Da samo pravednije podijele ono što imamo u kući, pa neka njima ostane i više nego narodu, ali oni ne samo da opljačkaju i izbunare naše džepove nego zadužiše i nas i pokolenja naša. Napraviše od nas i onih koji se nisu još ni rodili robove. E, to se mora kazniti, moraju da odgovaraju i mrtvima i živima. A, to što ti kopaš i riljaš, radim i ja, ali većina to ne može: stari, bolesni, djeca, gradska sirotinja… Misliš li da ćeš to moći da radiš za kada ostariš, oboliš? Šta onda? A, od toga nisi mogao da ostaviš za takve dane.

  65. jahac, 13.12.2011. 16:41:49

    Ја ти тврдим да ће наша паметна дјеца, (пошто ми и наши родитељи то очигледно нисмо, а нисмо досад ни могли видјети пропаст потрошачког друштва) ОБНОВИТИ друштво наших прађедова и који год има ишта у глави и неку земљу у насљедству отићи на село и основати ИНОКОСНУ ПОРОДИЧНУ ЗАЈЕДНИЦУ.

    Мој прађед је имао двадесет осам душа у домаћинству и хектаре земље. Та земља је сада распарчана и пуста.
    Е сад је мој син мене „натјерао“ да му све што је на мени, препишем.
    …“‘оћу свој део, нећете да ме преварите…!“:D

  66. Божо, нисам ти одговорила за Јеремића… Мислим да се он ништа није питао. Зна се ко је поменуте поставио и чија ријеч је задња. Доказ за то јесте и раније дјеловање. Јеремић је припремио све везано за српску резолуцију, Тадић је у посљедњем тренутку одлучио да то буде европска. Већ одавно се ради на Јеремићевој смјени, постоје захтијеви и од неких западних земаља, али и унутар ДС- а, критике доживљава и од поменутих алапача. Ако се ико борио за КиМ, он је. Бар више него остали и има конкретних резултата који нису уродили плодом јер су неки други, унутар Србије, уништили све што је постигао.

  67. Anja, i ja mu vjerujem, više nego ijednome u vlasti Srbije, ma kako se zvao, i kakva bu bila biografija. Do sada se nisam mnogo varao u ocjenama, pa makar se u ovoj prevario. Jedino mu zamjeram: otkud on u tenisu?
    Sport sportu i sportistima. Ko radi više poslova, uvijek odradi jedan na uštrb drugoga, ma koliko to ne htio.
    A, sada koliko god osuli po meni- više vjerujem i onome Ljajiću nego Tadiću i njegovima .

  68. Божо Чукеранац, 14.12.2011. 12:26:17
    Moze brateB-)
    Povratak tradiciji ne mora nuzno biti unatrag.Kombinacija tradicionalnog i modernijih tokova bi moglo biti buduca odrednica,medjutim nije jednostavno do tog cilja doci.
    Tu bi definitivno institucije mogle poraditi na toj ideji ali ljudi su nazalost prepusteni sami sebi.

    U slucaju interne popularizacije takve idejei,mnogo sta je moguce ali je svakako potrebno povezivanje ljudi u vidu nekih zadruga.
    Skolovanje u oblasti agronomije je pozeljno,kapital i volja.
    Nesto infrastrukture,zgradnja buducih mini pogona,otkupnih stanica…Nesto slicno je Abdic zapoceo u Kladusi…

    U socijalizmu je napravljen svojevrsni presedan,gdej je u doba industrijalizacije itd,skoro potpuno umrtvljeno ono,sto je u principu oslonac grada i odstupnica populacije.

    Pored svih ostalih problema,postoji jos jedan(mozda najveci problem)…a to su predrasude i mentalni sklop naseg covjeka,koji ne “vidi“nikakvu perspektivu a ni volju,poucen 50-togodisnjim ispiranjem mozga.
    I naravno,visok stepen pokondirenosti “drugova“pojedinaca i posebno “drugarica-gospodja“(radim u pa’fimeriji)pojedinkiB-)
    Cast izuzet-kinjamaB-)

  69. anja banja luka, 14.12.2011. 12:36:56

    Право да ти кажем, нисам те ништа ни питао. Само сам ти дао референцу по којој можеш мало да смањиш доживљај.
    Ето зашто вас жена досад није ни било у политици, а и сада сте угуране под „мус“ од 1/3!B-)

    Ви се женскиње на неког полит’Ћара напалите, и ту је онда адио памети. Покажеш изјаве, компромитујуће фотографије са спуштеним гаћама… Не вреди…
    Ајд’ разумијем оне наше снаше кад на изборе заслине на главатог Милу… Још кад се ‘вати миРкофона под шатром!:D
    Али, шта има да се ложиш на малог кикиреза Поздерца?! Па још ожењен… Па још оном лепотицом што „чита Дневник“!;)

  70. Simicu izgleda da si zaludu pisao, na zapadu nista novo a bogami ni na istoku osim ove akcije na Starcevici ali bolje ista nego nista.Posto se sa istim ili slicnim idejama javlja i Grmusa i Jankovic i jos poneko ne bi bilo lose da formirate neku inicijativnu grupu ili nesto slicno, ja to ne mogu nisam javna licnost i ne bi imalo efekta mozda pokusati sa Sinisom Bozicem i slicnima a mi ostali ce mo pogurati koliko mozemo.

  71. herc64, самурај

    Потпуно дијелим Ваше мишљење. Симићев Фронтал.рс са блогерима и коментаторима је јачи морално и интелектуално од било које политичке партије. У интеракцији са свим тим људима и сам сам значајно напредовао у погледу разумијевања политичких односа и економије, што значи да сам од свих тих људи понешто и научио.

    Ја одавно заговарам формирање покрета сачињеног од таквих људи. Покрет свакако укључује и позитивне појединце из различитих политичких партија. Јесте њихов број мали, али их има.

    Симић, Шикуљак, Свитлица, Аљетић, Драгичевић, Грмуша, Стевандић, Вукановић, Јанковић,… наспрам Џомбића, Тегелтије, Тешановићке, Решићке, Голићке, Селмана, Ђокића, Чубриловића,…

    Ко је јачи?

    А још кад додамо Солијума, Ању, Херца, Пинк Пантера, Чукеранца, Раковића, Нишевића, Рамштајна, Јахача, Приједора, Пере Милића, Ноира, Буде и још неколико јаких јасно је да је екипа с Фронтала значајно јача од велике већине политичких партија.
    Али велика предност би била да се не краде и да ови људи уопште не морају бити у извршној власти, већ то препустити струци. А квалитетним дискусијама на фронтал.рс су показали да су јачи од велике већине посланика у НСРС.

    Угрожен је сам опстанак Републике Српске. То многима, нажалост, није јасно. Зато постоји потреба за покретом, као и почетком 90-их.

  72. drazen78bl, 18.12.2011. 21:49:39
    “велика предност би била да се не краде и да ови људи уопште не морају бити у извршној власти, већ то препустити струци.“

    Ma nemojB-)

    Znaci krasce “strucni“ a mi ostali???B-)
    A sta je sa mojom “vamilijom“,komsijama,kumovima itd….?B-)

    Ocu svoj deo,necete da me prevarite!!!B-)B-)B-)

Оставите одговор