Русија – Конструисан аутоматски пилот за аутомобиле

У Русији је конструисан аутоматски пилот за аутомобил који ће коштати само 2 хиљаде долара када уђе у серијску производњу. „Сједнеш у ауто, упишеш адресу, завалиш се у сједиште и онда лијепо спаваш“ – тако изгледа будућност у машти љубитеља научне фантастике. Међутим, аутомобили без возача већ сада постају стварност. Руски стручњаци су конструисали уређај […]

среда, септембар 12, 2012 / 08:46

У Русији је конструисан аутоматски пилот за аутомобил који ће коштати само 2 хиљаде долара када уђе у серијску производњу.

„Сједнеш у ауто, упишеш адресу, завалиш се у сједиште и онда лијепо спаваш“ – тако изгледа будућност у машти љубитеља научне фантастике. Међутим, аутомобили без возача већ сада постају стварност.

Руски стручњаци су конструисали уређај који може да замјени возача у аутомобилу.

Уређај сам одреди маршруту, сам покрене аутомобил, обиђе све препреке, прикочи ако се на путу појави пјешак или друго возило, и довезе путника до циља. По ријечима Сергеја Маљцева, генералног директора компаније која развија овај пројекат, у систему функционишу двије компоненте: навигациони комплекс ГЛОНАСС и комплекс који је створен на бази такозваног техничког вида.

Навигација омогућава да се одреди маршрута, а за безбједност на путу одговара технички вид. Аутомобил је опремљен огромним бројем сензора који омогућавају да се у брзини препознају препреке. Софтверски комплекс овог уређаја може чак да израчунава трајекторију кретања и смјер покретних препрека, на примјер возила и пјешака.

Производ ове компаније тренутно се тестира на моделу правог аутомобила чија је величина око осам пута мања од обичне.

Уз одговарајућа финансијска средства ускоро је у плану свеобухватно тестирање на аутомобилу нормалне величине. Занимљиво је да компанија већ има наручиоце који су спремни да користе ову технологију у свом превозу. То су предузећа која раде на површинским коповима. У њихова возила без проблема може да се угради овакав систем.

Маршрута на коповима је позната, тј. може да се убаци у меморију. Возило треба да се креће баш том маршрутом и да избјегава препреке. А шта бива ако се изненада изгуби веза са неким од сателита? По ријечима Маљцева, коришћење техничког вида омогућава да возило настави кретање одређеном маршутом, нарочито ако је туда бар једном пролазило и запамтило пут. Технички вид ће спријечити судар са препреком.

За сада је рано говорити о томе када ће се овакви аутомобили појавити на тржишту, али примјена возила без возача у производњи може да почне већ 2015. године.

Данас многи произвођачи аутомобила опремају своје производе системима активне безбједности. На примјер, многи аутомобили марке Volvo и Mercedes опремљени су системом који спријечава ударац у аутомобил који стоји испред, а може и да спасе живот пјешаку наглим заустављањем аутомобила пред неочекиваном препреком. Системи аутоматског паркирања одавно се уграђују чак и у јефтиније аутомобиле.

Најпознатији је пројекат корпорације Google. Саобраћајна управа Неваде је у мају 2012. издала компанији Google лиценцу за експлоатацију аутомобила без возача на јавним путевима. Самостални „гугломобили“ су добили специјалну серију бројева црвене боје за аутомобиле који се тестирају. Ти бројеви ће по завршетку тестирања бити замјењени обичним зеленим бројевима. Аутомобили Toyota Prius, опремљени Гугловим аутоматским пилотима, успјешно се крећу аутопутевима и улицама великих градова.

По ријечима Сергеја Маљцева, технологија Google намјењена је управо путничким аутомобилима. Било би компликовано и скупо примјењивати је на индустријским објектима, обзиром да такав аутоматски пилот кошта преко 100 хиљада долара. Руски пројекат је боље прилагођен потрошачу, јер неће коштати више од двије хиљаде долара.



Оставите одговор