Рекордни раст продаје у музичкој индустрији

Свјетска продаја музике забиљежила је рекордни раст 2017. године од 8, 1 одсто.

среда, април 25, 2018 / 17:33

Први пут дигитална продаја представља највећи дио од укупних прихода захваљујући великом расту стриминга, саопштила је данас Међународна федерација фонографске индустрије (Ифпи).

Продаја снимљене музике донијела је око 17,3 милијарде долара прошле године. Продаја музике преко стриминга која је до сада била отприлике иста као и физичка продаја музичког материјала на свјетском нивоу, представљала је 54 одсто од укупне продаје, навела је Федерација у свом годишњем извјештају.

То је трећа узастопна година раста, и највеши раст од када је Ифпи почео да објављује свјетске податке о продаји 1997. године. ;

Музичка индустрија међутим још није достигла ниво од прије настанка интернета и музичке пиратерије због којих је продаја пала од 1990-их година, рекао је Франсис Мур, предсједник Ифпи-ја на телефонској конференцији за медије.

Тренутни опоравак остварен је захваљујући развоју стриминг сервиса Спотифај који је недавно изашао на берзу, Дизер или Епл мјузик.

Око 176 милиона људи на свијету платило је претплату за те сервисе 2017. године, односно 64 милиона нових претплатника.

Физичка продаја снимљене музике је наставила да пада се изузетком винил плоча, иако остају на маргини за љубитеље музике, забиљежила је раст од 22,3 одсто.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *