Развијамо ли бициклистички саобраћај у Бањој Луци

Синоћ је у Бањој Луци одржан Округли сто под називом "Развој бициклистичког саобраћаја у Бања Луци". У склопу Округлог стола презентована је публикација "Анализа саобраћајног система Бање Луке и препоруке за његово побољшање" у којој су анализирани главни саобраћајни проблеми у Бањој Луци, те представљена нека од ријешења. На Округлом столу су учествовали Зоран Тадић, […]

петак, март 4, 2011 / 13:46

Синоћ је у Бањој Луци одржан Округли сто под називом "Развој бициклистичког саобраћаја у Бања Луци". У склопу Округлог стола презентована је публикација "Анализа саобраћајног система Бање Луке и препоруке за његово побољшање" у којој су анализирани главни саобраћајни проблеми у Бањој Луци, те представљена нека од ријешења.

На Округлом столу су учествовали Зоран Тадић, главни инжењер за послове саобраћаја Административне службе града Бањалука (АСГБЛ), Зоран Средић, предсједник Савјета за безбједност саобраћаја Бањалука, Бранимир Папић, шеф Одсјека за паркинг и гараже АСГБЛ, Бернард Ивчић, инжињер саобраћаја и водитељ програма транспорт у Зеленој акцији у Загребу, представници Центра јавне безбједности Бања Лука, Дарио Гарић, представник Бициклистичког клуб Бања Лука, Срђан Вукобрат, директор Вулф Бајкс (Wolf Bikes) – једини прозвођач бицикла у БиХ, Мајкл Стеков, бициклиста, Младен Милаковић, архитекта и бициклиста, Горан Пивашевић, архитекта и бициклиста и Тихомир Дакић, координатор програма транспорт у Центру за животну средину. Уз учеснике, Округлом столу је присутвовала и публика састављена од бициклиста и активиста Центра за животну средину.

Циљеви Округлог стола су информисање учесника о проблемима бициклистичког саобраћаја и могућим рјешењима и повезивање свих, како институција тако и појединаца, који су упознати са овом тематиком и активно раде на развоју бициклистичког саобраћаја. Теме које су обрађене су: изградња и унапрјеђење бициклистичке инфраструктуре, употреба бициклистичких стаза, безбједност бициклиста и законска регулатива, промоција бициклизма и препоруке и будући кораци.

Господин Зоран Тадић је позвао заинтересоване да прате обавјештења на порталу АСГБЛ и да се активно укључе у јавне расправе поводом израде регулационих планова и тамо изразе интерес за изградњу бициклистичке инфраструктуре. Многи бициклисти се јос увијек не усуђују да возе саобраћајницама због броја аутомобила и несавјесних возача. Господин Милаковић је истакао да док вози у саобраћају осјећа да га возачи аутомобила не поштују и да желе да га „изгурају“ са улице.

Господин Зоран Средић и господин Срђан Вукобрат су закључили да ће изградња инфраструктуре повећати број бициклиста у граду и да ћемо тако добити бољи, здравији и град са мање саобраћајних гужви, те да прво треба унаприједити постојећу инфраструктуру и да се гдје је то могуће обиљеже бициклистичке траке, јер за то нису потребна велика финансијска издвајања АСГБЛ.

Господин Мајкл Стеков је из примјера дугих градова и земаља видио да забране и казнене мјере не подижу свијест грађана о овом проблему и да сви заједно треба да радимо на програмима који раде на подизању свијести грађана о саобраћајној култури. То су програми који коштају мало новца и који су у другим градовима уродили плодом. Господин Тадић је предложио господину Средићу да једна сједница Савјета за безбједност саобраћаја буде посвећена бициклистичком саобраћају.

На Округлом столу се причало и о забрани за бициклисте која је постављена на Бањ Брдо. Учесници су понудили и рјешење које би требало да се анализира на тематском састанку радне групе формиране од учесника Округлог стола која ће се бавити овим питањем. Формирање групе је подржао и господин Тадић који је изразио жељу да учесницима на састанку покаже истраживања која је урадила АСГБЛ и да се потом заједнички нађе најбоље рјешење које одговара свима.

На крају се господин Тихомир Дакић захвалио свим учесницима што су су прихватили позив, активно учествовали у дискусији и показали заинтерсованост да се оствари сарадња у погледу рјешавања проблема бициклистичког саобраћаја.

Веома је похвално што неко води рачуна о било каквом развоју у будућности, а посебно о развоју бициклистичког саобраћаја, као еколошки и здравствено најпрактичнијег облика транспорта у граду величине Бање Луке. Стога редакција Фронтал.РС поздравља овакву иницијативу и даје пуну подршку организаторима да истрају у својој мисији.



Оставите одговор