Путоказ ликовњацима данас: Лубардин Бој на Косову у МСУРС

Лубарда је, за разлику од сликара и вајара које фаворизује и окупаторска, и колаборационистичка власт у Српској, инсистирао да се при сваком излагању нагласи како је он Србин.

четвртак, фебруар 15, 2018 / 19:29

Дакле, Лубарда је био Србин, а не Монтенегрин. Црногорац је исто што и Шумадинац или Крајишник. Регионална припадност.

Лубарди је то толико значило, да је архиви САНУ, као и Меша Селимовић, оставио писмо у којем захтијева да се на свакој изложби каже да је Србин. То је учињено и вечерас, на отварању изложбе њему у част.

Без обзира што још не видјесмо (?!) шта је то по страном рецепту, а за наше паре, пробрукало Српску у Венецији, јасно је да постоји провалијски широк раскорак између данас фаворизоване колаборационистичке касте која се продаје за ликовне умјетнике и идеала какве су баштинили Лубарда и савременици.

Сава Шумановић, рецимо, чија подсјећајућа изложба је била такође у Музеју савремене умјетности Српске, а који је главом платио такво опредјељење. Ка азбуци као српском писму, поготово.

Неком у изложбеним салонима ове буџетске установе није мјесто. Шумановићу и Лубарди, или невладинићким дупедавцима који менаџмент, профит и пропаганду намећу за умјетност. Они су свој ликовни капацитет испуцали на Грејсону Перију и пропаганди у част Кенедијевих, па их вечерас није било.

Лубарда је оставио путоказ, заједно са својим цјелокупним дјелом. Питање је има ли достојних да га слиједе.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *