Предложена цијена путарине 2,2 КМ

Предложена цијена путарине за дионицу аутопута Бањалука – Градишка биће 2,2 КМ. ЈП "Аутопутеви РС" ускоро ће расписати тендер за набавку опреме за увођење наплате путарина на аутопуту Бањалука – Градишка, а предложена цијена за ову дионицу биће 2,2 КМ, незванично сазнају "Независне". Наплатне кућице биће изграђене између два тунела, а када је у питању […]

петак, јун 7, 2013 / 10:12

Предложена цијена путарине за дионицу аутопута Бањалука – Градишка биће 2,2 КМ.

ЈП "Аутопутеви РС" ускоро ће расписати тендер за набавку опреме за увођење наплате путарина на аутопуту Бањалука – Градишка, а предложена цијена за ову дионицу биће 2,2 КМ, незванично сазнају "Независне".

Наплатне кућице биће изграђене између два тунела, а када је у питању цијена путарине од 0,6 КМ по километру, она је произашла из недавно урађене студије. Коначну ријеч за цијену на приједлог "Аутопутева РС" даће Влада РС.

У ЈП "Аутопутеви РС" нису жељели говорити о цијени истичући да је пројектна документација завршена и да је у припреми тендерска документација за избор извођача радова и набавку техничке опреме за увођење прве фазе наплате путарина у отвореном систему.

"Отворени систем наплате путарина подразумијева једну улазно-излазну наплатну станицу, гдје ће возачи плаћати услугу кориштења аутопута, по јединственој цијени, без обзира на пређену километражу", казали су у "Аутопутевима РС" истичући да ће отворени систем наплате бити у функцији све док се не стекну услове за затворени, који подразумијева улазно-излазне наплатне рампе на прикључним саобраћајницама.

Услови за затворени систем биће створени када буде изграђен мост на ријеци Сави и када се заврши изградња аутопута од Бањлуке до Добоја.

Иако на дионици аутопута од Бањалуке до Градишке већ постоје наплатне кућице које је код тржног центра "Робот" изградило ЈП "Путеви РС", по свему судећи, оне ће бити уклоњене с обзиром на то да је готово немогуће наплаћивати двије путарине у само неколико километара.

Договор "Путева РС" и "Аутопутева РС" у вези с наплатом путарина на ове двије дионице још није постигнут.

Иначе, највише цијене за кориштење аутопутева у земљама регије плаћају возачи у БиХ, док су најјефтиније путарине у Македонији.

Према одлуци Владе ФБиХ цијена путарине на дионици Јошаница – Какањ, у дужини од 45 километара, биће 5,4 КМ, односно 0,12 КМ по километру, што је далеко више него што је, рецимо, у Македонији, гдје она износи 0,038 КМ по километру и гдје возачи на дионици аутопута од 25 километара плаћају тек око 90 фенинга.

Послије Македоније, најјефтинија путарина у региону је у Србији, гдје возачи плаћају 0,035 евра по пређењом километру, па тако возач у Србији за 450 километара аутопута од Суботице до Ниша плати 13,5 евра. Цијена путарине у Србији је међу најефтинијима у поређењу са осталим земљама уже и шире регије и није се мијењала од 2008. године.

Од осталих земаља у региону цијена путарине по километру у Хрватској у просјеку је 0,055 евра па тако од Загреба до Сплита вожњу дионицом дугом 409 километара возачи плаћају 21 евро.

Када је у питању ЕУ, корисници аутопутева имају могућност да по врло повољним условима користе путеве високог квалитета. Вињета за годишње коришћење аутопутева у Аустрији кошта 76,2 евра, а вињета за десет дана кориштења кошта свега 7,9 евра.

Седмична вињета за кориштење аутопутева у Мађарској кошта 6,5, у Словачкој седам и у Бугарској пет евра.



Оставите одговор