dysko

Писање уз вјетар

Ненад Стевандић нам је послао колумну јуче, ни не слутећи да ће медији баш на тај дан одиграти улогу о којој је писао. Медији у 21 вијеку су постали само инструменти за глобалистичке пројекте контроле ума. Некада су имали и информативну и едукативну функцију, а данас се завршава посао гдје медији треба да буду фабрике […]

петак, мај 27, 2011 / 10:36

Ненад Стевандић нам је послао колумну јуче, ни не слутећи да ће медији баш на тај дан одиграти улогу о којој је писао.

Медији у 21 вијеку су постали само инструменти за глобалистичке пројекте контроле ума. Некада су имали и информативну и едукативну функцију, а данас се завршава посао гдје медији треба да буду фабрике са мало запослених, а пуно финалних продуката, који треба да остваре тзв. „производнњу сагласности“(ове две ријечи је лансирао Н.Чомски).

Дакле, медији треба да обраде народ у интересу политичких елита (читај власти). ЦНН то ради на великој свјетској позорници, а прате Русија Данас, Ал Џазира и тако даље… Мање позорнице имају мање медијске магнате и тако до најситнијих играча за производњу сагласности. Нпр. до Дервентског листа.

Ми смо нијеми и немоћни свједоци ових процеса, који са демократским обичајима и цивилизацијским достигнућима, а поготово правима човјека утемељеним европским конвенцијама или повељама УН, немају ама баш ништа. Осим вјештих и циничних обланди, чија је сврха да оправдају сурову и немилосрдну реалност. А она се ето мора прихватити. Ћути трпи не таласај и уклопи се постаје једина могућност а некима и мото.

Треба рећи да се чак истовремено користе потпуно иста оправдања за потпуно различите догађаје. Нпр. косовски парламент се инструише и позове, а на крају подржи у проглашењу независности; а Републици Српској се прјети укидањем за сличну, само много, много мању мјеру.

Једнако се подржи референдум у Црној Гори гдје се позива на раздвајање једног или два слична народа исте вјере и обичаја, а Републици Српској се исто право, које чак нема ни призвук независности, већ парадоксално али тачно, одбране статуса у заједничкој БИХ, ускрати. Без обзира што у БИХ живе различити народи и вјере.

Мајкл Паренти сјајно наводи да медији представљају трансмисију моћи и интереса са циљем да постану дио система. То се код нас, у нашем мало мирко-систему Републике Српске, скоро па остварило. Слику кваре спонзорисани медији великих система и регионалних компанија, односно држава.

У великом глобалистичком свијету је ова тужна истина нешто што се подразумјева и о чему се не расправља. Зато су парадокси у суштини правила, а угњетавачи и злочинци недодирљиви уколико се са њима штите крупни интереси. Очигледан примјер је медијско представљање Саудијске Арабије, домовине Бин Ладена у власништву богатих принчева.

У тој Саудијској Арабији влада најнедемократскији апсолутистички трежим породичног типа, гдје је демократија буквално забрањена. Жао ми оног јадног Гадафија, који је за наведени режим примјер пристојности и поштења. Ко у Саудијској Арабији само спомене критику власти породичног краљевства, бива одмах утамничен или нестао, или протјеран ако није држављанин.

И нема Амнести интернешенел никаквих примједби, ћути УН, ЕУ и бројне организације које се баве промовисањем демократских трендова, људских права, права на различитост, хомосексуализам, сексуалне слободе, а о транспаренси-поштење организацијама, да и не говоримо.

Сјај ове монденско-туристичке, односно глобалистичко-породичне диктатуре, или дерстинације, способан је да својим новцем и моћи све, ама баш све, засјени (читај купи) ако је то у складу са крупним интересом крупних играча. А зна се ко су крупни играчи.

Зато ЦНН снима прекрасне рекламе о Дубаиу, а енглески спортски клубови рекламирају саудијске авиопревознике. На тениске терене у Дубаиу, зато падају само тениске и друге лоптице џет сет и фенси свијета, а на терене у Триполију падају бомбе. И то убилачки и сурово као на Београд 1941. и 1999. године. Великим играчима је важнија, а богами и вриједнија, либијска нафта – од либијске крви.

Зашто ово пишем уз вјетар?

Па морам да признам да ме понекад (између два презира) инспиришу ситне домаће глобалистичке душе, које на сва уста и за добре паре хвале глобалистичко лицемјерје (и да простите свињарије), тако што најприземније оспоравају и сатанизују сваку националну мисао.

Остало погодите, односно закључите сами…



0 КОМЕНТАРА

  1. Докторе, не знам колико пратите медије које сте набројали, али трпати у исти кош Русију Данас и Ал Џазиру са СНН-ом је кардинална грешка. СНН, ФОКС, МСНБЦ, АБЦ, ББЦ итд. је добро познато за кога раде и шта се на њима може видјети. Док Русија Данас (РТ) и Ал Џазира су сасвим супротно од ових наведених и на тим каналима се још увијек може видјети објективног новинарства. Поготово РТ даје одрјешене руке људима као што је Давид Кокеш и Макс Кајзер да емитију истину и раскринкравају закулисне радње елита. На РТ се увијек може чути друга страна приче (што би требало да важи за све медије) и могу се чути приче и информације на које су други медији слијепи.
    http://www.youtube.com/user/AdamVsTheManRT
    http://www.youtube.com/user/MaxKeiserTV?blend=1&ob=5

  2. Истина је да свјетски владари желе једну свјетску нацију, подређену једној, свјетској влади. У Америци су одавно успјели да сви буду Американци, без обзира да ли су поријеклом из Екваторијалне Гвинеје или из Србије.
    Истина је да племенска подјела људи више одговара 19. него 21. вијеку, али јаке нације су управо препрека овом глобализму, који тежи да под своју шапу стави читав свијет. Зато и желе да их униште, па им чак сметају националисти у Аустрији, а да не говоримо о српском национализму. Глобалисти теже да на чело сваке државе доведу своје послушнике, који се да разоре домаћу економију, уведу своје земље у дужничко ропство, а затим (како се то ових дана дешава у Грчкој) национална богатства иду на добош.

    http://www.capital.ba/kreditori-traze-rasprodaju-nacionalnog-bogatstva/

    Занимљиво је како исти ти глобалисти на чело држава доводе преудонационалисте, који често фингирају, како би заварали народ. Тако смо и ми имали још 2006. године прилику да слушамо причу о референдуму о независности, а 2011. година нам је показала да нам се реално не дозвољава ни референдум о мање крупним темама. У ФБиХ је Силајџић обећавао БиХ без ентитета, а од тога нема ништа. Истина је само да Србија, РС, Хрватска иду путем Грчке, да се власти додатно задужују, а народу лажно приказују БДП и фингирају да нисмо презадужени. Све то иде уз јаку подршку медија, који су у служби новог свјетског поретка. Тако се народу улазак у ЕУ медијски представља као нешто „што нема алтернативу“, нуде му се бајке, а не објашњава му се реално шта то представља. Нисам чуо да иједан медиј на овим просторима пропагира приближавање БРИК-у.

    „Pod pritiskom trojke (ММF, EU, ECB) Vlada premijera Jorgosa Papandreua održala je Savjet ministara i dala pristanak na sve zahtjeve navedene u tzv. “memorandum dva” MMF-a.
    Javnost i opozicione partije ne znaju tačno šta sadrži taj dokument. Zna se da se od Vlade i parlamenta Grčke traži da potpišu privatizaciju: “Elektroprivrede”, “Vodovoda”, državne telefonije, institucija i agencija poštanske štedionice, državnog zemljišta, rudnog bogatstva, hotela , puteva, luka , te povećanje PDV-a za hranu sa 13 na 23 odsto, pa čak i privatizaciju muzeja.“

    Још увијек вјерујем да у Републици Српској постоје истински патриоти, који ће спријечити сценарио много гори од грчког у Републици Српској.

    Што се тиче Саудијске Арабије, они су „кооперативни“ и у служби глобалиста, имају нафту и великодушно је уступају свјетским моћницима.

    http://www.youtube.com/watch?v=1tWS4aoGQaI

    гадафи има огромне резерве у злату, има нафту, а не дозвољава успостављање колонијалног односа над његовом земљом и зато га сада покушавају уништити. Опет све уз помоћ велике пропаганде.

    Србија је бомбардована не само 1941. и 1999. године, већ и 1944. Бомбардовале су је обје супротстављене стране у 2. свијетском рату (и „савезници“ и окупатори), а и једни и други су финансирани из истих извора. 1999. године сада уједињени у једну восјку поново бацају бомбе по српској дјеци. Све то уз снажну медијску подршку.

  3. госп.Нишевић
    Нисам мјерио коректност медија вец говорио о томе да су под покровитељством елита којим служе за производњу сагласности.И ја бих пре изабрао РТ него СНН у смислу поузданости и коректности,професионалности али нисам се бавио компарацијим већ системом трансмисије моћи и интереса путем медија а то што би сви ми изабрали РТ дгуги је пар опанака.И РТ протежира причу своје земље , елите , новца и то је легитимно а нама се свиђа и одговара али да поновим нисам то анализирао.Поздрав.

  4. „у БИХ живе различити народи“ ovo је неозбиљно.. на основу чега тврдите да су народи различити? чак и вјероисповијест.. већина становника су само номинално вјерници – јако мали процента иде у богомоље..
    за вашу информацију, фамозна кљига Сукоб цивилизације Хатингтона је потпуно раскринкана у академским круговима као оруђе баш тих, богатих, којима се све може, за наставак изазивања сукоба јер нема цивилизације нити културе (па ни народа) чистог од утицаја других. да није било сарадње и суживота не би било ни културе или цивилизације.. смијешна тврдња.
    успут буди речено, нису само медији средство манипулације већ и образовни систем. и са тим се живи

  5. Lijepo je ovo Doktor sadjenuo. Ništa specijalno, ali eto nije loše. Napravio je i previd – ime mu je internet. Možda je i do mene, nisam objektivan, klasični sam ovisnik već desetak godina – ali internet slabo boluje od navedenih bolesti. Ne samo to, pruža mogućnost da se kao odgovarajuća terapija – navedene bolesti sasvim efikasno izliječe.

    Znači Doktore, čitava ova tvoja priča bi sa ovdašnjim pozdravom – guglajte ćirilicom dobila i na jačini i na dubini.

  6. Госп миланко.
    Ја једноставно мислим да у БИХ постоје разлицити народи и у томе нисам усамљен.Уосталом да не банализујем до лиге народа или УН који чине различити народи који живе и у швицарској иако су по држављанству швицарци.Ствар перцепције о нацији.
    Наравно да имају исту анатомију али и ту постоје разлике које су код нас у БИХ минималне,и да кажем велике разлике у култури а вјера је и култиуролошка одредница, па да наставимо до обичајних различитих права и карактеристика и кад би тјерали мак на конац и јеловник нам није исти иако једни други конзумирамо.
    Због тога није неозбиљно тврдити да у БиХ живе различити народи па није ваљда да се идентификујете са КОмшићем или силајџићем.Ок то само ако подржавате теорију да смо сви босанци.
    А о хантингтону се не може са видео клиповима ,мора озбиљније.
    А о

  7. 1978
    па све сам ово и објавио на интернету .
    Иначе сматрам да та врста слабије контролисаног медија код нас још није до краја афирмисана.Искуства са избора и организовања манифестација преко нета говоре у прилог тога.Али биће боље.
    Хвала на коментару,поздрав.

  8. 1978
    па све сам ово и објавио на интернету .
    Иначе сматрам да та врста слабије контролисаног медија код нас још није до краја афирмисана.Искуства са избора и организовања манифестација преко нета говоре у прилог тога.Али биће боље.
    Хвала на коментару,поздрав.

  9. То је видео клип предавања познатог професора.То вам је као да слушате предавање и не видим ту ништа неозбиљно..у три дијела..
    збуњујете ме јер ваш бивши шеф у својој одбрани у Хагу тврди да су се овдје борили Срби против Срба тј. припадници истог народа.. културолошка разлика постоји између некога чије су три-четири генерације нпр. живјеле у Сарајеву или Бањалуци и онога ко је припадник прве генерације у тим мјестима а дошао из нпр.Верића крај Котор Вароша.. .
    тако да је мени културолошки много сличнији муслиман из Бањалуке него Србин из рецимо Петровца.. контате??рећи да постоје различити народи је заиста смијешно.. мада имате право на своје мишљење али би било пожељно и за некога ко се представља интелектуалцем и очекивајуће да аргументује своје мишљење…

  10. @ milanko, 27.05.2011. 21:59:21

    Naravno da postoje različite nacije (naciju posmatram kao narod sa jasnim političkim ambicijama), možda je tvoja ideja o jednom narodu i koliko toliko korektna ali ako se u priču uvedu nacije onda je jasno da BiH čine tri različite nacije sa suprostavljenim političkim ambicijama.

    Poseban momenat jeste izvjesna kulturološka sličnost. Iskustvo nas uči jednom paradoksu, sličnost te vrste je preduslov za monstruozne zločine i ogromnu mržnju. Japanci su najveće zločine činilio nad Kinezima, Jevreji su ponajbolje bili integrisani u njemačko društvo a Hrvate i Srbe je svakom sa strane, poprilično teško razlikovati. Tamo u Affrici imaju oni Huti i Tuci ili u muslimanskom svijetu šiiti i suniti. Sukobi i mržnja upravo dolaze iz te sličnosti.

  11. slažem se ex-1978 da je „mržnja“ zbog malih razlika ali to je nešto što se mora prevazići.. nacija je vještački konstrukt koji je bio OK za 19. vijek tj. prije nego su ljudi imali takav pristup nformacijama. to možeš provjeriti u bilo kakvim stručnim publikacijama.. pripadnost etničkoj grupi je nešto drugo i to je pravo svakog pojedinca.
    da, postoje suprostavljene političke ambicije ali onda razgovor treba svesti na to a ne skrivati se iza imaginarnih različitih naroda. Ovdje se radi o borbi za pravo na zemlju, državu.. bosanski muslimani su autohtono stanovništvo kao i Srbi i jasno je da imaju jednaka prava na ovu zemlju. problem je što neki misle da imaju veća prava i pokušavaju to nametnuti a drugi (Srbi) se povlače tako što se bore za izlazak iz države.. to je neriješivo tako i vodi daljim sukobima.
    na kraju, u svakoj državi postoje različite političke opcije. u samom Izraelu gdje su svi jevreji postoje od ekstremnih do liberalnh stranaka. Prve praše palestince a druge bi da se to završi da se palestincima daju veća prava nego što ih sada imaju. stvar je u tome da nekako oni koji zagovaraju sukobe uvijek imaju jače finansije jer finansijerima odgovaraju konfliktne situacije. o tome govori i profesor u ovom video klipu, a i Čomski. Tako je i u Irskoj, običan narod živi i sarađuje bez obzira na katolike i protestante ali određene ekonomske djelatnosti su podijeljene pa za posao u ektroprivredi moraš platiti pikslu IRAe.. povremeno se održe one parade, kada neko ne plati ode poneko u vazduh i tako se to održava. To znam sigurno. I zato se i kod nas govori o imaginarnim i neopipljivim stvarima kao što su nacija, narod, pripadnost ovom ili onom (što je sve pitanje ličnog opredjeljenja) a niko, ali baš niko ne govori o parama. Mržnja se generiše kada je loša ekonomska situacija. ona nije prirodno stanje i nije urođena nikome.

  12. da. zar ne primijetiš kako niko ne piše o stanju u obrazovnom sistemu – šta nam fali od kadrova, zbog čega nam to fali, može li se to prevazići i kako, stanje u zdravstvu – imamo li dovoljno ljekara, kojih, kakvi su im uslovi rada, koliko su kvalitetno edukovani, znaju li koristiti savremene dijagnostiče aparate, od čega ljudi najviše umiru i oboljevaju. a to su dvije oblasti najznačajnije za stanovnitvo..potom, imovinsko-pravni odnosi, zbog čega je pitaje državne imovine toliko bitno i šta se planira sa tim uraditi.. jok, ništa od toga već stalno priča o izgradnji neke nacije – ovog onog – kao da meni neko brani da pripada kome hoću. pa bar danas možeš izaći na ulicu i vikati na sav glas „ja sam nacista“ i neće te niko ni pogledati.. Naravno da zaklanja ekonomske probleme – kao i u većini zemalja..

  13. @ milanko, 27.05.2011. 23:32:19

    Ima i toga, nije da nema. Ipak, kod mene preovladava drugačiji utisak – kontam da je problem proj 1 u BiH upravo različitost i suprostavljenost političkih ambicija konstitutivnih naroda. Nije to od jučer, nije ni od početka devedesetih, taj problem određuje političku atmosferu od pamtivijeka. Naravno da postoje politikanti koji ove megatrendove iskoriste za pokrivanje i sakrivanje svojih marifetluka i nesposobnosti. Tu se možemo komotno složit.

    Recept za uspjeh u ovim okolnostima bio bi svjesno guranje u stranu međunacionalnog problema u BiH. Čini mi se logičnim da se naše, bh političke elite, pod pritiskom iz EU, svjesno okanu konflikta i okrenu se rješavanju konkretnih problema o kojima si ti pisao. Da se među njima napravi mali konsenzus na tu temu, nešto kao džentlmenski sporazum da neće loviti u mutnoj vodi međunacionalnih tenzija. Tim problemima možemo se vratiti kasnije, nekada kada se postane član EU ili tako nešto. Tada će i strasti da splasnu a razum da nadjača emocije.

    Valja napomenuti da su poslovi koje pominješ vrlo složena i zahtjevna materija. Ovakvi kakvi smo, najviše volimo to ostaviti za sutra ili prekosutra, nekom drugom u amanet… i tako već godinama.

  14. 1978
    Заслужујеш пиће за заднји пост , ти бирај кад и гдје.
    Иначе већ се дуже вријеме премишљам да напишем нешто о народу и нацији на балкану уз све парадоксе, разлике ,сличности и ризике али је то признајем тешка тема па је и ја одгађам.Поздрав,

  15. milanko, 27.05.2011. 23:00:17
    Ne bih se slozio u potpunosti i vise podrzavam ex-a u poslednjem komentaru.
    Mozemo se mi ovdje verbalno zamajavati o izrazima narod,nacija itd.Medjutim nije ovo od juce niti je tako jednostavno,kako se na prvi pogled cini.
    Ja ponekad bocnem “gosta“ iz federacije tvrdnjom da je pripadnik Srpskog naroda da bi ,kao po pravilu zaculi pisak;“Nisam Srbin,nisam,nisam….“Samim tim potvrdjujuci upravo da toj osobi neki dio mozdga odasilja signale;“Sta ako je u pravu?“Mada,ja nemam dvojbe da ti ljudi nakon toliko vremena osjecaju neku posebnost,kao sto i jesu posebni i sta na kraju?Nek se identifikuju kako hoce.
    Ja licno,sa druge strane,gledam nato pomalo subjektivno i nalazim satisfakciju u tome sto nalazim u tom identitetu opis karakterne osobine(zasnovane na pozitivnoj tradiciji).
    Mozda je to naslijedje komunizma,zelje da se pripada stadu ili slicno,nova vjera?
    Moze se to svakako okarakterisati.Medjutim svako je svjestan da taj osjecaj ne moze nikome napuniti stomak.
    Tacno.
    Ali tacno je i to da vec vijekovima nemamo rijeseno stanje u ovoj(da je nazovem)kuci.Ja bih rekao sad il’ nikad.
    Ako brak ne funkcionise,lijek je razvod.
    Svaki razvod povlaci nezeljene ekonomske konsekvence ali donosi slobodu,kakvu takvu idusevni mir.
    Mi ne da smo se tukli,nego smo se fasirali kroz istoriju i ne vidim uopste zasto bi na silu odrzavali takvo stanje.
    Sto se tice ekonomije,koga je sta zapalo,zapalo je.
    Kapital,ko’kapital,svakako nema kapital granica i on ce pornaci svoj put,kakogod.
    Ovo “zaklanjanje problema“ upravo je i posljedica ovog vjestackog i blesavog “suzivota“,koji je nametnut.
    Bez tog nametnutog sranja(oprostite na izrazu),vlastodrsci nebi ni mogli da optuzuju“drugu stranu.
    Kazes 19 vijek?Pa mi nismo prosli ni 15-ti.Mi na kraju krajeva tek formiramo svijest i tacno je da to “formiranje“ ide pod ruku sa kapitalom.
    Pa i kapitalista zeli da zastiti svoj kapital i svoju guzicu,zar ne?Umjesto davljenja od strane monopola,koji je u rukama virtualnog “neprijatelja“.
    Osim toga,nije prvi put da smo izlozeni pritiscima tipa ili vjera ili tvrda seljacka pogaca.
    Moji pradjedovi su izabrali vjeru.Ja cu se boriti za svoje potomstvo ali necu iznevjeriti ni svoje pretke.

  16. ма, to je смијешно екс-1978, наравно да постоје екстремне струје које би главу дале за питање част, вјере и сл. Шопенхауер је, између осталих, писао о томе доста. Али, такве снаге постоје свугдје. Па у скоро свакој земњи имају неке неонацистичке групе, фундаменталистичке струје, екстремно конзервативне снаге и слично.. дакле слажем се да за неке то јесте проблем.. а на Балкану су властодршци увјек држали народ у незнању и одржавали овакву атмосферу да би лакше владали њиме.осим за вријеме СФРЈ када је писменост и образованост драстично повећана. с обзиром на структуру становништва (образованост и сл.) немам никакву сумњу да ће то и даље тако остати. Али, никада нећу прихватити да је то стварни проблем. .а, политичари и иду у политику да би лакше зарадили тј. да се не би бавили стварним проблемима..
    Јахач, је ли тебе то неко тјера да се одрекнеш вјере??? Откуд знаш како су преци реаговали?? можда су и њих једноставно „натјерали“?? то су ирационалне ствари.. мада, не видим да ико икога тјера да се одриче вјере или имена и сл.

  17. Vjera i ime po pravilu nisu domen političkih ambicija. Neke druge i mnoge druge stvari su po srijedi.

    Pitanje kolektivnog identiteta jedno je od njih. Za koga navijamo, ko su nam pisci, ko su nam preci, jesmo li oslobodioci ili okupatori, kuda stremimo… sve su to pitanja koja nas, državljane Bosne i Hercegovine, dijele.

    Mnoga čisto praktična pitanja također – stepen centralizacije vlasti, raspodjela državnih prihoda, pravo raspolaganja prirodnim bogastvima, dvojna državljanstva, simboli… u sljedećem koraku dolazimo do kapitalnih ulaganja i velikih infrastrukturnih radova, socijalnih davanja… ko i na koji način donosi odluke o tome?

  18. јој, па не мислиш ваљда да „колектив“ треба да навија за исте клубове, да чита само прописане писце, да има „колективне“ претке (на Балкану?? након свега што се десило током историје, покршавања, исламизације па потом деосманизације?? – нема колективних предака) .. зар мислиш да се данас уз овакав приступ информацијама може било коме наметнути тако нешто као заједнички писци, клубови итд.. ја не мислим.
    ево, рецимо ја и аутор овог текста никада нећемо имати исте писце, навијачке страсти, и сл..знаш како кажу „de gustibus non disputandum“

    ова практична питања су једино на чему држава или власти треба да раде..

  19. @ milanko, 28.05.2011. 11:29:54

    Polako prelazimo u domen sučeljavanja stavova a to je na internetu potpuno zaludan posao. Neka smo svi svjesni toga pa da ipak nekako nastavimo. Slutim da se od tebe može još mnogo toga pametnoga pročitati na ovoj temi.

    Elem, zaboravimo na trenutak na praktična pitanja, na raspodjelu para, na kadrovsku politiku… osvrnimo se na neke druge stvari, na neke naše bh dileme. Gavrilo Princip heroj ili terorista? Hajduci i uskoci otpor okupaciji ili obični pljačkaši? Nemanjići naša nacionalna istorija ili ipak istorija susjedne nam Srbije? Njegoš naš veliki pisac ili tuđin što veliča genocid? Karađorđe vođa nacionalne revolucije ili neko ko je etnički očistio Srbiju od Bošnjaka? Osmanlije zli okupatori ili dobre čike što nam donesoše vjekovni mir i prosperitet? Benjamin Kalaj neuspješni falsifikator istorije ili veliki vizionar? Agrarna reforma što je sprevede Kraljevina obična otimačina koju treba što prije revidirati i ispraviti ili kraj feudalnih odnosa i ispravljanje vjekovne nepravde?

    To su neke istorijske teme, evo i tema koje se tiču današnjih vremena. Rat devedesetih je odbrana od agresije ili nesrećan sukob naroda? Od Srbije tražiti ratnu odštetu i obnoviti sudski postupak pred Međunarodnim sudom pravde ili stopirati sve te aktivnosti i graditi bratske dobrosusjedske odnose? Dvojno državljanstvo i bilateralni sporazumi o istom, da ili ne? Ministarstvo poljoprivrede na državnom nivou?

    Mnogo je pitanja čiji odgovor zavisi isključivo o nacionalnoj pripadnosti. Nema tih argumenata koji će prosječnog Srbina ubijediti da Srbiju treba ponovo tužiti ili da od sutra navija za reprezentaciju BiH a protiv agresorskih dresova boje božura. Nacionalna odrednica ma koliko se činila retrogradnom u velikoj mjeri određuje političke i ine stavove svakog pojedinca. U BiH pogotovo…

  20. Slažem se da postoje i oni koji sve ove naše dileme posmatraju hladne glave i zdravog razuma. Koji bez emocija i ostrašćenosti sa čudom gledaju jednog prosječnog fudbalskog navijača ili koji sa pitome intelektualne ekvidistance gledaju na Cara Stefana Dušana Silnog i recimo Kralja Artura. Siguran sam da postoje oni koji za sebe sa pravom mogu reći da su građani svijeta i da ih uski nacionalni okviri sputavaju. Ali isto tako sam siguran da su ti ljudi u manjini.

  21. ja na istoriju gledam potpuno drugačije. Kao i kod svih naroda puna je pobjeda, poraza, perioda kada su pripadnici srpskog naroda bili žrtve a i perioda kada su bili tlačitelji. Kao i drugi narodi.
    Prvo, postoje dvije istorije: crkvena i ona činjenična. Činjenična kaže da je prvi koji je objedinio srpska plemena bilo Časlav Klonimirović početkom 10. vijeka. a i tome su prethodile vijekovne pripreme.. isto kao što je po nekima Sava prosvetitelj dok je Dositej Obradović taj koji je otvorio prvu Visoku školu i, između ostalog, i bogosloviju. Širenje hrišćanstva nije bilo nimalo ugodno. Naime, samo od 4. do 10. vijeka u Evropi je pobijeno između 8 i 10 miliona ljudi u širenju hrišćanstva. Nemanjić je takođe tome dao svoj doprinos tome zbog toga je tako cijenjen od strane crkve a Dositej se rijetko i spominje. Dušanovo carstvo je trajalo otprilike 26, 27 godina i malo se govori o tome da je Dušan u Srbiju doveo evropske stručnjake, njemačke inžinjere dok su mu na dvoru još uvijek bili prisutni i katolički i pravoslavni sveštenici jer se odvajanje nije baš tako brzo provelo, trajalo je decenijama. I svi oni su pomogli da se pripremi prvi zakon, uspostavi uprava, uredi država. Otomansko carstvo kao i vizantijsko su bile teokratske imperije sa potpuno istim načinom upravljanja – zasnovanom na religiji. Otomanska imperija je bila isto što i Vizantijska – što se tiče ponašanja na terenu. znamo kako se islam širio. potom dolazi do raspada otmanskog carstva i tzv. deosmanizacija u 19. vijeku. mnogi muslimani su proganjani, prekrštavani, raseljavani,itd. Balkanski narodi su skoro jedan te isti narod. svaki od njih je prošao golgotu u određenom vremenu. Prvo, tu činjenicu treba prihvatiti i tako istoriju teba učiti.
    Svakog od velikana treba posmatrati i uzučavati u okolnostima u kojima je živio. Njegoša takođe. Postoje studije koje pokazaju da je čak i njegovo kapitalno djelo uradila grupa ljudi a ne jedan čovjek, što je i razumljivo znajući kako su drugi pisali knjige u ime svojih vladara kako bi ojačali njihovo prihvatanje u narodu. Princip će uvijek za mnoge biti heroj a za neke atentator.Ali je činjenica da je odbijanje Srbije da pusti austrijske istražitelje da učestvuju u istrazi atentata bio povod za rat. Kao i Robin Hud što je za običan narod heroj a za vladarski soj obični kriminalac (isto kao i hajduci). Istorija se tako treba učiti: reći: ovi su ga smatrali ovakvim a ovi drugi onakvim. Mitologija će uvijek biti prisutna ali nije država ta koja treba da je podgrijava. Ja nemam problem sa tim da ljudi slave one koje oni smatraju herojima ali u udžbenicima u javnim školama trebaju biti izučavane činjenice.
    Naravno, da nikada ne bih rekao da je ovdje bila agresija u zadnjem ratu. Ono što mogu reći je: pogrešna politika i to ne samo sa jedne strane. To što je neko imao pogrešne procjene i politiku ne može nikako značiti da je narod agresor. smiješno. samim tim i ne treba se tražiti odšteta jer BH su gradili i Srbi koliko i drugi narodi.
    Agrarnu reformu ne može niko revidirati – prvo: originalnh vlasnika dugo već nema, pomrli su a, koliko znam, restitucija nacionalizovane imovine će ići od 1941. godine. To je ogroman posao kojeg se ovdje niko još nije ni prihvatio – a to je bio glavni pokretač zadnjeg rata – imovina. Što se tiče navijačkih sklonosti – meni je baš smiješno tjerati nekoga da navija za bilo koga ili očekivati da će neko po automatizmu navijati za ovog ili onog zbog nacionalne pripadnosti. Siguran sam da pravi ljubitelji sporta cijene kvalitetne sportiste bez obzira odakle dolaze. A, mišljenje i postupke formirati na osnovu onog dijela stanovništva koje pokreće inat, pogrešna informacija ili emocija je besmisleno.
    A, obilježavanje odbrane ili ne znam kojeg istorijskog događaja treba prepustiti udruženjima građana – oni koji žele da obilježavaju partizanski pokret neka to radi, ko želi da obilježava Kosovsku bitku neka obilježava, Pa, u Španiji svake godine održavaju simulaciju neke svoje bitke (između različitih vjerskih pripadnika) kao turistički događaj iako je u toj bici izginulo mnogo španaca..Narodi na ovim prostorima moraju prerasti dječije reakcije i očekivanje da drugi prihvate njihovu volju. romantičarske priče ne mogu biti podloga za državnu ili nacionalnu politiku.

  22. Nismo se baš najbolje razumjeli. Nisam ovaj niz pitanja postavio sa namjerom da dobijem odgovor već sa idejom da nam niz pitanja posluži kao ilustracija dubokih razlika u narodima/nacijama u BiH. Evo još plastičnije ilustracije.

    Ranije, prije rata, na trafikama se prodavala tri „večernjaka“. Kad dođe naki mali klinjo da kupi „večernje“, redovno je problem – koje to večernje čita njegov stari?

    Priča kaže da su trafikanti pitali klinju za koga navija pa na osnovu toga redovno pogađali koji večernjak malom prodati.

  23. 😀 pa to se ne može dekretom urediti.. prvo treba razgraničiti šta je obaveza države a šta stanovnika te države i odvojiti prava pojedinca od obaveze poreskog obveznika.. to ako želimopostati moderna država/društvo a ako želimo i dalje biti neka ideološka država onda naći drugi način.. pitanje je šta ko hoće.

  24. moram još nešto dodati.. danas čitam kako je neki bivši general Armije BH tražio hapšenje Dudakovića. Onda se sjetim kako sam čuo da je Bakir Izetbegović dao milione dolara da se Fikret Abdić drži u zatvoru..Vidiš, ni Bošnjaci nisu „svi isti“..
    a što se tiče državnih ministarstava mislim da je bespredmetno bilo šta govoriti dok god u Federaciji ima 10 kantona – tamo se ne zna ni ko pije ni ko plaća.. znajući ponašanje međudjunarodne zajednice kroz istoriju (ipak je istoriju dobro znati) oni neće tražiti ukidanje RS ili nešto slično – što znači da se mi u RS trebamo okrenuti rješavanju „praktičnih“ problema da ne bi gubili vrijeme.. a uz naše trenutne političare i poslanike u skupštini meni se čini da se vrijeme gubi..

  25. milanko, 28.05.2011. 20:06:51
    Ovaj put bih rekao da si iznio dosta realne cinjenice.
    Objasnjenje je dobro ,sazeto,realno a i ima i zdravorazumsku logiku,kao i nepobitne cinjenice.
    Samo se nikada nebih slozio u vezi Principa.
    Pazi,ne posotoji narod,nacija,stagod(da opet ne ulazimo u raspravu sta je jedno a sta drugo),koji je imao jednostavan i lagan put radjanja i razvitka.
    Cinjenica da se na Balkanu upetljavao i kurta i murta,te da je se tok istorije “zakrivljavao“ i prilagodjavao nazalost najcesce inostranim upljuvcima,nikako ne moze umanjiti znacaj slobodarske teznje.
    Upravo stoga ja i smatram da je SPC(koja je nedvosmisleno imala i ima svojih mracnih perioda) imala ulogu borca za slobodu naroda,sa idejom da se ovaj narod otrese tog uticaja.
    Zasto SPC?Pa veoma jednostavno.Druge konfesije,koje su takodje hijerarhijski organizovane imaju svoje headquarters-e negdje van ovih podrucja.
    Znamo takodje cemu je sluzila crkva od prethistorijskih vremena.Crkva je sluzila interesima vladajuce klase u svim drustvima,pocev od prvobitne zajednica na ovamo.
    Po nekom automatizmu iako to nije uvijek slucaj,Katolicko i Islamsko stanovnistvo je podredjeno vladajucoj klasi,koja vuce konce izvana.
    SPC je takodje dugo robovala Vizantisjkim lihvarima,medjutim Vizantije vise nema a Konstantinopoljski partijarh nije vise imao uticaja.
    Kad se na to dodaju ekonomski,drugim rijecima; monopolsko-imperijalisticki interesi,prica dobija svoje jasne konture.
    Malo sam se dotakao religije ,kao bitnog cinioca ali da ne odem predaleko u tom smjeru,vratio bih se na Principa.
    Tu za mene ali i za Srpski narod u cjelini nema dilema.
    Ferdinand je bio agresor,koji je anektirao BiH poput nekakve prcije,gdje mozes smjestiti svoje konjusarske jedinice.Dakako,Habsburzi su bili jaram i mnogim drugim zemljama,medjutim,posto je Bosna opet specificna(znamo vec zasto),nijesu zeljeli mijenjati poreznu politiku,cime nijesu donijeli nista vise prava porobljenima Srbima ali su zato bili velikodusni prema potomcima begova.
    Naravno to je uzrokovalo trajne posljedice,prvenstveno kod Islamskog zivlja,koje upravo zbog toga i insistira na vracanju u srednji vijek,jer nesposobna komunisticka vlast nije ucinila nista(jer je sve bilo “nase“ i nicije)
    Po ko zna koji put je ucinjena greska i zato jos uvijek imamo bezvezni svapski grunt.
    Moze se itekako uciniti mnoo toga i promijeniti,medjutim nebih se slozio da nema pritisaka na Republiku Srpsku i da ih nece biti u buducnosti.Srbi su po prvi put u istoriji osjetili slobodu i povratka na staro nema,niti je to rjesenje.Reci ces,to je 19 vijek i slazem se,stavranje Republike Srpske bi se mogla nazvati i nekom vrstom jako zaksanjele burzoaske revolucije i ustankom protiv dahija,koji ce, i cine sve,nebi li se vratilo staro srednjovjekovno mracanjstvo.

  26. ma, nema dileme da je Princip onako „narodni“ heroj (kao i svi buntovnici. Ali, nemoj zaboraviti da je ruski car 1876 sa Josifom dogovorio aneksiju Bosne kao i da je Obrenovic imao sporazum sa austrijom o „neprelsaku“ Drine a zauzvrat je Austrija prihvatila suverenitet Srbije..o tome se radi.. za njih je to krsenje sporazuma a za narod ubistvo vladara.. a narod vladare nikada nije volio..SPC nije samostalna osim deklarativno.. mnoge stvari se dogovaraju i saglasavaju sa drugim crkva,a / ruskom i grckom na prvom mjestu i reko se nje vrse odredjeni uticaji. i to treba imati na umu. koliko god nas zapadne sile koriste toliko nas koristi i Rusija da bi imala jaci polozaj u pregovorima o svojim interesima sa Evropom.. kako god okrenes u tim vanjskim dogovorima mi smo uvjek, ali bas uvijek „kolateralna“ steta.

  27. milanko, 29.05.2011. 08:04:03
    Dobro i sta?Sta je sad tu sporno?
    To je breme malih naroda i ne vidim opravdanje za to tvoje pisanije kako je SPC “odana“Ruskom patrijarhu.
    Izvini ali to su gluposti jer SPC odrzava kontakte i sa katolickom crkvom u odredjenoj mjeri ali na ravnopravnim osnovama.Ja tebi pricam o hijerarhijskim piramidama ciji vrh se nalazi na Balkanu kad se radi o SPC.
    Medjutim kod Katolika to nije slucaj a u Islamu se cak analazi na drugom kontinentu.
    Pa i da se ne radi o religiji,nego o recimo doktorima bez granica.Daleko od ociju daleko od srca.
    Nikad stranac nece ciniti nesto sto je u interesu domaceg stanovnistva i odkud on zna sta njemu treba i kako se osjeca?

  28. …Niti je Srpski narod podredjen Rusima,
    afiniteta je uvijek bilo ali su afiniteti kod Srba zasnovani na mozda nekim dnevnopolitickim interesima i nisu trajni.Pa i danas imas Srba Rusofila,Germanofila i mnogih drugih.Evo SPO na ovom portalu propagira rojalisticko-britansku liniju.Medjutim iako mozda neka od toh sila moze pomoci ili odmoci i nije lose imati diplomatske i ostale veze,mi nikad nismo robovali iskljucivo necijim interesima.
    Hrvati nikad nece nista uciniti protivno Njemackim interesima(pogodi zasto)

  29. ne kažem je da je odana već da se različiti interesi propagiraju kroz različite organizacije. ne možeš reći da vasljenski patrijarh nema uticaj na sve.naročito zadnjih godina kada se pokušava uspostaviti kao majka svih crkava.. pogledaj na njihov sajt..
    naravno da ima raznih „fila“.. pretpostavljam da postoji velika razlika i u BH između onih koji vijekovima ovdje žive (ja recimo znam unazad 4. vijeka kretanje svoje porodice i svi su bili u BiH ili u jednom periodu na području Hrvatske) i onih koji su tu naseljeni krajem 19. i početkom 20. vijeka.. različiti afiniteti i različiti osjećaji..zanimljivi su ti odnosi…poenta je da se ne može reći da su narodi različiti samo na osnovu jednog parametra…

  30. “Па морам да признам да ме понекад (између два презира) инспиришу ситне домаће глобалистичке душе, које на сва уста и за добре паре хвале глобалистичко лицемјерје (и да простите свињарије), тако што најприземније оспоравају и сатанизују сваку националну мисао.“

    Мене такође, понекад (између два презира) испиришу домаће антиглобалистичке душе, која су на сва уста антиглобалисти и у име тога, за добре паре, су у стању оправдавати разне свињарије, а истовремено стављати на груди ордење тих истих које критикују, а нарочито ме инспиришу ови који националну мисао пропагирају цитирајући Ноама Чомског, икону антиглобализма, заборављајући да је антиглобализам љевичарски покрет, а коријен љевице је антинационализам и антинационална мисао.

    Докторе, ове твоје тезе може за озбиљно прихватити неко ко чита Дервентски лист, али на Фронталу, хм…

  31. milanko, 29.05.2011. 09:47:58
    Vaseljenski patrijarh ima uticaj na zbivanja na Balkanu u onoj mjeri,koliko ima uticaj moja pokojna prababa vracara na uspjeh Novaka Djokovica na svjetskom prvenstvu u tenisu.
    I o kakvim razlikama pricas?Nije mi jasno na kave razlike ukazujes izmedju onih koji zive ovdje 1,2,3,4,5,6,7,8,9 ili vise vijekova?
    Neki dan kod mene u mjestu gdje ja zivim ozeni se covjek djevojkom rodom iz Zagreba.
    Izbjegli njeni prije rata.Zive u Republici Srpskoj citacih 20 godina.Gaje istu ljubav prema jedinoj otadzbini kao i ja.

  32. milanko, 29.05.2011. 10:57:42
    Pa o tome ja i pricam i pokusavam,mozda malo na grublji nacin da skrenem paznju onom ruxadu,koji je isuvise privucen nacistickim teorijama i “novokomponovanim“rasama.
    Mozda nisi bio prisutan na ovom portalu prije,medjutim ja sam zastupnik i cesto puta sam ovdje govorio upravo cinjenicu,zasnovanu na istorijskim dokumentima da su Srbi od Ucke,juzno od Rijeke Save i na istok brdsko planinsko podrucje,preko pesterske visoravni,ukljucujuci Uzice pa negdje do Kopaonika i vrlo moguce cijela Albanija i zapadna Makedonija.
    S tom razlikom sto je Siptarski ogranak pripadao tzv.“bijelim vlasima“a ostatak “maurovlasima“ ili “crnim vlasima“.
    Starorimski naziv “Alban“je oznacavao bijele(koji su bili manjinski narod a crni(vecinski narod) je bio mnogo brojniji pa su ga Rimljani dijelili dalje po plemenima.
    Zasto bijeli i crni?Sve ukazuje na nacin odijevanja,jer su tzv.Ilirska i Tracka plemena nosila odjecu obojenu razlicitim bojama,dok su nomadi iz Albanije nosili jednostavnu bijelu odezdu bez aplikacija.
    Religija,iako je hriscanstvo tek krcilo svoj put ka Balkanu je bila paganska.Od brojnih bozanstava jedno od najrasprostranjenijih je bio tzv.Tracki konjanik(preteca sv.Georgija).
    Po svemu sudeci da su izvorni Srbi i Hrvati slavenskog porijekla dosli u mnogo manjem broju na Balkansko poluostrvo ,nego sto se pretpostavlja.I u pocetku su pretezno naseljavali bogatija podrucja uz vodotokove(inace su slaveni u prapostojbini bili poznati po tome sto su uglavnom zivjeli u mocvarno-ravnicarskim podrucjima sirom istocne Evrope pa do Kavkaza.
    Izvorni Srbi su pretezno naselili Podunavlje i Pomoravlje(Morava je jasan znak porijekla izvornih Srba-Moravska republika) dok su izvorni Hrvati ustvari samo juzni ogranak Hrvata koji zive u burgenlandu(Austrija) i danasnjih Madjara i bilo ih je jako malo,uglavnom Podravina i Zagorje stim da je nekolicina dosla i do Dalmacije.Izrazena ekavica upucije takodje na SLavensko porijeklo i govori se izvorno samo u Pomoravlju i Podravini,kao i u SLoveniji.

    Sami nazivi nisu odmah usli u upotrebu i trebao je cijeli milenij asimilacije,nametanja jezika i slicno.
    Slaveni su ovdje dosli kao osvajaci i nametnuli su se uglavnom kao feudalni zemljoposjednici.
    Feudalne prve kraljevine su bile porodice skoro iskljucivo slavenskog porijekla a nazivi su varirali od mjesta do mjesta te su cesto geografski nazivi poprimali imena plemena koje je tu stanovalo,pa imamo npr. Duklju-dokleati,kao i pretecu Srpske drzave Rasku/rasciani(vjerovatno Tracko /trascijansko pleme)
    Interesantno je da Habzburzi u svojim arhivama imaju dokumente koje opisujuci Srbe ili sizmatike,koriste arhaicni naziv rascijani.
    Dolaskom osmanlija,prvobitno su svo lokalno stanovnistvo nazivali rumejcima(Rimljani),da bi tek poslije i oni poceli razdvajati i imenovati narode po pripadnistvu(Karavlah je truski naziv za maurovlahe ili crne vlahe)
    A mleci koriste naziv “Morlak“.

    Nemanjici nisu cinili nista sto nisu cinili sve velike nacije Evrope.Kovali su naciju oko religije i otprilike je to padalo u vrijeme i nastala utrka istoka i zapada.
    Medjutim Srpsko pravoslavlje je se veoma rano rijesilo Vizantijskog utjecaja i nastupa kao samostalno i kao takvo biva prihvaceno od strane vecine feudalaca,koji su doduse obecavali “vjeru“ ovisno od interesa i snage i prijetnje “ponidjaca“ natenderu vjera.
    Hrvati i katolicanstvo sa druge strane su imali uspjeha na zapadu,formirajuci prva kraljevstva pod Tomislavom i ostalim velikasima Hrvatskog porijekla,medjutim Hrvatstvo se u principu vise prosirilo tek poslije invazije Madjara,dok je zbunjeni narod tek negdje krajem 19-tog vijeka kad je na svehrvatskom katolickom kongresu ODLUCENO da su svi katolici na Balkanu porijeklom Hrvati i popovi u zupama su poceli sa pastoralnim radom uvjeravanja katolika da su u stvari dio Hrvatskog naroda.

  33. I jos ako je malo,sto se tice naziva vlah,on je nesumnjivo Rimsko/Latinskog porijekla i koristili su ga za oznacavanje cijele skupine naroda sirom Evrope i u principu oznacava one narode,koji su bili nomadski stocari.
    Sam naziv su cini se preuzeli Germani i preobratili u glagol to Walk,dok je u slavenskoj varijanti oznacavao Vuka(Volk)kao zvijer koja se neprestano krece.

    Germanic origins, but found throughout Northern Europe. It may derive from either of two sources. The first is from the ancient word „waelcker“ meaning to walk or tread, and used to describe a textile worker, one who dyed cloth by treading it into the dye. The British equivalent word was „fuller“, itself a later popular surname. The second or more likely is from the similarly ancient words „vlach“ which is associated with most of Central Europe, or „wealh“ which was German or English. Both have the meaning of a foreigner or immigrant. In the British Isles the word became associated with Norman-English who went to Scotland in the 11th century, where they were called „waleis,“ latter Wallace or Wallis, or the by the English for the Welsh, the country name of Wales being a spelling of waleis. The International Genealogical Index for London lists the rare Wallicker and Walliker under Walker, which is surprising as Walker is a surname name which is almost exclusively spelt exactly as that. The earliest recording of Walliker that we have been able to find, although much earlier ones almost certainly exist somewhere, is that of Samuel Walliker
    This is all to make the point that the English spellings of Wallach, Wallich, Wollock, Wallack, Wallick, Wolach, Voloch, Valoch, Vlach, Holoch, or even Block, Bloch or Walsh and probably countless other variants, are all equally valid English transliterations of the exact same Romanian surname (although some, like Wallace and Walsh may be dervied form the same Roman root, but actually refer to Welsh surnames).
    We know that variants of the name/word are used in a number of countries that were once part of the Roman Empire, that the word appears to have a Roman/Latin origin, and it has a meaning of: the others – the strangers – the foreigners – the ones that are not like us.

    Read more: http://www.surnamedb.com/Surname/Wallach#ixzz1Nk7yknfo

  34. milanko, 29.05.2011. 16:02:53
    Teorija.Mogli bi polemisati o znacenju rijeci stare par hiljada godina od jutra do sutra,medjutim mislim da su shvatio poantu.“Izvorno porijeklo rijeci se cini da je stranac“ali sta bi to nekom Rimljaninu znacilo?
    Gradjanin Rima je to bukvalno i bio.A svi ostali su bili smatrani za ne-gradjane.
    Naziv za Kelte je Gal,medjutim iako su Kelti zivjeli sirom Evrope,vremenom je to postala opsteprihvacena oznaka iskljucivo za podrucje Francuske.I tako redom.
    Medjutim ako si procitao cijeli tekst,primijetio si da je rijec “infiltrirana“ u Germanske i slavenske jezike i oznacavala je kretanje.
    Zar nije logicno ,takodje da su slaveni autohtone nomadske stocare,koji su se kretali iz mjesta u mjesto upravo tako i nazivali a vrlo je moguce i da su Rimski izaslanici koristili isti izraz.Zasto bi to bilo cudno?
    Znam da je sv.Djordje zastitnik Engleske ali nije to jedina zemlja.Gruzijski sv,Djordje je glavni svetac i simbol Gruzije(Georgia).
    Osim toga,mitovi i legende o bozanstvu koje ubija serpenta,najvjerovatnije poticu iz Sumera i veze se za Enkija(prabozanstvo) itd.Nije to nista novo ali previse sirimo temu.
    Ja sam izmedju ostalog zelio da naglasim da su Srbi jedini narod ,koji aktivno slavi krsnu slavu.
    A znamo da slava nema bas veze sa Hriscanstvom,nego upravo sa mnogobozackom religijom.
    A naglasio sam rasprostranjenost sv.Djordja,slave koju mozda slavi najvise Srba a i vise nego upadljiva je rasprostranjenost Georgijevog blizanca Trackog konjanika,koji je bio zastupljen sirom Balkana.

  35. Верићи НИСУ поред Котор Вароши. Осим ако не постоји још један „Котор Варош“!?
    Сво резоновање овог, ево сад и полно сумњивог коментатора обилује полуистинама, неистинама а доказивати интернет линковима можемо доживотно…

    Чича Симо, дал ме то очи не варају, па тврдиш да је глобализам НАЦИОНАЛНИ или можда чак националистички покрет или тренд како било… Е да сам јуче умро, отиш’о бих слијеп код очију…:D

    Иначе интернет јесте ЈЕДИНИ облик суштинске, нефингиране демократије данас. Кад нам и то протјерају кроз филтре, остаје само да се вратимо у средњи вијек да би се осјећали слободним бићима.

Оставите одговор на milanko Одустани од одговора