Орао пао! Понављам: Орао пао!

Ниједна истина не постоји изван нас самих. Она је субјективна категорија која се опире било каквој објективизацији. Брука је бити нико, а да те сви знају. Б. Пастернак У тај аксиом уроњена је и истина коју покушавам да пишем на Фронталу и која настаје под фирмом Анатомија ужаса. Намјера је једноставна: желио сам да маркирам […]

среда, јул 13, 2011 / 07:23

Ниједна истина не постоји изван нас самих. Она је субјективна категорија која се опире било каквој објективизацији.

Брука је бити нико, а да те сви знају. Б. Пастернак

У тај аксиом уроњена је и истина коју покушавам да пишем на Фронталу и која настаје под фирмом Анатомија ужаса. Намјера је једноставна: желио сам да маркирам оне негативне појаве у српском књижевном и медијском простору које понижавају ионако унижени овдашњи књижевно-медијски континуум.

Једини критеријум који ме је до сада водио и који ће и од сада бити мој душовођа јесте истина коју видим као сопствени систем вриједности, систем који се одупире устаљеним и углавном ничим потврђеним вредоносним апаратом, који се, ваљда, код нас апсолутно подразумијева. Понајмање ме занимају свакодневне приче о замјерању некоме или нечему, које очигледно постају једино мјерило у оцјењивању нечијег критичарског рада. Уколико та работа, подразумијева се, није критизерско шарлатанство.

У том смислу заиста немам ништа против људи о којима пишем, али, како рече Мирко Вуковић, имам све против онога што они раде и онога шта се око њих дешава.

Шта је мени до Кустурице

Да поједноставим: Емира Кустурицу видим као једног од највећих српских редитеља, а његов Дом за вјешање налази се на мојој интимној листи најбољих филмских остварења, поред филмова Серђа Леонеа, Алфреда Хичкока, Ингмара Бергмана, Дејвида Кроненберга. Дивим се његовој филмској имагинацији и заиста уживам у једном од мени најдражих архетипских слика – сну о летењу – које се налазе у самом нуклеусу његових филмова.

Али, уколико неко Кустуричину заиста тривијалну аутобиографију Смрт је непровјерена гласина идентификује и вреднује као књижевно-умјетничко дјело високих домета, као што је то учињено наградама Момо Капор и Бранко Ћопић, онда сматрам да је и више него неопходно указати на ту врсту огрешења о сам умјетнички чин. А то је већ нешто што ми смета и што нема апсолутно никакве везе са младалачком дрскошћу и препотенцијом.

А ако заиста има, како ће судити они који, углавном, ништа нису створили, а још мање се потрудили да буду критичари нашег једва живота, онда смо осуђени на то да се сваки покушај вредновања лоших умјетничких остварења сматра ароганцијом и дрскошћу; у овом случају још и провинцијском.

Дозволите, господо, али мене политике незамјерања нимало не занимају. Моја истина је да је Кустуричина књига лоша и уколико ми неко понуди простор да то и кажем, као што је то урадила редакција Фронтала, ја ћу то и рећи, потпуно свјестан да иза те моје истине не стоји никаква провинцијска љубомора и/или сујета. Једини разлог због којег ово пишем јесте та моја истина због које могу бити гладан и презрен као пас, али ћу, ако слиједимо ову ванредну мисао, и што је неупоредиво важније, бити храбар и неустрашив као Бог.

Трагически наставак

Вријеме је да се, послије ових моралних, вредоносних и, ако хоћете, поетичких признања, посветимо сљедећем трагичару наше отужне приче. Ријеч је о писцу и новинару Михајлу Орловићу и његовој уистину примитивној, аматерској и естетски понижавајућој емисији У орловом гнијезду.

Скучених књижевних, али изузетних трговачких способности, Орловић се у бањалучкој средини афирмисао као аутор нимало живописних, шаблонских и у највећој мјери одвећ патетичних телевизијских репортажа. Потреба да се на телевизији, ма се радило, као у овом случају, о јавном сервису Републике Српске, ангажују новинари који ни по чему не заслужују да се нађу пред камерама, у Орловићу је добила своју парадигму. Такви новинари обично напредују по једноставној дефиницији: што су неспособнији и неталентованији, они брже долазе до ауторских емисија. Тако је и са Орловићем и његовом франкенштајн-емисијом У орловом гнијезду.

У уводној шпици ове саблазни, Орловићев лик поистовјећује се са славним британским шпијуном Бондом. Шта то Орловић покушава да нам саопшти? Он је, чини се, шармантан, харизматичан и „ултра“ способан; доручкује искључиво кавијар, а пије божански нектар у којем су смућкани, никако промијешани, водка и мартини; број љепотица које је обљубио и оставио приближава се „плус бесконачном“. Орловићева препотенција је, наравно, без покрића, баш као што је његова емисија ослобођена сваког укуса.

Она је баштиник и промотер врхунског аматеризма. У орловом гнијезду је смрадна депонија нашег културног и медијског живота, депонија на којој се свакојаки башибозуци и лелемудани проглашавају за врхунске пјеснике, сликаре, вајаре, композиторе, пјеваче.

Парада свега и свачега

Само у Орловићевој емисији је могуће да се, примјерице, један бањалучки докоњак и безвезњаковић, чија се издавачка кућа зове Trivunija linе (!), представи као озбиљан издавач и истакнути књижевник; само у Орловићевој емисији је могуће да се народне прелџије устоличе као вокални солисти свјетскога ранга; само у Орловићевој емисији је могуће да се неколицина сеоских хауз-мајстора представе као врсни вајари; само у Орловићевој емисији је могуће да се ономатопеична подражавања мамурних представника руралне средине схвате као несвакидашњи глумачки таленти.

Та промоција аматеризма и дилетантизма често је праћена изразито недуховитим хумором и коментарима огрезлим у безобзирни сарказам. Орловић, без сумње, покушава да буде духовит, али тај циљ је превисок, дочим је јунак слабашан.

Са кафанском ноншаланцијом Орловић сједи заваљен у својој столици или пресавијен преко подугачког стола, најављује и пропитује своје госте, почесто им се подсмијевајући. А тек понекад се, нека и ово буде забиљежено, договори са неким гостом да га не „потпаљује“ пред камерама.

А јадном и насамареном госту не преостаје ништа друго, него да испуни свој дио нагодбе и да безочно, у сљедећих неколико минута, прича о ванредном књижевном дјелу нашег водитеља, нашег Михајла, нашег Орла!

Орле, ти ниси пао. Ниси, заправо, никада ни летио.



0 КОМЕНТАРА

  1. Ово би био толерабилан текст, да није прве реченице – „Ниједна истина не постоји изван нас самих. Она је субјективна категорија која се опире било каквој објективизацији.“

    У њој је изражена у потпуности тзв. ситуациона етика или ad hoc морал. Умјетници често, зарад популарности и славољубља, поклањају се овом идолу, овој превари, овом кушачу од искони.
    ИСТИНА је нешто што је увијек ИСТО. Према томе, не може бити безброј истина, нити она може бити субјективна категорија. Или може, али је то онда искривљавање истине и њена злоупотреба. То је не-истина, лаж. Опасно је када појединци проглашавају истину за нешто своје. Тада за њих не постоје вриједности и норме изван њих, они се стављају изнад свих норми.

    „Ја сам Пут, Истина и Живот“ – каже Господ Исус Христос.

  2. Goran Dakic ponovo jase…
    Neznam Dakicu,sta ti se taj Kusturica toliko zamjerio i na kraju krajeva,ne interesuje me.
    Ali nije mi jasno kako pojedine licnosti(mislim generalno),koje se smatraju “akademicima“ iznose svoja misljenja na tako banalan nacin???
    Ajde,ovdje na portalu mi komentatori,vecina inkognito,iznosimo svoja misljenja i puka razmisljanja.
    Mozda bi se moglo reci anonimni glas naroda….
    Ali zvanicno pljuckati po svemu i svacemu,od strane onih koji bi trebalo nesto da znace?To mi je vec u krajnju ruku neprofesionalno.
    Kritika ,ako ima neku podlogu i ako je pozitivna u redu ali pljuvacina….ne ide.
    Neka me neko ispravi ako grijesim ali,kako se pokusava predstaviti,valjda je najbolje da se drzimo iskljucivo neceg uvoznog i pomirimo sa sudbinom da Srblji “nemaju sluha“ stali?

    Ili

  3. и ја мислим да има пуно пречих ствари за критику од кустуричине књиге…није можда толико битно какво је само књижевно дјело, него какав је утицај на промоцију културе једног малог народа имао његов цјелокупни опус

  4. Ali mislim da Dakić ne dovodi u pitanje Kusturičin umjetnički opus. On samo hoće da se stvari nazovu pravim imenom.

    Dakle, ako je Kusta napisao književno djelo, ocjenjujemo ga kao takvo, po književnim mjerililima, bez uzimanja u obzir njega kao filmskog radnika i njegovih filmova.

    I to je to.

    Nagrade njemu ne trebaju i to je čisto poltronisanje, kojeg se, vjerujem i sam gadi

  5. „Али, уколико неко Кустуричину заиста тривијалну аутобиографију Смрт је непровјерена гласина идентификује и вреднује као књижевно-умјетничко дјело високих домета, као што је то учињено наградама Момо Капор и Бранко Ћопић, онда сматрам да је и више него неопходно указати на ту врсту огрешења о сам умјетнички чин.“

    Ја заиста не знам шта се очекује од било које биографије,каква и колика уметничка вредност.Ради се,како сам аутор каже,о низу догађаја које жели отргнуту од заборава.Ко сматра да је то дело „високих домета“ једноставно је мало читао дотада и не тражи пуно од дела.Са друге стране,он сам није изјавио да је сада велики писац,нити да је талентован,нити да је дело у рангу било којег великог писца,па нема разлога да се толико „развлачи“ по Фронталу.

    „Да поједноставим: Емира Кустурицу видим као једног од највећих српских редитеља, а његов Дом за вјешање налази се на мојој интимној листи најбољих филмских остварења, поред филмова Серђа Леонеа, Алфреда Хичкока, Ингмара Бергмана, Дејвида Кроненберга. Дивим се његовој филмској имагинацији и заиста уживам у једном од мени најдражих архетипских слика – сну о летењу – које се налазе у самом нуклеусу његових филмова.“

    Реално,ово је оно што дефинише Кусту.Једино се ту може додати име Скорсезеа.B-)

  6. Ne znam šta Vam ovo treba gosp.Dakiću.Zašto pišete ovakve tekstove.Kritikujete gosp.Kusturicu što je po vašem mišljenju napisao knjigu za koju vi kažete da nema nikakve umjetničke vrednosti,da ne zaslužuje dobivene nagrade.Vidite ima nas koji mislimo drugačije.Ja sam jedan od onih koji se divi djelima koje je ovaj čovjek ostvario i koje čitav svijet cijeni i uvažava.Radi se o filmskim ostvarenjima koji će sigurno nadživiti svoga autora.Ni sam Kusturica nigde nije rekao da je napisao vrhunsko književno djelo,radi se o autobiografiji,a drugi su nagradivši ga ocijenili da isto ima svoju kniževnu vrednost.Mislim da je vaš motiv da kritikujući nekoga ko u svijetu vredi pokušate skrenuti pažnj na sebe i svoj rad.Mislim da je to pogrešno.

  7. Оста орловић у кустиној сијенци. Људи, обратите пажњу на суштину, овдје се критикују жирији који су кусти дали награде. шта мислите о орловом гнијезду. Ја нисам знао да ту има подсмијавања и оталог, чинио ми се као кул концепт, обични људи са неким талентом и то. Ваља погледати

  8. Овог орла никад нисам гледао, и не знам о чему се ради, осим што из приложених фотки видим да је кичаст,ружан и офуцан…

    Што се тиче „аутора“ Дакића, примјећујем да И ЊЕМУ патетика није страна као поза.
    У вези његовог „душовође“, можда би га „аутор“ требао послати у неку старомоднију школу за машиновође, па да нам млађани критичар свега што треба и што не треба, не лута оволико и не искаче из шина! Наиме, ма колико се трудио, не могу да увежем естетику и поетику једног Кустурице и Бергмана са оним Кроненбергом и његовим болестима безразложног и јефтиног ужаса ради страве???!:-o

    Мене би лично било срамота наставити са доказивањем било какве тезе, а богами и са самооправдавањем, ма колико то Дакић покушавао вербално и накнадно негирати, послије оне катастрофе у поднаслову!!!
    Боље од мене, а благовремено је то сасјекао брацо „Изнад Истока и Запада, 13.07.2011. 07:45:18“ !

    Послије оваквог пада на самом старту, свака даља трка губи смисао, а „вилозофија“ се примиче моралу и „истини“ Пинка, Гранда, и Великог Брата…B-)

  9. ШикуљакM, 13.07.2011. 12:43:30
    Ma ko sisa tog Orlovica.
    Kao da je to jedini problem koji drma momentalno nas “kulturni zivot“.To su kapljice u oceanu jeftinoce Spanskih,Turskih,Portugalskih itd.serijala te uopste jadnog i bijednog TV programa i uredjuvacke “politike“ koaj se sprovodi od strane “urednika“(po stranackoj duznosti),itd.itd……
    Medjutim sam(uz duzno postovanje)gos’in Dakic je kriv.

    On me podsjeca na onog pijanca iz vica sto je prepricav’o pricu svom prijatelju;
    >>Udjem ja u prodavnicu i kazem…hik…prodavcu;“Dajte mi hljeb,mlijeko,novine i jogurt“!….
    …i…pita ga sagovornik;“Sta bi“?
    Hik!…“Kaze on meni,nema jogurta“!

    Pa sta bi?

    Pa…hik…opet ja pitam prodavca i kazem mu;“Dobro prika,daj mi onda;hljeb,kiselo mlijeko,salamu i…jogurt!
    I idiot mi opet kaze;“nema jogurta“!
    I treci put kad sam ga pitao ,kazem;“Daj mi onda kilo krompira,rizu,so i jogurt….i,mozes miSlit,kreten mi opet kaze,nema jogurta…pa sta bi ti….hik…prijatelju uradio?

    Prujatelj se zamisli,pa kaze;“Ja bih…hik,uzeo onaj jogurt pa s’njim trgovcu o glavu“!

    Njega zulja Kusturicina slava,eto u cemu je problem.
    Kusturica ima one;“Za“ i one “protiv“,dok za“pojedine“niko ni ne zna.E sad,dobro i kazu;“za dobrim se konjem prasina dize“….a ja bih dod’o ;“mnogi profitiraju“pa i sam Dakic.

    Eto sad moze svak’ biti kriticar.Udri,pljuj,pa onda uporedi i napravi presjek sa nekim kontroverznim i slavnim(koji ima svoje neprijatelje).. i eto ti “kvalitetne kritike“.
    Zakljucak;
    potpuno suplja prica…

    Naravno,ovdje na frontalu ce se “prikaciti“,nas stari kontras Simo odma’B-)…koji dodje,drekne fuj!…i ode bez ikakvih argumenata,hahah(neka te Simo)B-)

    Ма Онако, 13.07.2011. 11:04:24
    Hvala najljepsa na podsjecanju da se negacija i glagol odvajaju po Srpskom a i novo(Hrvatsko-BH) pravopisu(koji je prepiska Srpskog,medjutim,mislio sam da(i tema je upravo o tome)je bitnija sustina,nego forma.
    Ма Онако, 13.07.2011. 11:04:44(20 sec.razlike)
    Hvala najljepsa na podsjecanju da se negacija i glagol odvajaju po Srpskom a i novo(Hrvatsko-BH) pravopisu(koji je prepiska Srpskog,medjutim,mislio sam da(i tema je upravo o tome)je bitnija sustina,nego forma.
    B-)B-)B-)….ja to….onako….

  10. „Njega zulja Kusturicina slava,eto u cemu je problem.“

    Овдје лежи кључ рјешења. Какав год Кустурица био као режисер,немам „ћаге“ да говорим о његовим филмовима, али за мој укус они су срање, јер тематика о којој он говори кроз филмове је искључиво исламско-циганско-комунистичког карактера.

    А он се представља као српски режисер. Кустурица много бољи је као ГЛУМАЦ, наиме, он је успио да стоци пронађе живац, и понуди идола (хероја) какав би они (ВИ) жељели да буду/те. БОГАТ, подао, покварен, неотесан и прљав господо. Ако мало боље погледате у удубите се у његове интервјуе наћићете гомилу СРАЊА. Зашто, па човјек толико тога надроби а нигдје суштине и све то је праћено одређеном дозом агресивности.

    Кажете успјешан? Шта је то по вама успјешност? У чему је изражавате? Који су критерији успјешности?

    Пођимо редом, успјешност Емира тј. „Немањење“ огледа се прије свега у добро осмиљеном маркетингу из времена Слободана Милошевића који није имао шта да понуди народу који је затворио у гето, осим једне врло тендециозно и прије свега лукаво осмишљене приче о „свјетском“ режисеру коју је пласирао путем својих медија. Милошевић је Кустурици финансирао филмове а Војислав Коштуница му је дао планину, на којој путем своје фирме Лотика гради на рачун државе и све супер.

    И тако наш Емир Немањић, дика и понос „свог“ српског народа, заклети револуционар воза се хеликоптером, има своје обезбјеђење, а уста су му пуна „борбе“ против капитализма. Бљутаво зар не?

    Нећу писати о позадини награда за своју биографију које су му убашки сарадници додијелили, као ни о његовим канским, масонским везама.

    Дакић има све потребне „ћаге“ да напише свој став о књизи тог „највећег од највећих“ српских режисера. И сви ви који пљујете по Дакићу говорите о себи. Дакић је један, млад човјек који има свој СТАВ господо, а ви немате СТАВ, самим тим немате права да пљујете Дакића јер ви сте тични конзументи медијске туртуре и то је за ваше мале главе БИБЛИЈА.

  11. Ово је истина како прођу „Дакићевци“ кад кажу (напишу) оно што мисле а другима не одговара да чују другачије мишљење:

    http://www.youtube.com/watch?v=IPEE8Q6amVE&feature=related

    Мој задњи испит на факултету је био овакав, годину дана сам изгубио због недојебане (угледне) професорице бањалучког универзитета! x-(

  12. Добро је, само година, познајем неке бивше таленте што због таквих осташе без могућности да полажу задњи испит. То ти је тзв. бањалучка интелектуална елита, која у ствари глед само како да наплати то што им је ћаћа продао краву да их ишколује и да они постану професори од угледа и најпознатији у своме селу.x-(

  13. pink panter, 14.07.2011. 09:00:59

    „ОСТАДОШЕ“ а не осташе као усташе…:D

    Мада, добро си то рекао „БИВШЕ ТАЛЕНТЕ“. То и јесте проблем, што су деведесет посто популације – бивши таленти, па онда свој бивши талент користе за пљувачину правих талената. Као овај наш будиша, пошто нејма талента, не мож’ ни да види страшне рупетине у логици својих памфлетића против свих и сваког који је постигао нешто у свом животу!
    Ето, Куста је имао Слобу И Коштуницу да ургирају за њега по бијелом свијету и свјетским најпрестижнијим фестивалима…:D:D:D

    Слоба је иначе чувен по свом позитивном утицају на западне токове етике и естетике. Његова ријеч је тамо била закон! Чиста је злоба и завјера што су Нобела увалили Ахтисарију и Обами, а прескочили Кустурицу иако је Слоба толико ургирао…B-)

    О Коштуници не треба трошити ријечи, јер тај кад запне да лобира…! Он је и дан данас омиљени „еуропејац“ у Кану, Паризу и Бриселу…
    Ахахахаха….:D:D:D

    Пита буда: „…Кажете успјешан? Шта је то по вама успјешност? У чему је изражавате? Који су критерији успјешности? …“

    Шта је твој проблем будиша? АЈ КЈУ четере’с пет можда?!:-o Или већ у чему ти то већ изражаваш…

  14. Божо Чукеранац, 14.07.2011. 10:06:37
    АЈ КЈУ четере’с пет можда?!

    Колико ме памћење служи код тебе смо утврдили ај кју од 0-20 -ИДИОТИЈА. Тешко је идиоту објаснити да је идиот, заправо Божо ти си неуспјели абортус твоје мајке, последњи курац који овом друштву и држави треба. Нажалост такви као ти „успјешни“ таленти, доказани стручњачи, писмењачине над писмењачинама одређују судбину људи, тј. узимају себи за право да туже-суде-пресуђују.

  15. buddha, 14.07.2011. 10:40:14

    Видим да те и памћење служи. Не видим само што се ја толико замлаћујем са таквим згубиданом и јаловином?!
    Питаш ли се у чему си ти добар? За шта можеш послужити?

    Да ли је могуће да ниси у стању спознати колика је потребна дубина самопрезира и количина самоповређивања да би човјек пискарао овакве глупости као што их ти ваљаш???:-o

    Да ли је могуће да ти мислиш како је нпр. Емир Кустурица постао славан и успјешан филмски режисер СВЈЕТСКОГ реномеа, тако што је опљувавао и запишавао све друге режисере? Да ли је могуће да подржаваш Дакића и његов „поход на истину“ наоружаног „општом теоријом релативитета“ само зато што лаје на већег пса? Па кад евентуално надлајете овог великог, онда ћеш се обрачунати и са Дакићем!? Јер, забога, па и Дакић је успјешнији, познатији и славнији од тебе тако јаловог и анонимног!
    Поборници „субјективности истине“ као и субјективности слике О СЕБИ, као што су Дакић и ти будиша, зглајзавали су у слијепе колосјеке историје градећи гулаге или конц-логоре! Кад је субјективна истина, онда је и правда па и право на живот на крају крајева…
    Али ти си и о томе имао „своје мишљење“ чим се негдје у чланку помену Јевреји и Израел!B-)
    Предлажем да за почетак направиш СВОЈ блог. И то је нешто. Али ако мислиш да је НЕШТО важно и вриједно креативног самодоказивања ово анонимно пљуцкање по форумима, онда ништа… Ниси вриједан нити да ти даље објашњавам да је све то и још на челу са таквима као ти – дим, у ствари ПИЧКИН ДИМ!B-);)

  16. Ти оно би неки магистар нечега? Држиш катедре по Кембриџу, Оксфорду? Шта си ти допринио овој заједници? Гдје се могу пронаћи твоји интелектуални радови? Пронашао си се у мојим ријечима? Боле те моје ријечи, којим сам те описао до детаља:“ …(хероја) какав би они (ВИ) жељели да буду/те. БОГАТ, подао, покварен, неотесан и прљав господо.“ ? Јел’ то проблем?

    Велиш:

    „Емир Кустурица постао славан и успјешан филмски режисер СВЈЕТСКОГ реномеа, тако што је опљувавао и запишавао све друге режисере?“

    Гдје то Емир пардон Немања „свјетски“ успио? Имао је неки филмски мега хит у вриједности неколико стотина милиона $? Оскаровац? Ах да, ти се позиваш на Златну „палму“ иако знаш да је у питању Акација. Емир оде у Холивуд, и пребрзо се врати па свој бијес и протест против „западњаштва“ исказа тако што „спали америчке траке“ јер пројекат комерцијализације филма Аризона Дрим није повратио уложена средства. Иначе све своје филмове снимио је захваљујући донацијама државе. Прво је био комуниста, потом реформиста да би сад дошао до неког савременог социјалдемократе. Оно што ти нећеш да признаш себи је то да је Немања упс.Емир „свјетски квалитет“ остао би он у Француској, Америци гдје покушао продати муда под бубреге, међутим не иде.

    Ја цијеним људе који имају свој став. А ти ниси тај. Ти си типични конзумент гована који се промовишу на телевизији, а телевизија је чудо. Зашто? зато што и ИДИЈОТИ ИМАЈУ ПРИЛИКУ да гледају слике и слушају тон, без укључивања мозга.

    „Да ли је могуће да подржаваш Дакића и његов „поход на истину“ наоружаног „општом теоријом релативитета“ „

    О каквој теорији релативитите пишеш? Глупердо једна, теорија релативитета је намјењена идиотима попут тебе, да се њоме бакћу. Све је АПСОЛУТ, и само тако природа функционише.

    Нема потребе да браним Дакића, нити да га нападам. То је један ПАМЕТАН човјек, за разлику од тебе ком је систем омогућио да будеш то што већ јеси и да се бавиш чим се бавиш. Дакић је осуђен унапријед од истог тог система, јер Дакић НИКАД, али НИКАД неће моћи бити предавач на неком факултету за разлику од ПЕВУЉЕ. Нити ће имати прилику да организује неке културне манифестације у овом граду, зато што су на челу тих установа КОМУНИСТИЧКИ дорадници попут тебе. Смећару!

    Ти и такви као ти, сатрапи овог друштва, чим вам човјек постави питања на која немате одговор, прибјегавате дисквалификацији ЛИЧНОСТИ а не аргумената. Јебо те Емир/Немања, хоће ли ти он донијети неку добробит? Наравно да неће, напротив већ ти је отео 25 милиона марака и пребацио их на свој рачун јер његова ЛОТИКА ће градити ТУРСКИ КМЕНГРАД који ће ти изнова отварати сјећање шта су турци радили ТВОМ народу.

  17. Заборавих, иза Дакића ће остати његово писање и погледи на ово данашње вријеме. Мислим да он добро пише, временом ће бити бољи а шта ће иза тебе остати Џукеранац? Ах, да остаће досије у ком стоји једна реченица пандурска друкара…B-)

  18. buddha, 14.07.2011. 13:07:52
    Koji ono bese ti?Da nisi ti Dakic?B-)
    U brate i ako jesi i ako nisi,sto se uneredi ovdje.
    Dakic ovo,Dakic ono.Ajd,nek ti bude,mozda i taj Donald Duck-ic i bude poznat po…….cek,cek…..aj…necemu za jedno 174 godine.Mozda mu naprave i spomenik.B-)

    Ajd ne lupaj.Stvarno pocinjem vjerovati da si ti taj.
    Ako jesi,nisi me razocarao toliko,jer znam da si premlad i(jos uvijek) prebrz u zakljuccima.

    Sve si zbrkao i smijesao u vezi ovog slucaja.
    Kakvi lobiji,kakvi bakraci?

    Ajmo malo o najosnovnijim nepobitnim cinjenicama.
    1.Za ovog covjeka(Emira) se zna.Znas i ti i ja i Bozo s kojim se prepucavas i Dakic i Janko i Marko.
    2.Tvoj ukus je ono sto si rekao…tvoj ukus.Nikako nije mjerilo nekog stvaralastva.
    3.Sto se Oskara tice…eto tu brate pobi sam sebe…
    I to iz vise razloga;
    a)Kazes da je covjek ogrezao u nekoj “teledirigovanoj slavi“,te da je na osnovu toga zgrnuo silne pare a malo poslije pitas,“pa jeli osvojio Oskara“?
    b)Sam Oskar,dobio ga je Tanovic.Pa iskreno mi reci jeli onaj smrad Tanovic zasluzio pomenutog Oskara?

    4.Ajde akademice reci,pokusaj lijepo objasniti bez agresivnosti,koju obicno proturas(a “lijepis“ tu ruznu osobinu nekom drugom),
    U cemu je po tebi smisao kritike?O cemu mi pricamo ovdje?Ne pricamo ovaj put o politici,pricamo o nekom vidu stvaralastva,koje se nekom svidja a nekom ne.
    Sta ti volis,to nekog apsolutno boli k…,
    Mozda ti volis balet,ja ne…Ili obrnuto…
    Ko te tjera da kupis neku knjigu?Ima li neka direktiva za to?Sto ti na kraju krajeva ne napises knjigu ako mislis da se tvoj talenat traci?
    Cmizdris poput nekog razmazenog djeteta zbog neke godine na faksu.Kao jebo te ti si jedina zrtva nepravilnosti na fakultetima???

    Imas duha i borac si ali odrasti vec jednom.
    Sta ti ocekujes?Da ce ti neko nesto na tanjircetu servirati?
    Postigni ti ono(ili bolje) sto je postigao ovaj glavonja pa onda ga kritikuj.
    Treba borbe u zivotu da se dostigne nivo da ti neko ugadja.
    Kad smo razgovarali o poslu,tebi je neko kriv,kuknjava…
    Kad onomad uhvatise Mladica…ti udari u kuknjavu…
    Kad se spomene Emir,…ti opet kuknjava(ljubomora,stali?)
    Sad si se raskukao sto te neko oborio na faksu.
    Kukas na vlast.

    Sta je po tebi dobro?
    Nisam cuo da si rekao da je nesto pozitivno,same negativnosti.

    Ili da preformulisem,sta si ti uradio na sebi da se bolje osjecas i da se izboris za nesto sto vrijedi?
    Sta ces,svaku djevojku koja te odbije nazvati kurvom?
    Poslodavca kod kojeg ne zadovoljavas kriterije nazvaces lopovom.
    Auto koje ne pali,reci ces krs.(a nisi nikad zamijenio ulje u motoru,mozda ni svjecice)
    Ili ti treba jos dekica i cucla?

  19. 1. Ја нисам Дакић, дакле лупаш глупости.
    „Tvoj ukus je ono sto si rekao…tvoj ukus.Nikako nije mjerilo nekog stvaralastva.“

    2. И сад је проблем што износим моје мишљење. То је мишљење, а не филмска критика. мени су филмови Емира/Немање грозни, сама помисао на ту циганштину (југословенштину) мука ми буде…

    „Kazes da je covjek ogrezao u nekoj “teledirigovanoj slavi“,te da je na osnovu toga zgrnuo silne pare a malo poslije pitas,“pa jeli osvojio Oskara“?“

    Кад је у доба Милошевића овом народу једина окупација било гледање телевизије и сплачина које промовише телевизија, Кустурица је био једно од тих телевизијских гована. Медијски спин „успјешног југословена“ у времену изолације. А паре је згрнуо захваљујући држави СРБИЈИ, тј. властима те земље у одређеним временима. Милошевић дао новац за Подземље, Коштуница планину, ови сад му дају народне паре да гради и да од народа наплаћује разгледање Дрвенграда.

    Зарада од филма и филмске награде су мјерило успјешности ФИЛМА, па тако је филм Гладијатор зарадио 500 милиона $ и освојио 4 оскара, Колико су Емирови филмови зарадили? Иначе оскар као награду додјељује Академија филмских умјетности од 1928. http://hr.wikipedia.org/wiki/Oscar_za_najbolji_film али ти то нећеш прочитати, што би то тебе занимало? Руши ти се систем вриједности који си успоставио у глави, а ти се не можеш помирити са чињеницом да си зајебан од стране државе.

    Емиров отац је био чиновник удбе, као и сам Емир, али ти то никад нећеш прихватити. Кад си пандур онда су ти сва врата отворена.

    „.Ajde akademice reci,pokusaj lijepo objasniti bez agresivnosti,koju obicno proturas“

    Нисам како ти написа „akademice“, то су Рајко Кузмановић, Сњежана Савић и остала екипа. бркаш појмове. Обичан сам човјек, трудим се да помогнем колико могу. То што ти моје писање дјелује „agresivnosti“, само могу објаснити на начин да се ТИ индиректно ОСЈЕЋАШ прозваним кроз моје писање. И није у питању критика, већ моје МИШЉЕЊЕ. Опет бркаш појмове.

    „O cemu mi pricamo ovdje?Ne pricamo ovaj put o politici,pricamo o nekom vidu stvaralastva,koje se nekom svidja a nekom ne.“
    Стваралаштва од стране кога? Само износим ЧИЊЕНИЦЕ да је Емир/Немања вјешт манипулатор који је успио људима попут тебе, путем медија продати слику успјешног човјека. Јеси ли се икад запитао постоји ли друга медаља лика Емира/Немање или се само у животу сурово држиш медијских истина?

    Емир је наводно антиглобалиста, антикапиталиста, он је неки социјалдемократа а кад погледаш иза тог његовог става наћићеш само вјештог манипулатора. Он је БОГАТ, вози хеликоптер, џипове са затамљеним стаклима има своје обезбјеђење, слуге и све оно што је одлика КАПИТАЛИЗМА и ГЛОБАЛИЗМА! А продаје ти причу о некој социјалдемократији, антиглобализму, Кастру и сл…

    Ми смо остали краћи за 25 милиона марака, са тенденцијом раста како је Емир најавио. А Емир је профитирао неколико десетину милиона марака јер како сам већ написао Лотика је извођач радова. Финанисирамо му филм и серију, такође је он то најавио, и какву добит ИМАМО ИЗ ТОГА? Причу од српском страдању или повратак Отоманске империје? Изабери себи шта желиш да гледаш. А то што Касиндо нема болницу, што ће борци остати без пензија, то НИЈЕ ВАЖНО!

  20. Uostalom,da rezimiram.
    Mislim de je jedini razlog zasto je Dakic napisao ovdje ovaj clanak o nekom bezveznom(nikad cuo)TV poluspektaklu upravo i jeste njegov prosli clanak.
    Ovdje vidim malo i sujete,posto ga je velik broj komentatora iznapadao.

    Uvazeni Dakicu;

    Niko ne spori vas rad i trud i ne nastoji da unizi vasu kritiku ukoliko je iskrena…..STOP
    Znamo da je nivo poimanja kulture i umjetnosti danas u k…u i prepun je kica………STOP
    Medjutim imamo sto imamo i ne odricimo se i ne pljujmo na neki nacin sami po sebi……..STOP
    Slazem se da “nagrada“ Branko Copic(primjera radi) nebi trebala da se dijeli tek tako..STOP

    Zakljucak;
    Kao sto treba uvesti odredjene standarde na prozvode u privredi,tako treba uvesti slicne,vezano za ovaj vid stvaralastva.A ako ce dijeliti “po babu i po stricevima“,
    meni je onda svejedno hoce li sutra slicnu nagradu dodijeliti Ceci za njenu izjavu u “Svetu“ ili nesto drugo.
    Medjutim da imamo neki standard,takve stvari se nebi ni desavale.

  21. Божо Чукеранац, 14.07.2011. 23:27:47

    Јел’ то коначно Божо проговорио о свом проблему, сексуална фрустрираност? Дисфункционална породица? Жена увалила ти дјецу а она наша „Маријана Чврљак“ (читај јебе jе са стране неко други док ти то јавно гледаш)? 😀

    Није теби лако мајсторе, ако ће ти шта значити ево плакаћу за тобом:( …

    … ал’ опет па шта фали, није њена кока од сапуна, остаће и за тебе нешто B-)

  22. buddha, 15.07.2011. 08:00:54

    Хани, ако и кад будем намерачио да тебе натрћим одозад, ја ћу ти се ДИРЕКТНО обратити.
    До тада, џаба ме салијећеш, караћу те к’о и до сад-у болестан мозак!B-)B-)B-)

  23. У данашњем ГласуСрпске пронађох инфорамцију да ће се по роману Рајка Васића СНИМАТИ ФИЛМ! Дакићу следећа тема – роман Рајка Васића „Прсти лудих очију“

    http://img838.imageshack.us/i/screenshot1gx.png/

    Претпостављам да ће Кустурица бити режисер овог ремек дјела 😛

Оставите одговор