Ново гориво скоро нико не купује

На њемачким бензинским пумпама појавило се ново гориво Е 10 – ријеч је о супербензину са додатком десет процената етанола, али тај бензин ријетко ко купује, јер потрошачи немају повјерење у њега. Е10 је био-бензин, јефтинији од обичног супера, најновија тековина ЕУ. Свако сипање тог еликсира у резервоар је и нови допринос заштити климе на […]

четвртак, март 10, 2011 / 18:00

На њемачким бензинским пумпама појавило се ново гориво Е 10 – ријеч је о супербензину са додатком десет процената етанола, али тај бензин ријетко ко купује, јер потрошачи немају повјерење у њега.

Е10 је био-бензин, јефтинији од обичног супера, најновија тековина ЕУ. Свако сипање тог еликсира у резервоар је и нови допринос заштити климе на нашој планети.
Али, једина мана тог горива је – што га у Њемачкој нико не купује. Јер, око десет одсто аутомобила, углавном старијих модела, не може да поднесе ту течност. Сваки возач мора да се распита код произвођача свог возила може ли да точи Е10 или не. Због тога су људи окренули леђа том производу.
Сада власници бензинских пумпи не знају шта би са толиким био-бензином, а, с друге стране, једва успијевају да задовоље потражњу за обичним супером за који сада имају мање мјеста.
Клаудија Кемферт из њемачког Института за истраживање привреде сматра да је цијела прича око горива Е10 оркестрирана.
"Суштина проблема је у покушају да се намјерно створи несигурност тврдњом да је то агресивно гориво које возила не могу да поднесу. Заправо, желе да наставе да продају бензин и то по високим цијенама, посебно супер, стога се и примјењује ова стратегија“, каже Клаудија Кемферт.
Увођење бензина Е10 прво је одложено 2008. године јер аутомобилска индустрија није била у стању да обезбиједи листе возила у којима може да се користи. У Њемачкој је од 1. фебруара законски уведена продаја овог еколошког горива.
"Е10 још није уведен у свим њемачким бензинским пумпама. Причати о повлачењу или пропасти било би засигурно преурањено", каже Кристијана Шварте, портпарол Министарства за животну средину.
Све више се сумња и да ли биоетанол уопште доприноси смањењу емисије угљен-диоксида. Осим тога, све већа су и страховања да коришћење њива за узгајање биљака од којих се добија етанол смањује производњу хране и доводи до њене несташице подижући тако цијене – јавља "Дојче веле".
Највећи произвођач биоетанола у Европској унији је Француска. Слиједе Немачка, Шпанија, Пољска и Шведска. У свијету су неприкосновени Бразил и САД.


Оставите одговор