Нек иде живот: Сцене смрти тјерају људе да више купују и троше

Приказивање сцена насиља на телевизији подстичу гледаоце западних култура на већу куповину, тврди израелски истраживач Илан Дар-Нимрод у научном часопису "Социјална психологија". Дар-Нимрод, према писању француског листа "Фигаро", тврди да људи западне цивилизације у којој је потрошачко друштво узело највише маха, излаз за страх од смрти налазе у куповини. О теорију управљања страхом од смрти […]

понедељак, мај 7, 2012 / 16:06

Приказивање сцена насиља на телевизији подстичу гледаоце западних култура на већу куповину, тврди израелски истраживач Илан Дар-Нимрод у научном часопису "Социјална психологија".

Дар-Нимрод, према писању француског листа "Фигаро", тврди да људи западне цивилизације у којој је потрошачко друштво узело највише маха, излаз за страх од смрти налазе у куповини. О теорију управљања страхом од смрти (ТМТ) писано је још у студији из 2007, у Француској на основу подата када је после терористичких напада на Сједињене Америчке Државе из 2001, куповина мобилних телефона и аутомобила скочила на рекордан ниво и да је потрошња у периоду од октобра до децембра 2001. порасла за шест одсто.

У тој студији је закључено да Американци, чија се култура већим дијелом ослања на материјализам, страх од смрти покушавају да одагнују купујући јер је то за њих потврда сопственог постојања односно симбол бесмртности. Подстакнут овим истраживањем Дар-Нимрод је вршио испитивање на канадским ученицима којима су у десетминутном трајању приказивани прво инсерти из серија која не садрже никакве сцене смрти, праћени рекламно-пропагандним материјалом.

Потом су у истом трајању ученицима приказивани инсерти серија са сценама умирања који су, такође, праћени блоком реклама. Истраживање је показало да су ученици били много заинтересованији за куповину производа са реклама приказиваним после емитовања инсерата из серије са сценама смрти него после оних без сцена насиља.

"Трошим, дакле, постојим, главна је крилатица потрошачког друштва. Сцене смрти које се приказују у омиљеним телевизијским серијама и које асоцирају на смрт, добар су мамац за подстицање куповине", закључио је Дар-Нимрод у студији.



Оставите одговор