Не вади ме без повода – не враћај ме без части

Подсјећањем на мото српске официрске сабље, Ненад Стевандић нас уводи у своју нову колумну чија тема је, наравно, референдум. Пише: др Ненад Стевандић Ово у наслову пише на двије стране сабље, коју је краљ Петар додјељивао најбољим питомцима. У току расправе о предлогу предсједника Републике за расписивање референдума, исто сам у скупштинском аудиторијуму рекао актуелном […]

уторак, мај 17, 2011 / 12:14

Подсјећањем на мото српске официрске сабље, Ненад Стевандић нас уводи у своју нову колумну чија тема је, наравно, референдум.

Пише: др Ненад Стевандић

Ово у наслову пише на двије стране сабље, коју је краљ Петар додјељивао најбољим питомцима. У току расправе о предлогу предсједника Републике за расписивање референдума, исто сам у скупштинском аудиторијуму рекао актуелном предсједнику РС, господину Милораду Додику.

У славу тога мача сви савјесни и одговорни људи стали су на демократски браник одбране референдума, као нашег неотуђивог и уставном загарантованог права. Било је и оспоравања и политиканства, позивања Високог представника да нас сломи.

Било је и пријетњи и уцјена, али је свијест о потреби политичког једниства по овом питању почела да сазријева.

Зрење или презрење?

Сазријевала је и у јавности, и у партијском животу Српске. Опозиција која није подржала референдум, покајнички је почела да износи свој став да је против његовог укидања. Невладин сектор се подјелио на оне спонзорисане споља, који су позивали да се не завађамо са њиховим спонзорима, тј. „међународном заједницом“, док је НВО буџетско-патриотског типа, некритички претјеривао у глорификацији Додиковог предлога као највећег, најбољег, ма у свему нај, нај, нај…

И онда пуј пике, не важи више.

Стиче се утисак да је сабља извађена без потребе и врађена обешчашћена. Бојим се да није бачена на буњиште? Власт (читај Додик) је водила тајне преговоре, који су праћени јавним притисцима и пријетњама. И онда, у финишу, продали смо референдум за обећања.

Нама, малим људима и Републици, обећања су дали велики и важни људи из европских институција. Ми смо се одрекли јасног и недвосмисленог референдума, а добили смо нејасна и двосмислена обећања.

Плавшићкин поучак

Хајде и да још једном напоменем, да договори између малих и великих обавезују само мале (тј. нас), док су велики амнестирани од обавезе. Једноставно, кад нас преваре, не морају нам се више ни јављати по овом питање. Ни на телефон.

Биљана Плавшић није ни слутила да ће завршити у Хагу, док се руковала и шепурила са Олбрајтовом и Шираком.

Смоквин лист Кетрин Ештон

И лично се осјећам изневјереним. Очекивао сам више. Олакшавајућа су ми сазнања да смо ми у СДС остали досљедни и правовјерни. Нећемо подржати повлачење референдума. Не хватамо се на празну зобницу.

ДП и ПДП су од оспоравања стигли до тога да сад подржавају референдум и траже његово провођење, а СНСД од јавне подршке стигао до стидљивог оспоравања властитих ставова и одлука о референдуму. Кетрин Ештон им је донијела само смоквин лист, што је премало да сакрије размјеру и срамоту пораза за који нико неће да поднесе одговорност.

Да се тако понашало руководство Републике Српске, кад су им руке завртали Милошевић и Мицотакис, Републике Српске не би ни било, већ би се ми данас борили за равноправност у мјешовитим кантонима, а на БХ нивоу би још у наше име сједио Богић Богићевић.

Функционерски патриотизам

Као и увијек до сада, превладала је брига за властити комодитет и статус, стечено богатство, а поражени су истрајност, ентузијазам, и жеља народа да их неко искрено, чврсто и досљедно представља.

Функционерски патриотизам, у свом најгорем облику започео је медијску офанзиву за глорификацијом својих поступака улажући у њу много више енергије него у истрајавање у одлуци о референдуму …

Легитимно се бринути за своју дјецу и имовину, своју каријеру, партију, фотељу… али није лијепо, ни поштено, народ позвати да се изјасни о нечему о чему се можеш сам договорити, и то иза његових леђа.

Остаје нам нада да ће се власт освјестити и схватити погубност методологије рада коју је управо демонстрирала, и да ће у томе освјешћивању свакако схватити да њихово богатство без Републике Српске не вриједи готово ништа.

Него, сјећате ли се оне легенде о Хулаги кану и Багдадском султану?

Кратка је:

Спремао се Хулага кан, иначе потомак Џингис кана, да освоји Багдад гдје је владао среброљубив султан, који је био посвећен трошењу новца на забаве, мотивишући тако народ на његово обожавање.

Паралелно с тим, запоставио је опремање војске и народа за одбрану земље. Усљед недовољног морала и опреме у редовима бранилаца, Багдад је брзо пао. Хулага кан, који се припремао за вишемјесечну опсаду, изненађен брзим успјехом оде да посјети свога новог роба, бившег Багдадског султана.

Изненади се количином злата и блага у његовим багдадским ризницама, па га упита: „Са оволиким благом ти си могао Монголију да освојиш и мене да поразиш. Па што не опреми већ запусти војску и народ ?“

Султан је ћутао.

Е кад ти је твоје благо било драже и важније од народа, сад живи са њим. Рече то Хулага кан и затвори султана у подруме највећих златних ризница Блиског истока тадашњег доба.

Легенда каже да је султан умро од глади усред највеће ризнице блага.



0 КОМЕНТАРА

  1. Стевандић је ово лијепо и сликовито описао. Ово је била шанса да изборимо право на референдум. Баш ме занима како би то изгледало када би за који мјесец Додик поново позвао на неки референду. Сви би се насмијали. Потрошио је причу. Нисам сигуран ни да иницијатива да се пропише законска обавеза спровођења референдума више може спасити ствар. Додиково референдумисање је завршено.

  2. Добар текст докторе Стевандићу, поучно, јасно се може прокужити да је референдум трајно сахрањен са наше стране, нажалост не само овај већ сваки будући!

    Добро је и ово поређење кад су се завртале руке за Венс-Овенов план и то од стране „пријатеља“, па је ипак Радован изблефиро „пријатеље“ у корист властитог народа, за разлику од додика који блефира само властити народ!?
    Радован није правио тада каријеру на малим Палама, са нато-авионима изнад главе, за разлику од овог устоличеног султана!?

  3. Dodik nije ni mislio ozbiljno sa referendumim.Nadajući se da će bošnjaci tražiti povredu nacionalnih interesa htio je sadističku igru sa narodom koji je, ne na rubu provalije, nego u strmoglavom padu.Ali, avaj, bošnjaci ga pređoše.Onda u strašnoj strci i panici,sjedaju u avione i helikoptere.Ogromne pare su potrošene na lobiranje rusa, libermana, kesića , hodajući po briselu, bg, ns, trčeći patrijarhu….
    A, jado se uplašio položaju, onome kojega je dobio upravo na taj način ližući g…..tim istim visokim predstavnicima i ohr-u, radeći , i skidajući poplašena i sds.
    Zašto nije čuvao ta prijateljstva rusa i izreaela kada to zatreba rs, a ne njegovoj g…..?
    Ali oni kažu snsd=dodik=rs
    Naprotiv, oni su najveći njeni uništivači,
    Nenade stevandiću, poznajem ti oca i familiju, poznajem tvoju prekaju, ti si mi sigurnost u sds-u. Plašim se bosića. Nesiguran je, potanak i nestalan.Imam osjećaj da bi kada bi zavisilo od njega bio desna ruka dodiku.
    Ne puštajte ga samog na bilo kakve pregovore, dodik će ga preveslati.Vjerujem tebi i ogiju.

  4. jahac опет имаш парапсихолошке нападе, у теби се бори вјера и невјера, опет се бориш сам против себе и против свог имагинарног мухамеда, идите обојица негдје заједно па ријешите тај проблем!
    Немојте у кафану заједно, закуваће у теби, обојица сте пргави!хехехе..доктор вам може помоћи, али не Стевандић већ само психолог!

  5. “У току расправе о предлогу предсједника Републике за расписивање референдума, исто сам у скупштинском аудиторијуму рекао актуелном предсједнику РС, господину Милораду Додику.“

    На сабљи пише: “Не вади ме без повода“

    Наравоученије: “Доктор сматра да за референдум није било повода“

    Нека ме неко исправи, али мислим да сам извукао логичан закључак.

  6. Pa po ovom raspletu cijele nagužene priče o referendumu ispade samo SDS doslijedan u svojim stavovima. Sinoć gledam „presing“ Tadić je pojeo i Kesića i Mirjanića upravo zbog toga što se SDS jasno odredio po pitanju referenduma. Još jedan plus za SDS.

    rammstein i jahac koji vam je više?! Nemorate svaku temu zatrovati vašim prepucavanjima!

  7. rammstein, 17.05.2011. 13:59:16
    Ma jok.Samo me nerviraju imaginarni Srbi.

    Симо П. Ороз, 17.05.2011. 14:07:12
    Zato sam i pitao uvazenog doktora kakva mu je to prica(tj.o cemu se raspravljalo na skupstini).
    Izgleda da je skupstina u stvari gleadala direktan prenos Evrovizije a ona Kata je dosla u stvari na splavarenje Vrbasom.
    Sad ispade da smo sve sanjali.Ili je doslo do zamjene loncica a sve u opozicione politicke svrhe.

  8. “Да се тако понашало руководство Републике Српске, кад су им руке завртали Милошевић и Мицотакис, Републике Српске не би ни било, већ би се ми данас борили за равноправност у мјешовитим кантонима, а на БХ нивоу би још у наше име сједио Богић Богићевић.“

    Да се тако понашало руководство РС рат би престао 1993.године, много мање људи би погинуло, много би били већи изгледи за помирење и избјегавање новог рата који сигурно није тешко поново изазвати, ако некоме затреба. Не би било Сребренице и љаге на српском имену. Ратни профитери би имали много мање времена за пљачку. Не би било Олује и егзодуса из Крајине. итд.итд.итд

    А РС би било као што је данас има више него икада.

    Упоређивати положај РС у вријеме Додика и Караџића може само неко острашћен као ви докторе.

    Додика признаје цијели свијет, а шта се мисли о Караџићу (с правом) знамо сви.

  9. “Е кад ти је твоје благо било драже и важније од народа, сад живи са њим. Рече то Хулага кан и затвори султана у подруме највећих златних ризница Блиског истока тадашњег доба.“

    Ја мислим да је Караџић Хулага-кан.

  10. Tačno mi žao što se ja ne sjetih ove sablje… idealno poređenje. Prstom u oko!

    Ja samo nisam siguran da je ovaj naš nesuđeni referendum bio jasan i nedvosmislen. Od samog početka, preko izabranog pitanja do raspleta… sve je tu bilo višesmisleno i svakojako pojmljivo.

    Nego pitanje za Doktora… jel posredovao u svemu ovome, onako bar malo, od Izraela Liberman?

  11. Занимљив текст да није мало демагогија и мистификација стварности. Као што већ написаше, зар сад одједном није било повода да се тај мач вади? Зар одједном нису толике одлуке високих представника толико погубне за нас? Зар су сад сви били против референдума и били међу онима који су знали шта ће бити? Мени се чини да су и ваше руке висиле у ваздуху одобравајући расписивање референдума, исправите ме ако сам у криву.
    Референдум није био недвосмислен, као што нису ни разлози за његово повлачење. Референдум је био о свим одлукама високог, нарочито и судству и тужилаштву бих, а посљедице истог нису прецизиране.
    Да се разумијемо, одвратно ми је што је референдум повучен, какав год да је и шта год да можемо/не можемо постићи њиме, он је наше право и народ се радовао да ће коначно моћи да заокруши ,,шта му је на души“. Али не волим овакве текстове гдје Ви, који сте били актери овога, ако ништа било вам је јасно ко и шта ради и какав је договор око референдума, сада одједном говорите као да је то од почетка било залудно и осуђено на пропаст. Има ли та НСРС икакву част, или је сва част на додиковој сабљи? Ако је тако, реците народу да сте ви само лутке у посланичким клупама које ништа не знају и које намагарчи ко како хоће, да знамо на чему смо!

  12. Желио би дати једну констатацију, а уједно бити и визионар па предложити опкладу свим учесницима овог портала. Ако ова констатација не буде тачна нека ме сви новчано казне. Циљ: Желим да укажем на неправилности које се дешавају у нашем друштву. Тема:Конкурс за директора Народне библиотеке Котор Варош. По нашем граду се прича да је то завршена прича да ће наша заслужна грађанка Лариса Максимовић бити постављена на ту функцију. Иначе је педагог по струци и ту нија ни шта спорно да се кандидује али је спорно то што унапријед прича да ће већ бити постављена. Шта је спорно у тој причи? Спорно је што даље прича да добила обећање за то мјесто од начелника општине Котор Варош Недељка Кнежевића из разлога да би на њено мјесто замјеника директора дошла Борјана Вучановић која ради тренутно на мјесту наставника информатике у основној школи у Врбањцима. Каже да је разлог наглог унапређења то што је Борјана бивша цура градоначелника и уједно дугогодошња и актуелна љубавница ( и ако је градоначелник ожењен са докторицом стоматологије). Мени је ова прича невјероватна, али вриједи уложити коју маркицу да се оплемени капитал. Једна повољна информација за потенцијалне кладионичаре: Борјана је завршила вишу информатичку школу у Добоју. Датум ове понуде за опкладу је 17.05. 2011. Уплате се примају до коначно ѕавршеног прљавог посла! Поздрав свима који вјерују у ову сигурицу а онима који не вјерују нека уплате на квоту 1:1000.

  13. da se rukovodstvo rs tako ponasalo,ne bi mi poginuo najbolji drug na nekom usranom brdu nad bihacom,ostala bi krajina cijela,ne bi se igralo gluvo glamocko na pauzi u banjaluckoj opstini,lukavica bi ostala livada,a pale selo.ali neka doktore neka se ti nisi vratio u drvar,jebo sve,neka nama tebe u bajnoj luci,jel da?mani se covjece i sablje i politike,a i seljaku bi bilo bolje da ore njive po laktaskim selima,nego da nam j… mamu svima

  14. Ментор, 17.05.2011. 14:54:12

    Ne treba se zavaravati, sitna smo mi boranija. Takvi su nam i poslanici u NS RS. Srbi od početka devedesetih imaju veliki problem sa činjenicom da naši lideri nemaju prijatelje, nemaju kontakte, nemaju veze i poznanstva u bijelom svijetu.

    Posebna priča smo mi iz Srpske. Naši lideri najdalje su dolazili do Mažestika na Obilićevom Vencu… to je bio naš krajnji diplomatski i državnički domet. Naši lideri su bitne ljude uspoznavali preko funkcija, a ne onako kako bi trebalo biti – potpuno obrnuto da se zbog bitnih ljudi i veza sa njima dodjeljuju funkcije i dužnosti.

    Poražavajuća je činjenica da je Srbin sa najboljim vezama u svijetu onaj naš Prijestolonasljednik. U njegovom mobilnom ima više bitnih telefonskih brojeva nego kod bilo kog drugog Srbina. Svi znamo kakav je on kapacitet pa nam se valja zapitati kakvi su nam onda ostali? Kakvi smo svi mi?

  15. robinhud, 17.05.2011. 15:06:51
    “али вриједи уложити коју маркицу да се оплемени капитал.“

    Nemoj nam stajati na zulj,vidis da smo tanki sa markicama,mozemo jedino potegnuti “nesto drugo“ da “oplemenimo“ali prvo posalji slike te Borjane i te doktorice stomatologije,pa bi imali prestavu.Ovako to je sve rad naslijepo a u naslovu lijepo pise;
    “ne vadi bez povoda“

  16. @ robinhud, 17.05.2011. 15:06:51

    Ovo je primjer kako bi se narod trebao boriti protiv samovolje i despotije lokalnih moćnika. Definitivno smo internet premalo iskoristili u borbi za podizanja nivoa odgvornosti vlastodržaca. Inernet nudi i garantuje anonimnost a doseže mnogo više i dalje od trača i govorkanja u frizeraju ili za šankom. Svima na vlasti, svima na budžetu se gaće trebaju tresti od interneta i vlastitog prljavog veša na internetu.

    Naravno da su zloupotrebe moguće, naravno da ih je nemoguće spriječiti ali cijena je to koja se može i treba platiti.

  17. ex-1978, 17.05.2011. 15:40:58
    …Definitivno smo internet premalo iskoristili u borbi za podizanja nivoa odgvornosti vlastodržaca. Inernet nudi i garantuje anonimnost…

    Гријешиш, много гријешиш!!! Сваки пут кад се конектујеш на интернет теби твој интернет провајдер додјељује јединствену интернет адресу, та интернет адреса остаје у логу провајдера по закону 3 мјесеца… Када тражиш нешто по нету Гугл, такође чува у свом логу све странице које си ти посјетио. Анонимност на интернету не постоји!

  18. Сјајан текст, баш ми се допао. И морам рећи да Стеванић видно напредује. Нисам имао превише симпатија за њега у почетку јер ми је дјеловао превише хвалисаво, тако да нисам ни сада сигуран да ли је добро да га неко хвали. Али ајде 😀 да не будем малициозан.
    Ево шта бих ја оставио за коментар. Пратио сам ова дешавања око рефрендума и ставове свих политичких странака и морам признати да ми је најближи и најкоректнији став СДС. Може чиста образа и Стевандић и било ко из СДС-а да изађе у јавност и каже отворено свој став. Синоћ сам слушао Огњена Тадића и то је исто ок. Јадни Мирајнић се погубио и сав ушепртљао. Како човјек да објасни овај заокрет, а да се баш не види очигледно да лаже. И сада нам просипају шупље о „дипломатској побједи“ и „државничкој мудрости“. Срам да их буде!

  19. ilija22, 17.05.2011. 15:49:54
    Да, штета што Чавић или Калинић нису на челу СДС. Замјерају им да су својом политиком трговине и попуштања отворили пут апсолутној владавини Додика. Сад се види како би Калинић добро сарађивао са Додиком. Замало да прође и Кличковић. Не би било лоше ни то рјешење. Стара добра времена. Како Кличковић једном рече у неком интервјуу, на челу треба неки галамџија, а не Босић који анализира ствари и тако повлачи потезе. Народ воли галамџије.

  20. Другари на порталу нисам сигуран јели конкурс већ негдје објављен , али кад истекне и кад се поставе горе поменуте даме од горе поменутог господина љубавника, онда дођите по своје паре. Оправдана је примједба да би требали прво видјети слике љубавнице и жене докторице да би се могли одлучити на чијој сте страни. Такође би додатно слика начелника потврдила правило да се жене ложе на паре и функције! Жалосно је то што тај начелник има такође диплому више техничке школе у Суботици(пандам вишој техничкој у Добоју) а одлучује о тако битним стварима. Али поред свих својих редовних обавеза он ће и брзо дипломирати на сјајном универзитету Апеирон. Какав капацитет! Поготово што је морао кренути испочетка јер се испити са ове две више школе не признају на државним техничким факуклтетима из свима разумљивих разлога. Ова ситуација је забрињавајућа! Надам се да нећете заборавити ово моја пророчанство. А докторици стоматологије желим све најбоље и да боље отвори очи од органа који постављају овакве ликове на одговорне функције.

  21. Хвала на пажњи.
    Трудио сам се да текст ове колумне не изазове политички острашћену мржњу ,препуцавања и обожавалачке текстове за предсједника републике.
    Искрено ми је жао свих који од дрвета не виде шуму, па покушавају да полемишу са аутором његовим животом и поријеклом а не текстом.Али навикао сам.
    Као збирни одговор на углавном слична питања читаоцима фронтала, и коментаторима могу да у границама етике, бонтона и пристојности пренесем да смо пре расправе и гласања ми у клубу посланика СДС-а имали затворени разговор са предсједником републике господином Додиком.Питали смо шта послије одлуке о расписивању, какве притиске очекује и шта послије мјесец дана од проведеног референдума.Ни један од одговора а не наводим их јер себе сматрам културном и коректном особом , није био да ће референдум бити повучен због обећања о преговорима.Рекао сам госп. Додику пред много свједока на скупштини да се не плаши да ће у овом послу бити издан и остављен без заштите са леђе и да нећемо поновити оно што је он учинио након смјене поплашена.Прије ове поуке о сабљи која је, да острашћеном тотемољубитељима једног лика и дјела, нагласим МЕТАФОРА за страх од преваре и пораза без борбе, рекао сам господину предсједнику да ме је страх да референдум не буде изневјерен.
    У себи сам се сјетио Бранка Ћопића и његовог „Знам ја нас ј..о ти нас.

  22. Уколико има заинтересованих за моју личну перцепцију или мој став какво би питање требало да гласи радо ћу да кажем:
    1. Да кажем да сам са великим бројем угледних имена из РС и Србије разговарао о овом питању а то су чинили и сви из руководства СДС-а и Клуба посланика СДС и да се највећи број примједби односио на референдумско питање .Ми међутим нисмо имали капацитет да наметнемо своје питање а господин Додик предсједник републике је био предлагач са капацитетом и скупштинском већином.
    2. За многе аналитичаре ми у СДС-у смо пропустили прилику да ово питање представимо као обрачун криминализоване власти и суда и тужилаштва БИХ.Могли смо наћи објашњење да не подржимо референдум и онда би тзв- међународна заједница брзо завршила са Додиком и прошао би као Никола ПОплашен.Али важнија је љубав и брига за Републику Српску од такмичења и ривалитета са СНСД-ом и његовим предсједником.Зато смо референдумско питање третирали као детаљ који нам се не свиђа а укупна слика односно референдум допада и плијени.
    Због тога смо рпили медијске ударе и оспоравања типа имбецилних наклапања о томе ко је права оппозиција али смо остали досљедни и коректни.Жао нам је што нису и други учесници ове приче са неизвјесним крајем.

  23. И да сумирам.
    Анализирајући сва тражена мишљења пристигле мејлове из Европе ,Русије и САД и мишљења угледних глава из РС и ОКолине дошао сам до сазнања које ће можда бити и предлог.
    О чему се ради.
    Референдумско питање треба да садржи право на доношење мјера и аката а не акт или акте појединачно како је поставио предсједник републике.
    Када детерминишеш, обзнаниш и потврдиш своје право из њега касније можеш да изводиш мјеру или акт.
    НПР Да ли сте за то да република српска остане неповредива у своме уставно правном капацитету без права политичких и државних представника за преносом надлежности и овлаштења, и да о својој будућности има право да одлучује референдумом као основним и неотуђивим уставним правом у духу европских демократских вриједности и цивилизацијских достигнућа.
    Овакво и слично питање било би неоспориво и не би изазвало бијес оних који нас желе укинути а и кад би га показали испали би смијешни а ми би се лако бранили.
    Али авај свака власт мисли да је најпаметнија.
    Ето рекох , спасих своју душу и задржах право да се и даље борим.
    Поздрав за све.

  24. И да сумирам.
    Анализирајући сва тражена мишљења пристигле мејлове из Европе ,Русије и САД и мишљења угледних глава из РС и ОКолине дошао сам до сазнања које ће можда бити и предлог.
    О чему се ради.
    Референдумско питање треба да садржи право на доношење мјера и аката а не акт или акте појединачно како је поставио предсједник републике.
    Када детерминишеш, обзнаниш и потврдиш своје право из њега касније можеш да изводиш мјеру или акт.
    НПР Да ли сте за то да република српска остане неповредива у своме уставно правном капацитету без права политичких и државних представника за преносом надлежности и овлаштења, и да о својој будућности има право да одлучује референдумом као основним и неотуђивим уставним правом у духу европских демократских вриједности и цивилизацијских достигнућа.
    Овакво и слично питање било би неоспориво и не би изазвало бијес оних који нас желе укинути а и кад би га показали испали би смијешни а ми би се лако бранили.
    Али авај свака власт мисли да је најпаметнија.
    Ето рекох , спасих своју душу и задржах право да се и даље борим.
    Поздрав за све.

  25. Ех, са овим га Стевандићу баш упрска и поквари ми добар утисак из текста. Питање ти је глупо, непотребно и прекомпликовано. Нама требају нормални људи у политици и патриоти, а референдум када запне око Устава или НАТО. И маните се випе референдума и референдумских питања, пуна нам је капа!

  26. Nenade, ne mogu da vjerujem da ste i u jednom momentu pomislili da će referendum biti.Imali ste i sastanke sa didikom.Ti kao doktor trebao bi znati da je on lažov ,da je neodgovoran i nepouzdan.Odmah sam na portalu rekao, spreman sam da se u život kladim, da ni u jednom trenutku nije mislio da će referenduma biti.On je ozbiljno bolestan čovjek, psihički bolesnik.Gnjevan, osvetoljubiv, pohlepan, ….Jednom rječju-opasan čovjek.Zar , može iko sa imalo razuma pokrasti svoj narod i zadužiti mu pokolenja?
    Manje je važno, ili je skoro nevažno, da li on to radi svjesno ili nesvjesno, namjerno ili nenamjerno:posljedica je -ekonomska, duhovna i demografska propast našeg naroda.
    Svaki dan dok je on na slobodi, znači nesreču našu.

  27. Doktore ko pruzi Miletu ruku ostane bez iste, pocevsi od Poplasena, Plavsicke pa do Cavica i sada vas u SDSu.
    Cini mi se da postoje ipak dvije struje u sdsu, sa tim da je jedna, i to Bosiceva jaca i da ta radi po principu snsda, dje su pare eto nas.
    Bar vi iz sdsa, koji ste nastradali od EU i MZ ne trebate sad da stedite snsd. Imali ste zicer i promasili.

  28. Doktore ko pruzi Miletu ruku ostane bez iste, pocevsi od Poplasena, Plavsicke pa do Cavica i sada vas u SDSu.
    Cini mi se da postoje ipak dvije struje u sdsu, sa tim da je jedna, i to Bosiceva jaca i da ta radi po principu snsda, dje su pare eto nas.
    Bar vi iz sdsa, koji ste nastradali od EU i MZ ne trebate sad da stedite snsd. Imali ste zicer i promasili.

  29. Imao je Dodik namjeru da sprovede referendum. Ovaj put je zaista svojim djelovanjem dosao do same granice a to govori i cinjenica da su o referendumu i Republici Srpskoj ozbiljno vjecali na UN skupstini. Cak su se i predlagale „odredjene aktivnosti“ protiv ovih koji krse Daytonski sporazum. Mislim da je na kraju morao odustati od refrenduma i pojesti sva g….na koja je ispustio na zadnjoj NSRS cisto da se spasi od totalne propasti.

  30. Ја сам заиста има озбиљне намјере да напишем критички отворен и разумљив текст.такође сам се трудио да без сувишног жара осликам читаоцима фронтала начин на који је референдум расписан и како су се стекли услови да га СДС подржи.Било нам је битно и мишљење људи који су много претрпјели од БХ правосуђа а и мишљење госп. Митровића предсједника удружења несталих погинулих и заробљених.
    Наше намјере су биле искрене чисте и државотворне.Додуше искрене људе је и најлакше преварити.
    Још није завршена епопеја око референдума и надам се да су читаоци фронтала имали привилегију да буду упознати са одређеним дешавањима ,чак и мојим личним осјећањима.Поздрав.

  31. Да ли ми живимо у апсолутистичкој монархији?
    Колико знам, НСРС је великом већином донијела одлуку о референдуму, Зашто је господин Предсједник РС тај који у име свих доноси став да ли ће бити или неће референдума?
    Ово је било поигравање с озбиљним стварима. Овим је обезвријеђена сама институција референдума. Нисам ни очекивао да ће доћи до референдума, а и да је одржан, референдумска питања су поприлично есмислена. О уласку у НАТО нас неће нико ни питати, јер нам је то већ договорено иза леђа.
    Једина добра ствар је што је СДС коначно направио мало већи отклон од политике која нас води у буквалну пропаст и нестанак. Не знам зашто нисте инсистирали на рехабилитацији људи којима се крше основна људска права. Тај суд и тужилаштво већ годинама ради на велику штету Срба, а да нико није озбиљније ни запријетио повлачењем из заједничких институција, док се не процесуирају злочини почињени над Србима. Уцијењени Барашин је само лутка на концу. Срамота за све нас. Ником и не пада на памет да се инсистира на дејтонских 49% територије и враћању Брчко-дистрикта у састав РС. Да бисмо све то могли, морамо направити паре, опоравити економију, па ће нас цијенити и удовољити нам.

    „Остаје нам нада да ће се власт освјестити и схватити погубност методологије рада коју је управо демонстрирала, и да ће у томе освјешћивању свакако схватити да њихово богатство без Републике Српске не вриједи готово ништа.“

    Варате се, докторе! И ако нестане Српске и народа, постоје резервни положаји. Као и 1992. године. Овдје је само циљ ући у историју као државотворац, велики градитељ аутопутева, високоспратница, аеродрома,… То што се људи убијају, јер не могу платити рачуне и прехранити дјецу, то се заборави, за дан-два. Само се бојим да историја не забиљежи оно „био једном један народ“.

  32. А можда је ова прича око референдума имала неку сврху. Ево једног симпатичног размишљања:

    „U poslednjih ko zna koliko godina preko televizije i drugih medija se vodi organizovano i orkestrirano zamajavanje naroda nebitnim i nametnutim temama, ispiranje mozga ljudima, i skretanje pažnje javnosti sa gorućih tema u društvu i državi i lošeg životnog standarda a sve u cilju skretanja misli ljudima i onemogućavanja formiranja kohezionog faktora u narodu koji bi doveo do masovnih protesta i demonstracija zbog lošeg života i obaranja Republičke Vlade i Institucionalnog predsednika. To je jedan cilj skretanja pažnje a drugi cilj je da se narod bavi nebitnim temama a vlastodršci da kradu narodne pare iza zavese. Ali dirigent u celoj toj priči nije svemoćni BoTa nego neko mnogo moćniji i važniji od njega a to je Veliki brat koji diriguje iz neke senke iz Vašngtona ili Njujorka. Uloga dirigenta očigledno pripada Bilderberg grupi a glavni medijski dirigent i manipulator na globalnom nivou je Soroš. B92 je samo lokalna ispostava dirigenta Soroša u Srbiji.

    Da li ste primetili da svaki put izmisle neku novu temu i aferu za zamajavanje naroda ne bi li konstantno skretali pažnju i misli javnosti ? Jedan dan je to Evropska unija, drugi dan je to Nato, treći dan je Hag, četvrti dan je praseći grip, 5. dan je SEKA a 6. dan je keruša Mila. E ovaj poslednji primer je najdrastičniji primer manipulacije i skretanja pažnje javnosti sa bitnijih i ekonomskih tema. Pa dobro bre, majku mu, da li neko od vas pamti da se ikada u Srbiji na nekoj televiziji pričalo o jednom kučetu i to na glavnim vestima kao što se priča na B92 o keruši Mili. I to, pazi, ne da je pomenu onako usput u nekim vestima nego joj posvete ceo prilog ili repotražu i to u glavnim vestima. I to svaki dan kao da nema važnije teme za narod od keruše Mile.

    Isto tako su cele zime pričali o prasećem gripu, naduvavali balon i od muve pravili vola. Pa kad im nestanu dežurne teme za zamajavanje naroda i ispiranje mozga, tu su uvek Hag i Mladić. Evo sad su izmislili i ovu „masovnu“ al još ne raskopanu grobnicu u Raškoj, pa će i o njoj da se priča jedno 20 dana. Pa onda MMF, pa svojevremeno pariski i londonski klub, pa opet Hag pa opet EU i tako u krug. Pa onda su čekali pogodan trenutak da puste u javnost priču o Spahovoj prostitutki. U tu svrhu služe i sve ove emisije kao što su Farma, Veliki brat, Trenutak istine, Gledaj taštu, biraj ženu… Znači sve je to na principu „Hleba i igara“, ali od hleba nema ništa tako da su nam ostale samo igre. I da vam ne nabrajam sad sve te „važne“ teme kojima nam ispiraju mozak na TV ali suština cele moje priče je skretanje pažne javnosti sa mnogo bitnijih tema. Pa i sam Šormaz je pričao na TV da se čak i Koštuničina Vlada bavila tim stvarima tj. bacanjem koske javnosti da se javnost bavi problemima u skupštini dok oni u Vladi valjaju milione i prave razne malverzacije. I tako umesto da se bavimo javnim nabavkama, provizijom i korupcijom, mi pričamo o „masovnim grobnicama“, Hagu i prasećem gripu. I dok običan čovek i radnik nema ‘leba da jede B92 ga uporno bombarduje pričama o Mili i sad on umesto da razmišlja kako će sutra da preživi on razmišlja o tome da li je Mila prohodala.

    Ima tih primera milion ali svakodnevno nam ispiraju mozak i to je masovna medijska hipnoza naroda. I taman narod iscrpe jednu temu oni mu puste i TEMPIRAJU drugu, treću i tako u krug. Narod umesto da brine svoje ekonomske brige on brine i priča o tome da li je Raka opsovao Đusa i da li je Milena prevarila Nemanju. Farma na Pinku je tipičan primer masovne medijske hipnoze u Srbiji. Čak su i ovi u Grandu počeli da se bave Farmom pa su čak i Grand zapostavili zbog te glupe Farme. Je**la ih Farma ! „

  33. drazen78bl, 18.05.2011. 01:17:46
    Evo jutros me oraspolozi drazene,svaka cast na linku koji opisuje ovu tragikomicnu sudbinu sirotog Srpskog vola.
    “Politika je kurva“,rekose davno neki ljudi,kojima je izgleda mrka kapa te ljubavi ili mozda gledaju malo naivno i laicki na stvari kao nas “sivonja“.
    Bilo kako bilo,eto dobismo odgovor,kojime je nas Neso odagnao sumnje,otjerao zle misli,tako da se mirne duse mozemo vratiti nasoj svakodnevici sa smijeskom na licu.
    Svaka cast Neso,bice nesto od tebe.
    Ponudi nam bas onoliko sijena,koliko smo u stanju da progutamo.Ja bih to upravo nazvao(kako se u mom Podgrmecu kaze)“opremanje blaga“
    Kao pravi majstor svog zanata,svasta naprica i nista ne rece.Ja sam imao dojam da se sa sapatom nesto suskalo iza zatvorenih vrata,tu i tamo je neko imao nesto protiv toga “necega“,pa je bio za to a sad opet protiv(zavisi kako kome kad sta odgovara) i nakraju ispade da je narod na referendumu trebao da se izjasni o referendumu?
    A narodna skupstina je po svemu sudeci izjasnjavala o regresu za godisnji odmor.
    Jos jednom cu se sloziti sa drazenom,da je ovo ionako jedna,manje vise uspavanka,kojoj je svrha da skrene paznju sa nekih drugih stvari.
    Pa ipak,mozda je nas Neso zelio da ponudi jos nesto.Mislim da sam shvatio poruku kad se procita izmedju redova ali o tom potom.
    Zasad je,bez obzira na sve i cija je zasluga,napravljen jedan iskorak a taj je da je konacno RS prihvacena kao subjekt na medjunarodnom nivou i kao takvoj je pojacano konstitutivna pozicija u BiH.
    Mislim da je nekakvo gubljenje buduceg“prava na referendum“ besmislica,jer to bi znacilo nesto slicno kao gubljenje prava glasanja uopste.
    Sto se tice mnogih vaznih pitanja,vecina komentatora je u pravu kad kaze da smo tu izgubili legitimitet odlucivanja,kao npr.bezvezno clanstvo u EU ili bilo kakve druge besmislene “integracije“.Tu vec nema demokratije ,jer smo jos uvijek pod svojevrsnom okupacijom OHR-a i njihovih jurisnika.Sto se toga tice,namamo neki izbor,nego jedino mozemo cekati da se ta imperijalisticka tvorevina/e raspadnu same od sebe(to ce se desiti mnogo prije,nego sto se ocekuje).

  34. Jedna vijest, onako slucajno izabrana:
    „Glavni imam Dževad ef. Hadžić i predsjednik Medžlisa IZ Livno Hajrudin Maksić pokazali su konačno, nakon 17 godina traženja, dobivenu dozvolu za obnovu Ćurčinice koju je potpisao federalni ministar Desnica Radivojević.“

    A da tema je nesto drugo:
    „И лично се осјећам изневјереним. Очекивао сам више“
    E pa ja se ne osjecam iznevjerenim jer nisam ocekivao vise. Sto naravno ne znaci da nisam zelio vise!
    Kako ono bjese:“ Sucim ces pred Milosa“
    Sa Nikolom Spiricem and Co. koji svoje bogastvo steceno teskom mukom u znoju naroda naseg prebacuju na „truli zapad“?
    Nove Ciriske novine su definisali strategiju rukovodstva RS-a, povlacenje rakovim korakom. Sta li su samo to znaci?

    Nego meni se cini da je kralj Ibi ponovo medju Srbima.

  35. Nenade, sds treba da napravi otklon od snsd-a koji mu je uvijek radio o glavi,i uvijek će da radi.I o životu srpskog naroda. ako to niste izvukli kao pouku , konačno sada, mi smo gotovi. Ponavljam, ne puštajte samoga bosića nigdje , ostaćemo bosi.Čavić i ivanić , ma koliko griješili nisu neprijatelji naši, ne rade nam o glavi, s njima morate.Vjerujem ogiju i tebi.Situacija je preozbiljna i preteška. dodik je zbog vlstite guze otvorio širom vrata nestanku našem sa ovih prostora.On treba, ili na liječenje, ili u bukagije u foču.A, one uz njega, oduzeti im svu imovinu, jer oni su pohlepnoprokleti gadovi i sa njima u zatvore.
    Em su nas pokrali, em smo dužni milijarde, a narod nije vidio ni koru hljeba od toga.

  36. zlizo, 18.05.2011. 08:59:09
    Pa sta se moze kad tebi nisu mrski?Meni jesu i ne treba mi niko to sugerisati.Pogotovo Sarajevo.

    prijedor, 18.05.2011. 08:31:12
    Sta je to molim te Cavic uradio u svoje vrijeme?
    Osim one vile na Cukorskim poljima,koja je ogradjena najmodernijim protuprovalnim uredjajima i trazenja “dodatnog poreza“od 200000km.,za uvoz kotlova Prijedorske toplane,ne vidim drugih uspjeha.
    Ah da,zaboravio sa “Traviceve“zasluge za borbu protiv narkomanije i organizovanog kriminala i narko puteva kroz RS.

  37. Pa naravno da su ti mrski, kao i Miletu, tamo ima reda, sto je u antagonizmu sa njegovom divljackom politikom.
    Sto se tice Cave i Ivanica, pa ako je Fraktaksenko dobio drugu priliku da procerda sve valjda i ova dvojica mogu. Samo se nadam da nece dok ovaj ne potone, nisu ludi vracati njegove dugove pa da ocaj opet zajase.
    Mladjo uvodio red u finansije i poreski sistem, i onda ga skinuli o doveli ovog da to sve razjebe.B-)

  38. Nije ostavio budžete u dubiozi, niti nas je uvalio u dugove.Nije se vozao avionima , i kada treba i kada ne treba, vozne parkove ovakve nema ni brisel.Autoputevi, aerodromi, igokea, predstavništva po širokom svijetu , lobiranja, zapošljavanje djece, unuka, kumova i prijatelja…, autokratija, diktatura, ekonomski slim, ništa to nije čavićevo i ivanićevo .Pa , a vila što ti spominješ sa protivprovalnim uređajima je kolibica za ono što imaju ovi današnji ministri.Misliš da pera pinokio ima ispod milijarde?
    Uporedi broj nezaposlenih onda i sada.Korupciju , nepotizam, kriminal…
    imali smo onda predsjednika vlade, predsjednika skupštine, ministre, sudstvo, .Sada to sve plaćamo, a nizašto se ne pitaju kao ni ja i ti.Dodik je sve i svja.

  39. prijedor, 18.05.2011. 11:09:20
    Mislis?Mislis da je “travic“ rjesenje svih nasih problema ili Mr.Ivanic sa onom bivsom studentkinjom sto joj je kupio stan.Vidis tu vilu sam vidio i znam tacno gdje je.
    Sto se tice Caviceve firme u juznoafrickoj republici,koju je sponzorisao iz….joj sto i ja lupam,nije on uzimao iz budzeta sebi,ona je bio dobrica.
    Mene boli k… za njihovim “sjajnim“uspjesima.
    Ej,inace ta postava me je “slucajno“ delozirala poslije rata,nije pomoglo ni boracki staz 5 godina,niti je pomogla cinjenica da stan nije uzurpiran,nego sam zivio nekih tricavih “samo 24 godine.
    Inace Prijedore moj,reci mi nasto je licila nasa kasabica za vrijeme tih “uspjesnih“ likova a kako izgleda sada?
    Reci mi,kad me vec vuces za jezik,kako je moguce da je gosn,Cvijic,tadasnji nekrunisani car “RZR Ljubija“ zaduzi firmu i dovede je u onako jadno stanje a u isto vrijeme raspolazuci stambenim fondom,koji je pretvoren u sta?Poligon za odlaganje novaca pola u njegove pola u Saroviceve dzepove.
    Reci mi koliko je poreza na dobit platio Prijedorski dugokosi belmondo na motoru,vlasnik potonulog “titanika“,koji je docnije odrzavao zdravice sa“kolegom“Halidom,“slavujem“ Prijedora.
    Kazi mi molim te,odakle lova uglednom gradjaninu Z.Romanicu i u sta je sve bio upetljan,dok su tvoji miljenici bili na vlasti?Mislim ajd,mozda znas da nas prosvijetlis ako si vec iz tog grada,koji je “cvjetao“ i “pupao“ u to vrijeme.
    I na kraju pitanje za 1 tisucu kuna…
    Sta bi sa gradskom toplanom?Zasto zapese oni kotlovi za centralno grijanje onako dugo na granici i reci mi,kakvu ulogu je imao tandem Sarko-Cavko u to vrijeme.
    Ilio da preformulisem pitanje,na sta je cekao carinski dokument u to vrijeme i cime je to bilo uslovljeno?
    Pozdrav suncanom Prijedoru.

  40. Pozdrav iz sunčanog prijedora!
    Sve je to tako.Potpisujem.Direktor gradske toplane otišao za direktora željeznica rs.Notorni alkos, ali , kadar.
    Vlast bila tragedija , ova nadtragedija.Tebe je deložirao savanović ili mandić.Uzimali pare za dodjelu muslimanskih i hrvatskih stanova , a kad su se ovi vratili, od njih uzimali da istjeraju one koji su im platili da uđu u stan.
    Pd, grad od oko 100 000 ljudi, a glavno izvorište vode u tukovima, koje samo sana dijeli od centra grada nema kanalizaciju u 21. vijeku.Pojela maca po imenu marko pare.
    Očekivao sam da će doći jedanput vlast pa pitati ko je šta radio.Ovi, zacrniše i zagrdiše. Fala Bogu, od njih mi ništa ne treba, ali žao mi je naroda, pogotovo djece.

  41. Ако неко „ВАДИ БЕЗ ПОВОДА“ дијагноза је

    http://www.youtube.com/watch?v=mC18Ake5GAw&feature=mfu_in_order&list=UL (није за млађе од 18 година),

    а ако неко „ВРАЋА БЕЗ ЧАСТИ“ онда је http://www.youtube.com/watch?v=1zT8djikWOo .

    Наравно, говоримо о референдуму/сабљи! Извињавам се дамама (Ања,зажмири,молим Те!) и озбиљним људима, али има нека тајна веза.

  42. prijedor, 18.05.2011. 15:09:52
    Samo mala opaska.Nije bio ni Hrvatski ni Muslimanski stan,medjutim,nije to pojedincima bilo ni bitno a novaca nisam tada imao.
    Slazem se da je trebalo zustrije u borbu protiv tog kriminala,koji se uvukao u sve sfere drustva ali ako nista bar su pojedini usporeni ili zaustavljeni,to sam primijetio.
    I drugo,iako je to mozda i sminka ali neki rezultati se vide,kakvi,takvi.Kad sam ti spomenuo ulicu,mislim da ta bivsa vlast nebi nista ucinila do dan danas.

  43. Ne okrivljuj doktore za promašaje SDS opoziciju.Da ste imalo čestiti i vi bili opozicija.Gledao sam te kako nemušto braniš uvođenje referenduma, a znao si da od njega nema ništa.Ipak je ovo trijumf Ivanića koji vam je pokazao i prije glasanja kako ćete završiti a sebi nije dozvolio da bude Dodikov podrepaš.Isto je i sa Čavom.Ne može se SDS oprati.pa vidite da svi imaju jasne stavove osim vas.Svi reaguju samo su SDS reakcije nejasne, ne mogu ljudi ni tamo ni vamo.Dodik ima jasne stavove.Ivanić i Čavić takoše, ali SDS nigdje.Jad i čemer.

  44. Приједор, ја бих ипак, ако може, негдје око Суда. Није Влада за мене. 😀

    Е сада Дражене, када сам видјела тражиш да зажмирим! Прво си требао да упозориш! 😀

    Мислим да сам писала о овоме ових дана, тако да не вриједи да се понављам. По мени ово није тако лоше, напротив, али видјећемо. Боље да сачекамо шта ће да ураде у НСРС.

    Мач нисмо вадили без повода, а нисмо га још ни вратили. Сачекаћемо шта ће да се деси у наредном периоду па ћемо критиковати.

    Ако се ОДЛОЖИ референдум, као што је најављивао (не знам да није данас рекао нешто друго, нисам пратила), али ако се одложи, побиједили смо, ако се укине одлука… играли смо неријешено. Нисмо ништа изгубили, ако је некима за утјеху. Референдум није обезвријеђен, напротив, овим смо „опипали терен“ и увидјели да је врло моћно оружје.

    Преговори ће бити у БЛ, указали смо на проблем, показали да смо за дијалог, чућемо приједлоге…

    Мислим да ово ипак не може да се пореди са временом Мицотакиса, Слобе, Радована, Лилића…

    СДС има право да критикује, има право да тражи објашњења. Они се нису уздржали као неки. Уздржани немају право да се сада јављају, јер су у тренуцима одлучивања о нечему што је битно за Српску имали преча посла, нпр. додворити се међународном фактору и представити се народу као „права опозиција“. Било би добро да се уздржани уздрже и од коментара!

  45. Допада ми се што народни посланик даје своју адресу за приједлоге. Не допада ми се што око једног озбиљног питања, има толико страначких препуцавања. Све те странке и њихови носиоци, биће врло брзо заборављени, а сјећаћемо се само да нисмо одржали референдум.

    Додик нас поново зајебава, а нажалост није ни први ни посљедњи који ће то радити.

Оставите одговор