Нађене паре за мост на Сави и аутопут за Добој

Грант од 6,8 милиона евра за изградњу моста на Сави, код Градишке, од данас је на располагању властима у Републици Српској и БиХ.

уторак, март 13, 2018 / 20:27

Укупна вриједност моста је 17 милиона евра и биће финансиран из три извора.

“Као резултат овог пројекта отвориће се неких 300 радних мјеста. Смањиће се вријеме преласка међудржавне границе, рецимо возачи камиона умјесто 30 чекаће 12 минута, тако да ће то бити ефикаснији, дјелотворнији гранични прелаз”, каже високи представник ЕУ у БиХ, Ларс Гунар Вигемарк.

“Ушли смо у финалну фазу. Морам да вас упознам да заједнички тим, између и Републике Српске, БиХ и Хрватске, већ усаглашава тендерску документацију. Стварају се претпоставке, након што се заокружи ова финансијска конструкција да се иде у распсивање међународног тендера, и да наравно и хрватска страна изда грађевинску дозволу. Све што је потребно, ми паралелно радимо на неколико колосјека”, каже предсједник Владе РС, Жељка Цвијановић.

“Ово је сигурно најбоља вијест за привреднике и сједне и с друге стране Саве, за оне који су знали сате и дане проводити на граничном прелазу, а свакако и за нашу локлану заједницу Градишку која је трипила саобраћај и унутар самог града” каже предсједник Народне скупштине РС, Недељко Чубриловић.

Три стране ставиле су потписе и на кредитни уговор чија је вриједност 47 милиона евра. Тим средствима ће бити настављено финансирање завршетка аутопута Бања Лука- Добој, дионице од Прњавора до Добоја.

“Процијењена вриједност укупно тог пројекта је око 565 милиона еура, укупна. При томе је предвиђено да имамо финансирање аутопутева у износу од 145 милиона, нека ми помогне неко из Аутопутева, властита средства, а остало да долази из кредита” каже премијерка.

“Европска инвестицона банка и даље остаје опредјељена да обезбјеђује средстава за изградњу инфраструкутре повезаности у овом региону” каже Матео Ривелини из Европске инвестиционе банке.

Уколико све буде текло по плану, мост преко Саве могао би да буде завршен наредне три године.

Саобраћај на аутопуту Бања Лука – Добој, до краја године, требао би да буде пуштен у промет.



8 КОМЕНТАРА

  1. И шта сад кажу паметњаковићи који су говорили:“Шта ће нам пут којим не води никуда јер нема моста?“

    Али да се не лажемо.
    Овај мост је добијен Додиковом заслугом због тога што није био против градње Пељешког моста.
    Нема ту љубави, чиста трговина, а наш предсједник је и овим потезом доказао да се у то разумије.

    Шта каже Пандица која је била против градње Пељешког моста? Шта би она избургијала да је било по њеном?

  2. Не бих да кварим славље, али ово се врти већ годинама. Хрватска нема конструкцију, а ни пројекат повезивања моста са аутопутем, а планира да то уради до 2023. године.

  3. 😀 😀
    OKUČANI – Prema sporazumu Vlade RH i Vijeća ministara BiH, gradi se autocesta Banja Luka – Okučani. Riječ je o cestovnom koridoru E 661 koji se proteže od Balatona preko Virovitice, Okučana, Banja Luke do Splita. U Staroj Gradiški gradi se novi most, dva kilometra zapadno od postojećeg te novi carinski prijelaz, koji treba preuzeti sav promet osim fitopatološkog.
    Gradnja mosta preko Save vrijedna je 30 milijuna eura, a troškove, koji uključuju i radove na uređenju riječnog korita, dvije će zemlje snositi podjednako.

    U gradnju spojne ceste Okučani – granica BiH očekuje se ulaganje još 80 milijuna eura, a provedba cijelog projekta treba trajati do 2016. godine.

    Prema informaciji hrvatskog Ministarstva prometa, za međudržavni most preko Save kod Gradiške vodi se postupak izdavanja građevinske dozvole u Ministarstvu graditeljstva, a izdavanje dozvole očekuje se u prvoj polovici svibnja 2013. godine.

  4. “Три стране ставиле су потписе и на кредитни уговор чија је вриједност 47 милиона евра. Тим средствима ће бити настављено финансирање завршетка аутопута Бања Лука- Добој, дионице од Прњавора до Добоја.“

    Очигледно си заслијепљен лошом намјером пропустио да ти у тикву уђе чињеница да је потписан кредитни уговор, а у кредитним уговорима стоје рокови, обавезе и пенали.

    Свака опструкција до сада је могла проћи некажњено (по џепу), а од сада иду пенали.
    Ко воли нек’ изволи опструисати.

  5. Иначе добро обавијештени Симо П Ороз овај пут није информисан. Тај кредитни споразум од 47 милиона Евра ти је онај што је разматран у НСРС прије коју недељу, а споран је што је надоградња на планирана средства па је дигао цијену. Ниси ваљда мислио Симо да је једна од три стране хрватска?

  6. Кад би ти Симо мало извирио из Додине гузице?

    Иначе,мислим да ће нас снаћи још много јада око овог моста, све док се не стекну услови да Хрватска прихвати своје обавезе, можда будемо пенале плаћали, ми потписасмо обавезујући уговор, они нису и неће док не ријеше све пограничне проблеме са БиХ,без обзира што Миле има добар однос са Човићем?

    Дај Боже да гријешим?

    Политика је ту главна, за Добој се слажем, кад иде јуне, нека иде и уже, јебеш га колико кошта,а коштало је толико да болииииииииииииииииии!

    Сад не можеш одустати, само неће ли дати Бог да се главе ПОРОДИЦА јесенас почну бринути о својим укућанима, умјесто да бучу, брину и гласају за БИВШЕ КОКУЗЕ, оне који су са милионима евра већ збринули своје породице?
    У том случају, имаће Република Српска од чега кредит враћати.

    Иде прва права послератна обнова.

  7. Док мост на Сави буде изграђен, аутопут ће бити спреман за реконструкцију. На укључењу преко паркинга у Александровцу, већ је потпуно пропао. Да уопште не коментаришем чињеницу што се на аутопут укључује преко паркинга ???

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *