На Швракави скривен слап

Швракава је десна притока Врбаса, која му се придружује таман на мјесту гдје се завршава (или почиње) кањон Тијесно, у бањолучкој мјесној заједници Карановац. Има и Швракава свој кањон, веома популаран за спорт звани "кањониг"’, што значи ходање и пентрање уз и поред кањона неке ријеке. Тај кањон се завршава, са више прелијепих малих слапова […]

петак, април 15, 2011 / 23:59

Има и Швракава свој кањон, веома популаран за спорт звани "кањониг"’, што значи ходање и пентрање уз и поред кањона неке ријеке. Тај кањон се завршава, са више прелијепих малих слапова и букова, од којих је један и већи љепши од осталих, познат са туристичких проспеката Града Бањe Луке.Ту Швракава прелази у обичну рјечицу која даље, кроз Бастасе и Карановац, тече ка Врбасу.

Слап на Швракави, као пресликан из какве џунгле, популарна је дестинација многих бициклиста, а и излетника, види се по смећу на прилазу слаповима. На ријечици око које једим већим дијелом, од слапова до Карановца, уопште нема кућа, зато има пластичних пивских флаша и чаша и осталог шкарта. Није баш да је затрпано, али загађује и ријеку и поглед. Овдје људи не долазе масовно, али ето, кад дођу, "потпишу се".

Швракави не треба масовни туризам, нека остане скривена, али не би било лоше да је пут до ње јасније означен. На лијевој страни Врбаса, а десној када се иде из Бање Луке према Јајцу, на магистралном путу стоји смеђа табла туристичке сигнализације, на српском и енглеском са лијевим усмјерењем преко карановачкој моста, на којој пише "Слапови Швракаве". Када пређете мост, нађете се у недоумици јер нема сигнализације да вас усмјери десно према Кнежеву или лијево према Новоселији и Српским Топлицама. Тај проблем ријешите тако што приупитате неког од мјештана за правац.

На око два километра према Кнежеву, постоји смеђа туристичка табла, на којој пише да је Швракава лијево. И то је све. Даље се морате снаћи сами. Правац којим сте кренули, скренувши са магистралне цесте, води кроз насеље, и не треба нигдје скретати, иако вам се учини да треба поћи путем поред неког од водених токова. Идући узбрдо, дођете до рачвања путева на којем је табла УГ Викотрија, Терапијска заједница Бастаси. Ту идете десно, низбрдо асфалтом, па макадамским путем све до још једног рачвања на којем има мали знак да десно постоји стаза за "кањонинг". А већ рекосмо да је то кањон Швракаве.

Оставите атомобил код малог, живописног мостића, или пређите поток аутомобилом. Шум воде се још не чује, али ту сте.