Митеран уручио орден Кустурици

Министар за културу Републике Француске Фредерик Митеран, уручио је нашем прослављеном редитељу Емиру Кустурици високо француско признање – орден витеза Легије части. Свечаности уручења ордена, уприличеној у фестивалској палати, присуствовао је и предсједник Републике Српске Милорад Додик, фестивалски челници Жил Жакоб и Тјери Фремо, француска редитељка Ањес Варда и велики број познатих француских продуцената, заинтересованих […]

недеља, мај 15, 2011 / 06:37

Министар за културу Републике Француске Фредерик Митеран, уручио је нашем прослављеном редитељу Емиру Кустурици високо француско признање – орден витеза Легије части.

Свечаности уручења ордена, уприличеној у фестивалској палати, присуствовао је и предсједник Републике Српске Милорад Додик, фестивалски челници Жил Жакоб и Тјери Фремо, француска редитељка Ањес Варда и велики број познатих француских продуцената, заинтересованих за реализацију филмског поројекта „На Дрини ћуприја” према роману нашег нобеловца Иве Андрића.

У инспиративном и врсно припремљеном уводном говору, министар Митеран је подсјетио на свеукупно стваралаштво Емира Куструрице – на све његове филмове, канске награде, сва досадашња учешћа у функцији предсједника жирија различитих програма Канског фестивала, на реализацију опере у париској Бастиљи, музичку каријеру нашег редитеља, на његов утопијски Кустендорф и планове за изградњу Каменграда…, назвавши Кустурицу и великим интернационалцем, великим умјетником и пријатељем Француске.

Митеран је нагласио и да се са овим француским орденом Кустурица придружио великанима: Фелинију, Буњуелу, Реноару и Форману, такође витезовима Легије части.

Захваљујући се на овом високом признању и француској држави и министру Митерану, Кустурица није пропустио прилику да се захвали и Канском фестивалу и Тјерију Фремоу лично, зато што му је Кан „неколико пута у животу приредио срећу и што је то још увијек мјесто на којем је културна и културолошка различитост и могућа и пожељна”, нагласивши на крају да ће он и даље стварати филмове који ту различитост доказују…



0 КОМЕНТАРА

  1. Гдје је сад Божо Чукеранац да прокоментарише ово масонско ордење, дојељене реформисти Анте Марковића, ком је највећи пријатељ Милорад Додик…

    Нееее, Емир је Србин, Емир се крстио, он је православне вјероисповијести, хришћанин…а оно Emir/Немања(вртивјера) масончина…

  2. Srbi masoni: Vuk karadžić, dositej obradović, kralj petar prvi karađorđević i svi karađorđevići, vojvoda stepa, nušić, andrić, njegoš,…
    A, kusturica? E, on zna sve unovčiti:oca na službenom putu je snimio zahvaljujući cvijetinu mijatoviću, a onda mološević, dodik…Ustvari, zna se uvući , da bi izvukao lovu.

  3. На жалост деведесет постотне гомиле човјечанства, зомбиране разним ријалитијима, глобалним холивудским као и тв-испирачима мозгова, овако изгледа Витез Легије части 21. вијека: Рашчупан, необријан, неналицкан к’о јапи-роботи, и ненамазан вазелином ради лакшег увлачења у масонске шупкове као скоро СВИ данашњи ПРЕДСЈЕДНИЦИ држава!
    (Државе су намјерно малијем словом)
    То што примјерци из те масе преживара Империјалних гована не могу да добаце до Фелинија, Буњуела, Реноара… и Кустурице, па то је сасвим РАЗУМЉИВО!
    Зато су и установљени ордени да се дају као признање онима који гомилу људског материјала извлаче из септичких јама сопствене производње…
    B-)

  4. Ovaj Kusta je snimio dva dobrs filma zahvaljujuci Sidranovim vjestinama i genijalnom scenariju, a sve ostalo je go ku*ac.

    Covjek koji je svaki dan pljuje po evropi i zapadnim drzavama, i govori najgore o EU, a sve nagrade je dobio tamo. Pa jarane, ako si principijelan onda fino vrati nagrade, vrati im pare, reci im „nabijem i vas i kanski festival“ a ne samo pricati demagogiju i trovati zivot ljudima na ovim prostorima.
    I da na pomenem da je nagrade devedesetih godina, dobijao samo zato sto je propagandi u to vrijeme odgovaralo da srbe prikaze kao ludake, cigane, koji su stalno pijani, i zaostali. A on im je to sve ponudio u svojim filmovima.

    A tek ovo pusenje svakom vlastodrscu je „nize od dna“ sto bi rekao Dusan Kovacevic, veliki umjetnikB-). Covjek koji je bio drug sa Slobom, pa onda sa Kostunicom koji mu je izgradio Drvengrad, pa je sad namirisao neku kintu kod laktaskog bika, i hoce i kamengrad, alo pa dokle vise…
    Covjek (Emir K./Nemanja), neki dan ‘ladno izjavi da mu je Dodik najbolji drug, eto dokle se neki ljudi mogu ponizavati.

    Al’ je poveo Milu u Pariz na dodjelu ordena, a ovaj se smije kao malo dijete kad mu das igracku, mora da ga je nalozio da ce ga upoznati sa Seron(misli se na plavusu iz Niskih Strasti), sigurno frustraciju, dugogodisnju, Mile iz Bakinaca, i generacija su B-)

  5. Божо нешто сте паметно хтјели написати?!

    Као што сам ти покупао прије мјесец дана објаснити, није ријеч о палмином лишћу http://www.beach-backgrounds.com/palm-images/beach-palm-leaf-1920×1200.jpg већ је ријеч о акацији http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d8/Festival_de_Cannes_logo.svg/2000px-Festival_de_Cannes_logo.svg.png

    а организација је ако се не варам малтешки ред ил’ темплари, али то сад и није тако важно битно је да су у питању „неки чудни“…

    А ти се распитај над чијим гробом се налази знак акације (јутрос сам добре воље па мала помоћ за тебе http://www.google.hr/search?hl=hr&q=Hiram+Abif&btnG=Tra%C5%BEi&meta= )

    B-)B-)B-)B-)B-)

  6. @Nikad kao Bane, dobri sin

    Колико ѕнам Кустин „Ундергроунд“ није написао Сидран, а за тај филм је добио Златну Палму. Такође, филм по којем је најпознатији у свијету је „Црна мачка, бијели мачор“, такође филм који сценариј није писао Сидран.

  7. Мене само занима у ком је филму Еmir/Немања промовисао мотиве православља? Сад се залаже за снимање филма по књизи Иве Андрића, који је био гле чуда масончина?

    Иначе Emir/Немања је био комунистичко дијете, касније дорадник удбе, најкраће комуњара!

    http://www.vreme.com/cms/view.php?id=988064

  8. Nikad kao Bane, dobri sin, 15.05.2011. 12:21:24

    Гологузан, поимање свијета искључиво кроз призму своје личне мржње према неком политичару или политичкој опцији, може бити оправдано за једног гологузана, поготово ако политика коју мрзи тренутно држи моћ и новац у његовом окружењу. Није међутим, ОБАВЕЗНО да му је слика свијета тада и ОБЈЕКТИВНА! Поготову та бесконачна жвака српских примитиваца о Кустиној слици нас самих као „лудака, цигана…“ и МУСЛИМАНА који не пију жесту???! Шта, као ми смо били другачији за ово ше’сет задњих година? Све сами грофови, дјукови и нобеловци?! Па ми смо САМИ себи ПОБИЛИ све што је било племенито и благородно, остало је једва побјегло на тај исти Запад, јер би тад на Истоку завршило у гулазима! О твом познавању европског запада (који је по теби уједно и америчко-холивудски запад), не бих. Теби су очигледно Ковачевићеви сценарији нешто сасвим СУПРОТНО од Кустуричиних!:D Пред таквом виспреношћу и толиком интелигенцијом коју показујеш, ја остајем без ријечи.

    buddha, 15.05.2011. 12:36:32

    Буда синко, по неким од најјачих теоретичара свјетске завјере, све од открића Америке па до данас, све ти је то историја ратова између супротстављених масонских ложа! Потруди се па пронађи. А иначе, Душаново царство, као и Византија, одавно су пали „племенитом жертвом“ западног папе… Ништа ја „паметно“ нисам хтио написати. Углавном само преносим оно што паметнији веле.;)

  9. „da srbe prikaze kao ludake, cigane, koji su stalno pijani, i zaostali“

    А нисмо ли баш такви?

    Овај момак је само ишао линијом мањег отпора,као и велика већина народа.Дружио се с политичарима,радио за ДБ само да би добио лову за филмове,да би добио Дрвенград и Каменград.Велика већина би урадила исто.Јесте се увлачио,дубоко,али већина људи је таква.Вратио се и у Православље,не зато што је вјерник или спознао истину,већ ради интереса.Па колико је Срба у историји издало вјеру за вечеру?Ништа ново.
    И масон је,па шта?Не би ни добио толике награде да није,а човјек успјешан у свом послу је пожељан у таквом друштву.И није увијек био рашчупан и необријан. http://blog.b92.net/user_stuff/upload/595/emir_kusturica_164x229t0-ic_164x228t0_ic.10595.jpg Овдје ми баш изгледа као масон.
    А је ли лептир машна симбол масонерије?
    http://www.24sata.info/thumbnail.php?file=news/2010/august/slobodan_stankovic_integral_inzenjering_733753810.jpg&size=article_medium
    http://www.kurir-info.rs/static/imgs/article_thumbs/632×474/uploads/2010-06/6302.jpg

    Миле је онда баш у високом друштву ако су му ова два најбољи пријатељи.Још га шетају по Паризу.Ја сам мислио да у масонерију могу ући само урбани ликови.Наравно,ако изузмемо Гламочку високу ложу и Слободне зидаре из Дрвара.Ови први сједе у ложи на Борчевим утакмицама за 8 КМ,а ови други су озидали доста кућа у Куљанима и Шарговцу.

    Чуј,масон из Бакинаца!Немогуће!

  10. Божо Чукеранац, 15.05.2011. 13:24:02

    Ako se ti slazes da su Srbi, zaista onakvi kakvi su prikazani u Kustinim filmovima, onda il’ sporo kontas, il’ si Bosnjak, il’ si clan SNSD, pa branis Predsjednika (idola)i njegovog novog druga.

    Dusana Kovacevica sam spomenuo samo zbog te tri rijeci koje su njegove, i ne zelim da tog istinskog gospodina i umjetnika, covjeka koji je zasluzan za sve sto vrijedi u nasoj kinematografiji uvlacimo u ovu pricu, gdje se uglavnom radi o pilicarima, muljatorima, i ljudima niskog morala. Taj isti Kovacevic se sasvim opravdano rugao i Titu i Slobi i Tadicu, dok je pomenuti Kusta lizao paksu, i prvom i drugom i trecem….Uz to ovaj nema ni Kamengrad, ni Drvengrad, i najpostenije je da ga ostavimo na miru.

    A ti ako zaista mislis da si pametan, predlazem ti da sredis papire kod laktaske MENSE, cuo sam da i to sredjuju, naravno to se nigdje ne uvazava, al’ je dobro za komplekse kao vid terapije:D

    Једите код Џоа, 15.05.2011. 14:47:36

    Ovo za glamocku i drvarsku lozu si dobro opisao, sve jeistina, svaka ti dala 😀

    Pozdrav i svako dobro!

  11. Nikad kao Bane, dobri sin, 15.05.2011. 15:45:31
    Ako se ti slazes da su Srbi, zaista onakvi kakvi su prikazani u Kustinim filmovima, onda il’ sporo kontas, il’ si Bosnjak, il’ si clan SNSD, pa branis Predsjednika (idola)i njegovog novog druga.

    Бане, поента је да он није никад снимао филмове о Србима, његови мотиви су ЦИГАНИ, ИСЛАМ и КОМУНИСТИ. Оно што цијело вријеме покушавам написати СРБИ МУ ФИНАНСИРАЈУ ФИЛМОВЕ!!! Увалио се фрајер на државну сису, па му мало једна сиса, сад у маниру педофила ухватио се сисе и наше РС, млађа, слађа…а ја требам да му се дивим?! Да кажем како је ово успјешан човјек. Џукела…

  12. „Византија, одавно су пали „племенитом жертвом“ западног папе… „

    карактеристично за овдашње њуде – сва кривица се сваљује на „вањског непријатеља“ а о властитим гријесима се пажљиво ћути.

    Византија је пала због унутрашњег расула. чак је и Немања звао крсташе да му помогну борбу против Византије – али није имао довољно да плати..

    коначном паду су претходили унутрашњи немири, устанци против деспотских владара, Алексеј IV је у Задру заскочио дужда и молио за помоћ да га устоличе што су и урадили. заједно са њим за владара је устоличен и његов отац Исак II.. 29. јула 1203. а заузврат је обећано обједињавање посвађаног хришћанства. Недуго затим Алексеја и његовог оца је, искористивши компликовану политичку ситуацију свргнуо Алексеј Дукас који није хтио испунити обећање дато од стране Алексеја IV, што је грдно разљутило крсташе… и тада су у бијесу разорили Константинопољ…
    неиспуњавање обећања се никако не исплати ма колико се ћутало о томе..

  13. milanko, 15.05.2011. 16:35:37

    Крај узлавља држим ријетку књигу које сам се једва успио дочепати. Зове се „Историја Византије“ од Георгија Острогорског. То је његово капитално дјело, а тог господина (иако је покојни) сматрају од Оксфорда па до Харварда највећим ауторитетом византологије. Надам се да ћу успјети дочитати ту књижурину од шесто страна густога текста. Огромна је маса података, милиони имена, нових ријечи… Оно што сам до сада укапирао јесте да смо ми њихови ДИРЕКТНИ потомци судећи по њиховој страсти за опањкавање једних другима, зависти, частољубљу и жељи за власти. У томе сте потпуно у праву. Међутим, тадашњи „запад“ оличен у Млецима илити Венецијанском дужду, није жалио новца,утицаја нити времена да искористи, продуби, подстакне све заваде и подјеле међу Византинцима. Само јер је почео да пуши у међутрговинској размјени и незадовољан и увријеђен царинском политиком… „Ништа лично, онли бизнис“ B-)И немојте се ложити на „људску племенитост“ у вези ратовања. Крсташи су разарали Цариград ради пљачке и само ради злата, а не тамо неке идеологије и религије!
    Највеће, најбогатије,најсвјетлије и најдуговјечније царство у људској историји (трајало је стварно хиљаду година), није се срушило одједном и изненада. Нагризано је и поткопавано темељно, полако и плански дуго, кроз генерације непријатеља са западне стране који су радили предано и пекли занат у којем им нико ни дан данас није раван! Ваљда вам не требам говорити да данашњи Ротшилди и Виндзори вуку директно крвно сродство са тзв. „венецијанским црним племством“ које по некима влада свијетом, илуминатима и масонима кроза сву новију историју. АЈд’ што вуку крвно насљедство, него вуку и тоне злата и драгог камења напљачканих у неколико наврата у кампањама на Константинопољ!
    У праву сте, али пије воде и општа католичка завјера коју нису никад ни крили.

    А ови што су им лептир машне „масонско обиљежје“ и што тврде да се Дуле Ковачевић ругао и Тадићу….:D
    КЊИГЕ У ШАКЕ!

  14. да. имам и ја књига. не ту али имам многе друге. између осталог и записник са састанка дужда и, тада још принца, Алексеја у Задру.
    Ја цркву гледам као корпорацију па ми повезивање њеног дјеловања са доменом вјере нема пуно смисла. на крају, та иста Византија је такође пљачкала и довлачила богатсва у своју престоницу док је могла. Припадници те исте византијеске културе су учествовали у уништавању свега паганског, књига, храмова и, наравно, људи. Заједно су докрајчили утицај грчке филозофије и науке, Теодозијевим декретом из 391. задали финални ударац, између осталог, и преосталим дјеловима александријске библиотеке, Јустинијан је у 6. вијеку затворио Платонову академију која је постојала 900 година.. итд.. ништа они нису бољи од западних колега – само када имају прилику…наравно: и ви КЊИГУ У ШАКЕ!

  15. Шта ли је САД писац ‘тео да каже бого мили???!
    Да по својој цивилизацијској позадини Срби не припадају византијском културном кругу?! Да нам је исходиште међу паганским „универзалцима“, да се све писано и изграђено што имамо у својој баштини, од Грачанице, преко Високих Дечана до Пећке патријаршије угледало на колибе од прућа и ћерпића?
    „Црква као корпорација која нема много везе са доменом вјере“??? Човјече, ако сам вам једном рекао да сте у праву, то не значи да одмах почнете са предавањем и лупетањем! Ако сте безбожник, или модерно а „љепше“ речено – атеиста, на то имате право, дакако, али не мора се свако комунистичко-глобалистичко просеравање прогласити одмах „рационалном филозофијом“!:P

  16. Ови коментар су доказ да нама Бог ниште не треба дати позитивно нити лијепо. Треба да лутамо као Јевреји 40 година без главе, мозга, без државе, да будемо проклети јер ми једноставно не заслужујемо да имамо то што имамо. Шта ми то желимо да докажемо, да смо ми најпаметнији, па како јесмо. Кустурица, човјек који је прешао на православље, човјек који нас је задужио за сва времена својим дјелима испаде највећи психопата, човјек који ради за Додика. Питам се само да ли и Француска ради за Додика. Ко је тај Додик, по вашим коментарима испаде да је у рангу Обаме. Шта ће нама Ђоковић, Видић, Кустурица… кад их ми очима не можемо видјети јер они биљеже успјехе а ми, ми им завидимо… Тешко Богу а нама какви смо!

  17. бокац, 16.05.2011. 11:05:38

    Чим те то Кустурица задужио? Купио ти је кућу? Имаш бесплатан боравак на Мећавнику? Глумиш у његовим филмовима? Даје ти џеперац?

    Благо речено затуцан си, мјешаш Ђоковића који даје паре за дражаву, цркву, и Кустурицу који УЗИМА паре од државе.

    Задојен си причом реформиста Анте Марковића.

  18. Видић и Ђоковић од своје луцидности и личне способности праве вриједност, док Кустурица од политичке подобности и страначких промоција од Београда до Бањалуке, покушава направити умјетност!?

  19. Ако ћемо баш гледати ко више даје у државу Србију онда је смјешно мјешати Кустурицу и Ђоковића. Кустурица је сву своју имовину регистровао у Србији с тим да има своју фирму + етно село које запошљава извјестан број људи. Спрема се да од краја које је познато по браћи Лукићима из рата и по свему црном тај крај учини познатим по нашем нобеловцу Андрићу. А направио је и двије цркве. Док Ђоковић своје приходе даје кнежевини Монаку.

    Не познајем тог Анту Марковића из којег је времена он, пошто сам ја одрастао после овог рата и ријетко се дотичем прошлости, а уосталом зар тадашњи сви велики Срби међу којима и наш творац Караџић нису били дио тог или сличног клана званог СКЈ 😀

  20. Bogac,
    Ne možeš voziti ni bicikl, niti biti pješak, a da se ne osvrneš unazad.Voziti auto bez retrovizora da vidiš šta je iza tebe?
    Moj bogac, bez poznavanja puta kojim si prešao, da znaš gdje su krivine, gdje si morao usporiti i zastati, gdje su te dočekali razbojnici i odmetnici,gdje su odmorišta, širok i ravan put…Kako ćeš reći prijateljima i svojoj djeci našto da pripaze da bi sigurno išli tim putem?
    Đoković je naša ikona , ma gdje ona stajala:u monaku, u rimu, madridu, parizu.
    Da nam je živ i zdrav!

  21. бокац, 16.05.2011. 11:56:52
    „Не познајем тог Анту Марковића из којег је времена он, пошто сам ја одрастао после овог рата и ријетко се дотичем прошлости“

    Онај ко не зна своју прошлост, не зна ни своју будућност!

    „…Посебан аплауз бањалучка публика је упутила новоизабраном председнику РС Милораду Додику, који је присуствовао промоцији, а за кога је Кустурица рекао да је заједно са њим учествовао у раду партије Анте Марковића, заједнички покушавајући да спасу БиХ од рата…“

    Балавац, не гурај нос гдје му није мјесто.

  22. бокац, 16.05.2011. 12:47:38

    Браво младићу! Треба сачекати док природно изумру ове самоуправљачке јајаре којима се тито попиш’о у шупље тикве па очекују да их ћаћа до гроба љебом рани. А и ја са њима…
    Онда ће ваљда од Србадије и бити нешто.:D

  23. Lupaš božo k’o maksim po diviziji.Nećeš dugo čekati, brzo će pomrijeti.Niko nije birao vrijeme i mjesto rođenja.
    Ne mogu se odlučiti gdje da rade, u kojoj fabrici.
    A, predsjednik nam ima milijarde, ali , recimo, ovu našu anju, nije moglo zapasti da radi u vladi od njegove kćerke.
    Što neki pravi voćar, koji živi od svoga voćnjaka nije dobio kredit, već njegov sin, koji ni ne zna gdje je taj voćnjak?Pa koliko se istinskih poljoprivrednika moglo okoristiti za ta 3 miliona?
    Nekidan sam na stranom radiju slušao o najbogatijim političarima bivše jy.Barataju da milo ima 8 milijardi, a ni naš nije sirotinja.

  24. „…Ваљало би да утврдимо правац и ухватимо корак с данашњим даном, а не да из контраправца кидишемо на шофершајбну времена. Један се скоро жалио да му је аутомобил блистао целим путем од Стокхолма до Хоргоша, а чим је прешао наш гранични прелаз учинило му се да су сав ситнеж и врвеж, муве и инсекти нашли уточиште у Србији. Кажу да је нека невладина организација утврдила феномен да се те мушице највише лепе на стране регистрације. И кад се једном залепе нема силе која може да их скине. Тако испада да нам је видик толико умазан и упљуван, да се пут једва назире. …“

    Матија Бећковић – интервју „Печат“

  25. код комуњара нема разлике у нијансама боја, црвена је увјек црвена, и та антина је била слична садашњој снсд-овској.

    Ђоковић купује својим парама земљу на Косову, да је не би шиптари отели, узурпирали као државну некакве државе косова, па онда ту исту земљу препушта манастирима на управљање, да би могле преживјети те заједнице у енклавама, док са друге стране Кустурица, добија од српске државе српску земљу код Мокре Горе да би ту накачио рампу еко-таксе, чисто рекетирање пролазника, плус прескупе улазнице за посјетиоце у само етно-село, што по мени прави диферентну одступницу од оног што ради Ђоле-Ноле „за народ“! Ако ћемо о томе, а поготово не варим политички маркетинг, који проводи Кустурица по додиковим предизборним скуповима!

  26. buddha, 16.05.2011. 15:30:07

    Покушаваш комуницирати? Остварити некакав однос? Шта ти је ба?
    „Ааааа будале, па видиш да не спавам…“B-)

    Да, граматика: „Покушаваш ДА будеш духовит“ Није згорег мало едукације, а ништа и не кошта.

  27. Божо,

    А, зашто се тако окрутни према нашим паганским прецима?? Шта ако се покаже да су били развијенији него што то тврде они који су их прогањали. Ево, на пример археолошка истраживања код Прокупља, гдје је откривен читав подземни град стар преко 7000 година, показала су да су ти и такви пагани били можда и корак испред развоја у Мезопотамији која се сматра колијевком западне цивилизације. Немојте тако о прућу и шибљу. Веле да су нашли и неке сукње. Била и мода.

    Не може се тако појединостављивати питање културе.. свака култура је производ различитих утицаја. Која је то култура пала с Марса?? Манастир Грачаница је подигнут након што су латини ушли у Византијско царство, подигнута је на темељима цркве која је ту раније била и требало би, вјероватно, извршити додатна истраживања да би се анализирали сви културни слојеви који би могли испричати неку причу. У вријеме њеног грађења умјетници Рашке школе су већ били у додиру са латинским те су у оквиру Рашке школе и утицали а њену градњу.. А ко зна да ли још нешто мијењано у вријеме њене обнове током власти отоманске империје. Тако, као што она има елементе готичког стила тако је и рецимо Вестминтерска црква у Лондону под утицајем византијског стила. Или, црква Сан Витале у Равени.. Или, још драстичнији примјер: црка Светог Марка у Венецији иако Венеција није никада била под влашћу Византије. па, тако имају и разни периоди византијеске културе: рани, иконоборачки,владавина комненске и македонске династије… сваки је имао свој утицај на одређеном подручју.
    Архитектура као и умјетност уопште показује колико су измијешани утицаји и народи били. Вјероватно је то и разлог што је неки не воле. Ето, зато наша култура није византијска култура иако је била под утицајем исте. Зна се ко је финансирао градњу свега: владари преко леђа народа.
    А, ово око глобалистичког пресеравања итд. не бих коментарисао – то већ прелази у интимизирање и питање је личног укуса.

  28. Кустурица је 1992. год. био професор на Колумбија универзитету, А. Изетбеговић је имао милијарде петро долара, а о нама су на западу створени знамо већ какви стереотипи. Умјесто да снима пропаганде филмове о злим Србима Алијиним петро доларима како Срби једу малу дјецу, пију крв… да даје изјаве типа су Срби побили 250.000. Муслимана, силовали 100.000. Муслиманки(ово је већ 1992. причао Силајџић) он долази у Србију, осиромашену, упропаштену санкцијама и замислите жели да буде један од омражених СРБА! Људи који се продају за паре ово не могу да схвате и оптужују га да је ту због пара!

  29. Што се тиче Каменграда; ако су политичари покрали стотине милиона на разне начине, а јесу, а при том не да нико није запослен већ су људи остајали без посла, ово је ипак добар потез који ће од Вишеграда заједно са Мокром Гором направити туристички центар Балкана и најзад извући га из блата.
    У Србији страним фирмама дају огромне паре, и до 10.000. евра субвенције за свако радно мјесто, а и код нас има нешто слично. Зашто мислите да је ово другачије?

  30. milanko, 15.05.2011. 16:35:37
    Da,apsolutno se slazem sa ovim.Hriscanske i Islamske “organizacije“,tj.oni koji ih predstavljaju su bile a i dan danas su ideoloske institucije,koje se takmice u sirenju odredjenog uticaja na “svjetovna zbivanja“.Naravno,sve je isprepleteno ekonomskim motivima,kao i pukom teznjom za moci.
    Razaranje Konstantinopola je bila ponajvise ekonomski motivisano djelo,koje bi se desilo i u suprotnom slucaju(da su istocni imali priliku).
    Stara Grcka kultura i nauka je izvrsila presudan uticaj na Rimsko-Latinsko carstvo i to je neosporna cinjenica.Takodje se taj uticaj odrazio na potonje religije a posebno na istocni dio.
    Kazu mudri ljudi da su relativno sretne istorije nekog naroda ili poluizolovane zajednice,poprilicno dosadne.
    Balkan u cjelini nije imao tu neku srecu da se uniformno razvije u jednu upecatljivu cjelinu jer ,ponajvise zahvaljujuci neslogama starih Ilirsko-Trackih plemena,Balkan je ostao vjecno podlozan svacijim uticajima.
    Kao takav,zahvaljujuci burnoj istoriji ,raj je za pisce slikare i ostale umjetnike,upravo zato sto smo uvijek bili nekakva granica,razmedje utjecaja i kultura pa i nekultura.
    Ali kad se sve sabere,bez svega toga nismo nista do praznih ljustura bez duha.
    Sto se Kusturice tice,mislim da on radi svoj posao.
    Zasto onaj Perhan leti ,sta simbolicki znaci ono trckaranje zivotinja u podzemlju,dali su to neke poruke ili stilske figure, nije toliko ni bitno
    Njegovstav;antiglobalisticki,masonski,komunisticki,profiterski,cionisticki…boze moj,svi ce tumaciti na svoj nacin isto kao i pristup njegovim djelima i upravo stoga mislim da je ono sto on radi prvenstveno umjetnost.
    Nikako se to ne moze porediti sa ispolitiziranom “nicijom zemljom“,primjera radi,gdje se vidi ocita etiketa mrznje,politicko-propagandna konotacija itd.Umjetnost je na poslednjem mjestu.

  31. Давор, 16.05.2011. 20:53:28
    …ово је ипак добар потез који ће од Вишеграда заједно са Мокром Гором направити туристички центар Балкана и најзад извући га из блата…

    И Томас Мор би ти позавидјео на утопијском ставу…. Буахахахахахаххаха

  32. Погледајте своје коментаре, добро погледајте, па ће вам бити јасно о чему причам.
    И гдје вам је одговор(теорија завјере) зашто Кустурица изабра проказане, осиромашене Србе умјесто милијардера Изетбеговића, умјесто холивудског гламура?
    Све мој до мојега!

  33. Што би ја теби објашњавао, шта год да ти напишем нећеш прихватити. Питаш ме зашто се вратио из Холивуда, па зато што је пропао тамо, није се успио наметнути. Није нашао спонзора који ће му давати паре за филмове.

    Кустурица кад је пропао као глобалиста онда је постао антиглобалиста, и то продаје.

    Ајде нађи ми ЈЕДАН његов филм који афирмативно говори о Србима, православљу? Гле чуда нема га!

    Али зато ћеш наћи филмове о циганима, петоминутну сцену СУНАЋЕЊА у филму Отац на службеном путу, наћићеш комунисте. Зашто је дошао у Србију? Па и ти би батане отишао у државу која ће те финансирати, давати бесповратне кредите, давати новац да снимаш филмове. Не да би вјеру промијенио, одрекао би се ћаће свог. Био је најбољи пријатељ са Милошевићем, па Коштуницом и сад се докопао Додика.

    Ако не знаш шта је Акација, и чији је то симбол, прочитај!

  34. Погледајте његов најбољи филм: „Живот је чудо“. Нема Цигана.Шта је са Драгојевићем, Марковићем…
    Ако је пропао у Холивуду не знам што му онда долази Џони Деп у кућу, један од најплаћенијих глумаца данашњице.
    Неоспорно је да је и прије рата био познат у читавом свијету и да је ту своју популарност могао против нас да искористи и то би Запад једва дочекао, да потврди тезе о крвожедним Србима. И за то му сигурно не би недостајало финансија! Све и да је пропао у Холивуду ту је милијардер Алија. Ако је анонимус Шаћирбеј добијао милионе, зашто не би и он, познати редитељ.
    То му и данас највише замјерају из београдског НВО сектора, као и федерални Муслимани, требао је Муслиманима да буде гласноговорник против злих Срба. А зашто није, пита се и чуди НВО чланство?! И онда ставе себе у његову позицију(а они неће проговорити без долара и евра), па урадио је то због пара! Какав закључак! Жао ми их је и њиховог ограниченог ума.
    P.S. Прочитајте његову књигу, биће вам неке ствари јасније.

  35. Давор, 18.05.2011. 21:44:34
    Lovu bi grabio lopatom da je bio nastrojen protiv Srba,protiv Milosevicevog “rezima“ i da je snimao filmove o tome kako se Srbi nikako ne mogu rpilagoditi “demokratskim“dobrobitima.
    Mislim da je on na prvom mjestu zadrzao svoje ja i ostao istrajan i predan svome umjetnickom radu.
    Svi pravi umjetnici su bili prezreni i siromasni.
    Koliko ce on uspjeti komercijalizovati svoj rad,ostaje da se vidi.Nisam bio na Morkoj Gori ali cu svakako je posjetiti i cuo sam da to postaje sve popularnije,ne samo kod nas,nego i sire.
    U cemu je problem kupljenja nagrada po “trulim zapadima“?
    Zapad jeste pokvaren ali zasto biti iskljuciv?Borba se vodi na svim frontovima a prave vrijednosti nadju pravi put i bivaju priznate i od strane “neprijatelja“da se tako izrazim.I to i jeste upravo najveci rezultat.
    Neka misli ko sta hoce ali mislim da je taj covjek za nas ucinio vjerovatno vise nego mnogi Srbi u poslednjih 20 godina i svaka mu cast na dosljednosti u svakom pogledu i zelim mu mnogo srece u njegovom daljnjem radu.

  36. Симо П. Ороз, 19.05.2011. 08:07:46
    Ajde ne zajebavaj ni ti bukvalac.Ako sam rekao siromasan,mozda i nije ali nema bas onoliko koliko ima npr.Izetbegova familija sigurno, ali nije to poenta.
    Pa zar nije prezren,najvise od rezima u Sarajevu?
    Zar nije prezren i od mnogih Srba,koji imaju neki animozitet i nepovjerljivost?Pa evo pogledaj samo pojedine komentare pa ti sam prosudi…

  37. Немам воље а ни жеље да ти објашњавам до детаља ко је Емир/Немања Кустурица. Нисам ја човјек који свршава на појединце у друштву, за разлику од вас. Да је успио у Холивуду, остао би он тамо и снимао филмске мега хитове који зарађују 300+ милиона зелембаћа, покушао је са Аризона дрим и видјели људи да је то финансијски промашај. Џони Деп није Холивуд, и то је ноторна глупост коју сте написали, поредити холивуд са једним глумцем… Ајде …

    ињеница је да је њему у Србији лијепо, направио државу у држави, а кад пара нестане онда повуци са државне сисе итд… Искрено не волим ГЕЈ 92 телевизију, али кад мало човјек пристрасност остави са стране и погледа чињеницама у очи наћићеш само још једног човјека који се окористио о државу:

    http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=05&dd=04&nav_id=358666

    Он каже како је спријечио Британску компанију да рауба никл, али не каже КОЈУ Британску компанију!

    „P.S“ Како је приказао Србе у филму Живот је чудо?

  38. buddha, 19.05.2011. 14:29:48
    Kako ces objasnjavati do detalja,kad ni ne poznajes covjeka.Mozes imati neki animozitet iz nekog razloga ili imati neki drugi argument,medjutim traziti argumente na rezimskoj B92 televiziji,definitivno nije najbolji i najautenticniji izvor istine.
    Mnogi domaci reziseri su snimali filmove o romima,pa sta.
    Sve u svemu,mislim da je mogao definitivno daleko vise zaraditi ucestvujuci u svekolikoj antisrpskoj propagandi.
    Koliko je iskren ili ne,to ne mogu reci(ne cutam misli nikome) ali znam da su njegova djela,ponovicu ucinila mnogo vise za nas od velikog,velikog broja Srba.
    Cak i da je tacno da zloupotrebljava,kako ti kazes “SDS“(Srpsku drzavnu sisu),postavlja se pitanje,ko mu to omogucuje…

  39. @Jahac
    Управо о томе се ради. Он није морао да буде Србин, он је изабрао, још љепше, да буде Србин. Кад су се многи стидјели и прикривали да су Срби он се уписао у наш народ. Понудити тако јефтино објашњење да је он то урадио због пара, иако је имао много других могућности, је стварно смијешно. Имао је опције да буде перјаница „истине“ коју је сервирао Запад и наравно од тога би имао много материјалне користи, више него што има сад и не би имао морао да се бакће са Пешићком, Србљановићком, и сл. Б.Србљановић, коју су режимски,“прозападни“ медији у Србији максимално протежирали, представљали као „најпревођенију списатељицу“, у Паризу има полупразне сале периферног позоришта и сажаљиве критике у новинама. Кустурица напуни огромну „Бастиљу“ десет дана за редом! Па није фер, стварно!
    @Buddha
    Наравно да Џони Деп није Холивуд, али га је прилагодио себи. Није прихваћао било какве улоге, већ само у квалитетнијим филмовима. Зато и јесте постао то што је данас, један од најплаћенијих глумаца. Зашто онда долази код Кустурице(снимаће заједно филм о Панчу Виљи)?
    Филм „Живот је чудо“ је прича о „обичним људима“ у вихору рата, са монтипајтоновском режијом. То није промо – туристички филм. Не може се рећи ни да је негативан за Србе, за разлику од Драгојевића, Марковића, „Шишања“, „Српског филма“…

  40. Давор, 19.05.2011. 22:32:01
    Opet stari Srpski problem.Ne cijenimo ni ono sto imamo,niti cijenimo ljude koji daju pozitivne signale na dobrobit svih.
    Kad malo razmislim,pa i zasluzili smo ovo sto nam se desava,samo zbog nase sebicnosti i sitnih sujeta.
    Vidi kako na sva usta muslimani hvale onog dezertera i bjegunca od vojnog suda Divjaka.
    Pa i lud covjek ce reci kriminalac i gnjida ali oni ga ipak grcevito brane,svako dijete ce ti u federaciji reci da je Divjak heroj.
    Eto gdje lezi nas problem.

  41. @jahac
    Управо тако. Кад умре онда ћемо му подићи споменике, назвати по њему улице а постојаће и награда са његовим именом.
    Тек кад изгубимо најпознатијег живог човјека на Балкану схватићемо грешку.
    Један странац, који се са усхићењем уписао у Србе, да би после доживио страшна понижења, поручио нам је: „Чујте Срби! Чувајте се себе!“

  42. Мислим да се замлаћујете Кустурицом. Њему би било лакше да није одабрао српску страну, јер би му било све на тацни, а запад не би морао да измишља некаквог Тановића. Овде је то много боље објашњено него што ја умијем, али као и увијек, треба се вратити на почетак приче http://standard.rs/vesti/36-politika/3358-kusturica-zato-treba-da-gori-u-paklu.html а напочетку, куста је изабрао србе, кад то ниеј било лако, и ту се довољно показао

  43. Кустурица је несумњиво успјешан умјетни.. а то колико је он нешто бирао а колико су њега бирали ће вјероватно тек историја потврђивати..
    у сваком случају није лоше прочитати Жижекову анализу Подземља.
    http://www.vesti.rs/Intervju/Poezija-etnickog-ciscenja.html

  44. „ШикуљакM, 21.05.2011. 22:41:41 [5358]
    Мислим да се замлаћујете Кустурицом. Њему би било лакше да није одабрао српску страну, јер би му било све на тацни, а запад не би морао да измишља некаквог Тановића. „

    Синак, много гријешиш. Постави просту рачуницу (као што је урадио Емир/Немања) Србија је већа, богатија, на власти његови комунисти (реформисти Анте Марковића), што показује у старту успјех му је био ЗАГАРАНТОВАН. Мене чуди да нико не постави себи питање нпр. ако волиш толико Србе зашто си прво био преко баре, па у Француској да би на тек тамо средином деведесетих година дошао у Србију? Био је он и са Алијом Изедбеговићем па му је овај наводно рекао ‘зашто читаш тог копилана'(Андрића).

    У Холивуду није успио јер његове филмови нису економски профитабилни, и онда шта да ради Емир/Немања, гули у Србију и тамо се ухвати државне сисе па цуцлај док можеш!

    Шта није у реду са човјеком који је био реформиста, потом се приклонио Милошевићу, затим постао ултра националист (Коштуница) и сад социјалдемократа…???

    Подсјећа ли вас на неког? Мене на Николу Шпирића B-)

Оставите одговор на ШикуљакM Одустани од одговора