Мерцедес од БМВ преузео водећу позицију на тржишту луксузних аутомобила

Њемачки произвођач аутомобила Мерцедес-Бенз претекао је конкурента БМВ на мјесту водећег произвођача луксузних возила у 2016. години.

уторак, јануар 10, 2017 / 15:12

Њемачки произвођач аутомобила Мерцедес-Бенз претекао је конкурента БМВ на мјесту водећег произвођача луксузних возила у 2016. години.

Мерцедес је лани продао готово 2,1 милион возила у свијету, за 11,3 одсто више у односу на 2015. годину, саопштила је у кровна компанија Дајмлер. Тиме је та компанија са сједиштем у Штутгарту вратила челну позицију изгубљену 2005. од минхенског супарника.

– Изванредном расту потражње, посебно у Кини и Европи, захваљујемо водећи положај у сегменту луксузних возила – рекао је директор Дајмлера Дитер Цетке, додавши да је Мерцедес постигао најбољу продајну годину шести пут заредом.

Због снажног раста на кинеском тржишту, Мерцедесова тамошња продаја повећала се за 26,6 посто у години дана.

Група је двоцифрени раст продаје остварила и у Европи, за 12,4 посто, док се америчко пословање незнатно смањило, за 0,8 посто.

Дајмлер је такође извијестио о рекордној продаји свог компактног модела Смарт, чија је продаја порасла 21 посто у односу на 2015. годину, досегнувши 144.500 проданих возила у свијету.

БМВ ће своје цјелогодишње резултате у 2016. објавити касније. Но, подаци објављени у новембру показали су да је у првих 11 мјесеци 2016. тај произвођач са сједиштем у Минхену продао више од 1,8 милиона возила, за 5,6 посто више него у 2015. години, но доста испод укупних годишњих Мерцедесових података.

Такође је данас објављено да је у 2016. Фолксваген продао 1,87 милиона свог луксузног бренда Ауди, за 3,8 посто више него у претходној годину, али то ће га вјероватно сврстати на треће мјесто по броју продатих луксузних возила. Та компанија, са сједиштем у Инголштату, претрпила је "снажна неповољна кретања на многим важним тржиштима", како је признао члан Управе Дитмар Вогенритер.

И неки Аудијеви аутомобили нашли су се међу Фолксвагеновим возилима у средишту скандала "дизелгејт", након што је тај гигант аутоиндустрије признао уградњу уређаја који су варали на тестовима емисије штетних гасова на 11 милиона својих дизел возила у цијеломе свијету.



Оставите одговор