Машиновође траже хитне кораке

Машиновође Републике Српске затражили су од належних да хитно предузму одговарајуће кораке да би се агонија у "Жељезницама РС" привела крају како "заштиту својих права не би морали исказивати на другим мјестима и на друге начине". Они остају при тврдњи да се не противе објективном утврђивању одговорност за насталу ситуацију и да су спремни за […]

субота, новембар 19, 2011 / 12:39

Машиновође Републике Српске затражили су од належних да хитно предузму одговарајуће кораке да би се агонија у "Жељезницама РС" привела крају како "заштиту својих права не би морали исказивати на другим мјестима и на друге начине".

Они остају при тврдњи да се не противе објективном утврђивању одговорност за насталу ситуацију и да су спремни за рад и тренутно покретање возова како су обећали предсједнику Републике Српске без додатних услова.

У саопштењу машиновође истичу да возове углавном возе "необучене машиновође и помоћници, неодговарајуће здравствене способности са недовољним одмором између смјена".

Машиновође указују да није тачно да се њихове плате крећу од 1000, 1500, 2335 марака, наводечи да је просјечна плата око 780 марака.

Управа Жељезница Републике Српске јуче је саопштила да још оставља могућност машиновођама "који одбијају да раде", наконш то су зауставили саобраћај 10. октобра, да се врате на посао. У саопштењу је наведено да очекују долазак прве групе машиновођа из Србије, "који ће свакако допринијети повећању броја теретних возова који саобраћају, а самим тим и испуњавање обавеза према коминтентима и комплетној привреди РС".

Радна група за сачињавање приједлога рјешења за успостављање потпуног жељезничког саобраћаја урадила је информацију о стању у "Жељезницама Републике Српске" /ЖРС/ и упутила је Влади РС, која ће је разматрати на наредној сједници, заказаној за четвртак, 24. новембар.

Премијер РС Александар Џомбић истакао је да је најбитније да се успостави жељезнички саобраћај и да приоритет буде транспорт робе како се не би зауставила производња у појединим компанијама у РС и нанијела још већа штета.



Оставите одговор