Лордан Зафрановић најављује снимање филма о дјеци Козаре

Почео сам разговоре са РТС о „Дјеци Козаре”. Ријеч је о чишћењу Козаре и избегличким колонама које су завршавале у Јасеновцу, у дјечјим логорима.

понедељак, јануар 29, 2018 / 17:25

Поубијани су на разне начине, и цијанкалијем и ножем, док су друге пребацивали у Загреб или у остале градове гдје су их претварали у јањичаре и гдје су служили као лична гарда Анте Павелића. Мала дјеца. Тако да је то једна трагична судбина читавог тог козарачког народа, који је, мање-више, комплетно убијен. За тај филм се припремам скоро 30 година, каже у интервјуу за београдски Експрес Лордан Зафрановић.

Филмови „Окупација у 26 слика”, „Крв и пепео Јасеновца”, „Пад Италије”, „Вечерња звона” југословенског и хрватског редитеља Лордана Зафрановића и даље изазивају велику пажњу публике, а његово остварење „Тестамент” је и послије 23 године забрањено за приказивање на Хрватској телевизији!

Свој недавни боравак у Београду искористио је за преговоре о филму „Дјеца Козаре”, који покушава да сними скоро три деценије, од када је први пут прочитао сценарио Арсена Диклића, а у интервјуу открива да би снимање могло да се реализује на јесен 2018. године.

Деценијама покушавате да реализујете филм који се бави страдањем српске дјеце током Другог свјетског рата?

– Овде сам почео разговоре са РТС-ом пре пар мјесеци о „Деци Козаре”. Ријеч је о чишћењу Козаре и избјегличким колонама које су завршавале у Јасеновцу, у дјечјим логорима. Поубијани су на разне начине, и цијанкалијем и ножем, док су друге пребацивали у Загреб или у остале градове где су их претварали у јањичаре и где су служили као лична гарда Анте Павелића. Мала деца. Тако да је то једна трагична судбина читавог тог козарачког народа, који је, мање-више, комплетно убијен. За тај филм се припремам скоро 30 година. Почетак финансирања и припрема за снимање је требало да буде непосредно пред овај рат, последњи, деведесетих година, али је то тада пропало. Онда сам прије годину дана то поново отворио и увидео да ту има материјала, да је у питању изузетан филм, добро написан сценарио, добри ликови, одлична драматургија… Људи с којима сада преговарам су прочитали сценарио који је написао изузетан писац Александар Диклић. Ја сам то понудио телевизији РТС и њихови уредници су се сложили да то уђе у планирани буџет. Сутра баш имам разговор с једним филмским продуцентом који би могао да погура реализацију током јесени.

У међувремену сте завршили свој документарни филм „Залазак столећа – Тестамент”. Због тог филма сте почетком деведесетих морали да одете из Хрватске?

– Радио сам у то време тај филм, снимао сам по цијелој бившој Југославији, чак сам био снимио и Милошевића на Газиместану. Био је један феноменалан кадар који није касније ушао у филм јер више нисам хтео да се бавим делом који је био везан за овај нови рат, били су ми довољни постојећи документарни снимци јер сам хтео да покажем шта је то заправо НДХ радила преко суђења Андрији Артуковићу, бившем министру у влади Анте Павелића, које је било у Загребу у то време. Мислио сам да би требало да неко искористи тај моменат да сними филм о томе шта је била НДХ.

 

Повезано: Зашто је Тихомир Станић одустао



5 КОМЕНТАРА

  1. Очекујем од редакције Фронтала да образложи зашто ни једном ријечју није поменута изложба о Јасеновцу у Њујорку у УН.

  2. Видим и ја да се нису ништа питали и да нису били позвани, али ме чуди зашто то Иванићу није засметало као Човићу и Додику.
    Они су се због тога огласили.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *