Комшић од за(блудне) Босне и не(реални) политичари

У Федерацији се народ путем медија, изјава политичких лидера и вјерских вођа стално подстиче на мржњу према Српској, као да је то једини проблем тог опљачканог и пониженог народа. Нисам сигуран какав епитет иде човјеку који има високо мишљење о себи без обзира што вријеђа народ који је ослободио његове, водећи два рата у Двадесетом […]

уторак, август 20, 2013 / 10:24

У Федерацији се народ путем медија, изјава политичких лидера и вјерских вођа стално подстиче на мржњу према Српској, као да је то једини проблем тог опљачканог и пониженог народа.

Нисам сигуран какав епитет иде човјеку који има високо мишљење о себи без обзира што вријеђа народ који је ослободио његове, водећи два рата у Двадесетом вијеку против окупатора, а на страни правде.

Знам да нисмо требали, али такви смо!

Данас, послије вишегодишње отворене мржње, пријетњи, опструкције било чега што би мирисало на Србе, питам себе, сјећајући се прађеда Николе и њихове голготе, што им је то требало?

Кога сте ви ослобађали наши драги прађедови и ђедови, ком чојству сте се ви надали и од кога, бруји у мојој глави као кошница, док се сјећам краја осамдесетих и почетка проклетих деведесетих?

Каква је била некад ова територија:

– чињенице говоре да смо увијек живјели једни поред других, поробљени вијековима
– чињенице говоре да су сви народи чезнули за слободом
– чињенице говоре да су се стекли историјски услови да се народи на територији бивше Југославије ослободе
– чињенице говоре да се у тој борби највише жртвовао српски народ, да има највише заслуга што су ослобођене територије данашњих држава Словеније и Хрватске, као и остали крајеви.
– чињенице говоре да је тада само Србија била држава
– чињенице говоре да је тај ослобођени народ увијек био добар, а да је кроз историју претежно имао зле вође, који су их гурали у рат или биједу

Одговор на питање ми је познат, увијек смо били спремни помоћи другом, жртвовати много да би имали доброг комшију, то је ваша матрица драги моји стари, то ћу и даље поштовати, јер такви смо и тачка.

Како је онда дошло до мржње и до Комшића?

У тој првој Југославији није било комуниста, нико није никоме бранио да иде у цркву или џамију, посљедица су била вјерска и комшијска толеранција, наравно, надгледана од власти која је тада постојала, као што и сада постоји и које ће увијек бити.

По злу је кренуло кад су дошли комунисти на власт, кад су почели испирати неписменом народу мозак, кад су их фашистики нагонили да се одрекну вијековних обичаја, кад су почели снимати филмове у којим јашу попове, снимајући како бандити улазе на коњу у цркву.

Све се то дешавало мом народу, много мање другим. Наравно да је вријеме донијело мржњу јер су Хрвати и Муслимани иако на власти, више држали до вјере него наши несретници.

Како наслов оправдати, а да не будем опширан?

Да би се одредио према данашњем времену, морао сам укратко навести неке непобитне чињенице из прошлости.

Одрастао сам у комунизму, у хуманој али не и комунистичкој породици, морам признати да је тада било реда, да се више поштовала ријеч старијег, да се улагало у спорт и културу, да је било неке апстрактне правде до осамдесетих, кад је почела агонија.

Била је ту и једна велика вриједност, били смо јака држава, имали смо јак стратешки положај и невиђене природне ресурсе, стога се морало стално пазити на спољног и унутрашњег непријатеља.

Нажалост, агонија је почела са данашњим власницима наших живота, тада су били млади комунисти попут Комшића, клели су се своме вођи да ће сачувати Југу и народну имовину, увелико су ти малићани припремани да смијене стару гарду, што су и успјели ’87 године.

Данас постављам питање: Од кога су доведени на власт, кога су за двије године, по чијем наређењу, пустили пријевремено из затвора?

Зашто су предали онакву државу и власт горим него што су стари комунисти, које су смијенили јер им као нису ваљали, чиме су свјесно довели до рата – да нису можда радили за неке којим није одговарала јака Југославија?

Не(реални) политичари или политика могућег?

Данашње „лидери“ из Федерације живе од распиривања мржње према мом народу и Републици Српској.

Сталне изјаве наших у заједничким органима, да су ту да бране Српску, умјесто да координирају рад нажалост су истините, подвале и опструкције закона су свакодневне како би се стекла слика о немогућој држави и потреби реформе БиХ у грађанску државу.

Истина је и да стални притисак из Федерације не оправдава незапосленост, неконтролисано коришћење природних ресурса, криминал, непостојање добре економске политике и стратегије за развој и запошљавање Српске од рата до данас, што је чињеница.

У Федерацији се народ путем медија, изјава политичких лидера и вјерских вођа стално подстиче на мржњу према Српској, као да је то једини проблем тог опљачканог и пониженог народа.

Испирају им мозак као некад комунисти, политичке и менталне креатуре попут Комшића, који хоће неку Босну у којој је некад живио, заборављајући да је управо његова партија предала власт Туђману и Алији, који су разбили заједничку Југославију, заборавља Комшић да Срби то никад неће заборавити.

Заборавља да је погинуло око 100 000 људи захваљујући издаји државе његових партијских вођа, да је уништена привреда у Федерацији послије рата, захваљујући њему и његовим, јер су и они дуго година на власти харач народу узимали.

Заборавља Комшић да се народ раселио, да смо превише једни друге увриједили, да је нанесено бола многим породицама, због таквих као што су његове вође и он.

Заборавља Комшић и остали да постоје закони, све и да Републике Српске нема, то неће промијенити економску ситуацију грађана Федерације, напротив, много би се фирми из Федерације угасило које преживљавају пружајући услуге грађанима Српске.

Најгоре ми пада што такве креатуре имају моћ да утичу на младе људе у Федерацији, што се живот младих свео на преживљавање, што их користе за бесмислене протесте против ЈМБГ, што су страшно неровозни гледајући родитеље без снаге, снаге коју су им узели управо они који их хушкају на нашу дјецу.

Која је то политика Комшићу коју водиш ти и твоја партија, је ли она реална за ово вријеме, зар је сукоб програм и визија твоје грађанске опције?

Колико твоје пријетње доносе радних мјеста вама у Федерацији и колико нама у Српској?

Требам ли ја као реалан човјек, предсједник авангардне политичке партије, који се са паметним људима организовао због таквих као ти, како би заштитили природне ресурсе, како би запослили народ, како би народ имао нормалну здравствену заштиту и образовање, како би народу направили зубе јер их је пола крезавих од сиромаштва, како би спасили културу од кркана и шунда, како би дјецу одгојили у здравом духу, чистој природи и спорту?

Требамо ли ја и часни људи из моје партије да у медијима распирујемо мржњу како би дошли до гласова, као што то радиш ти и већина осталих политичара и партија?

Требам ли ја да заборавим све жртве које су наши стари поднијели кроз историју, зар тражиш од нас да заборавимо ко смо, зар да заборавим жртве из недавног рата?

Нема тог политичара који не би страдао, нема те партије која не би била укинута од народа, кад би отишли испод нивоа части у Српској – то је реалност.

На крају крајева није Фамос у Храсници, КТК Високо и многе друге фирме у Федерацији, гдје су радиле стотине хиљада радника уништио неко из Бање Луке, него твоја партија и твоји лоповски сатрапи из других политичких партија у Федерацији, од рата до данас.

Ниси ти реалан политичар, као ни многи који исто раде

За мир и будућност дјеце сам спреман много шта учинити, зато немој да пријетиш, ако ти је до кавге, онда се јави мени, да ја и ти то сами расчистимо у име народа, да те поштено и темељно преваспитам, како не би туђе мајке заплакале због таквог намћора.

Нема више жртвовања народа за власт, сад се мораш ти жртвовати за народ ако мислиш владати.

У памет се ти и сви који играте на карту да посвађате народ зарад гласова на изборима.

Порука вам је јасна, Српске ће бити, БиХ ће бити онолико колико се реални, неоптерећени и мудри буду договорили, јер смо у огромној већини, биће посла, биће заувијек људи, РАТА ОВДЈЕ ВИШЕ НИКАД НЕЋЕ БИТИ.

П.С. Извињавам се Фронталовцима на дужем тексту, знате да су моје колумне дупло краће, али ни ово није било довољно да се пошаље порука ријечима које сви разумију.



0 КОМЕНТАРА

  1. Zašto Lazareviću zaboravi agrarnu reformu? Ako misliš da se ta reforma međ’ Bošnjacima posmatra drugačije od najobičnije otimačine – grdno se varaš. Zašto Lazareviću zaboravi da su BGD i ZGB prilikom formiranja prve Jugoslavije bili gradovi praktično istog broja stanovništva sa infrastrukturom debelo na strani ZGB a da je BGD u ovih 100 godina tri do četiri puta napredovao brže od ZGB?

    Jugoslavija je od samog početka velikosrpski projekat. Imati jednu državu od Vardara pa do Triglava i to sve pod jednom srpskom krunom. Hrvatima i Bošnjacima to se nikada nije moglo posebno dopadati.

    Komšić se bori za glasove. Onako kako misli da je najbolje.

  2. ех,

    сад би ти да распредамо све о 20 вијеку.
    Једноставно, потпуно је тачно да Срби нису никад били окупатори, увијек су бранили своја огњишта и успут и своје комшије.

    Комшић је политичар,може да призива рат, је ли тако?
    Како дјеца у Федерацији доживљавају изјаве овог кретена који хоће грађанску Босну?
    Да ли дјеца и мање образовани разумију да је то због гласова, не због рата стварно, или ће гласати за њега како би нас напали?
    Зар ово није узело толико маха да прелази у епидемију?

  3. Мрзи ме да се логујем, али.. ето! Задржавајући националну дистанцу,
    почећу са исјечком из једноg од претходних коментара: „Komšić se bori
    za glasove. Onako kako misli da je najbolje.“ Ако је ишта тачно од ове
    свеукупне писаније, онда је тачно ово што је речено у овој реченици.
    Дакле; прво, сви наши-њихови политичари не бирају средства у борби за гласове;
    друго, ОНИ то раде на исти начин у оба ентитета, бацајући народу прашину у очи, док уништавају све пред собом;
    треће, стил борбе одређује тренутна полтичка клима – национална или нека референдумска;
    четврто, ОНИ се сви труде да економске недаће и властити криминал прикрију бацањем народу прашине у очи;
    пето, најчешће то раде у међусобном договору и непознато је да имају лични сукоб и нетрпељивост;
    шесто, сви су, као некад давно, „опредјељени“ за исту идеологију и циљ – пут у ЕУ;
    и седмо, као закључак,сви ОНИ су увијек припадали и опет припадају једној идеологији. Стога,
    зашто не би радили по истим клишеима – препадали „супротну“ страну.
    Осврт на чланак! Углавном, по мени, све је тачно што се тиче Комшића – бахат је и није нимало невин, али
    недостаје и друга страна, гдје се, такође и најчешће, не бирају ријечи у борби за гласове.
    Додаћу и ово: недостаје и социјални приступ; док ово шврљамо, народ умире од глади због пљачке тих политичара.
    То, како коме то изгледа, зависи од тога гдје се ко „убраја“,
    али су им заједничке најмање двије склоности: криминал и пљачка!

  4. правда,

    у праву си, ипак није исто пријетити ратом и играти се ријечима због гласова, обични народ то неће схватити, сутра ће због своје биједе и потпаљен од медија које држе они који то стварно хоће, узети за пушку мислећи да се боре за себе.

  5. Слажем се са „сутјеска“, што се тиче неодмјерених ријечи
    у борби за гласове, али, докле је политичар спреман да
    иде, више је ствар личне политичке културе, него
    прописане мјере понашања. У сваком случају: сви они
    имају једног Великог брата, сви су они учествовали и даље
    учествују у уништавању свог народа, сви они пљачкају
    на исти начин, сви они немају визију будућности –
    сем опљачкати све што је стварано вјековима,
    сви они имају резервно станиште – у
    које скупљају пљачку, сво они раде само прљав
    политички посао, сви су они … најгори могући
    избор који нас може представљати. На примјер,
    Додик је до 1998., године, имао „социјалну и
    антисрпску реторику“, схвативши да мора хитно
    прећи на националну, владајући тако до
    дана данашњег. Исто или слично томе је и са
    Комшићем – одбаченим Хрватом од Хрвата.
    Залагао се се за „социјалну правду“; међутим, схвативши
    да СДА и друге шовинистичке странке на уигран начин односе
    глсове, прешао је на Додков национални – само муслимански – колосјек итд, итд.

  6. ex-1978, 20.08.2013. 15:15:07 [88208]
    „Zašto Lazareviću zaboravi da su BGD i ZGB prilikom formiranja prve Jugoslavije bili gradovi praktično istog broja stanovništva sa infrastrukturom debelo na strani ZGB a da je BGD u ovih 100 godina tri do četiri puta napredovao brže od ZGB?

    Jugoslavija je od samog početka velikosrpski projekat. Imati jednu državu od Vardara pa do Triglava i to sve pod jednom srpskom krunom. Hrvatima i Bošnjacima to se nikada nije moglo posebno dopadati.“

    Не лупај глупости, среће ти. У моменту настанка Краљевине Југославије Бгд и Згб заиста јесу имали приближно исто становника- али је Загреб био паланчица у оквиру Аустроугарске Монархије а Београд- државна престоница.

    Што се тиче ове друге глупости- с обзиром да је Српска Војска у опанцима дошла до Триглава- једина грешка (да не кажем неправда..) је што, као побједничка страна у Првом Свјетском Рату, Србија није све од Триглава до Ђевђелије-назвала Србијом.

    Булазниш и повлачиш паралеле између аустријских вазала („Хрвата“), са традицијом државности дугом цијелих 20 година, „бошњачке“ назови-нације (Голф „Двица“ има дужу (х)историју..) – и Срба – који су своју државност само у Првом Свјетском Рату платили милионима живота. Државе се у крви стварају- нико их никоме не сервира на тањиру. Ко је Хрватима бранио да подигну устанак против Аустроугарске и направе властиту државу?

  7. ex-1978, 21.08.2013. 07:01:18

    Био би основни ред да већ једном престанеш са игром мимикрије типа: „ми срби, кад год нам се пружила прилика ширили смо утицај…“ и представиш се као домаћи муслиман као што и јеси!
    Као један од „најстраственијих“ правдољубаца и тјерача мака на конац, стварно ти одајем почаст на најдужем и најбоље прикривеном (политичком и етничком) идентитету на Фронталу, али је ред – свирао си, па за појас и задјени!

    Твоја недавна хистерична реакција на оне чланке о тзв. „геноциду“ у Приједору, те ове смијешне будалаштине о ширењу србске територије и утицаја, о аграрној реформи у Краљевини Југославији… Просто боде очи!

    Ја те само питам: На ЧИЈУ територију смо се то ширили? Мађарску? Румунску? Грчку? … Албанија до 1912. није ни постојала као појам а камоли држава. О Крватској да и не говоримо, а о вашој „Бошњанији“ можемо причати на нивоу зајебанције из Топ листе надреалиста!?

    Занимљиво да помињеш аграрну реформу која је укинула беглук као задњу инстанцу феудализма у Европи и као посљедњи остатак турске окупације и ропства под том азијатском сатрапијом! Чудо да се не сјети уништења србске средњевјековне државе, геноцида невиђеног у историји и усисавања народа Балкана у ту „мултинационалну“ творевину за производњу јањичара од којих си настао.

  8. @sutjeska

    …“Порука вам је јасна, Српске ће бити, БиХ ће бити онолико колико се реални, неоптерећени и мудри буду договорили, јер смо у огромној већини, биће посла, биће заувијек људи, РАТА ОВДЈЕ ВИШЕ НИКАД НЕЋЕ БИТИ.“

    Е мој Никола… А рекламираш себе и партију као „авангардне и реалне“?! О „часнима“ нећу, то је данас роба вриједнија од злата, још више је фалсификују него злато…
    Заборавио си написати: „часни и наивни“ као што је и ред за све екологе од Аљаске до Огњенњ Земље. :)))

  9. Kalabalak, 21.08.2013. 10:30:59

    Ta tvoja palančica je imala daleko jaču industriju od te tvoje prestonice. Inftastruktura, trgovi, kanalizacija, struja, gradski prevoz, vodovod, školstvo… neuporedivo bolje organizovan u tadašnjem ZGB nego u BGD.

    Ne sporim ja tezu da Hrvatima niko nije branio da sami sebi naprave svoju državu – sporim tezu da su Srbi u ZGB primljeni kao neki posebni oslobodioci i sporim tezu da su Karađorđevići jednako primljeni u Zagorju i Šumadiji. Jugoslavija je tamnica Hrvatima – htio ti to priznati ili ne. Barem su to dokazali nebrojeno puta.

  10. Дај да чујем мало о тој индустрији.. 😀 Конкретно?..

    Тргови, канализација, струја.. шта- по теби Београд је ово све добио уласком у Југославију? 😀 Мислио сам да си само „србомрз“ – али ти си и будала. 😀

    Како су Хрвати доживљавали Србе- то је други пар опанака. То је тема за психологе- зашто су Хрвати сматрали тамницом земљу у којој су по први пут постали равноправан, уставотворан народ.

  11. Камо среће да су Пашић и краљ Александар послушали славног војводу Мишића и узели оно што су нама Србима као победницима у 1. Светском рату савезници давали:Далмацију до Сплита, Славонију,Босну и Херцеговину, Војводину.Да су послушали славног војводу ,никада комунисти неби дошли на власт и неби нам се као народу дешавало ово што нам се данас дешава.У 2. светска рата хрвати и муслимани су нас дотерали до статуса нациналне мањине на снашим вековним огњиштима.Па нама ни Турци нису толико зла нанели за 500 година своје владавине колико хрвати и муслимани у два светска рата и комунисти са својим осмим офанзивама и овом задњем Отаџбиском , којег некако пргурасмо да нисмо сви морали у Србију бежати.Кад тад ће Република Српска бити независна или у сатаву Србије.НА НАШ ЈЕ ГЕНЕРАЦИЈИ ДА ТО И ОСТВАРИМО.А оном што незна дали је хрват ,србин или бошнјак (мислим на комшића)нека се добро сјети како је било 92 године када су слични њему олако давали ратнохушкачке изјаве које он већ одавно на овај или онај начин својим поганим језиком баца наоколо.

  12. Kalabalak, 21.08.2013. 12:31:18

    Evo ti jedan plastičan primjer.

    Srbija je 1912. godine u svojim bankama imala 58 miliona zlatnih dinara a Hrvatska 131 milion.

    Kako su Hrvati doživljavali novu vlast? Pa recimo njihov novac je odmah po „oslobođenu“ vrijedio 4 puta manje od dinara u Srbiji. Iako je prije i u toku rata vrijedio omjer 1:1. Đorđe Vajfert (guverner Naordne banke) je odlučio da prostom birokratskom mjerom obezvrijedi kapital hrvatskih kreditnih zavoda i banaka (izražen u zlatnim Austrougarskim krunama) na 25% njihove vrijednosti. Sličnu sudbinu su doživjeli i svi oni koji su imali ušteđevinu u novcima Austrougarske. 1 Novi dinar su mogli dobiti za svoje 4 krune.

    Dakle, nije to samo tema za psihologiju. Mržnja i kompleks koji Hrvati njeguju prema Srbima ima i neku svoju realnu podlogu.

    Hoćemo li malo o prugama? Sa koliko je muke i odugovlačenja Srbija ispunila svoje ugovorne obaveze i izgradila jedinu prugu od BGD do Niša? Koliko je tada kilometara svakojakih pruga bilo po Bosni i po Hrvatskoj?

  13. Ма шта нам наприча! 😀 У КОЈИМ то СВОЈИМ банкама је Хрватска имала 131 милион? 😀 Хрватска Народна Банка је основана 1990. Народна Банка Србије је основана 1884. Мислиш на АУСТРОУГАРСКЕ милионе, у АУСТРОУГАРСКИМ банкама? Па Србија је, као ПОБЈЕДНИЦА РАТА над Аустроугарском, с пуним правом требала пребацити СВЕ што је затекла на територијама које је ослободила- у Београд.

    О пругама? Ти као да немаш интернет.. Хрватске Жељезнице су основане 1990. Жељезнице Србије је основао Краљ Милан 1881. Значи опет мислиш на АУСТРОУГАРСКЕ ПРУГЕ, на ТЕРИТОРИЈИ АУСТРОУГАРСКЕ? Имаш ли још туђег парија да полијепиш по својој гузици?

    Значи Јасеновац, Јадовно, Стара Градишка, Гаравице, ЈЕДИНИ КОНЦЕТРАЦИОНИ ЛОГОРИ ЗА ДЈЕЦУ НА ТЛУ ЕВРОПЕ, милион невиних умлаћених маљевима, покланих камама- „имају своју реалну подлогу“? Па ти си једно фашистичко говно!

  14. Тешане,

    да није срамота бити частан?
    Наивност је одлика за сваког часног човјека, ипак ја би мјерио по резултатима нечијег рада кроз ту наивност из прошлости и ако буде памети код тебе и твојих у будућности.

    Ту већ долазимо до тога да то није била и неће бити наивност, већ авангардност.

    Ако мислиш на наивност у политичком смислу, ту си такође промашио, вријеме је лијек за све.

  15. Kalabalak, 21.08.2013. 13:30:07

    Uvrede su na interentu uvijek znak i posljedica izostanka argumenata.

    Ne pratiš radnju fabule. Pogledaj političku kartu Austrougarske. Hrvatska sa Slavonijom do Zemuna a bez Dalmacije imala je svoje kreditne zavode i banke, privredna društva i fondove registrovane na svojoj teritoriji. Ja pišem o tom kapitalu.

    Kilometri željezničkih pruga ostali su na njenoj teritoriji i teritoriji BiH… bez obzira ko je i kako izgradio te pruge. Saobraćajna infrastruktura tog kvaliteta i obima bila je tek sanak pusti za Srbiju međ šljivama. Srbija vijekove pod Turcima osjeća i dan danas. Možemo samo zamisliti kako je to izgledalo prije ravno 100 godina. Srbija je u to vrijeme bila i demografski pred kolapsom. Mi Prečani nadoknadili smo dobar dio srpskog genetskog materijala.

    Uglavnom, Kraljevina se komotno može posmatrati kao pokušaj miješanja ulja i vode.

  16. Никакве увреде- само фашистичко говно може тражити „реалну подлогу“ у фашистичким злочинима.

    Да, да.. као што су милијарде на Кајманским Острвима- Кајманске. 😀

    Којој болан ЊЕНОЈ ТЕРИТОРИЈИ?? Та територија НИКАД не би била „ЊЕНА“ да јој СРПСКА ВОЈСКА није протјерала Аустрију са те територије, а онда 80 година касније- практично поклонила ту исту територију. А са територијом- и те пруге.

  17. Хахахах 😀 Него КО је протјерао Аустроугарску? 😀 Отишли сами? 😀

    Ево мало ПРАВЕ ИСТОРИЈЕ- не фикције:

    Српска Војска улази у Загреб, (сликано у Илици и на Тргу Бана Јелачића)

    http://www.balkan-politika.com/download/file.php?id=4943
    http://www.balkan-politika.com/download/file.php?id=4944
    http://www.balkan-politika.com/download/file.php?id=4948
    http://www.balkan-politika.com/download/file.php?id=4949

    5. Новембра 1918 Српска Војска ослобађа Сарајево, 14. Новембра Загреб, а дан касније 5. Пјешадијски Пук Српске Војске улази у Ријеку.

  18. Kalabalak, 21.08.2013. 14:59:57

    Ja tebi fino govorim da ne poznaješ istoriju. Govorim ti da je prije ulaska srpske vojske na te teritorije formirana Država SHS. Austrougarska je netragom nestala još u oktobru. Država SHS je formirana 29. oktobra a nestala je 01.12.1918.

    Srpska vojska u novembru 1918. maršira kroz Državu Slovenaca, Hrvata i Srba. Sukobljava se nešto malo sa Zelenim kadrom i nekim komunistima.

  19. „Држава Словенаца, Хрвата и Срба“ није НИКАД „формирана“. Хтио си да кажеш ПРОГЛАШЕНА? 😀 Ја себе прогласим данас Лепом Бреном- и то значи да сам ја од данас Лепа Брена? B-) Шокачки курвалук- они се „прогласили“- два дана прије уласка Српске Војске- па се онда као припојили Краљевини. 😀 Нешто што НИЈЕ ТВОЈЕ – можеш САМО ОТЕТИ СИЛОМ- НИКАКО „ПРОГЛАСИТИ“ СВОЈИМ.

    Марширала? 😀 Значи Аустријанци напрасно одлучили да себи смање државу- покупили се и отишли- а Српска Војска марширала за њима до Клагенфурта? 😀

    ‘Ајд што си врстан познавалац (х)историје- али што си логичар до јаја- то се ријетко среће.. 😀

  20. ex-1978, 21.08.2013. 13:53:34

    Не кури свирцу, какве то ти пребачаје бацаш, па Србија је прије Великог рата, прво добила царински рат против Аустрије у чијем крилу је сједило и хрватско копиле, а онда се Србија отиснула у крваве Балканске ратове који би имали пресудну улогу на овим просторима да се опет западњачке битанге нису умијешале и на силу створиле Албанију која је зауставила обнову и сједињавање балканског простора.
    Тек што је те ратове изгурала Србија, они су је гурнули у тај за све тежак Велики рат, а Србији најтежи, јер је поднијела највеће жртве у томе. Сав период од Берлинског конгреса није давао пуно простора за привредну обнову Србије, пошто се стално наметала нека ријешења великих сила, која као по правилу иду на штету Срба и Србије.

    Једино кад су могли Срби пресјећи све и избјегнути каснију катастрофу јесте она понуда из 1915. о Великој Србији, која би ишла до Карловца-Карлобага и Вировитице, лакоми краљ Александар се прерачунао и кренуо у неизвјесну авантуру стварања државе „троједног“ народа, која се касније претворила у срспку гробницу!

  21. Kalabalak, 21.08.2013. 15:19:14

    Opet ne poznaješ istoriju. Austrougarska je sama proglasila svoj nestanak i gašenje u oktobru 1918. godine. Uporedo sa tim proglašava se i Država SHS. Srbijanci dolaze kasnije. Nekoliko dana kasnije. Do Zagreba im je trebalo 15 dana.

    Ostaci austrougarskih trupa, dezerteri okupljeni oko lokalnih mangupa nazivani su Zelenim kadrom. Neorganizovana hajdučija.

    Srpska vojska nije imala sukoba u osvajanju Države SHS. Nešto malo sa Italijanima oko Rijeke.

  22. ribar, 21.08.2013. 13:44:01

    Јопет си ми недоречен и пун језичких егзибиција кад те нешто у главу питам или покажем…

    Наравно да ЧАСТ није срамота, ја је упоредих са златом али ти по фронталском обичају, имаш слијепе мрље или мијењаш тезе.
    Само покушавам да ти речем како је депласирана прича о часном политичару који се гура у овај политички систем. САмо то, и још: КАКО се борити часним намјерама и методама против оних који су СВУ политику и новију историју премрежили мрежом ДУПЛИХ СТАНДАРДА?

    И још; ЗАШТО том причом додавати камење у руке народа који се утапа, као што је Србски, а који ЈЕДИНИ на просторима Европе мазохистички пребројава своје мртве сународнике и тражи саосјећање од оних који су их побили и који у свом етосу и етносу његују ПРЕБРОЈАВАЊЕ ПОБИЈЕНИХ НЕПРИЈАТЕЉА?

    Наше вријеме истиче и убрзо ће истећи ако не почнемо пребројавати елиминисане НЕПРИЈАТЕЉЕ ! На овај или онај начин, а прозивке типа: „фашисти“ од оних који су поносне слуге старог и новог ЕУнацизма, треба игнорисати и радити свој пос’о.

  23. Тешане,

    мислим да си ипак разумио моју поруку у задњем коментару.

    Мораш схватити да ја кад пишем осим себе представљам државотворну партију која има програм, која има реалну визију развоја и јачања Српске, партију са ставом,партију договора, која не иде испод нивоа части, нешто слично као ДСС у Србији, мада је овдје сасвим другачија државна организација.

    Лако је теби и осталим мудровати под туђим именом, неће те нико сутра прозвати за речено или написано.

  24. ех,

    ти од приче која је требала изазвати коментаре о реалној политици и евентуално партијама или појединцима који могу урадити нешто добро за Српску, последично и за Федерацију, окрену на предавање о историји која је кад генерално погледаш баш онаква какву је Ниџо описао у пар реченица, о нијансама се може причати.

    Нажалост она никад неће бити прихваћена од комшија и Комшића, ипак и такав став разумијем, надам се да ће и они због будуности разумјети наш став који је поткован необоривим чињеницама.

  25. Сад сам нешто коментарисао везано за етно село на Романији па бацих поглед на колумну.

    Просто ми некако неугодно што ме нико не нападе,ваљда навикао, можда и није било разлога, у сваком случају хвала.

    Додуше код Тешана је било неке критике, али тако њежно да сам помислио да се учланио код нас, па пази шта ће рећи предсједнику.

  26. ex-1978, 23.08.2013. 07:13:25

    Нисмо их поробили, то никако не стоји, више се радило о интеграцији, али не у српство већ у нову југословенску идеју, коју су заступали и истакнути Хрвати, Супило, Мештровић, итд. који су хрватско-срспком коалицијом побједили 1906. на изборима.
    Свакако је та идеја југословенства ишла на штету српској опцији, јер је српска државност била увелико независно створена, а остали су таворили под империјалним интересима угара и аустријанаца. Срби из Босне, Војводине, Славоније и Далмације су имали оријентир према Србији кроз уједињење, на ту чиењеницу су морали да рачунају хрватско-муслимански представници који би у том случају на контра страни српских интереса били неминовни губитници као што и јесу из рата Атанте и сила осовине.
    Са пораженима се могло ултимативно преговарати, а ове кретене је краљ покупио као дио нашег народа и тако су постали усвојени ко нежељено копиле.

  27. ех,

    стварно мислиш да ја не знам како се развијала слободарска идеја на овим просторима, поготово крајем 19-тог вијека?

    Циљ колумне је био порука комшијама и Комшићима да смо ми овдје и Србија завриједили њихово поштовање, да је несрећа дошла због жеље за самосталном државом његовог народа на штету мог, да нам треба живјети и даље једни поред других.

    Која то будала осим заведених екстремиста жели да му дијете гине, зар има исту тежину кад нека пијана будала без зуба у кафани млати и кад пријети први међу једнаким?

  28. Допада ми се овај умјерено национални гард г-дина Лазаревића. Тачније, у питању је оно што ја називам дефанзивним национализмом, који је нужан на овим просторима уколико желите опстати. О томе ћу шире кад нађем времена да напишем текст на ту тему.

    А до сада нисам срео лика попут овог из Теслића. Јасно је да Југославију нису пројектовали овдашњи народи него неко други, а идеју у реалност су преточили они које су они одабрали да то ураде, као што и данас чине са изабраним (не од народа – избори су најчешће само покриће за избор) политичарима. Ако су Муслимани и Хрвати поробљени у Југославији, зашто се онда звала у првом облику Краљевина Срба, Хрвата и Словенаца? Када су то Муслимани прије тога на овим просторима имали државу? И зашто не рећи да су они исти народ као и ми, без обзира да ли потичу од Срба, богумила или и једни и други потичемо од Илира, Влаха, Словена? Мој прадјед је носилац Карађорђеве звијезде, добровољац 1.свјетског рата. Чињеница је да ни он ни други с ове стране Дрине нису жељели против Србије, већ су се пријавили у српску војску. Прије 1941. године Срби су чинили готово 60% становништва БиХ. Није ми јасно да ли то екс-1978 жели да каже да су Срби 1918. починили геноцид над несрбима и окупирали БиХ?

Оставите одговор