КЦ Бања Лука: Губитак смањен за 1,4 милиона КМ

Клинички центар Бањалука смањио је прошле године укупан губитак за 1,4 милиона КМ у односу на 2012. годину, рекао је данас генерални директор ове здравствене установе Душко Рачић. Представљајући резултате пословања, учинак и финансијски извјештај Клиничког центра у прошлој години, Рачић је навео да су укупни расходи смањени за 7,7 милиона КМ, захваљујући мјерама рационализације. […]

понедељак, март 3, 2014 / 14:35

Клинички центар Бањалука смањио је прошле године укупан губитак за 1,4 милиона КМ у односу на 2012. годину, рекао је данас генерални директор ове здравствене установе Душко Рачић.

Представљајући резултате пословања, учинак и финансијски извјештај Клиничког центра у прошлој години, Рачић је навео да су укупни расходи смањени за 7,7 милиона КМ, захваљујући мјерама рационализације.

Рачић је изјавио на конференцији за новинаре да се сваки мјесец мјерама рационализације успјело уштедјети милион КМ, али да се ни једна мјера није одразила на квалитет медицинских услуга.

"Ништа није ишло на уштрб броја и квалитета услуга", рекао је Рачић и подсјетио да је прошле године у Клиничком центру било 61.894 пацијената на болничком лијечењу, те 480.000 амбулантних.

Он је појаснио да су уштеде остварене по ставкама које нису директно у вези са третманом пацијената, наводећи да је само на издавању рентген филмова, односно увођењем нарезивања снимака на ЦД уштеђено пола милиона КМ.

Рачић је напоменуо да је прошле године пола милиона људи прошло кроз Клинички центар Бањалука по разним основама, што показује колики је значај ове установе у здравственом систему Републике Српске.

Он је навео Клинички центар Бањалука пружа 46 одсто свих здравствених услуга на нивоу Републике Српске и највећа је здравствена установа у Српској.

Рачић каже да је укупна оцјена задовољства пацијената услугама Клиничког центра Бањалука у прошлој години била је 4,34, што је побољшање.

"Прошле године смањио се проценат пацијената који су чекали на дијагностику и услугу у Клиничком центру. Коректност медицинских сестара и техничара наши су пацијенти оцијенили са 4,6, док се 90 одсто пацијената изјаснило да су разумјели савјет љекара", каже Рачић.

Према његовим ријечима, просјечна оцјена задовољства пацијената третманом у Клиничком центру била је 4,5, док је повећано и задовољство пацијената када је ријеч о снабдјевеност лијековима, са просјечном оцјеном четири.

Он је навео да су листе чекања смањене бољом организацијом рада, те да се на било коју услугу када је ријч о дијагностици у Клиничком центру максимално чека до три мјесеца.

Рачић је рекао да је прошле године подигнут ниво квалитета услуга у Клиничком центру, те да је уведено више од 20 нових, најсложенијих услуга и процедура.

"На овај начин смо смањили потребу за слање наших пацијената у иностранство и дали стручни допринос стабилизацији стања у здравственом систему Српске", додао је Рачић.

Према његовим ријечима, ново руководство Клиничког центра Бањалука је од априла прошле године уредно измиривало све обавезе према добављачима и радницима.

"Поносни смо на чињеницу да се од септембра 2013. године, па до плате која је била прошле седмице све обавезе према радницима поштују, односно уплаћујемо и порезе и доприносе уз плату", рекао је Рачић.

Он је навео да руководство поштује закључак Владе Српске да се до 30. јуна са Пореском управом треба закључити репрограм о измирењу тих обавеза.

Рачић каже да је снабдјевеност цитостатицима, уградбеним медицинским материјалима, пејсмејкерима, газама, рукавицама и инфузијама у потпуности у складу са потребама Клиничког центра.

Шеф Економске службе Клиничког центра Бањалука Драгана Зељкић изјавила је да укупна дуговања ове здравстцвене установе по свим основама износе 179 милиона КМ.

Она је истакла да су укупна дуговања према добављачима у 2013. години смањена и да износе 37.921.000 КМ.

"Све што смо набављали током године уредно смо и плаћали", рекла је Зељкићева.

Она је навела да обавезе према радницима за осам мјесеци прошле године износе 14 милиона КМ, те да се од септембра ти дугови више не стварају.



Оставите одговор