Како трептати на непрактичну расипност државе?

На новоизграђеној дионици Источног транзита у бањалучком насељу Обилићево ускоро ће бити постављена додатна саобраћајна сигнализација, која подразумијева скупе и слабо одржаване „трептаче“, о којима је Фронтал већ писао.

петак, септембар 14, 2018 / 12:55

У тексту „Судбина напретка у Српској, на примјеру хоризонталне сигнализације“ обрадили смо проблем са прелазом са друге стране Моста КАБ-а, односно популарно Венеција моста. Ту су постављени ти трептачи, те је пракса показала да не могу да истрпе ударце аутомобилских пнеуматика, те отказују и не врше своју функцију.

Пјешаци су најугроженији ноћу и то на потезу од овог пјешачког прелаза у Улици Мајке Југовића па до семафора и раскрснице са Булеваром Војводе Степе Степановића, из простог разлога што је потпуни мрак. Тај мрак је посљедица крајње запуштености градских система одржавања, јер су сијалице ко зна када направљене високе расвјете, потпуно заклоњење ижџикљалим дрвећем.

Фронтал не сугерише да се сјече дрвеће или његове крошње, таман посла, већ да се свијетлећа тијела просто спусте ниже, ако је већ прескупо да се бандере замјене краћима, као што су оне на шеталишту уз Врбас, од Венеција до Ребровачког моста.

Најпаметнији и најјефтинији потез из Одјељења за саобраћај, био је постављање висећих свјетала изнад семафором нерегулисаног пјешачког прелаза између Студентског дома Никола Тесла и Економског факултета. То је учинило да прелаз сине у мраку и спасило ноћу ко зна колико замишљених или из провода враћајућих студената. Но, сада је и ту прегорила једна од двије свјетиљке.

На пјешачком прелазу са „трептачима“ о којем смо раније писали, градске власти су након нашег текста замијенили лед-сијалице, али данас већ пола њих уопште не ради. Било би паметније, јефтиније и дуготрајније, када би се на пјешачке прелазе поставиле обичне „мачије очи“, у облику призме са основом у једнакокраким троуглима.

Не треба само бити „модеран“ треба бити и практичан.

Но, у Одјељењу за саобраћај, имају другу визију:

У овом одјељењу наводе да ће на пјешачком прелазу бити постављена додатна сигнализација која би требала да утиче на возаче да обрате посебну пажњу на пјешаке, а посебно основце који у великом броју користе овај прелаз на путу до школе.

„Од почетка школске године уочено је да постоји потенцијални безбједносни ризик на овој дионици због чега смо, као први корак, одлучили да поставимо додатну визуелну сигнализацију, односно флуоросцентне табле са ЛЕД ‘трептачима’ која ће опомињати возаче да смање брзину у близини прелаза“, истичу у Одјељењу за саобраћај и путеве.

У овом одјељењу додају да ће максимална брзина на прилазу пјешачком прелазу бити смањена на 40 километара на час.

Надлежне службе су о потенцијалним ризицима за пјешаке на овој дионици обавијестили и Полицијску станицу за безбједност саобраћаја, са захтјевом да се појача присуство саобраћајаца на овој локацији.

У ресорном одјељењу изражавају очекивање да ће ове мјере бити довољне да безбједоносни ризик за пјешаке буде знатно смањен.

„У наредном периоду пратићемо да ли су ове мјере дале очекиване ефекте, а ако то не буде случај, на овој локацији ће бити постављен семафор са тастером за пјешаке“, навели су из градског Одјељења за саобраћај и путеве.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *