Инжињерско чудо: Овако ће изгледати најдужи свјетски мост преко мора

За највећи свјетски мост преко мора који ће повезати Хонг Конг, Макао и континенталну Кину утрошена је количина челика којом би се могло изградити 60 Ајфелових торњева.

субота, април 7, 2018 / 19:05

Девет година након почетка градње 55 километара дугог моста, кинеска влада овај је недеље први пут јавно организовала презентацију готово завршеног пројекта.

Мост ће преко Бисерне ријеке повезивати Хонг Конг с јужокинеским градом Џухајем и коцкарском енклавом Макаом.

Иако још није потврђен датум отварања за саобраћај, а помињао се јули ове године, званичници очекују да ће бити у употреби 120 година и, будући да ће знатно скратити вријеме путовања, подстакнути екномију у тој области.

У градњу је утрошено 420.000 тона челика што би било довољно за 60 Ајфелових кула, објавила је државна агенција Синхуа.

Главни пројектни менаџер Гао Синглин казао је да му је мост донио и многе бесане ноћи.

„Било је много ноћи да нисам могао заспати због бројних тешких изазова захтјевне градње“, казао је новинарима Гао.

Укупна цијена пројекта, који укључује вјештачка острва, готово седам километара дуг подводни тунел и приступне путеве, није објављена, али неке процјене говоре о 100 милијарди јуана.

Противници у Хонг Конгу кажу да је пројекат дио пекиншког настојања да „стегне обруч“ око полуаутономног града.

Мост је требало да буде отворен до краја 2017, али рок није постигнут због бројних грађевинских проблема, пробијања прорачуна, оптужби за корупцију и страдања грађевинских радника.

Кад једном буде отворен, најдужи мост преко мора неће бити мјесто за пјешаке.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *