Инжењер из Тузле сам направио електро-аутомобил

Возити се стотинак километара аутомобилом, а при томе потрошити свега 32 фенинга, и то је могуће! То је доказао Алмир Ципурковић (44), инжењер електротехнике из Тузле, који је направио аутомобил на електрични погон, уједно први такав ручно израђен и регистрован у Босни и Херцеговини! Преуређење модела Даеву Тико, тачније његовог мотора, Ципурковић је радио три […]

субота, јун 22, 2013 / 13:30

Возити се стотинак километара аутомобилом, а при томе потрошити свега 32 фенинга, и то је могуће!

То је доказао Алмир Ципурковић (44), инжењер електротехнике из Тузле, који је направио аутомобил на електрични погон, уједно први такав ручно израђен и регистрован у Босни и Херцеговини!

Преуређење модела Даеву Тико, тачније његовог мотора, Ципурковић је радио три мјесеца. Након тога је неколико мјесеци трајао и тест мотора на разне временске услове. Кишу, снијег, лед, сунце… његов аутомобил подноси без проблема, као и сви други дизелски и бензински мотори.

– Када је средином прошле године бензин поскупио на двије и по марке, дошао сам на ову идеју. Три мјесеца правио сам мотор и прикупљао потребне дијелове. Све сам урадио сам. Укупно, с куповином аутомобила, коштало ме око 8.000 КМ. Батерија се пуни пола сата до сат и потпуно напуњена може издржати око 100 километара. Планирам да за три године на гориву уштедим уложени новац – казао је Ципурковић.

Гаранција на батерију и мотор који је Ципурковић сам направио је 5.000 пуњења или два и по милиона пређених километара. Аутомобил постиже брзину као и с фабричким мотором. Максимална брзина је 120 километара на сат.

Иако је ријеч о мотору снаге пет киловата, због његове стопроцентне искориштености, Ципурковићев Тико има снагу 30-киловатског мотора који се фабрички уграђује у аутомобил.

– Иста је снага као и код фабричког мотора зато што је мој преуређени мотор 100 посто искориштен, док фабрички трећину користи на снагу, а двије трећине на загријавање – додао је Ципурковић.

Допуна батерије

Његов син Амир објаснио је на којем принцип ради мотор и на који се начин мијењају брзине.

– Аутомобил нема квачила. Брзине се мијењају на тај начин што се пусти папучица гаса – додао је Амир, нагласивши да се током саме вожње обавља и допуна батерије путем регенеративних кочница.

Регистрација 125 КМ

Након што је прибавио атест на мотор, Алмир Ципурковић уредно је регистровао први електрични мотор у аутомобилу у БиХ. Цијена регистрације возила износила је 125 КМ, што је за око 200 марака мање него за фабрички уграђене моторе.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор