Гугл ће нас пратити и док смо офлајн

У дискретно постављеном обавештењу на свом Дабл клик блогу, Гугл је започео нови огласни пројекат, Конвержнс АПИ, који ће спојити офлајн информације о потрошачу са онлајн обавјештајним подацима тако да ће оглашивачи моћи да пронађу кориснике не само на основу времена које проведу за тастатуром већ и информација у који тржни центар одлазе. У саопштењу […]

недеља, децембар 23, 2012 / 11:28

У дискретно постављеном обавештењу на свом Дабл клик блогу, Гугл је започео нови огласни пројекат, Конвержнс АПИ, који ће спојити офлајн информације о потрошачу са онлајн обавјештајним подацима тако да ће оглашивачи моћи да пронађу кориснике не само на основу времена које проведу за тастатуром већ и информација у који тржни центар одлазе.

У саопштењу се објашњава да трансакције у радњи, праћење позива и друге онлајн активности могу да буду импутиране у Гугл и комбиноване са другим информацијама.

Гугл увјерава да ће сви прикупљени подаци и онлајн и офлајн бити пропуштени кроз безбједносне системе и да ће корисницима бити омогућена потпуна анонимност. Међутим, једном када ваше понашање на вебу почне да имитира ваш стварни живот, чак и уз извјесни ниво приватности, Конвежнс АПИ ће дјеловати помало језиво.

„Ако купите мајицу у Гапу у тржном цетру и платите је картицом, касније ћете добијати још више Гапових реклама онлајн које ће вам предлагати фармерке уз ту мајицу”, каже Џим Едвардс, новинар Бизнис инсајдера

Наравно, увијек постоји могућност да ти подаци процуре у јавност или да до њих дође трећа страна за коју не бисте вољели да забада нос у ваше личне ствари.

Едвардс пише у свом тексту да Гугл нигдје изричито не тврди да ће прикупљање података у Конвержнс АПИ бити анонимно, али уколико то не уради реакције би могле да изазову велики хаос.

У међувремену смо, међутим открили да се све информације које Гугл прикупи – а процјењује се да их има на милионима сервера широм свијета – уручују још некима а не само оглашивачима.

Прошлог мјесеца Гугл је објавио да је америчка влада само током првих неколико мјесеци 2012. захтијевала личне податке о око 8.000 корисника.

„Једно је јасно: надгледање владе је у порасту”, признао је Гугл у свом извјештају.



Оставите одговор