Фијат остаје у Италији, захваљујући профиту из иностранства

Аутомобилска компанија "Фијат" остаће у Италији захваљујући профиту оствареном на иностраном тржишту, посебно на америчком, изјавио је власник Компаније Серђо Маркионе. "Покушавам да максимално профитирам од опоравка америчког тржишта да бих постигао финансијску сигурност која ће ми омогућити да заштитим присуство `Фијата` у Италији и Европи у овом драматичном моменту", изјавио је Маркионе у интервјуу […]

уторак, септембар 18, 2012 / 13:51

Аутомобилска компанија "Фијат" остаће у Италији захваљујући профиту оствареном на иностраном тржишту, посебно на америчком, изјавио је власник Компаније Серђо Маркионе.

"Покушавам да максимално профитирам од опоравка америчког тржишта да бих постигао финансијску сигурност која ће ми омогућити да заштитим присуство `Фијата` у Италији и Европи у овом драматичном моменту", изјавио је Маркионе у интервјуу за италијански дневник "Ла република".

Компанија "Фијат" забиљежила је губитак од 700 милиона евра у Европи, а одупире се овим губицима захваљујући успјеху продаје у САД и земљама у развоју.

"Ове године `Фијат` ће зарадити 3,5 милиона евра на операционалном ниову и то све ће бити остварено изван Италије", прецизирао је Маркионе.

Маркионе је недавно најавио да ће у октобру представити нови план као замјену за провобитни пројекат "Фабрика Итала" који је предвиђао раст инвестиција за 20 милијарди евра.

Ова најава је изазвала велику забринутост у Италији, посебно међу синдикалцима, али и политичким снагама, јер је "Фијат" највећа приватна компанија у земљи и симбол националне индустрије.

Маркионе је објаснио да су губици на тржишту "Фијата" чињеница да италијанско тржиште, заједно са шпанским, трпи највеће посљедице кризе у Европи.

"Тржиште више не постоји. У Италији продајемо годишње мање од 1,4 милиона аутомобила свих модела, што значи да губимо 1,1 милион у пет година“, рекао је Маркионе.

"Фијат" запошљава 197.000 људи, од чега 80.000 ради у Италији.

С обзиром на огроман пад продаје и јаке синдикате у Италији, постоји растућа забринутост да би компанија, која је постала симбол послијератног италијанског економског бума, могла затворити фабрике и преоријентисати своје пословање на страна тржишта да би генерисала профит.



Оставите одговор