ЕБРД дала зелено свјетло за Интегралов конзорицијум

Европска банка за обнову и развој (ЕБРД) дала је сагласност на избор најповољнијег понуђача за извођење радова на аутопуту Бањалука – Добој, од Прњавора до Добоја, што практично значи да су створени сви предуслови да посао званично буде додијељен конзорцијуму који чине "Интеграл инжењеринг" из Лакташа и фирма "Гранит" из Скопља, потврђено је "Независним новинама". […]

петак, август 3, 2012 / 19:54

Европска банка за обнову и развој (ЕБРД) дала је сагласност на избор најповољнијег понуђача за извођење радова на аутопуту Бањалука – Добој, од Прњавора до Добоја, што практично значи да су створени сви предуслови да посао званично буде додијељен конзорцијуму који чине "Интеграл инжењеринг" из Лакташа и фирма "Гранит" из Скопља, потврђено је "Независним новинама".

Сагласност ЕБРД-а званично је стигла у петак на адресу у ЈП "Аутопутеви РС".
"Након сагласности ЕБРД-а, даља процедура је да конзорцијум ‘Интеграл инжењеринг’ и ‘Гранит’ обезбиједе банкарску гаранцију у висини од десет одсто укупне вриједности пројекта који износи 180 милиона евра", рекао је Душан Топић, директор ЈП "Аутопутеви РС" и послије достављања банкарске гаранције биће створени сви предуслови за званично потписивање уговора и увођење извођача радова у посао.

Добро упућени у процедуре у вези с изградњом аутопута Бањалука – Добој, односно дионице од Прњавора до Добоја, кажу да би до потписивања уговора могло проћи још 15 до 20 дана, када се очекује да би радови могли и почети.

Подсјећања ради, половином јула, компанија "Интеграл инжењеринг" из Лакташа са фирмом "Гранит" из Скопља доставила је најповољнију финансијску понуду од 180 милиона КМ за изградњу 36 километара дуге дионице аутопута Бањалука – Добој, од Прњавора до Добоја.

Другопласирана на тендеру била је турска компанија "Доус", са понудом од 183,6 милиона КМ, затим су слиједиле понуде "Нискоградње" из Лакташа и фирми ОХЛ из Чешке и ОХЛ из Шпаније на износ од 194 милиона КМ. Аустријска компанија "Штрабаг" доставила је понуду од 199 милиона КМ, затим турска компанија "Лимак" понуду од 229 милиона КМ, а најскупљу понуду доставио је "Вијадукт" из Загреба на износ од 280 милиона с попустом од пет одсто.

Иначе, комплетна дионица од Бањалуке до Добоја дуга је 72,1 километар, а уз дионицу од Прњавора до Добоја дугу 36 километара биће изграђено 22 километра локалних путева и приступних саобраћајница.

На овој дионици планирано је да буду изграђена и 64 објекта, углавном надвожњака, подвожњака, два дужа моста и један умјетни тунел у дужини од 180 метара.

Ова дионица биће финансирана кредитом ЕБРД-а, у износу од 150 милиона евра, а корисник кредита уз гаранције Владе РС биће ЈП "Аутоптуеви РС".

Каматна стопа на овај кредит је шестомјесечни еурибор плус један одсто са грејс периодом од три године и роком отплате од 15 година. Рок за извођење радова на аутопуту је три године.



Оставите одговор